Hogy még vonzóbbá tegye azon modelljeit, amelyek 2022-ben a saját kategóriájuk élbolyában végeztek, a citroën február 1-ével változásokat vezet be a c4 és az ë-c4, valamint a c5 x kínálatában.
Az előbbiek a c5 x és a c4 x modellekről már ismert új, modernebb my citroën drive plus infotainment rendszerrel gazdagodnak. A perla nera fekete tetővel kínált kétszínű karosszéria pedig kifinomult stílust és még karakteresebb megjelenést biztosít. A c5 x-nek először is bővült a motorkínálata: a 180 ë-eat8 motorral most még szélesebb körben vált elérhetővé a plug-in hibrid meghajtás. Az új funkciókkal kiegészülő, 2. szintű félautonóm vezetési rendszer, a highway driver assist 2.0 pedig minden eddiginél nyugodtabb utazásban részesít.
My citroën drive plus a c4 és az ë-c4 kínálatában
A c4 és az ë-c4 modellen a my citroën drive online navigációs rendszert a legújabb generációs my citroën drive plus infotainment rendszer váltja fel. Ez a rendkívül intuitív új kezelőfelület egy 10” hd érintőképernyőt használ, és widgetek segítségével teljes egészében személyre szabható. Az okostelefonokról és tabletekről ismerős widgeteknek köszönhetően az egyes alkalmazások és tartalmak pillanatok alatt megjeleníthetők a gépjármű érintőképernyőjén. Az átláthatóbb felépítés a nyugodtabb vezetéshez is hozzájárul. A widgetek mellett a minőségibb megjelenés és a grafikailag gazdagabb kidolgozás is megemlítendő, különösen, ami a 3d online navigációs rendszer 16:9 képarányú térképeit illeti. A kezelőfelület összességében gördülékenyebben és gyorsabban használható, és a könnyű, magától értetődő használat érdekében számos gyorsgomb áll rendelkezésre.
Az új interfész egyben a természetes beszéden alapuló hangfelismerő funkcióval is rendelkezik. A „hello, citroën” vezényszóval aktiválható digitális asszisztens érti az utasok beszédét, válaszol a kérdéseikre, és végrehajtja az utasításaikat. A rendszer 20 nyelven működik, (magyarul nem elérhető) vizuális visszajelzést ad, és reagál a fedélzeti rendszerekkel (klímaberendezés, audioforrások, telefon és kapcsolt hangszolgáltatások) kapcsolatos utasításokra.
Vége a szanaszét heverő kábelek korának, hiszen az okostelefon tartalma vezeték nélküli kapcsolaton keresztül is a 10” hd érintőképernyőre tükrözhető. A my citroën drive plus segítségével a vezető vagy az utasok kedvenc okostelefonos alkalmazásaikat kockázat nélkül használhatják. A szolgáltatás vezeték nélküli csatlakozási lehetőséget kínál, és az apple carplay (beleértve a siri hangvezérlést is) és az android auto protokollal is működik. A kompatibilis alkalmazások közvetlenül a központi kijelzőn kerülnek megjelenítésre, így biztonságosan elérhetők, és használatuk során a vezető mindvégig az úton tarthatja a szemét.
A rendszer személyre szabható és továbbfejleszthető. A fejlett profilkezelésnek (advanced profile management) köszönhetően a rendszer akár 8 különböző profil tárolására is képes. Ezek mindegyikéhez két okostelefon rendelhető, amelyeket a rendszer az adott készülék utastérbe kerülésekor azonnal azonosít. A rendszer a tomtom szolgáltatások keretében valós idejű térképfrissítést is biztosít, melynek köszönhetően a navigációs térképek havonta automatikusan frissülnek, hogy a felhasználókat mindig naprakész információk várják. A szolgáltatás 3 éven keresztül ingyenesen elérhető. A rendszer az ota (over the air) frissítések révén könnyen fejleszthető.
Kétszínű karosszériával kínált c4 és ë-c4
A c4 és az ë-c4 a kompakt ötajtósok szegmensén belül különleges, jól felismerhető sziluettel rendelkezik. A magas építésű, sportos modell a hagyományos ötajtósok dinamizmusát a karakteresebb, erőt sugárzó megjelenés érdekében suv-s jegyekkel ötvözi. Különlegességét feszes vonalainak és a jellegzetes grafikai részleteknek köszönheti. A stilisztikai megoldások köre mostantól a kétszínű karosszériát eredményező, perla nera fekete
Tetővel is kiegészül. A bruttó 135 000 forintba kerülő személyre szabási opcióval – melynek keretében szabadon kombinálhatók az egyes karosszériaárnyalatok, színcsomagok és a fekete tető – valamennyi tulajdonos a saját ízlése szerint alakíthatja ki az autóját.
A fekete fényezésű tető megtöri a sziluett függőleges olvasatát, és az energiától duzzadó, áramvonalas profilra irányítja a figyelmet. Jól kiemeli az egyszerre lágy és sportos karosszériavonalak határolta nagy felületeket. A tetőívek és maga a tető perla nera fekete színű, a döntött hátsó szélvédőben folytatódó egyedi tetővonal pedig különösen áramvonalassá teszi az autó külsejét. Mindez egy a dinamikus jelleget erősítő spoilerben végződik,
Amely vizuálisan és fizikailag is megfelelő támaszt nyújt. A finoman lejtő fekete tető az oldalablakokkal és a hátsó szélvédővel egy színegységet alkot, és ezzel erőteljes, kontrasztos vizuális hatást kelt. A perla nera fekete tetővel szintet lép a c4 és az ë-c4 stílusa.
C5 x: 180 ë-eat8 új plug-in hibrid változat
A c5 x a már létező 225 ë-eat8 plug-in hibrid változat mellett mostantól egy új, 180 ë-eat8 plug-in hibrid motorral is rendelhető. A puretech 180 benzinmotort felváltó új erőforrás az energetikai átállás jegyében egy környezetkímélőbb villamosított alternatívát kínál. Ezzel a megfizethetőbb árú változattal a citroën szélesebb körben is elérhetővé szeretné tenni az új technológiát. Az új hajtáslánc különösen jól illeszkedik az ügyfelek igényeihez, hiszen lehetővé teszi, hogy napi útjaik többségét elektromos üzemmódban tegyék meg, hosszabb utak alkalmával pedig igénybe vegyék a belső égésű motort.
A c5 x 180 ë-eat8 plug-in hibrid változatában az 1,6 literes, 150 lóerős puretech benzinmotorhoz egy 81 kw-os villanymotor társul, melyek összteljesítménye 180 le, össznyomatéka pedig 360 nm. 135 km/h sebességig az elektromos vezetés kényelme és az azonnal rendelkezésre álló nyomaték mellett az egyenletes gyorsulás és a hihetetlenül gördülékeny vezetés élményét is megtapasztalhatjuk. A motorhoz legújabb generációs ë-eat8 automata sebességváltó kapcsolódik, amely amellett, hogy rendkívül hatékony, kimondottan egyszerű és kényelmes használatot tesz lehetővé.
A hajtáslánchoz egy 84 cellából (41 ah) álló, 12,4 kwh-s (melyből a hasznos kapacitás 11,3 kwh) akkumulátor tartozik, mellyel a jármű akár 62 km-t (wltp) is képes megtenni tisztán elektromos üzemmódban. Ez azt jelenti, hogy a városok korlátozott forgalmú övezeteibe is bátran behajthatunk, és napi útjaink többségét elektromos üzemmódban tudjuk megtenni. Városban a jármű hatótávolsága a 71 km-t is elérheti. Az akkumulátor 7,4 kw-os töltővel kevesebb mint 1 óra 40 perc alatt feltölthető. A legkönnyebb változat co2-kibocsátása mindössze 27 g/km.
A c5 x 180 ë-eat8 plug-in hibrid motorral ellátott változatával a citroën olyan középkategóriás ajánlattal állt elő, amellyel észszerű költségkereteken belül tapasztalhatjuk meg a kényelem és az örömteli vezetés egyedülálló élményét. A 225 lóerős változathoz hasonlóan a 180 lóerős plug-in hibrid motorhoz is citroën advanced comfort® aktív felfüggesztés járul, mely a két progresszív hidraulikus ütközőelem® és az elektronikus lengéscsillapító-szabályozás egyedülálló kombinációját nyújtja. A kerekek felfüggesztésének szabályozása az igénybevételnek megfelelően egymástól függetlenül és valós időben történik, ami még nagyobb rugózási kényelmet biztosít. A lengéscsillapítók folyamatos elektronikus vezérlésének köszönhetően még puhább csillapítás érhető el, miközben a karosszériakilengésektől sem kell tartani. A citroën advanced comfort® aktív futóműnek köszönhetően a plug-in hibrid meghajtású c5 x kategóriájában páratlan kényelmi szintet képvisel, és derűs, nyugodt utazásokat ígér.
Még felhőtlenebb utazások a c5 x-szel
A c5 x kifejezetten útra csábít: fedélzetén kényelem és nyugalom várja a vezetőt, aki a fedélzeti technológiák jóvoltából pihentető élményként éli meg az utazást. A citroën a c5 x-en alkalmazza először a highway driver assist 2.0 rendszert, mellyel újabb nagy lépést tesz a 2. szintű félautonóm vezetés felé. A most bevezetett új funkciók:
félautomata sávváltás, mely 70 és 180 km/h között segít a vezetőnek biztonságosan előzni, majd visszatérni az eredeti forgalmi sávba.
előzetes sebességajánlás, mely a sebességkorlátozó táblák messziről történő leolvasásával már jó előre sebességkorrekciót ajánl a vezetőnek (lassítás vagy gyorsítás).
külön érzékelő figyeli, hogy a vezető milyen erővel markolja a kormányt és hogy mennyire aktív, hiszen továbbra is ő irányítja a különböző funkciókat (anélkül persze, hogy bármilyen mozgást vagy ellenállást kellene kifejtenie a kormánykeréken).
Az említett funkciók a highway driver assist már létező funkcióihoz járulnak, ilyenek például a – 7–140 km/h sebességtartományban működőképes – active safety brake 2.0, a 180 km/h sebességig aktív sávtartó asszisztens, a hátsó keresztirányú forgalomfigyelő, az állóra fékező (stop & go) funkcióval ellátott adaptív sebességtartó automatika és a nagy hatótávolságú holttérfigyelő. A highway driver assist shine kiviteli szinttől, a highway driver assist 2.0 pedig shine pack kiviteli szinttől szériafelszerelés.
Hozzászólások