Címkék: 2 kabrio | BMW

2014. szeptember 11. csütörtök, 14:36

 

A BMW a prémium alsó-középkategóriában a 2-es sorozatot cabrio változattal bővítette. A BMW 2-es Cabrio a világszerte legsikeresebb, több mint 130 ezer példányban értékesítette szegmensbeli, nyitott prémiummodell utódja, a BMW 1-es Cabrio következetes továbbfejlesztése.

 

A menetdinamika, a gazdaságosság, az agilitás, az atletikus elegancia, az intenzív érzelmeket ébresztő stílus, a kényelem, a funkcionalitás és az intelligens hálózatok terén egyaránt BMW élmény.
A piaci szegmensben egyedülálló hátsókerék-hajtásnak kiemelkedő menetdinamika és alacsony üléspozíció jellemzi.
A piacra 2015 februárban vezetik be a BMW M Performance Automobil BMW M235i Cabrioval együtt.


Dizájn
A 2-es cabrio a BMW modellek arányaival érkezik: rövid első és hátsó karosszéria-túlnyúlás, megnyújtott motorházfedél, hátratolt utastér, hosszú tengelytáv és széles nyomtávok.
Lapos körvonalak. elegáns, megnyújtott vonalvezetés és lapos körvonalak jellemzik az autót hangsúlyos küszöbvonallal. Az erőteljesen kiformált hátsó kerékjáratok utalnak vizuálisan a hátsókerék-hajtásra.
Elődjéhez képest jelentősen megnövelték a méreteit, a BMW 1-es Cabrio modellhez képest; hosszúsága 72 milliméterrel 4432, szélessége 26 milliméterrel 1774, tengelytávja 30 milliméterrel 2690, míg nyomtávja elöl 41 milliméterrel 1521, hátul 43 milliméterrel 1556 milliméterre nőtt.
Bővítették a belső térkínálatot is, többek között kényelmesebb a a hátsó ülésekre való be- és kiszállás. Zárt tetővel 30 literrel 335, nyitott tetővel pedig 20 literrel 280 literre növelték a csomagtartó, és 35 milliméterrel szélesebb rakodónyílás méretét az előd modellhez képest.



Az elektromos mozgatású vászontető 50 kilométer/órás sebességig akár menet közben is -20 másodperc alatt nyitható, illetve zárható. A vászontetőt 3 féle színben rendelhetjük fekete (széria), ezüstös hatású antracit és ezüstös hatású barna (opció).



Az utasteret modell-specifikus stílusjegyek, vezetőre összpontosító cockpit jellemzi igényes anyaghasználat jellemzi. A rádió és a légkondicionáló berendezéseket fényes fekete felületekkel, krómozott szegélyekkel vették körül. A borulásvédő kereteket a hátsó fejtámlák mögé rejtették.




BMW 2-es Cabrio nem csak kiemelkedő sportossággal bír, de gazdaságos fogyasztással is: (üzemanyag-fogyasztás, kombinált: 8,5–4,4 l/100 km; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált: 199–116 g/km). A négyhengeres BMW TwinPower Turbo technikával benzinmotorok teljesítménye a BMW 228i Cabrio (180 kW/245 LE) és a BMW 220i Cabrio (135 kW/184 LE).
A BMW Group új motorgenerációjába tartozó TwinPower Turbo technikájával négyhengeres dízel erőforrás teljesítménye a BMW 220d Cabrio számára 140 kW/190 LE.
Extra felszerelésként nyolcfokozatú Steptronic sebességváltó rendelhető.

A kínálat csúcsán a BMW M235i Cabrio foglal helyet, mely az agilitás és pontos irányíthatósági tulajdonságaival új mércét állít a piaci szegmensében. A 3 literes soros, hathengeres motor az M Performance TwinPower Turbo technikával és 240 kW/326 LE teljesítményt nyújt. M-specifikus hangolású futómű-komponensek, aerodinamikailag továbbfejlesztett karosszéria jellemzi az autót, melyhez opcióként nyolcfokozatú Steptronic Sport sebességváltó rendelhető.

A BMW EfficientDynamics műszaki megoldások már alapkivitelben elérhetőek: Air Curtain elemek, az Automatikus motorleállítás és -indítás rendszere (Auto Start Stop Function) manuális és automata sebességváltóval. A széria „élménykapcsolóval” (Driving Experience Control) aktiválható ECO PRO üzemmód, az automata sebességváltó esetében „vitorlázó” funkcióval. Professional navigációs rendszerrel együtt előrelátó vezető-asszisztens (Proactive Driving Assistant).




A BMW 2 kabrió műszaki jellemzői címszavakban
Hátsókerék-hajtás, hosszirányban beépített motorok, kiegyensúlyozott tömegeloszlás az első és a hátsó tengely között.
Igényes futómű-konstrukció: két helyen ágyazott lengőkarhoz csatlakozó rugóstagokkal kialakított első és ötkaros hátsó kerékfelfüggesztések modell-specifikus hangolással.

Szériakivitelben elektromechanikus szervokormány. Nagy teljesítményű fékek és változó áttételű sport-kormányberendezés, M sport-fékrendszer és adaptív M futómű opcióként elektronikus szabályzású lengéscsillapítókkal. Dinamikus vonóerő-szabályzás (Dynamic Traction Control; DTC), elektronikus differenciálzárral kiegészített Dinamikus menetstabilizáló rendszer (Dynamic Stability Control, DSC), mechanikus M Performance differenciálzár.



Felszereltségek
Szériafelszereltség: elektromos mozgatású és hatékony hangszigetelésű vászontető, BMW Professional rádió és iDrive kezelési rendszer vékony Központi kijelzővel, kabrió-üzemmódot is kínáló légkondicionáló berendezés.
Extra felszerelés: SunReflective technológiával készült bőrkárpitozás, amely hatékonyan mérsékli az ülésfelületek napsugárzás okozta felhevülését, a Professional navigációs rendszer legújabb generációja, Touch Controller funkcióval.

Vezetői segédrendszerek és a BMW ConnectedDrive mobilitási szolgáltatásainak jelentősen bővített kínálata: vakításmentes távfény-asszisztens (High Beam Assistant), Adaptív kanyarvilágítás (Adaptive Headlights), Parkoló-asszisztens (Parking Assistant), tolatókamera, Driving Assistant, Speed Limit Info az előzési tilalmak jelzésével, sebességszabályzó rendszer fékező funkcióval, okostelefonok és zenei lejátszók bővített csatlakoztathatósága, Online-Entertainment, mobiltelefonos alkalmazásokkal internetes szolgáltatások – mint például a Facebook és a Twitter – igénybevételére kínált funkciók bővített választéka.
Felszereltségi csomagjai az Advantage, Luxury Line, Sport Line és M Sport.


Elődjéhez képest 20 százalékkal megnövelték a torziós merevségű karosszériaszerkezetet, amely a legkedvezőbb aerodinamikai tulajdonságokkal bír a vetélytársak körében. Az Euro NCAP töréstesztek során ötcsillagos minősítést szerzett BMW 1-es sorozat műszaki alapjaira kifejlesztett karosszériaszerkezet, pontosan meghatározott terhelési csatornákkal és nagy méretű gyűrődő zónákkal pluszban az átfogó utasvédelmet biztosító felszereltségekkel: első és oldal-/fejlégzsákok, integrált borulásvédelmi rendszer, továbbfejlesztett gyalogosvédelemi aktív motorháztetővel és az autó elején meghatározott deformációs zónákkal a kategória egyik legbiztonságosabb járműve.


 


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER