Címkék: hibrid | Le Mans | teszt | Toyota

2014. június 05. csütörtök, 10:37

 

A világbajnokság pontversenyében vezető helyen álló Toyota Racing, a Circuit de la Sarthe-on megrendezett, hivatalos tesztnapon megkezdte a 2014-es Le Mans-i 24 órás versenyen való részvételét.

A csapat a nap végére a két legjobb köridőt tudhatta magáénak; ezeket a délutáni tesztek során érte el a 8. és 7. számú autó. Ennél is fontosabb azonban, hogy mindkét autó meghibásodás nélkül, eredményesen töltötte el a napot, amelynek során összesen 88 kört, körülbelül 1200 kilométert tettek meg.

Le Mans a harmadik futam a FIA Hosszú távú világbajnokság naptárában. A Toyota Racing az előző két versenyt (Silverstone-ban és Spa- Francorchamps-ban) megnyerte. Ezekkel a győzelmekkel a csapat 48 pontos előnyre tett szert az igen erős Audi és Porsche előtt.

A kétszer négyórás tesztprogram az első és egyben az utolsó alkalom volt arra, hogy a csapatok a június 11-én, szerdán kezdődő szabadedzés és időmérő edzés előtt a pályán teszteljenek.

Ez azt is jelenti, hogy a TS040 Hybrid versenyautó most először mehetett végig a Le Mans-i pályán, így Alex Wurz, Stéphane Sarrazin és Kazuki Nakajima (7. számú autó), illetve Anthony Davidson, Nicolas Lapierre és Sébastien Buemi (8. számú autó) intenzív programon vannak túl. A csapatoknak mindössze nyolcórányi éles tesztelés állt rendelkezésére a napok múlva megkezdődő verseny előtt, így a Toyota Racing az utolsó percet is kihasználta az aerodinamikai és mechanikus beállítások ellenőrzésére, valamint a különböző gumikeverékű Michelin slick abroncsok tesztelésére.

A 2014-es évadra továbbfejlesztett Toyota Hybrid versenyrendszert is munkára fogták: a csapat kielemezte, hogy a 480 lóerőnyi, összkerékhajtású hibrid rásegítést hogyan tudják a lehető leghatékonyabban kihasználni. A hibrid rendszer összesített teljesítménye 1000 LE. Ez több, mint 2013-ban, ugyanakkor az autó 25 százalékkal kevesebb üzemanyagot használ. A versenyhét éles része június 11-én, szerdán veszi kezdetét. Aznap 16 órától egy négyórás edzés indul, majd 22 órától kezdődik a kétórás időmérő. Csütörtökön folytatódnak az időmérő edzések, 19, majd 22 órától újabb 2-2 órás edzéssel. Végül szombaton reggel  9 órakor kezdődik a 45 perces bemelegítés, és délután 15 órakor elrajtol a legendás Le Mans-i 24 órás futam.


Yoshiaki Kinoshita, a csapat elnöke: „Nagyszerű volt ma végre a Circuit de la Sarthe aszfaltján látni a TS040 Hybrid-et, elégedett vagyok a teljesítménnyel. Noha csupán tesztről volt szó, és így nem vonhatók le messzemenő következtetések, arra mindenképpen jó volt, hogy lássuk, ki mire képes. Alaposan felkészültünk a teszt előtt, a csapat ismét nagyszerű munkát végzett. Elégedetten távozhatunk a tesztről, eltökélve, hogy a 24 órás verseny végéig folytassuk ezt a nagyszerA munkát. Már alig várjuk, hogy visszatérhessünk a versenyhétre!”


TS040 Hybrid 7 (Alex Wurz, Stéphane Sarrazin, Kazuki Nakajima)
Reggel: 4. (3 perc 26.371 mp), 44 kör
Délután: 2. (3 perc 23.156 mp), 44 kör

Alex Wurz: „Jó érzés volt visszatérni Le Mans-ba, és első ízben vezetni itt a TS040 Hybrid versenyautót. Rendkívül izgalmas nap volt. Szerintem a futam a három gyártó drámai mértékű küzdelmét hozza majd. Szerencsére rendkívül eredményes napot zártunk, mert most kell majd beállítanunk azokat a részleteket, amelyeken eldől, hogy nyerünk vagy sem.”

Stéphane Sarrazin: „Rendkívül elégedett vagyok a mai eredményünkkel. Sokat dolgoztunk a versenybeállításokon, majd délután változtattunk néhány dolgon. Volt, amivel rossz irányba mozdultunk el, ám most, hogy ezt tudjuk, mindenképpen jobban állunk. Az autó remek, igen gyors, és lenyűgözően kiegyensúlyozott. A tavalyihoz képest hatalmas az előrelépés, az összkerékhajtás meggyőző, a hibrid rendkívül erős. Minden területen előrébb léptünk”

Kazuki Nakajima: „Pozitívan zártuk a napot. Reggel azonnal eltaláltuk a ritmust, elégedett voltam az autóval. Délután aztán sok mindent megváltoztattunk, hasznos eredményekhez jutottunk. Nem minden módosítás volt szerencsés, de legalább most már rendelkezésünkre állnak a szükséges
adatok, így rendkívül eredményes volt a felkészülés a versenyhétvégére. Pillanatnyilag úgy tAnik, az autó elég gyors, ami remek hír. Határtalan a motivációnk a futamra, ám még nagyon messze a verseny vége.”

TS040 Hybrid 8 (Anthony Davidson, Nicolas Lapierre, Sébastien Buemi)
Reggel: 2. (3 perc 25.881 mp), 42 kör
Délután: 1. (3 perc 23.014 mp), 46 kör

Anthony Davidson: „Élveztem, hogy egy év elteltével újra Le Mans-ban lehetek; a szünet évről évre rövidebbnek tűnik. Az autó egész nap erős volt, remek az egyensúlya. Végigvittük a programot, jó eredményeket értünk el. Reggel, rögtön a boxból indulva kiegyensúlyozottnak tűnt az autó, így elég volt az apróbb részleteken dolgoznunk. Mindent összevetve eredményes napot
zártunk, alig várom, hogy visszatérjünk a versenyhétre.”

Nicolas Lapierre: „Jó érzés visszatérni Le Mans-ba, fantasztikus ez a pálya. Ma találkoztam az egyetlen apró változtatással is a pályán a tavalyi évhez képest: egyes kanyarokban új vet_köveket raktak le. Pozitív mérleggel zártuk a napot, elégedett vagyok. Minden remekül ment, kipróbáltunk számos különböző beállítást, eltérő abroncsokat, és a hibrid rendszer beállításán is dolgoztunk. Jó állunk. Mindhárom pilóta elégedett az autóval; kiegyensúlyozott és eléggé gyorsnak tűnik.”

Sébastien Buemi: „Remek munkát végeztünk, a tervek szerint nagy távolságot tettünk meg, úgyhogy elégedett vagyok. Az autót jónak érzem, mindent sorra vettünk, ami a tesztprogramban szerepelt. Kaptunk néhány hasznos visszajelzést arról, hogy milyen irányba mozduljunk el a beállításokkal, már csak ki kell elemeznünk az eredményeket, hiszen még mindig van mit tanulnunk. Megpróbáljuk a maximumot kihozni az autóból, hogy a lehető legjobb pozícióban érkezzünk meg a versenyhétre.”

 


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER