Címkék: BMW | BMW M4 | DTM | Hungaroring

2014. június 03. kedd, 16:33

 

Ünnepelt a BMW Magyarországon: a BMW M4 DTM volánja mögött rajt-cél győzelmet aratott a Német Túraautó Bajnokság (DTM) harmadik futamán Marco Wittmann, amivel a német versenyző a pilóták közötti egyéni pontverseny élére ugrott.

 

A BMW RMG csapat huszonnégy éves pilótája tökéletesen rajtolt a pole pozícióból, majd egészen a negyvenegy körös verseny végéig megtartotta első helyét, amikor is 6,615 másodperccel a második helyezett Miguel Molina előtt ért célba.



Bruno Spengler, a BMW Schnitzer csapat versenyzője szintén sikeres futamot tudhat maga mögött, hiszen a harmadik helyre hozta be a BMW M4 DTM versenyautót, amivel a kanadai pilóta megszerezte első dobogós helyezését az idei szezonban. Spengler kemény keverékű abroncsokkal, a rajtrács kilencedik helyéről vágott neki a Hungaroring negyvenegy körének, és kezdetben nem is tudta megállítani a lágyabb keverékű abronccsal elhúzó versenytársait. Miután azonban a DTM 2012-es bajnoka a kötelező boxkiállás közben lágyabb keverékű abroncsokra váltott, azonnal nekilátott, hogy ledolgozza hátrányát: a kanadai pilóta lenyűgöző versenyzéssel a harmadik helyre hozta be a BMW M4 DTM versenyautót.

A BMW Motorsport mindkét újonca pontszerző helyen végzett a Hungaroringen: Maxime Martin kiváló vezetéssel, Spenglerhez hasonlóan küzdötte vissza magát a mezőny élére, végül a hatodik helyen végzett. António Félix da Costa a nyolcadik helyre hozta be versenyautóját. Csapattársa, a második rajtkockából rajtoló Timo Glock versenye csalódással ért véget: a BMW MTEK csapat német pilótája hosszú ideig dobogós helyen autózott a Hungaroringen, a kemény keverékű abroncsok és a pozíciójára pályázó ellenfelek agresszív vezetési stílusa következtében azonban a futam utolsó körében minden rosszra fordult: miután egy ütközés eredményeként defektet kapott, végül a tizenkilencedik helyen fejezte be a versenyt.



Augusto Farfus a futam elejétől kezdve technikai problémákkal küzdött, amik a verseny leintése előtt tíz körrel a garázsba kényszerítették a brazil pilótát. Martin Tomczyk a tizenharmadik, míg Joey Hand a tizenötödik helyen végzett.

Marco Wittmann futamgyőzelme a BMW Motorsport hatvanegyedik győzelme a DTM-ben, egyúttal a vadonatúj BMW M4 DTM versenyautó második diadala. A huszonnégy esztendős pilóta győzelmével visszavette a vezetést a pilóták közötti egyéni pontversenyben, így összesen 50 ponttal vághat majd neki hazájában a szezon negyedik futamának. A nürnbergi Norisringre június 29-én érkezik meg a DTM.


Nyilatkozatok a versenyhétvége után

Jens Marquardt (a BMW Motorsport igazgatója):

„Nagyon erős verseny volt, roppant kemény ellenfelek ellen, azonban Marco Wittmann újfent kitűnőt autózott. A rajttól a futam végéig uralta a versenyt, és mindvégig távol tartotta magát a rizikós helyzetektől. Marco hihetetlenül erős ebben a szezonban, öröm őt nézni. Három futam alatt ez a második győzelme, amivel vezeti az egyéni pontversenyt: reméljük, sokáig folytatódik ez a sikerszéria! Mögötte a legvégéig feszített, izgalmas küzdelem zajlott a helyekért, különös tekintettel a harmadik helyért vívott küzdelemre. Bruno Spengler és Maxime Martin stratégiája végül kifizetődött, ez azonban sajnos nem mondható el António Félix da Costa és Timo Glock versenyéről. Mindezek ellenére mindkét újoncunknak gratulálok első DTM-pontjaikhoz. Azzal, hogy négy autónk pontszerző helyen végzett Magyarországon, újabb fontos pontokat szereztünk a gyártók közti pontversenyben. Nagyszerű hétvége volt, otthon éreztük magunkat Magyarországon.”


Stefan Reinhold (a BMW RMG csapatfőnöke):

„Három futam alatt két győzelem: nehéz elhinni, de fantasztikus érzés. Oschersleben után az volt a célunk, hogy Magyarországon ismét kiváló munkát végezzünk, és ez sikerült. Mindkét pilótánk remekül teljesített, és a fiúk is nagyszerűen dolgoztak a garázsban. Marco Wittmann ma is fantasztikus volt. Lenyűgöző a teljesítménye. El vagyok ragadtatva attól, hogy Maxime Martin, aki hatodikként ért célba, megszerezte első pontjait a szezonban. A mai nap eredményei egyértelműen kiválóak a BMW számára, rendkívül boldogak vagyunk. Köszönjük a BMW-nek a nagyszerű együttműködést!”


Charly Lamm (a BMW Schnitzer csapatfőnöke):

„Először is gratulálok Marco Wittmann-nak és a BMW RMG csapatnak a győzelemhez! De nekünk is megvan az okunk az örömre: Bruno Spengler nagyszerűen versenyzett ma. Jó volt a stratégia, a futam második felében egyszerűen szenzációsan autózott a lágyabb keverékű abroncsokkal. Ez az első dobogós helyezésünk idén, fantasztikus érzés. Sajnos ezúttal nem sikerült Martin Tomczyk alá olyan autót adnunk, amivel felvehette volna a versenyt az élbolyban, és ez szégyen, mert biztos vagyok benne, hogy ő is jó eredményeket ért volna el a Hungaroringen.”


Ernest Knoors (a BMW MTEK csapatfőnöke):

„Egyértelműen jó hír, hogy António Félix da Costa megszerezte első pontjait a DTM-ben. A végeredmény ugyanakkor közel sem az, amit reméltünk. Mindkét versenyzőnk a legjobbat nyújtotta és mindvégig keményen küzdöttek. Véleményem szerint akadt néhány kérdéses szituáció, a tempónkat mégis megpróbáltuk egyre jobb pontokra váltani. Gratulálok a BMW RMG csapatnak és Marco Wittmann-nak!”


Bart Mampaey (a BMW RBM csapatfőnöke):

„A mi versenyünk tulajdonképpen már azelőtt véget ért, hogy elkezdőtött volna. Mindkét versenyautónk súlyosan megsérült a rajtnál. Augusto Farfus versenyautójával egészen korán technikai problémák adódtak, meg kell vizsgálnunk, hogy ezek az ütközéstől keletkeztek-e, avagy sem. Joey Hand visszaesett a rajtnál, ami után meglehetősen eseménytelen versenyt futott. Folyamatos fejlődést mutatott a lágyabb keverékű abroncsokon, a kemény keverékkel aztán végül újra visszaesett. Mindent egybevetve, ez egy elkeserítő hétvége volt számunkra. A BMW-nek ugyanakkor összességében megérte visszatérni a Hungaroringre. Gratulálok Marco Wittmann-nak!”


Marco Wittmann (a BMW RMG csapat versenyzője, 1. helyezett):

„Nagyon büszke vagyok, hogy a pole pozícióból sikerült győzelmet kovácsolnom a Hungaroringen, ahova huszonhat év után tért vissza a DTM. Meg kellett nyernem a rajtot, ez volt a kulcs. Ezután egyre tudtam növelni az előnyömet. A boxkiállás szintén hibátlan volt, a fiúk fantasztikus munkát végeztek. A verseny hátralévő részében már csak arra kellett figyelnem, hogy végig koncentráljak és ne rontsak el semmit. A kemény keverékű abroncsokkal is meg tudtam tartani előnyömet a második helyezett előtt, majd elsőként gurultam át a célvonalon. Fantasztikus érzés.”




Bruno Spengler (a BMW Schnitzer csapat versenyzője, 3. helyezett):

„Csodálatos érzés volt újra a dobogón állni. Nagyszerű érzés volt, amint >>végigszántottam<< a mezőnyt a lágyabb keverékű gumikon. Az abroncsok végig jók voltak, amiknek köszönhetően keményen meg tudtam nyomni az utolsó köröket és rengeteget előzhettem egy olyan pályán, ahol nem könnyű előzni. Az oscherslebeni balszerencse után ezúttal minden hibátlanul működött. Külön köszönöm a BMW Schnitzer csapatnak! Kemény munkánkat siker koronázta. A srácok nagyszerű munkát végeztek.”


Maxime Martin (a BMW RMG csapat versenyzője, 6. helyezett):

„Nem könnyű kemény keverékű abroncsokkal rajtolni, mert mindenki leelőz és rengeteg időt veszítünk. Végül aztán feljöttünk, de az élboly nagyon elhúzott. Ezek az első pontjaim. Boldog vagyok, mert megcsináltam, amit erre a hétvégére elterveztünk.”


António Félix da Costa (a BMW MTEK csapat versenyzője, 8. helyezett):

„Az első etapban kifejezetten nehéz volt vezetni az autómat a lágy keverékű abroncsokkal, megpróbáltam a lehető legkevesebb időt veszíteni. A boxkiállás után már kellően jó volt az autó a kemény keverékű gumikkal, de végig küzdöttünk Mortara-val. Végül büntetést kapott, de sok időt vesztettünk. Aztán az utolsó kör utolsó kanyarjában Jamie Green teljesen lelökött az ívről. Mindezek ellenére örülök a megszerzett pontoknak.”


Martin Tomczyk (a BMW Schnitzer csapat versenyzője, 13. helyezett):

„Nehéz napon vagyunk túl. Egyszerűen nem volt teljesítmény az autómban. A kemény és a lágy keverékű gumikon is lassú voltam, esélyem sem volt. Üres tárral nem lehet harcolni, pláne nem egy olyan erős mezőnyben, mint a DTM.”


Joey Hand (a BMW RBM csapat versenyzője, 15. helyezett):

„Az egésznek a rossz rajt volt az oka, amikor is kipörgött alattam a kerék. Nem tudom pontosan, mi ennek az oka, utána kell néznünk, de a rajtkocka elég koszos volt az előző verseny miatt. Meg is sérült az autó jobb elöl, rögtön a rajtnál. Megsérült a futómű, és leszakadt néhány légterelő elem is.”


Timo Glock (a BMW MTEK csapat versenyzője, 19. helyezett):

„Ez mind nekem, mind a csapatnak egy kiábrándító futam volt. A boxkiállás után sajnos elvesztettük a versenyt Edoardo Mortara mögött, aki kétszer nekem jött, egyszer pedig úgy előzött meg, hogy lelökött az ívről. Ezután maga elé kellett engednie, de azonnal újra próbálkozott. Kicsit meghibásodott a fékem a második kanyarban, amikor bejött a belső ívbe, nekem jött és kikényszerített az ívről. Ezt követően egymás után előztek meg az Audik a lágyabb keverékű gumikkal, úgy, hogy mindegyik nekem jött. Visszaküzdöttem magam, az utolsó körben azonban minden rosszra fordult. Örülök Marco Wittmann győzelmének, aki már másodszor nyert az idén. Bruno Spengler szintén nagyszerűen versenyzett és végül a harmadik helyen végzett. Összességében jó eredményekkel zárta ezt a futamot a BMW.”


Augusto Farfus (a BMW RBM csapat versenyzője, 21. helyezett):

„Technikai problémáink voltak a verseny kezdetétől. Mindent megpróbáltunk, de semmi nem jött össze. Frusztráló, amikor nulla ponttal zárod a futamot.”


 


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER