2011. március 22. kedd, 22:32

 

Mindvégig egyenrangú ellenfélnek bizonyult utolsó versenyén az Audi R15 TDI a Peugeot és az Acura/Honda új LMP1-sportkocsijaival, ám az Audi Sport Team Joest a Nemzetközi Le Mans Kupa (Intercontinental Le Mans Cup; ILMC) idei sebringi (Florida, Amerikai Egyesült Államok) szezonnyitóján híján volt a szerencsének.

 

Audi R15 TDI

Különböző kisebb balesetek következtében már a 12-órás verseny első felében mindkét Audi versenygép jelentősen visszaesett a mezőnyben. Timo Bernhard, Romain Dumas és Mike Rockenfeller győzelmi esélyei már az első órában elszálltak, miután Rockenfeller közvetlenül egymás után, két alkalommal is bal hátsó defekttel kényszerült a boxba, ráadásul mindkétszer a karosszéria és a hátsó szárny is megsérült. A javítások összesen nyolc kört emésztettek fel, egészen az 50. helyig vetve vissza a Le Mans-i címvédőt.

Dindo Capello, Tom Kristensen és Allan McNish a másik autóval többször is átvette a vezetést, az ötödik óra elején azonban Capello a második helyen autózva, a Peugeot pilótája, Marc Gene támadásának áldozatává vált. Gene hátulról keményen eltalálta az Audi R15 TDI jobb hátsó kerekét, amelynek következtében a teljes jobb hátsó kerékfelfüggesztés cserére szorult. Az Audi olasz pilótája végül hét kör hátránnyal, csupán a 17. helyre térhetett vissza a versenybe.

Audi R15 TDI versenyauto

A futam hátralévő szakaszában a két Audi-csapat folyamatosan kiváló köridőkkel feljött a negyedik illetve ötödik helyig. Az Audi R15 TDI búcsúfellépésére tervezett győzelem azonban a verseny alatti incidensek sora miatt nem válhatott valóra az Audi Sport Team Joest számára, noha kétségkívül mindkét autójuk rendelkezett hozzá a kellő adottságokkal.

Az Audi R15 TDI 2009. márciusi bemutatkozásakor mindjárt meg is nyerte Sebring 12-órás viadalát, a legnagyobb sikerének pedig tavalyi hármas győzelme számított, amelyet új távrekorddal aratott a 24-órás Le Mans-i futamon. Az Audi R15 TDI 2009 és 2011 között összesen tíz versenyen állt rajthoz, mérlegében három győzelem, 12 dobogós helyezés, egy pole pozíció és két leggyorsabb versenykör szerepel. Összesen tíz példány (100-105 és 201-204) készült belőle.

Sebringi búcsúversenyét követően a 24-órás Le Mans-i viadal rekordere végérvényesen múzeumba kerül, az Audi Sport Team Joest pedig immár teljes mértékben a zárt Audi R18 versenygépre összpontosít. Az új technika május 7-én, a Nemzetközi Le Mans Kupa (ILMC) idei második futamán, a belgiumi Spa Francorchamps-ban gördül első ízben a rajtvonalhoz.


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER