A hőmérséklet kiemelten fontos szerepet játszik a versenysportban. Ahhoz, hogy egy végletekig tökéletesített versenyautó a versenyhétvégéken mindvégig teljesítménye maximumát nyújtsa, a mérnököknek számos hőmérsékleti tényezőt kell figyelembe venniük.
Az olyan külső tényezőkön felül, mint a levegő és az aszfaltcsík hőmérséklete, a versenyabroncsok, a fékrendszer és a motor hőmérséklete is kiemelt jelentőséggel bír. A BMW mérnökei egytől egyig figyelembe veszik ezeket a tényezőket, amikor felkészítik a vadonatúj BMW M4 DTM versenyautót a következő futamra. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy pontosan tudják, a versenyautó egyes területein milyen hőmérsékletek keletkeznek intenzív igénybevétel közben.
Az infravörös kamera képe ideális eszköz arra, hogy jól láthatóvá tegyék ezeket a területeket, a BMW Motorsport pedig most először a nagyközönség elé tárja a BMW M4 DTM versenyautó hőképeit, amelyek különböző helyzetekben készültek. A garázsban, a boxkiállás közben és a rajtnál készült képek és videók tisztán megmutatják, hogy a versenyautó mely területei vannak magas hőmérsékleteknek kitéve. A karbon fékrendszer például egészen 800 Celsius fok hőmérséketűre is fel tud melegedni. Az előmelegített hőtakarók pedig, amelyek arra szolgálnak, hogy a futamok alatt előre felmelegítsék a versenyautó alá szerelendő gumiabroncsokat, egészen 80 és 100 Celsius fok közti hőmérsékletűre melegítik fel az abroncsokat a boxban. A BMW DTM pilótáinak akár a 60 Celsius fokos hőmérsékletet is el kell viselniük a volán mögött.
Hozzászólások