2011. február 09. szerda, 15:18

 

A Nissan GT-R jelenti a szupersportkocsik között is a teljesítmény és a képességek maximumát, a bőséges erő, és a kiemelkedő dinamikájú futómű egy ikont teremtett.
Most itt van az a GT-R, amely azok számára készült, akik még ennél is többet kívánnak: a testre szabható, a legfinomabb anyagokat és a kézműves tudást felmutató GT-R.

Nissan GT R Egoist

Ez minden idők leginkább exkluzív GT-R-je" – mondta Simon Thomas, a Nissan International SA értékesítésért és marketingért felelős vezető alelnöke 

A Nissan GT-R Egoist

Egyedi, a vezető testméretéhez igazított Bose audio-rendszer 
Kézi formázású Urushi GT-R embléma a kormánykeréken
A Spec-V változat speciális kerekek, szénszálas műanyagból készített hátsó spoiler
530 LE, négykerék-hajtású alváz

Az Egoist-ot a GT-R 2011-es változatának alapjain fejlesztették ki.
A két turbótöltős, 3,8 l-es, V6-os motor teljesítménye ezzel 485 LE-ről 530 LE-re, nyomatéka 588-ról 621 Nm-re nőtt, miközben csökkent a károsanyag-kibocsátása és a fogyasztása.
A tökéletesített aerodinamikai tulajdonságok révén 10 %-kal nőtt a leszorító erő, a futómű és a lengéscsillapítók módosításának eredményeként pedig pontosabb lett a vezethetőség, ugyanakkor finomabbá vált a futás.   

Ebben az exkluzív változatban - melyet a GT-R „atyja", a  járműtervező főmérnök   Kazutoshi Mizuno alkotott külön erre az alkalomra – csak a legjobb minőségű bőrök alkalmazásával készült, kézi kidolgozású belső burkolatok találhatók.
Nagy figyelmet fordítottak a vezetőtér kialakítására, amelynek értékét növeli a Németországból származó teljes Seton-bőrbevonat.  
A bőrborítás most már a teljes belső térre kiterjed, immár magába foglalja az első ülések alját, a biztonsági öv csat környezetét, az A- és B-oszlopot, a középkonzolt és környezetét, valamint a sebességváltó-alagutat. Még a pohártartók belseje és az ajtótömítések borítása is bőrbevonatú.
A Seton a nagyteljesítményű és luxusautók  limitált csoportjának kedvelt beszállítója. Az általa szállított bőrt minősége és annak egyenletessége miatt választják. 
A cég csak egyetlen fajtájú szarvasmarhát nevel, és az állatokat gondosan ellenőrzött körülmények között tartják Dél-Németországban, a Bajor tartományban. 18 hónapon keresztül oylan speciális körülmények között tartják őket, ahol kiegyensúlyozott a táplálásuk, és kicsi a valószínűsége annak, hogy rovarcsípés éri őket, szögesdrót vagy egyéb idegen test károsítja a bőrüket.   
Minden egyes GT-R Egoist-hoz nem kevesebb, mint 15 marha bőrét használják fel 84-féle színkombináció érhető el.

Nissan GT R Egoist muszerfal

A „szokványos"  GT-R-nek zománc embléma díszíti a kormánykerekét, ami elegáns, de sorozatban készül. Az Egoist esetében az ősi japán művészet elemeit jeleníti meg az Urushi néven ismert hagyományos díszítésű, kézi festésű embléma.
A GT-R esetében a Makie festési módszert alkalmazzák, ami csak a Ishikawa kormányzóságban - a GT-R hazájában - sajátítható el, és a kézműves mesternek a tevékenysége megkezdéséhez meg kell szereznie a kormány jóváhagyását.  
A speciális GT-R-hez minden egyes emblémát  csakis a Goshikiya-műhelyben dolgozó egyetlen mester, Kubota-san festhet meg. Több napra van szüksége, hogy felépítse a rétegeket, amelyek megadják az embléma színének különleges mélységét és egyedülálló fényét. Ezért minden egyes embléma egyedi. 

Hasonló gonddal készül az autó személyre szabott hangzó rendszere. A hangzó rendszerek terén vezető Bose cég által gyártott 11 hangszórós rendszer újonnan kifejlesztett áramkapcsolóval és a 9 coll méretű mélynyomóhoz a világon elsőként alkalmazott, szénszálas kompozit anyagból készült rögzítővel van felszerelve.   
A rögzítő alap rendkívül merev és nagy csillapítású, anélkül, hogy ezáltal megnövekedett volna a súlya, és így sokkal tisztább hangzást hoz létre a mélynyomó.  

A Bose azonban még egy lépéssel továbbmegy az Egoist rendszerének tökéletesítésében.    Amikor a jövendő tulajdonos ellátogat a bemutatóterembe, hogy megrendelje az autót,  az ideális vezetési pozíció beállítása után felveszik a részletes méreteit. A gyárnak megadják a vevő testmagasságát, lábhosszúságát, és az üléstámla általa előnyben részesített beállítási szögét, aminek figyelembe vételével biztosítható, hogy a hangszórók az optimális helyre kerüljenek, és így a legjobb hangzási minőséget lehessen elérni.  Így valóban testre szabott hangzó rendszert lehet létrehozni. 

Nissan GT R Egoist hatulrol

A rendkívül biztos futómű verhetetlen tapadáskihasználást és kezelhetőséget tesz lehetővé, a 2011-es GT-R pedig - a rugók és a csillapítók finomhangolásának eredményeként - még kifinomultabb futáskultúrájú. Javult a fékek teljesítőképessége is.   Az elsőp féktárcsák nagyobbak, hogy ezáltal a folyamatos nagy igénybevétel során kevésbé csökkenjen a hatékonyságuk, a kovácsolt alumínium kerekekre pedig a külön a GT-R-hez kifejlesztett Dunlop gumiabroncsok kerültek.   

Az Egoist-csomagot az először a 2010-ben bevezetett, látványos Spec-V verzión alkalmazott néhány elem teszi teljessé.  Ezek közé tartozik a speciális, hatküllős, kovácsolt RAYS könnyűfém kerék - az Egoist esetében ezeket egyedi „Blue Sword" felületkezeléssel látták el -, valamint a szénszálas kompozitból készült hátsó spoiler.  

Bár kevésbé lehengerlően sportos, mint a Spec-V limitált sorozat, az Egoist így is a legkiválóbb teljesítményű szupersportkocsik egyike.  A megnövelt teljesítmény és nyomaték eredményeként igen figyelemreméltó a gyorsító képessége (álló helyzetből 100 km/h-ra 3,046 másoderc), csúcssebessége pedig 315 km/h.  

A fejlett vezérlő elektronikának (melynek része a versenyszerű elrajtolást segítő „R Start" rendszer is), és a hatfokozatú kettős tengelykapcsolós sebességváltónak köszönhetően (mely utóbbi a kormánykeréknél elhelyezett magnézium-szárnyakkal is kapcsolható) ez a teljesítmény könnyedén ki is használható, ahol a körülmények lehetővé teszik. 

 


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER