2010. november 24. szerda, 22:31

 

Innovatív karosszériaszerkezetéért tüntették ki az Audi zászlóshajóját. Az Audi immár negyedik alkalommal nyerte el a rangos elismerést. Továbbra is középpontban áll az intelligens könnyűszerkezetes építés.

 

audi a8 felepites dij

Továbbra is mércéül szolgálhat az Audi a karosszériaépítésben: a „12. Nemzetközi Karosszéria-benchmark Konferencia“ alkalmával az Audi A8 tekintélyes előnnyel nyerte el az „Euro Car Body Award“ elismerését, amely világszerte az innovatív karosszériaépítés egyik legjelentősebb díjának számít. Az Audi csúcsmodellje több mint 500 szakértő és a szakmai zsűri legjobb minősítését szerezte meg.

Évente egyszer adnak egymásnak randevút a karosszériaszerkezetek legnevesebb szakértői a hesseni Bad Nauheimben, ahol megvitatják az aktuális trendeket, nagyító alá vesznek számos karosszériakonstrukciót és szériamodellt, majd a rendezvény csúcspontjaként megválasztják a világ leginnovatívabb sorozatgyártású karosszériáját. Az „Automotive Circle International“ idei eseményére 22 ország összesen 520 specialistája gyűlt össze, akik a szakmai zsűrivel közösen 14 aktuális sorozatgyártású modellt értékeltek. Az Audi A8 ennek során rekorderedménnyel, a megszerezhető ötvenből 41,11 ponttal végzett az élen.

A neckarsulmi felsőkategóriájú modell különösképpen könnyűszerkezetes jósági fokával győzte meg a szakembereket, amely a karosszériaszerkezet saját tömege és torziós merevsége arányát fejezik ki. A mindössze 231 kilogrammos alumíniumkarosszéria mintegy 40 százalékkal könnyebb a vele összevethető acélkonstrukcióknál, míg elődjénél 30 kilogrammal nyom kevesebbet, könnyűszerkezetes jósági foka azonban 20 százalékkal magasabbra adódott. A konstrukció különlegessége, hogy az Aluminium Space Frame (ASF) építési módon belül is úgynevezett bionikus elvek szerint alakították ki. Akár az emberi csontvázban, itt is minden egyes elem a lehető legkisebb saját tömeg mellett biztosítja optimális működését. A tervezők összesen 13 különböző alumíniumféleséget alkalmaztak, mégpedig következetesen „A megfelelő anyagot a megfelelő helyre” elv alapján.

A karosszéria kiemelkedő adottságai mellett az „Euro Car Body” jövőbe mutató gyártási koncepcióját és termelési folyamatait is díjazta, akárcsak az Audi anyagismereti és kötéstechnológiai know-how-ját. Az Audi neckarsulmi precíziós karosszériaüzemében számos különböző mechanikus és termikus kötési technológiát is alkalmaz. A karosszériaszerkezetet 1.847 szegecs, 632 önmetsző csavar, 202 ponthegesztés, 25méter MIG- illetve hat méter lézerhegesztési varrat, valamint 44 méter ragasztott kötés fogja össze egyetlen funkcionális egységgé.
Az értékelésben mindezeken túl a valós felhasználói előnyök is alapvető fontosságúnak számítottak. E tekintetben az Audi A8 kiváló törésteszt-eredményei éppoly meggyőzőnek bizonyultak, mint aerodinamikai és akusztikai adottságai, de a szempontok közül a javíthatóság és a biztosítási besorolás sem maradt ki. Az A8 első helye így egyszerre tükrözi az Audi karosszériafejlesztésének magas színvonalát és teljes körű szemléletmódját.

Az Audi A8 akkori generációja már 2003-ban is elhódította e nagynevű díjat, de az Audi TT, majd az Audi Q5 révén a 2006-os és a 2008-as trófea is Ingolstadtba került. E negyedik győzelmével az Audi a szakterület kétségkívül leginkább iránymutató márkái közé tartozik.

Az Audi karosszériafejlesztési tudásának további jeles bizonyítékaként említhető az A8 1994-ben bemutatott első nemzedéke, amely az első alumíniumkarosszériás felsőkategóriájú limuzinként vonult be a történelembe. Ugyancsak vezető technikának számít az Audi R8 Spyder szénszál-erősítésű műanyag elemekkel szerelt karosszériája. Az Audi a jövőben is intenzíven kíván dolgozni e fejlett technológiákon, miközben a könnyűszerkezetes és a kombinált építési módok továbbra is központi témának számítanak fejlesztési részlegén. Mindezt egészen különleges műszaki megoldások és mindeddig szokatlan technológiák jövőbe mutató koncepciói egészíthetik ki.


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER