2010. október 21. csütörtök, 21:03

Bejelentették a 2011-es Nissan GT-R érkezését, ami a japán márkakereskedőknél november 17-től lesz kapható.
A 2011-es modellévre a GT-R teljesítménye és nyomatéka is megnőtt, miközben csökkent az üzemanyag fogyasztása, tovább javították az irányíthatóságát, felfrissítették a külső dizájnt, javultak az aerodinamikai értékek, igazítottak a beltéren és újítottak a keréktárcsa-gumiabroncs kombinációkon is.

 

 

Ez a számtalan változtatás a GT-R 2007 decemberi bemutatása óta folyó folyamatos technológiai és formatervi fejlesztésének egy új állomását jelöli. Hogy a tulajdonosi élményt tovább fokozza, a Nissan a vevőszolgálati oldalon is gazdagítja a GT-R ügyfeleknek járó szolgáltatásokat.

A GT-R kínálat tovább gyarapszik, mikor megérkezik a kifejezetten versenypályára szánt Club Track, és az ultra exkluzív Egoist változat, melyet vásárlója a legapróbb részletekig a saját ízlésére szabhat. Így a japán piacon a teljes 2011-es GT-R kínálat hat verzióból állPure edition, Black edition, Premium edition, SpecV, Club Track és Egoist - melyek közül minden ügyfél a saját teljesítmény elvárása és stílusa szerint választhatja ki a legszimpatikusabbat.

A GT-R 2011-es kiadása Észak-Amerikában, Európában és más régiókban 2011 februárjától lesz elérhető. A Nissan még mérlegeli, hogy az Egoist verziót Európában és a Közel Keleten, míg a Club Track verziót Európában is bevezesse. Itthon egyelőre a Black  edition és a Premium edition bevezetése vehető biztosra.

A motor és a sebességváltó továbbfejlesztése
Az üzemanyag fogyasztást 11,8 l/100km-re (a 10-15 mérési módszerű szerint) sikerült csökkenteni a turbófeltöltő töltőnyomásának, a szelepnyitási időknek, a levegő/üzemanyag keveréknek módosításával, valamint a szívóoldali levegő és a kipufogógáz áramlásának javításával.
Ezzel egyidejűleg jelentősen, 390 kW-ra (530 LE-re) – 6400 ford/perc mellett - nőtt a motor teljesítménye,  maximális nyomatéka pedig  612 Nm, amely a 3200-6000 ford/perc tartományban áll rendelkezésre. A nagyobb teljesítményt a motor piros színű burkolata
jelzi.

A kipufogógáz károsanyag-tartalmának csökkentését szolgálja a különleges fémkatalizátor és a nagy teljesítményű mikroprocesszorral rendelkező motorvezérlő elektronika - ezek segítségével az ún. Su-Lev (különösen alacsony károsanyag-emissziójú) besorolást érte el az autó. A vezérlő rendszer része a Save üzemmód, amely optimalizálja a hajtónyomatékot és országúton vagy autópályán haladáskor a pillanatnyi fogyasztás mérséklése céljából módosítja a fokozatváltási programot. Ez a program segíti a boka fáradásának csökkentését is.  

Tökéletesítették az „R" üzemmód és a VDC-R rendszer bekapcsolásakor elérhető rajtolási teljesítményt. A kis sugarú kanyarodáskor jelentkező kanyarellenállás kézben tartása érdekében - ami akkor jelentkezhet, ha az autó elfordított kormánykerékkel indul el - ideiglenesen kétkerékhajtásra vált a rendszer (Ha az autó sebessége kisebb, mint 10 km/h és a kormánykerék fél fordulatnál nagyobb mértékben van elfordítva.)

Nissan gt r 2011Megerősítették a karosszériát
A motorteret leválasztó falba beépítettek egy rendkívül merev, könnyűszerkezetű, szén-ötvözet és alumínium méhsejt-szerkezet kombinációjából álló gólyaláb-kitámasztó rudat. Azáltal, hogy a kerékfelfüggesztés felől érkező jelek gyors felvétele érdekében
összekötötték a jobb és bal oldali gólyalábat, megnőtt a karosszéria keresztirányú merevsége és így érzékenyebbé válhatott a jármű reagálása a kormánymozdulatokra.  

További megerősítést építettek be a vezető oldalán a műszerfalba. Az autó karosszériájának reagáló készségét tovább javította a motortérrel való merevebb kapcsolat. 
A gyártási pontosság javítása érdekében szigorúbb tűrési értékeket alkalmaznak a karosszériaelemek illesztésénél, és a műszerfalnak a minden egyes karosszéria esetében elvégzett rezgésvizsgálata során nagyobb pontosságú G-szenzort használnak.

Módosították a felfüggesztést és a fékrendszert

Az első felfüggesztés esetében a gumiabroncsok függőleges terhelésre adott válaszának tökéletesítése érdekében módosították a rugók, a lengéscsillapítók és a stabilizátor kar-áttételeit. Az első kerekek utánfutási szögét 5°35-ről 6°00-ra növelték a gumiabroncsok
kanyarmeneti úttartásának, valamint az egyenesmeneti stabilitásnak javítása érdekében.
A hátsó kerékfelfüggesztésben az oldaldőlési momentán centrum lejjebb helyezésével módosították az összetartás változásának jelleggörbéjét, hogy ezzel javuljon a kanyarodás közbeni tapadás, és jobb legyen az útfelületről a kormánykerékre érkező visszajelzés.

Az alumíniumból készült szabad-dugattyús lengéscsillapító új fejlesztés, amely az állandó stabil úttartás érdekében sokkal finomabban adagolja a csillapító erőt, és a terhelés áthelyezésével jobban követi a vezető szándékát. A lengéscsillapítók csökkentett belső súrlódása jobb, kifinomultabb kényelmet biztosít. 
A kizárólag a Nissan által kifejlesztett vékony, nagy átmérőjű féktárcsa (Φ390) javítja a fékerőt, a fékerő felmelegedéskor történő csökkenésére való hajlamot, a fékerő pontos adagolhatóságát és növeli a féktárcsa  sportos igénybevétel melletti élettartamát.   

Kerekek és gumiabroncsok
A 2011-es modellévű GT-R-t új tervezésű, könnyebb és merevebb kovácsolt alumínium felnikkel szerelik fel. A Rays gyártmányú kerekek elősegítik, hogy a gumiabroncsok jobban reagáljanak a függőleges terhelésváltozásra. A keréktárcsa belsejében elhelyezkedő rovátkák módosításával elkerülhető a nagy motorteljesítmény leadásakor jelentkező gumiabroncs-megforgás. 
A Dunlop SP Sprt Maxx GT 600 DSST CTT gumiabroncsok új összetétele javítja a tapadást. A megújult szerkezetű, merevebb futófelületű és oldalfalú abroncsnak jobb az egyenesmeneti stabilitása a nyomvályús utakon.  

Külső megjelenés és aerodinamika
A GT-R már eddig is erőteljes és stabilitást sugárzó formáját sikerült oly módon javítani, hogy a számos jelentős módosítással világviszonylatban is vezető szintű aerodinamikai értékeket értek el. 10%-kal nőtt a leszorító erő, a légellenállási tényező pedig 0,27-ről 0,26-ra csökkent.
A megnövelt lökhárító- és hűtőrács nyílások növelik a stabilitást. 
Új formájú a kettős légterelővel ellátott első lökhárító, és új a Hyper nappali világítás, mely nagy tükröződési felületű és nagy fényerősségű fehér LED-ekből áll. Az új formaterv kb. 10 %-kal növeli a leszorító erőt, miközben csökkenti a motortéren belül kialakuló légellenállást.  Nőtt a hűtőn keresztül áramló és a féket hűtő levegő térfogata is. 
A hátsó lökhárító új levegőelvezetésével - amely elősegíti a levegő kivezetését a hátsó kerékdobokból - 10%-kal javult a hátsó leszorító erő és nőtt a kipufogódob hűtésének teljesítménye. 
Új, nagyobb átmérőjű kipufogóvég került beépítésre. Az alapfelszerelés részét képezik a nagy teljesítményű hátsó LED-es ködlámpák, amelyek javítják az autó észlelhetőségét esős-havas időben.
Hatféle külső színben érhető el a GT-R, melyek közül kettő új gyöngyház-metál fényezés.

Belső tér
Új a műszerfal borítás, a navigációs rendszer képernyőjének háza, és a varratok megjelenése is megváltozott a magasabb minőségérzet érdekében.  
Valódi karbon borítást kapott a középkonzol, és matt fekete borításúak a kapcsolók. 
A kormánykerék közepén található GT-R embléma új, velúr-szerű bevonatot kapott. A sebességváltó kormányoszlopon található fokozatváltó kapcsolóinak bevonata kihangsúlyozza a magnézium alapanyagot.
A konzolon és a légkondicionáló levegőbelépő nyílásai körül található krómgyűrűk a sportosság jobb kifejezése érdekében fekete füstszínű bevonatot kaptak. 

Ülés
A Pure és a Premium kivitel ülései kanyarvétel közben fokozott biztonságot és kényelmet nyújtanak. Ezen túlmenően, az alak és az ülőfelület hosszának és a párnázat benyomódási mélységének változtatásával csökkentik a combok és a gerinc alsó részének fáradását. A háttámla módosítása is azt segíti, hogy a vezető lassabban fáradjon.
A Black kivitel Recaro bőr kagylóülésének alapszerkezete megegyezik a Pure és Premium kivitel ülésével.  
Az ülések exkluzív, egyes és dupla, hálószerűen kombinált varratú, speciális tervezésűek. Biztosítják a versenypályán szükséges fokozott oldaltartást és a kellemes testhelyzetet.

Kizárólag a SpecV változatot érintő módosítások:
A motor módosításai megegyeznek az alapmodellével (nagyobb maximális teljesítmény, alacsonyabb fogyasztás), míg a nyomaték 612 Nm-re nőtt, amely a 3200-6000 ford/perc tartományban áll rendelkezésre (fokozott feltöltési üzemmódban 632 Nm, amely a 3600-5600 ford/perc tartományban áll rendelkezésre). 
A körpályás versenyhasználat közbeni kopás-ellenállás és stabilitás fokozása érdekében megváltoztatták a hátsó fékbetét anyagát és módosították a VDC (dinamikus jármű vezérlés) fékezés közbeni kiegyenlítését.
A Dunlop SP Sport Maxx GT 600 DSST CTT gumiabroncs az alapfelszerelés része.
Az előző modell speciális Rays kovácsolt alumínium kerekeit alkalmazzák a mostani SpecV modellnél, de a színét a metálfeketére változtatták. 

Club Track kivitel
A kizárólag versenypálya-használatra kifejlesztett Club Track kivitel lehetővé teszi a vezetők számára, hogy a Nissan GT-R teljes teljesítmény-potenciálját kihasználják. A versenypálya-használathoz szükséges alkatrészeket az erre feljogosított speciális gyári szervizhálózat forgalmazza és szereli be. A Club Track kivitel vásárlóinak sokféle rendezvényt és vezetési lehetőséget kínálnak, melyek között szerepelnek versenyedzések professzionális versenyzőkkel, valamint a Nissan GT-R speciális hálózat által rendezett speciális versenyek.

Egoist
Egoist a világon az első és egyetlen Nissan GT-R, melyet  Takumi, avagy a  "legrátermettebb mesterbajnok" tervezett. Minden egyes vásárló 20-féle belső színkombinációból választhat. Ezen felül, a Bose® hangszóró rendszert külön az adott vásárló egyedi üléshelyzetéhez állítják be, hogy az a lehető legjobban megfeleljen egyedi igényeinek. Ez a Nissan GT-R legmagasabb fokú megnyilvánulása.    

Beltér
A vásárlók a felső részt illetően 20, az alsó részt illetően 10 belső szín kombinációjából választhatnak. A belső részeket elküldik a Németországban működő Seton Company-nak, amelynek kézműves mesterei kézzel varrják meg a gondosan kiválasztott bőr alapanyagot.    

Wajima Lacquer (Maki-e) embléma
A kormánykerék közepén kialakított Wajima Maki-e mélyszínű és fényű GT-R embléma Sakae Kubota hagyományőrző japán zománc-kézműves mester műve. A Maki-e színe az idők során változik.

Bose® Precision Sound System
Külön erre a célra tervezett karbon-kompozit mélynyomókat építettek be, amelyek nagyfokú merevségük és csillapításuk révén kiküszöbölik a rezgéseket. Ezen túlmenően a Bose® minden egyes vezető számára beállítja az egyedi hangzásképet az egyéni üléshelyzetének megfelelően.

Hátsó karbonspoiler
Az Egoist-ra a (SpecV-nél is használt) hátsó karbonspoilert szerelnek fel.A hátsó spoiler, amely még 300 km/h sebesség felett is stabil aerodinamikai viselkedést kölcsönöz az autónak, a maga fekete színével hátulról erőteljes megjelenést ad.     

Rays kovácsolt alumínium keréktárcsák
A könnyű és merev kovácsolt alumínium keréktárcsák (melyek a SpecV változaton is használatosak) csökkentik a rugózatlan tömeget és támogatják az érzékletes vezetést. Az újonnan kifejlesztett ötrétegű Blue Sword Chrome Color Coating bevonó rendszer adja meg külső fényüket.


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER