Címkék: Citroën C3

2023. október 18. szerda, 11:06

 

A citroën a c3 negyedik generációjának bevezetésével teljesen átrendezi az európában gyártott többfunkciós városi autók piacát.

 

 

A most először elektromos változatban is elérhető új ë-c3 páratlan fedélzeti kényelmet, gondtalan elektromos élményt és kiemelkedő felszereltséget kínál rendkívül versenyképes áron. Mindezt úgy, hogy európában gyártják.

Az ë-c3 büszkén vezeti a citroën legnépszerűbb autójának negyedik generációs modellsorozatát. A márka bestselleréből az első generáció 2002-es bevezetése óta eddig több mint 5,6 millió példány kelt el. A közkedvelt c3 a márka legkeresettebb modellje, és a citroën európai eladásainak 29%-áért felel. 2022-ben európában a c3 a városi autók piacának 11 %-át tudhatta magáénak.

A vadonatúj ë-c3 új fejezetet nyit a citroën történetében. A merészségéről híres népszerű márka újradefiniálja magát, hogy meg tudjon felelni annak a kihívásnak, amit a tisztán elektromos autózás széles körben való elérhetővé tétele jelent. A márka válasza egy európában tervezett és gyártott, 100%-ban elektromos, sokoldalú városi autó, mely azokat az ügyfeleket célozza meg, akik megfizethető áron szeretnék élvezni a kibocsátásmentes közlekedés előnyeit.

Ahogy thierry koskas, a citroën vezérigazgatója mondja: „a megfizethető járművek gyártására való törekvés mindig is fontos része volt a citroën identitásának. Az ügyfelek b szegmenssel kapcsolatos elvárásai azonban sokat változtak, jól jelzi ezt az suv-k növekvő népszerűsége és az az egyre nagyobb igény, ami a városi és városon kívüli elektromos autózás előnyeinek megtapasztalására irányul. Az európai gépjárműgyártók számára egyre nagyobb kihívást jelent, hogy megfeleljenek ezeknek az elvárásoknak. A citroën az európai ügyfeleknek kínált, tisztán elektromos vadonatúj ë-c3-mal most pontosan erre vállalkozik. Az üdítően modern és kényelmes modellt úgy terveztük, hogy a lehető legjobban megfeleljen a vásárlói igényeknek. Az európában tervezett és gyártott autó gazdag felszereltséggel rendelkezik, és kimondottan megfizethető: kezdőára 23 300 euró*.”

 

 

 

Páratlan kényelem

A citroën ë-c3 a citroën advanced comfort® felfüggesztés és az új citroën advanced comfort® ülések első ízben történő párosításával igazi „repülő szőnyeg” hatást biztosít.
Az új ë-c3-at magasabb vezetési pozíció jellemzi (a szegmens átlagos városi autóihoz képest +100 mm), a vezetőhely a nagyobb helykínálat érdekében szögletesebb kialakítású, de a lábtér változatlan.  A modell magasabb karosszériával és nagyobb hasmagassággal rendelkezik, és külső védőelemekkel van ellátva, hogy ezzel is eleget tegyen az ügyfelek elvárásainak, akik így kényelmesebben és nagyobb biztonságban utazhatnak.

Citroën advanced comfort® felfüggesztés az ë-c3-on is

A városi autók szegmensében egyedülálló módon a citroën az új ë-c3 valamennyi változatán az alapfelszereltség részeként kínálja a progresszív hidraulikus ütközőelemekkel ellátott innovatív és exkluzív felfüggesztést. 

A vezető és az utasok számára láthatatlan citroën advanced comfort® felfüggesztés a progresszív hidraulikus ütközőelemeknek köszönhetően egyedülálló kényelemérzetet biztosít. A mérnökök nagyobb szabadságot kaptak a felfüggesztési beállításokat illetően, így egyenetlen talajon való közlekedéskor az autó olyan benyomást kelt, mintha valósággal siklana. A korábban alkalmazott mechanikus ütközőkkel szemben a lengéscsillapító és a rugó mellett a jármű minden sarkánál két ütköző található (a ki- és a berugózási fázisnak megfelelően).

A közkedvelt rendszer két lépésben működik. Kismértékű be- és kirugózásnál a rugó és a lengéscsillapító együttesen, a hidraulikus ütközők nélkül szabályozza a függőleges mozgásokat. Nagyobb ütések esetén a rugó és a lengéscsillapító a hidraulikus ütközőkkel együttműködve fokozatosan lassítják a mozgást, hogy el lehessen kerülni a végállásoknál fellépő rázkódást. A mechanikus ütközővel ellentétben, amelyik elnyeli az energiát, majd annak egy részét lökés formájában leadja, a hidraulikus ütköző elnyeli és elvezeti ezt az energiát. 

„a kényelem a citroën egyik alapértéke. Nagyon fontos az ügyfeleink számára, ezért számunkra is rendkívül fontos.  Ezért tettünk meg mindent annak érdekében, hogy az új ë-c3 a legkényelmesebb autó legyen a szegmensében. Ezt olyan innovatív felszerelésekkel sikerült elérni, mint az új típusú advanced comfort® ülések és – a c3 kínálatában először – a progresszív hidraulikus ütközőelemekkel ellátott citroën advanced comfort® felfüggesztés” – mondta laurence hansen, a citroën termék- és stratégiai igazgatója.

Otthonos beltér 

Az egyszerű, mégis kifinomult felületek köré szerveződő tágas beltér az otthoni nappalihoz hasonló hangulatot áraszt. Az új ë-c3-ban alkalmazott citroën advanced comfort® ülések a modellhez igazodnak, és plusz habszivacsokat tartalmaznak, hogy az első pillanattól puha, kellemes érzést és a megtett távolságtól függetlenül jó alátámasztást biztosítsanak. 

A vadonatúj design az 1,57 m-es magasságnak köszönhetően az első üléseken ülőknek 100 mm-rel több helyet és nagyobb biztonságérzetet nyújtó, magasabb vezetési pozíciót kínál. Ez egyben mindenki számára jobb kilátást biztosít, ami tovább növeli a jó közérzetet. Noha elődjénél csak 19 mm-rel hosszabb és 6 mm-rel szélesebb, az új ë-c3 érezhetően tágasabb utastérrel rendelkezik. A hátsó utasok könyöktere a piacon megszokottnál 19 mm-rel, az első utasoké 21 mm-rel nagyobb, a hátsó ülésekhez tartozó térdtér pedig legalább 20 mm-rel nagyobb az átlagosnál.   

Az új ë-c3-ban nem okoz gondot sem az apróbb tárgyak, sem a nagyobb csomagok elhelyezése. A korábbinál nagyobb utastérben az ajtótáblákban, a középkonzolban és a középső könyöktámasz alatt ötletes és hasznos tárolóhelyek kerültek kialakításra, és a középkonzol egy vezeték nélküli töltőfelületet is magában foglalhat (ez a „max” változaton szériafelszereltség). A praktikusan variálható 60:40 arányban osztott hátsó üléspadnak (a „max” változaton szériafelszerelés) és a hátsó kerékjáratok közti távolságnak (1015 mm) köszönhetően nagyobb tárgyak szállítására is lehetőség van, a hátsó ülések mögötti 310 literes nagy csomagtér pedig a legtöbb esetben elegendő helyet biztosít.

A tetőrudak nélkül 1,57 m magas új ë-c3 magasabb, mint az elődje. A megnövelt hasmagasságnak köszönhetően könnyebb a be- és a kiszállás, és a városi és külvárosi közlekedés során gyakran előforduló fekvőrendőrökön és kátyúkban a vezetés is magabiztosabb. Az új ë-c3 hasmagassága 163 mm, míg az előző változaté 135 mm volt.

 

 

Elektromosság – könnyedén

A 83 kw/113 le teljesítményű villanymotor elegendő teljesítményt és nyomatékot biztosít a mindennapos használathoz és a hosszabb utazásokhoz is, míg a 44 kwh-s lfp akkumulátor (a wltp-szabvány szerint) 320 km-es hatótávot biztosít.
A 100 kw-os egyenáramú gyorstöltéssel mindössze 26 perc alatt 20%-ról 80%-ra növelhető a töltöttség. Ehhez több mint 540 000 töltőállomás áll rendelkezésre szerte európában. 
Az új ë-routes1 alkalmazással az ë-c3 vezetői könnyedén optimalizálhatják hosszú útjaikat azáltal, hogy folyamatosan és közvetlenül hozzáférhetnek a töltőhálózat és a jármű aktuálisan érvényes adataihoz.
A stellantis ezen a modellen alkalmazza első ízben a kifejezetten elektromos járművekhez kifejlesztett, költséghatékony megoldást, amelynek alapját egy (wltp szerint) akár 320 km-es hatótávolságot biztosító, 44 kwh-s lfp (lítium-vas-foszfát) akkumulátorcsomag képezi. Az akku töltöttsége 100 kw-os egyenáramú gyorstöltéssel alig 26 perc alatt 20%-ról 80%-ra növelhető.

Hagyományos, váltóáramú töltéssel 7 kw-os teljesítmény mellett kb. 4 óra 10 perc alatt lehet 20-ról 80%-ra növelni a töltöttséget – 11 kw rendelkezésre állása esetén ehhez mindössze 2 óra 50 perc szükséges. Az otthoni és a nyilvános töltőállomások váltóárammal működő berendezéseihez könnyen hozzá lehet férni az autóhoz járó standard mode 3 kábellel, amely nemcsak az otthoni hálózatról, wallbox segítségével történő töltésekhez, hanem a nyilvános töltőállomások rendszeres használatához is ideális. A kábel egyfázisú 7,4 kw-os vagy háromfázisú, 11 kw-os wallboxokhoz egyaránt használható.

A 83 kw (113 le) teljesítményű motor és a teljesen automata váltómű alig 11 másodperc alatt képes felgyorsítani az autót 0-ról 100 km/h sebességre, a továbbiakban pedig akár 135 km/h-s végsebesség elérésére is alkalmassá teszi. Az új ë-c3 így több mint elegendő erőt és teljesítményt kínál a mindennapos közlekedéshez, különösen a városi és elővárosi forgalomban.

A hosszabb utak kényelmesebbé tétele érdekében a tulajdonosok az új ë -routes1 alkalmazásnak köszönhetően előre megtervezhetik utazásaikat, valós időben nyomon követhetik az akkumulátor töltöttségi szintjét, és teljes körű navigációs élményben lehet részük. Az alkalmazást kifejezetten a citroën elektromos járműveihez fejlesztették ki, és a „connect plus” internetes szolgáltatás keretében vehető igénybe. A mycitroën app segítségével az ë-c3 vezetői a töltések időzítéséről, valamint az autó előzetes felfűtéséről vagy hűtéséről is gondoskodhatnak, illetve figyelemmel kísérhetik az akkumulátor töltöttségi szintjét.

A vadonatúj, teljesen elektromos citroën ë-c3 „connect plus” szolgáltatásra előfizető vezetői egy egész sor új eszköz birtokába jutnak, amelyek stresszmentessé teszik autójuk használatt. Ezek közé tartoznak a következők:

A citroën ë-routes1 alkalmazást kifejezetten a citroën elektromos járműveihez fejlesztették ki, és hasznos segédnek bizonyul a lehető leghatékonyabb útvonaltervezéshez. Megnyugtató módon felügyeli az utazást azáltal, hogy folyamatos hozzáférést biztosít a járművel kapcsolatos és a forgalmi adatokhoz, valamint az útvonalon található töltőállomások pillanatnyi státuszához. Ezzel az integrált alkalmazással a járművezetők biztosak lehetnek abban, hogy az utazási idejük optimálisan alakul, folyamatosan a lehető legjobb és legmegbízhatóbb adatok állnak rendelkezésükre a töltőhálózatról, mindig tudni fogják, hány százalékos lesz az akkumulátor töltöttsége megérkezésükkor, és szükség esetén automatikusan frissülni fog a számukra javasolt útvonal. 

Az e-remote opció lehetővé teszi a tulajdonosok számára, hogy a mycitroën alkalmazásukat egyfajta távirányítóként használják ë-c3-uk indulás előtti felfűtésére vagy előhűtésére, a töltések időzítésére, az akkumulátor töltöttségének figyelésére és a jármű lokalizálására.
Az autó automatikusan kapcsolatba tud lépni az e-routes1 rendszerrel, amint a tulajdonos megadja az adatait mycitroën-fiókjában.

Gazdag felszereltség

Az új citroën ë-c3 amellett, hogy rendkívül kényelmes, meglepően komplett felszereltségével és technológiai megoldásaival is elkápráztat.
A citroën head-up display kijelzővel és a kompakt kormánnyal ellátott c-zen lounge utastér újraértelmezi a műszerfalat, megszünteti a hagyományos műszercsoportot, és könnyű hozzáférést biztosít az összes kulcsfontosságú információhoz anélkül, hogy a járművezetőnek le kellene vennie a szemét az útról.  
A beépített okostelefon-tartó az nfc (near field communication) vezeték nélküli technológia segítségével lehetővé teszi egy a megszokott applikációkhoz hozzáférést biztosító speciális új alkalmazás automatikus és biztonságos elindítását.
A vezetéstámogató technológiák széles választéka kényelmes és magabiztos vezetést garantál. 

Az új citroën ë-c3 tervezőcsapata számára elsődleges szempont volt, hogy minden utas számára optimális kényelmet és nyugodt környezetet biztosítson. Ezt a törekvést tükrözi a modell minden igényt kielégítő, meglepően gazdag felszereltsége, technológiai arzenálja és kapcsolódási kínálata is. 

C-zen lounge

A beltér kialakítására vonatkozóan is új mércét kívánt felállítani a márka. Az új ë-c3 jellegzetessége a c-zen lounge névre hallgató modern, tágas és jól felszerelt utastér, amely – a citroëntől elvárható módon – újraértelmezi a hagyományos műszerfalat, és rendkívül magas szintű kényelmet biztosít. 

A c-zen lounge koncepció a nagy szélvédőnek és a széles, vízszintes műszerfalnak köszönhetően a vezető és az első utas számára akadálytalan kilátást biztosít. Az egész járművön végighúzódó, jellegzetes függőleges szellőzőnyílásokkal szegélyezett műszerfal két különálló szintre oszlik: felül a műszaki elemek, alul pedig egy szövetkárpitozással ellátott, „sofa design” stílusú hangulatos egység található. A kanapék ihlette, enyhén hajlított vízszintes elem melegséget és karakteresebb megjelenést kölcsönöz a „pilótafülkének”, miközben fokozza a kényelem és a nyugalom érzetét.

A műszerfal felső részén újdonságként hat a hagyományos műszercsoport hiánya. Az új ë-c3 első alkalommal alkalmazza az új citroën head-up display kijelzőt, amely a műszerfal felső széle és a szélvédő alja közötti fényes fekete felületre vetíti a jármű adatait. Az intelligens megoldásnak köszönhetően nem jelennek meg duplán az adatok, ahogy az egy head-up display kijelző és egy műszercsoport esetében hagyományosan történni szokott. A vezető úgy jut hozzá az összes kulcsfontosságú információhoz, hogy közben mindvégig az úton tarthatja a szemét.  

Az új többfunkciós kompakt kormány kisebb és könnyebben kezelhető. Magassága és dőlésszöge egyaránt állítható, így mindenféle testalkathoz megfelel.   

A műszerfal közepén, enyhén a vezető felé fordítva egy 10,25” színes infotainment-képernyő „lebeg”. Szériafelszereltség a saját applikációval rendelkező, smartphone stationnel kiegészülő my citroen play infotainment rendszer, amellyel a „you” változat tulajdonosai saját készülékükön keresztül férhetnek hozzá a zenei fájlokhoz, az autórádióhoz, a telefonhívásokhoz és a navigációs rendszerhez. 

„nagyon büszkék vagyunk a tágas beltérre, különösen a légiesen könnyű hatást keltő új műszerfalra, a minimalista high-tech felső rész és a melegebb, sofa design stílusú alsó rész kombinációjára. A szegmensben meglehetősen ritka, hogy a műszerfal felső része mindkét oldalon ennyire letisztult legyen. Ezt a head-up display kijelzős új c-zen lounge koncepcióval sikerült elérnünk. Azzal, hogy az infotainment rendszer központi képernyőjét, illetve a telefontöltőt középre helyeztük, el tudtuk kerülni a helyigényes és cseppet sem esztétikus beépítés csapdáját.” – nyilatkozta boris reinmöller, tervezési projektvezető. 

 

 

Korszerű infotainment rendszer

Viszonylag kompakt mérete ellenére az új citroën ë-c3 nagy hangsúlyt fektet a hálózatba kapcsolt infotainment rendszerekre, amelyek mindegyike a könnyű használatra és azokra az intelligens, hasznos funkciókhoz való gyors hozzáférésre összpontosít, amelyekre az akadálytalan közlekedéshez és a kapcsolódási szolgáltatások zökkenőmentes használatához szükség van.

A kormánynál lévő, intuitív használatú vezérlők és a minden változaton elérhető „home” gomb stresszmentessé teszik a vezetést. Kétféle infotainment rendszer közül lehet választani:

Smartphone stationnel kiegészülő my citroën play: a „you” változaton alapfelszerelésként kínált infotainment rendszer egy beépített okostelefon-tartót foglal magában, mellyel a vezető dokkolni tudja a készülékét, és az nfc (near field communication) vezeték nélküli technológia segítségével automatikusan elindíthat egy speciális alkalmazást. Az alkalmazás jóvoltából mindenki a saját készülékén tud hozzáférni a telefon, a rádió, a navigációs rendszer és a zenei szolgáltatások parancsikonjaihoz. A kormánykeréknél elhelyezett vezérlőknek köszönhetően az ë-c3 vezetője mindvégig a kormányon tarthatja a kezét, a „home” gombbal pedig bármikor egyszerűen vissza tud lépni az alkalmazás nyitóoldalára.
10” érintőképernyővel ellátott my citroën drive: a „max” változaton alapfelszerelés. Az ergonomikus 10,25” színes központi képernyő az okostelefonokhoz hasonlóan widgeteket használ, hogy virtuális gyorsgombokon keresztül hozzáférést biztosítson a fő navigációs, telefon-, rádió-, alkalmazás- és médiafunkciókhoz. A vezeték nélküli wifi lehetővé teszi az okostelefon-tükrözést és az apple carplay, illetve android auto rendszerekkel való kompatibilitást.

Az ügyfelek emellett a „kapcsolódási szolgáltatások” két szintjére is előfizethetnek, hogy a mycitroën fiókjukon keresztül, az internet vagy a mycitroën alkalmazás használatával a lehető legtöbbet tudják kihozni az infotainment rendszerükből.

Az ingyenes „connect one” előfizetés azonnali hozzáférést biztosít az e-call és a citroën assistance szolgáltatáshoz, a teleszerviz szolgáltatásokhoz és a digitális kezelési útmutatóhoz.  

Az egyéves ingyenes próbaidőszakot követően szerény havi díj ellenében igénybe vehető „connect plus” szolgáltatás emellett valós idejű forgalmi információkkal is szolgál, aminek köszönhetően a járművezetők a várható forgalom és az aktuális dugók vagy torlódások figyelembevételével kiszámított útvonalak közül kiválaszthatják a számukra optimálisat. A rendszer – három évig ingyenesen – a városokról 3d információkat is nyújt.

Az új ë-c3 mindkét változata és a szériában hozzájuk kínált infotainment rendszerek (smartphone stationnel kiegészülő my citroën play, 10” érintőképernyővel ellátott my citroën drive) kompatibilisek a citroën e-routes1 a magyarországi bevezetés későbbre várható
Alkalmazással.

A vezető nyugalmát szolgáló technológiák  

Az új ë-c3-on kínált vezetéstámogató technológiák egytől-egyig az utasok és mindenekelőtt a járművezető testi-lelki nyugalmát szolgálják: 

Az active safety brake egy éjjel-nappal működő vészfékező rendszer, mely 5–135 km/h sebességtartományban segít mérsékelni a járműben ülők, a gyalogosok és a kerékpárosok esetleges sérüléseit.
Az aktív sávtartó asszisztens segít a járművet a sávjelzések között a megfelelő pozícióban tartani: finoman korrigálja a kormányzást, ha a jármű eltér a kívánt menetpályától, vagy kis sebességnél figyelmezteti a vezetőt a kisodródásra. A 60 és 180 km/h között működőképes funkció az irányjelzők használatakor kikapcsol.
Az éberségfigyelő tájékoztatja a vezetőt, ha a jármű menetpályáját illetően zavart észlel. A rendszer először a jármű megingásait érzékeli, és egy kétlépcsős riasztás részeként hangjelzés útján, valamint a „vezessen óvatosan” üzenettel figyelmezteti a vezetőt. Négy megingást követően a „veszélyes vezetés” üzenet kíséretében újabb riasztás érkezik. A pihenő beiktatására figyelmeztető rendszer javasolja a vezetőnek, hogy 2 óra folyamatos, 65 km/h feletti sebességgel történő vezetés után tartson szünetet. Ha ez nem történik meg, a rendszer óránként megismétli a figyelmeztetést.
A táblafelismerő rendszer leolvassa a sebességkorlátozó táblákat, és a vezető tájékoztatására megjeleníti őket a citroën head-up display kijelzőn. Ez az intelligens rendszer a navigációs rendszerben tárolt sebességkorlátozási adatokat is felhasználja, és az ideiglenes sebességkorlátozó táblákat is képes leolvasni. A sebességtartó és sebességhatároló automatika a maximális sebesség korlátozásával segít a vezetőnek betartani az előírt sebességet.
Az elektromos rögzítőfék (epb) a motor leállításakor automatikusan bekapcsol, a gázpedál lenyomásakor pedig automatikusan kienged. A rögzítőféket a vezető a középkonzolon található vezérlőkar segítségével manuálisan is működtetheti. A visszagurulás-gátló 3% feletti lejtőn néhány másodpercig egyhelyben tartja a járművet, és megakadályozza annak váratlan elmozdulását.     
A szélvédő mögé szerelt kamera segítségét igénybe vevő intelligens távolságifényszóró-vezérlés szemből jövő jármű észlelésekor a biztonságos áthaladás érdekében távolsági fényről automatikusan tompított fényre vált.
A hátsó parkolóradar tolatási manőverek során hangjelzéssel figyelmezteti a vezetőt a közeli akadályokra, a gyerekeket is beleértve. Hátramenetbe kapcsoláskor bekapcsol egy tolatókamera, mely a 10,25” színes képernyőn keresztül (ha van) rálátást biztosít a jármű hátuljára, és figyelmezteti a vezetőt az esetleges akadályokra.

 

 

A legjobb ajánlat a piacon 

A kb. 320 km hatótávolságú ë-c3 23 300 euró* kezdőáron kerül forgalomba. A citroën tehát kitart azon törekvése mellett, hogy az elektromos mobilitást mindenki számára elérhetővé tegye.
Az egyaránt jól felszerelt „you” és „max” változatra leszűkült kínálatnak köszönhetően egyszerűbb és átláthatóbb lett a vásárlói folyamat. 
2025-ben egy 200 km hatótávolságú citroën ë-c3 is érkezik, mely 19 990 euró kezdőáron kapható majd.

Új platform a költségoptimalizálás jegyében

A citroën – európában először – egy olyan platformra tervezte az új ë-c3-at, amelyet eleve tisztán elektromos meghajtású modellekhez fejlesztettek ki. Az autó a stellantis rendkívül rugalmas, nemzetközi „smart car” platformjának egy továbbfejlesztett változatára épült, ami lehetővé tette a citroën számára, hogy az új ë-c3-at már 23 300 eurótól* elérhetővé tegye a vásárlók számára.

„a globális smart car platformunk rendkívül hatékony, és a benne rejlő potenciált a helyben fejlesztett, régióspecifikus új citroën modellek révén már most kihasználjuk az európán kívüli piacokon, például indiában és dél-amerikában. Az új európai ë-c3 számára is ez volt az ideális kiindulópont, és bár kezdettől fogva tisztán elektromos meghajtáshoz tervezték, elég rugalmas ahhoz, hogy belső égésű motoros hajtásláncokat is befogadjon, és ennél nagyobb vagy kisebb járművekhez – az suv-kat is beleértve – is megfeleljen” -– mondta laurence hansen, a citroën termék- és stratégiai igazgatója. 

Egyszerűbb és átláthatóbb modellválaszték

A minél zökkenőmentesebb vásárlói élmény biztosítása kiemelt prioritást élvezett. Számos európai piacon ezért az új citroën ë-c3-at azonos kezdőáron kínálják majd, ami a belépő „you” változat esetében 23 300 euró* lesz.

„új autót vásárolni nem könnyű, hiszen át kell látni a választásra kínált modellváltozatok és a különböző fizetős opciók gyakran igen széles skáláját. A citroënnél szeretnénk az egész folyamatot egyszerűbbé és igazságosabbá tenni egy két szintre épülő egyszerűsített választékkal, valamint az árképzés átláthatóbbá tételével” – nyilatkozta federico goyret, a citroën marketingigazgatója.

A vadonatúj ë-c3-ból európában egy racionalizált, mindössze két jól felszerelt változatból – „you” és „max” – álló választék áll majd az ügyfelek rendelkezésre.

A belépő „you” változat magas szintű alapfelszereltséggel rendelkezik: led-es első fényszórók, citroën advanced comfort® felfüggesztés, active safety brake vészfékező rendszer, új citroën head-up display kijelző, smartphone stationnel kiegészülő my citroën play infotainment rendszer, elektromosan behajló külső visszapillantó tükrök, automatikus világításkapcsolás, hátsó parkolóradar, hátsó spoiler, sebességtartó és sebességhatároló automatika, manuális légkondicionáló és hat légzsák.   

A magasabb szintű „max” változat ezen felül a következőket kínálja: 17” gyémántcsiszolt könnyűfém keréktárcsák, eltérő színű tető, dekoratív tetőrudak, első és hátsó védőlemezek, 10,25” színes érintőképernyő mirroring funkcióval, citroën advanced comfort® ülések, automata ablaktörlők, elektromosan behajló, fűthető külső visszapillantó tükrök, bőrhatású kormánykerék, 60:40 arányban osztott lehajtható hátsó üléspad, állítható vezetőülés, led-es hátsó lámpák, sötétített üvegű hátsó ablakok, műbőr/szövet üléskárpitok, automata légkondicionáló, 3d navigációs rendszer, vezeték nélküli telefontöltés, tolatókamera, elektrokróm visszapillantó tükör és elektromosan működtetett hátsó ablakok.  

A vadonatúj ë-c3 5 exkluzív színárnyalatban lesz kapható: hófehér, monte carlo-kék, elixírvörös, merkúr-szürke és perla nera fekete. A citroën védjegyének számító kétszínű fényezés a max változaton a szériafelszereltség része: a tető fekete vagy fehér, és a hátsó háromszögablaknál lévő válaszvonal tökéletesen követi a hátsó oszlop fémlemezébe nyomott éles vonalat.

A cél a márka európai pozíciójának megerősítése

Az új ë-c3 az első olyan európai gyártó által készített többfunkciós, tisztán elektromos városi autó, mely ebben az árkategóriában ilyen szolgáltatásokat kínál. A gépjárművet a párizs melletti velizy-villacoublay-ban székelő automotive design network designstúdióban tervezték, és a szlovákiai trnavában található stellantis-gyárban fogják gyártani. Várhatóan 2024 második negyedévében érkezik a kereskedésekbe.

Miközben a citroën arra számít, hogy az új ë-c3 jelentősen átírja a játékszabályokat az európában tervezett és gyártott városi autók piacán, további jó hír vár azokra az autóvásárlókra, akik még olcsóbban szeretnének teljesen elektromos meghajtású autót vásárolni. A 320 km hatótávolságú új ë-c3-at 2025 tájékán egy 200 km hatótávolságú változat követi majd, ami 19 990 eurós árával még megfizethetőbbé teszi a vadonatúj modellt. 

Az ë-c3 egy olyan c3 modellcsalád hírnöke, amely jelentős szerepet játszik majd az európai kínálat megerősítésében és a citroën márka értékeinek a közvetítésében. Ezek a modellek tovább erősítik majd a márka versenypozícióját a piacon.

„az a küldetésünk, hogy megerősítsük a citroën jelenlétét az európai piacon, és legalább 5%-os piaci részesedést érjünk el. A 2024 elején érkező új ë-c3, mely egyszerre elektromos és megfizethető, döntő lépés e terv megvalósítása felé. A vadonatúj ë-c3 – az olyan modellek mellett, mint a megnövelt hatótávolságú új ë-c4 és az ë-c4 x, az új c5 aircross hybrid, a plug-in hibrid meghajtású új c5 aircoss és c5 x vagy a teljesen egyedülálló citroën ami – fontos szerepet játszik az elektromos mobilitás elérhetővé tételére irányuló törekvéseink megszilárdításában is” – nyilatkozta thierry koskas.
5 – merész design az új márkaidentitás jegyében

Az új citroën ë-c3 lesz az első szériában gyártott citroën jármű, amely már a márka új, karakteres márkaidentitását képviseli, orrán a jellegzetes fogaskerék-motívumot új megvilágításba helyező nagy méretű, ovális logóval. 
Az elődöknél magasabb és egyénibb karakterű citroën ë-c3 büszkén testesíti meg a márka új formanyelvét, amely első alkalommal 2022-ben, a citroën oli koncepcióautón mutatkozott be, a függőleges felületeket vízszintes vonalakkal és fegyelmezett formákkal szembeállító izgalmas megoldásaival.
A citroën c3 modellcsalád vadonatúj ë-c3 fémjelezte negyedik generációja, amely elsősorban az európai piacot veszi célba, teljesen megújult, friss és határozott stílusjegyeivel már a citroën merészen új designfelfogását képviseli.

Az elsőként a 2022-es citroën oli koncepcióautón bemutatott új formanyelv bátor és fegyelmezett megoldásokkal állítja szembe egymással a függőleges és vízszintes elemeket, és az autó egészén letisztult formákkal dolgozik. A függőleges első rész közepén büszkén foglal helyet az új, ovális logó a stilizált fogaskerekekkel, amelyeket minden oldalról fényes fekete, vízszintes vonalak határolnak. A fogaskerekek technikai jellegű, mégis játékos ábrázolását a parametrikus építészeti tervek ihlették.

Fontos elem az első és hátsó lámpák jellegzetes, újszerű kialakítása is, amely szintén a citroën oli koncepcióautón debütált. Az egyedi, „háromszintű” világítótestek egy függőleges és két vízszintes, pengeszerű lencsét foglalnak magukban.

A magasan és vízszintesen futó rövid motorháztető mérnöki fegyelemmel kialakított felületei szinte vonzzák magukba a fényt, és éles kontrasztban állnak a függőleges első profillal. A motorháztető meghosszabbításában a megszokottnál nagyobb és meredekebb szélvédő kapott helyet, amely tekintélyesebb méretet kölcsönöz az autónak, javítja a kilátást és a védettség érzetét.

Oldalnézetben az első és a hátsó sárvédőt az övvonalon át összekötő, egészen az új világítóegységekig, illetve az ajtópanelek finom éleiig futó formák és vonalak dominálnak, amelyek érdekes fénytörésükkel izgalmas vizuális összhatást eredményeznek.

A jellegzetes arculat hátul is folytatódik a csomagtérajtó alsó részének fegyelmezett kialakításával. Felette egy fényes fekete díszcsík fut vízszintes vonalban, rajta ugyanolyan, fogaskerekek ihlette technikai jellegű mintázattal, amelyet a függőleges első részen és a nagy méretű, középen elhelyezkedő új, ovális citroën-logó körül is láthatunk. A hátsó világítóegységek az autó hátuljának két szélén, a sarkokon helyezkednek el, és két keskeny vízszintes és egy függőleges elemükkel az első lámpatesteket idézik. A hátsó ajtónyílás alatti vaskos lökhárító külső széleinek kialakítása kedvezőbb légellenállást és még magabiztosabb megjelenést kölcsönöz az autónak.

A nagy méretű, 16 és 17 colos lemez-, illetve (a max változaton az alapfelszereltség részét képező) gyémántvágott könnyűfém felnikkel szerelt kerekek a sarkok közelében kaptak helyet, fokozva ezzel a stabilitás, a dinamizmus és a szilárdság érzetét. Az autó méretei mégis kompaktak: hossza mindössze 4,01, szélessége pedig 1,76 méter.

„úgy gondoljuk, hogy a vadonatúj citroën ë-c3 alapjaiban meg fogja változtatni a sokoldalúan kihasználható városi kisautók piacát. Figyelembe vettük, hogy az ügyfelek milyen tulajdonságokat értékelnek leginkább a suv-kban, pl. a magasabb vezetői pozíciót, a tágas fedélzetet és a robusztus felépítést. Így bár az új modell hosszában és szélességében hasonló paraméretekkel rendelkezik, mint elődje, magasabbra terveztük, hogy erőteljesebb és tekintélyesebb benyomást keltsen az utakon. A nagyobb hasmagasság és a magasabb üléspozíció további előnyökkel is jár: a vezető és az utasok kényelmesebben át tudnak jutni a kátyúk, járdaszegélyek és egyéb akadályok felett a mai városi utakon" – nyilatkozta pierre leclercq, a citroën formatervezési igazgatója.

 

 


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER