Címkék: Citroen c4 x

2023. március 11. szombat, 16:29

 

A citroën magyarországon is bemutatja az egyedülállóan stílusos c4 x-et és elektromos változatát, az ë-c4 x-et. A modell azokat a vásárlókat célozza meg, akik a középkategória középmezőnyébe tartozó ferdehátúak és suv-k helyett más vonzó alternatívát keresnek. 

 

 

 A citroën c5 x-hez hasonlóan az ë-c4 x és a c4 x stílusa szakít a kompakt karosszériaváltozatoknál megszokott megoldásokkal, és az ügyfeleknek valami egészen újszerűt és különlegeset kínál: egy olyan designt, mely a fastbackek elegáns sziluettjét egy suv modern fellépésével, valamint a négyajtósok időtlen stílusával és helykínálatával ötvözi.

A c4 x és a tisztán elektromos ë-c4 x tulajdonosai az újgenerációs mycitroën drive plus infotainment kommunikációs felület előnyeit is élvezhetik. A komplett csomag középpontjában a konnektivitás és a kapcsolódási szolgáltatások állnak.


Az ë-c4 x és a c4 x új változatait az összes piacra kizárólag európában – a madrid melletti villaverde-i stellantis-gyárban – gyártják. 
A citroën egy felelős fogyasztói modell mellett tette le a voksát, amely folyamatnak a fenntarthatóság és a körforgásos gazdaság képezik az alapját.
A villaverdei gyár tetején elhelyezett 4 futballpályányi felületű napelemek a gyár elektromos szükségletének 30%-át fedezik. 
A c4-esek és c4 x-ek műanyag alkatrészeiből 35 kg-nyi újrahasznosított anyagból készül. Az egy-egy autóba kerülő fémből 100 kg-nyi ugyancsak újrahasznosított. ​
A c4 és c4 x modellekbe épített kompakt méretű akkumulátor kisebb tömeget képvisel, előnyös a pénztárcának és a bolygónak is, mégis tökéletesen elegendő akár a napi ingázáshoz, akár hosszabb utakhoz is . 

 

 

 

Különleges, egyedi karakter

Az új c4 x és ë-c4 x rendhagyó stílusával és koncepciójával egyértelműen a legújabb generációs citroënek közé tartozik. Mindkét modell valami újat, frisset és egyedit kínál azoknak az ügyfeleknek, akik a piacot elárasztó rengeteg ferdehátú és suv helyett egy elegánsabb alternatívát keresnek. 

Az ë-c4 x és a c4 x kilóg a sorból: elöl megmaradtak a citroën modellek jellegzetes idomai és formanyelve, de az autót körbejárva látszik, hogy a sziluettjük nagyon más, sokkal dinamikusabb. Hosszabb lett az autó, ami nagyobb kényelmet biztosít a hátsó utasok számára, és nagy csomagteret, hogy a hagyományosabb csomagtartót kedvelő ügyfelek, valamint az autóbérleti piacon tevékenykedők igényeit is ki tudjuk elégíteni, anélkül, hogy a hátsó rész ormótlannak hatna. Ezért minden egyes elemet a lehető legmesszebbre toltunk, hogy a fastback tetővonal minél természetesebben folytatódjék a csomagtérajtóban, majd a szoborszerűen megmunkált hátsó részen át le egészen a lökhárítóig. Az autó hosszúságát ellensúlyozandó mindez nagyobb hasmagassággal és speciális védőelemekkel párosul, amitől az a benyomásunk, hogy a jármű szinte ugrásra kész.

A 4600 mm hosszú ë-c4 x, illetve c4 x tökéletesen illeszkedik a modellválasztékba, helyük a 4360 mm hosszú ferdehátú c4 és a 4800 mm-es c5 x között van. A tengelytáv (2,67 m) megegyezik a c4-ével (mindkét modell a cmp platformra épült).

Oldalról nézve a szélvédő tetejétől a csomagtérajtó felső részéig húzódó dinamikus tetővonal határozott fastback sziluettet rajzol ki, melynek köze nincs a magasabb építésű crossover járművek sokszor kissé esetlen megjelenéséhez. A hátsó túlnyúlás ügyesen leplezi a méretes (510 l) csomagtartóhoz szükséges hosszúságot. Ahogyan azt a 0,29-es légellenállási együttható (cx) is jelzi, a letisztult fastback tetővonal hatására a jármű aerodinamikai jellemzői is kiválóak. Ez a hatótávolságban és az energiahatékonyságban is megmutatkozik: az elektromos ë-c4 x 360 km megtételére képes (wltp szerinti hatótáv).

A hátsó lökhárítóra csukódó csomagtérajtó vonalvezetése rendkívül letisztult és a középen elhelyezett citroën felirat fölött egy diszkrét spoilerben végződik.  Maga az ajtótábla enyhén a jármű eleje felé lejt, ami fokozza a hátsó design lenyűgöző hatását és az energikus megjelenést.

Hátul az első fényszórókkal rokon, jellegzetes új led-es hátsó lámpákat találunk. A csomagtérajtó két oldalán elhelyezett lámpatestek a beszögellésekben és az autó oldalán is követik a sajátos formákat. A hátsó ajtó előtt egy nyíl alakban végződnek, amitől még dinamikusabb lesz a sziluett.

A csomagtérnyílás alatt a művészien formált hátsó lökhárító alsó szegélye a védelem és a tartósság érdekében matt fekete kivitelt kapott. A fényes fekete betétek kontrasztosabb és elegánsabb megjelenést biztosítanak. 

 Korszerű kapcsolódási technológiák a digitális mindennapokhoz

Az új ë-c4 x és c4 x kínálatában is megtalálható a citroën c5 x-en bevezetett legújabb citroën infotainment kommunikációs felület. 

My citroën drive plus
Ez a rendkívül intuitív új interfész egy 10” hd képernyőn kommunikál, és widgetek segítségével teljes egészében személyre szabható. Az érintőképernyős okostelefonok és tabletek révén népszerűvé vált widgeteknek köszönhetően a különböző alkalmazások, illetve tartalmak pillanatok alatt megjeleníthetők a gépjármű érintőképernyőjén.

Az új interfész a természetes beszédet is felismerő hangvezérlő funkcióval rendelkezik. A „hello, citroën” vezényszóra bekapcsoló digitális személyi asszisztens azonnal megérti az utasításokat, válaszol a kérdésekre és végrehajtja a parancsokat. A rendszer 20 világnyelven ért, vizuális visszajelzésekkel szolgál, és a különböző fedélzeti rendszerekhez – légkondicionáló, audiorendszerek, telefon és csatlakoztatott hangszolgáltatások – intézett sokféle parancsra reagál.

A fejlett profilkezelésnek (advanced profile management) köszönhetően a rendszer akár 8 felhasználói profil tárolására is képes. Ezek mindegyike két okostelefonhoz társítható, melyeket a rendszer a gépjárműben való észlelésüket követően azonnal azonosít. A tomtom valós idejű térképfrissítési szolgáltatásának köszönhetően a navigációs térképadatbázis havonta automatikusan frissül, a rendszer így mindig naprakész, és a legfrissebb információkkal szolgál a vezető számára. A szolgáltatás három éven keresztül ingyen elérhető.

A gépjárműben a telefonok és tabletek egyszerű töltése érdekében akár négy usb-csatlakozó is lehet: ebből kettő a középkonzol alsó részén, kettő pedig mögötte található, hogy a hátsó utasok is könnyen hozzájuk férjenek. Minden esetben egy usb-a és egy usb-c típusú aljzat van beszerelve.

Kapcsolódási szolgáltatások
A nagyobb kényelem és biztonság érdekében a my citroën drive plus interfészhez egy citroën connect szolgáltatáscsomag tartozik: 

My citroën: a vezető ezzel az okostelefonjára letöltött alkalmazással tud kapcsolatot tartani a gépkocsijával. Az ë-c4 x esetében például ellenőrizheti az akkumulátor töltésszintjét és a rendelkezésre álló hatótávot, beprogramozhatja és felügyelheti a gépjármű töltését, vagy előzetesen befűtheti, illetve lehűtheti az utasteret. 

My citroën assist: nagy megnyugvást jelent az előfizetést nem igénylő, éjjel-nappal ingyenesen igénybe vehető, helyzetbeméréssel egybekötött assistance és sürgősségi segélyhívó szolgáltatás. A légzsákok felfúvódásával járó baleset esetén a my citroën assist automatikusan értesítést küld a legközelebbi segélyszolgálatnak, hogy az haladéktalanul segítséget küldhessen. A rendszer a piros „sos” gombbal manuálisan is bekapcsolható. Sőt a citroën is felhívhatja a járművezetőt, ha műszaki riasztást észlel, vagy ha karbantartásra van szükség. Meghibásodás esetén pedig a fekete gomb megnyomásával lehet assistance, illetve autómentő szolgáltatást kérni.

My citroën drive: a tomtom traffic szolgáltatáson keresztül valós idejű forgalmi információkkal szolgál, tájékoztat a közelben található szolgáltatóegységekről, a várható időjárásról vagy a töltőállomások és parkolók elhelyezkedéséről, illetve árairól. A vezetők a veszélyes területekre vonatkozó vizuális és hangfigyelmeztetésekért is hálásak lesznek. 

My citroën play: lehetővé teszi a járművezetők és az utasok számára, hogy felesleges kockázatok nélkül élvezhessék kedvenc okostelefonos alkalmazásaikat. A szolgáltatás vezeték nélküli csatlakozási lehetőséget kínál, és kompatibilis az apple carplay (beleértve a siri hangvezérlést is) és az android auto rendszerrel. A kompatibilis alkalmazások közvetlenül a központi vezérlőfelület képernyőjén jelennek meg, így biztonságosan hozzáférhetők, hiszen használat közben végig az úton tarthatjuk a szemünket.

 Kényelem, kifinomultság, térélmény

A citroën ë-c4 x és c4 x fedélzetén a vezető és utasai páratlan kényelemben, nyugalomban és térélményben részesülhetnek a citroën advanced comfort programnak köszönhetően.

Különösen a hátsó utasok fogják érezni ennek előnyeit, a második üléssorban ugyanis – a kategóriában ritkaságnak számító – 198 mm-es térdhely és kényelmesebb (27 fokos) háttámladőlésszög várja őket. Az 1800 mm-es külső szélesség lehetővé teszi, hogy három ember kényelmesen elférjen egymás mellett (vállszélesség: 1366 mm, könyökszélesség: 1440 mm).

Tágas csomagtartó
A citroën c4 x és ë-c4 x egyedi kialakításának köszönhetően a tervezőcsapat lenyűgöző méretű, extra tágas csomagtartót alakított ki, 510 liternyi hasznos térrel. Ezt a kialakítást, amely a hátul ülőkben erősíti a „limuzin" érzést, különösen nagyra fogják értékelni az üzleti ügyfelek, illetve az autóbérleti vagy sofőrszolgálatot kínáló flották, amelyeknek az utasfülkétől elkülönített helyre van szükségük a csomagok számára.   

Míg a tető töretlenül ível elölről hátrafelé, a hátsó szélvédő alatti zsanérok lehetővé teszik, hogy a csomagtérfedél szélesre és magasra nyitható, s ezáltal könnyen hozzáférhető legyen. A csomagtér sík padlója a kerékjárati ívek között eléri az 1010 mm szélességet, és 1079 mm hosszú. A nagyméretű bőröndöket és egyéb csomagokat a földtől alig 745 mm-re felemelve rakodhatjuk a csomagtérbe, a kivételükkor pedig csak 164 mm-re kell felemelni őket a csomagtér padlósíkjától. A csomagtérbe rakható tárgyak magassága 445 mm lehet (ennyi hely van a csomagtérküszöb felső pereme és a csomagtérnyílás teteje között), a kalaptartó polc alatt pedig bőséges, 565 mm magas hely áll rendelkezésre. A csomagtérnyílás szélessége is figyelemre méltó: a küszöb felett 200 mm-rel 875 mm, a csomagtérfedél lengőcsuklós zsanérjai között pedig már eléri a 885 mm-t is. 

A csomagtartó padlója alatt kialakított plusz tároló lehetővé teszi további tárgyak szállítását, az ë-c4 x-ben pedig a töltőkábel(ek) korrekt elhelyezését. A hátsó ülések háttámlái is teljesen előre hajthatók a szállítási kapacitás még tovább növeléséhez, a felhajtható könyöktámaszban található síalagút pedig lehetővé teszi különösen hosszú tárgyak szállítását úgy, hogy azok akár az utastérbe is benyúlhatnak. 

 

 

A citroën „advanced comfort” kényelmi programja
A citroën ë-c4 x és c4 x fedélzetén a vezető és utasai rendkívül kényelmes, stresszmentes és megnyugtató élményre számíthatnak a citroën advanced comfort programnak köszönhetően, amely átgondolt és észszerű megoldásokkal gondoskodik az összes utas lehető legjobb közérzetéről. A program az autózás élményének minden elemére kiterjed, a vezetési kényelemtől kezdve, amelynek célja a volán mögötti élet megkönnyítése, az utastér és a tárolórekeszek könnyű elérését szolgáló utazási komforton át a kezelési kényelemig, amely egyszerűvé és intuitívvá teszi a jármű technológiai lehetőségeinek és funkcióinak használatát. A program ugyanakkor a vezető és utasai lelki világáról sem feledkezik meg: igyekszik mindenki számára nyugodt és pihentető légkört teremteni. 

A c4 x és ë-c4 x modellekben a kizárólag a citroën márka kínálatában szereplő advanced comfort ülések teszik teljessé a citroën advanced comfort élményét. A jókora méretű, öblös ülések speciális, 15 mm-es megerősített habszivacs réteggel vannak ellátva, és a vizuális élmény, a stabil megtámasztás és a dinamikus kényelem egyedülálló kombinációját kínálják. Az utasok úgy érzik, mintha egy kényelmes fotelben ülnének, amely a helyükön tartja, és megvédi őket az út zajától és egyenetlenségeitől. Az ülések belsejében lévő, rendkívül sűrű habszivacs optimális kényelmet biztosít, különösen a hosszú utazások során – és ez a hatás az idő múlásával is megmarad, mivel a szivacs csökkenti az összetömörödés és az ülések elöregedésének hatásait. A testtartás maximális kényelme különösen a hosszú utakon fontos, ezért a c4 x első ülései széles és megerősített háttámlával, szabályozható deréktámasszal és ülésmagassággal, valamint egyes kárpitok esetén elektromos beállítási lehetőségekkel rendelkeznek. A tágas első ülések fűthetők, ráadásul masszázsfunkcióval is fel lehetnek szerelve, még tovább növelve a jó közérzetet. 

Progresszív hidraulikus ütközőelemekkel ellátott felfüggesztések:
A vezető és az utasok számára láthatatlan, ám a kényelmes utazáshoz nélkülözhetetlen, hogy a citroën innovatív és exkluzív felfüggesztési rendszere mechanikus ütközők helyett – a lengéscsillapító és a rugó mellett – két hidraulikus ütközőt használ (minden felszereltségi szinten széria).

Egyszerűen fogalmazva, a rendszerbe két hidraulikus ütközőelem van beépítve a két végállásnál, a ki- és berugózott állapotnak megfelelően. Így a felfüggesztési rendszer az igénybevételtől függően két ütemben működik. Kismértékű be- és kirugózásnál a rugó és a lengéscsillapító együtt szabályozza a függőleges mozgásokat, anélkül, hogy szükség lenne a hidraulikus ütközőelemek igénybevételére. Az ütközőelemek alkalmazása azonban lehetővé tette a mérnökök számára, hogy szabadabban kezeljék a gépkocsi kilengését, ami a „repülő szőnyeghez” hasonló érzetet eredményez – mintha az autó átsuhanna az úthibák felett.

Nagymértékű be- és kirugózásnál a rugó és a lengéscsillapító együtt dolgozik a hidraulikus ütközőelemekkel; ezek fokozatosan lassítják a mozgást, megakadályozva ezzel a kemény ütközéseket a végállásoknál. Egy hagyományos mechanikus ütközővel ellentétben, amely elnyeli az energiát, de annak egy részét visszaveri, a hidraulikus ütközőelem elnyeli és szétszórja az energiát. 

Ideális hőmérséklet
A vezető és az utasok kényelmét egy másik fontos tényező is befolyásolja a tágas ë-c4 x és c4 x modellekben: a belső hőmérséklet. 

A kellemes hőérzetről még a legszélsőségesebb körülmények között is egy kétzónás automata klímaberendezés gondoskodik két kezelőszervvel a könnyebb kezelhetőség érdekében. A fűthető első ülések, fűthető szélvédő és fűthető kormánykerék opcionálisan, felár ellenében érhető el. A hátsó ülések utasai a középkonzol hátsó részén található szellőzőnyílásokon keresztül is szabályozhatják a légáramot.  

Fények és nyugalom
A gondosan optimalizált fényerő és hangulatvilágítás minden utazást tökéletes élménnyé varázsol az ë-c4 x és c4 x modellekben.

A beltérben a hangsúly a békés és pozitív légkör megteremtésén van, amelyről barátságos anyagok és jókora üvegfelületek gondoskodnak. A tető és az oszlopok belső részének világos színű kárpitozása még fényesebbé és melegebb hatásúvá teszi az utasteret, amelyhez nagyméretű elektromos panoráma napfénytető is rendelhető. Ennek kialakítása nem szűkíti a hátsó utasok feje feletti teret, az egész utastér fényben fürdik, és az optimális használathoz napellenzővel is fel van szerelve. 

Éjszakai utazáskor a belső tér hangulata ugyanolyan kellemes és megnyugtató, köszönhetően a digitális műszerfal led-es megvilágításának, amely színben illeszkedik a vezetési és a fedélzeti kényelmi funkciók háttérvilágításához, valamint az első és hátsó belső lámpák fényéhez.

Ötletes tárolóhelyek a legeldugottabb helyeken is
A citroën a mai vásárlók és gépjárműhasználók elvárásait szem előtt tartva különös figyelmet fordított a csomagtartón kívüli tárolóhelyek maximalizálására. Akár 16 nyitott vagy zárható rekesz összesen 39 liternyi tárhellyel szolgál, és mindegyiket úgy tervezték, hogy praktikus és könnyen használható legyen a mindennapokban.

Az első utasok rendelkezésére áll az ún. Smart pad support™, egy közvetlenül a műszerfalba integrált, kihúzható táblagéptartó. Ez a stabil, biztonságos és praktikus rendszer lehetővé teszi az első utas számára, hogy a lehető legjobban ki tudja használni az utazással töltött időt. Alatta egy nagy méretű, ütközéscsillapítós fiók található, amelynek speciális csúszásmentes felülete megkönnyíti és biztonságossá teszi a személyes és/vagy törékeny tárgyak elhelyezését. A nem kevésbé tágas kesztyűtartó ajtaja is finoman és diszkréten nyílik.

A magas és széles középkonzol kialakítása az első részében lévő nagyméretű tárolóhely révén maximalizálja a befogadóképességet. A belsejében elhelyezett csúszásmentes bevonatú elválasztó segítségével egyes tárgyakat elrejthetünk, másokat pedig az elválasztó felett, könnyen elérhető helyen tarthatunk. A középkonzolon egy vezeték nélküli töltőfelület is helyet kapott az okostelefonok számára, ugyanitt két usb-csatlakozó is található, amelyek közül az egyik c-típusú. Alatta, a sebességváltó előtt egy tárolóhely került kialakításra különböző apró tárgyak számára. Az elhúzható fedelű nagy központi tárolórekesz alatt két pohártartó, a középső kartámasz alatt pedig egy nagy tárolóhely kapott helyet.

A hátsó utasok nyugodtan pihenhetnek vagy dolgozhatnak – a hátsó üléspad középső, lehajtható könyöklőjében pohártartók és tárolóhely áll rendelkezésükre apró tárgyak, például tollak számára.

Új ë-c4 x: egyedülálló design – teljesen elektromos hajtás

Az ë-c4 x electric-et egyedülálló design jellemzi a nagyközönségnek szánt kompakt járművek szegmensében. Ez az egyetlen olyan modell, amely egyesíti a fastbackek eleganciáját az izmos suv-kra jellemző részletekkel és a négyajtósok könnyedségével – és mindezt szintén egyedülálló módon a teljesen elektromos hajtás nyugalmával, elérhető áron kínálja. Bárhová is szeretne menni, és bármennyire is korlátoznák az autóhasználatot a károsanyag-kibocsátási előírások, ë-c4 x modelljével minden nap teljesen elektromosan, károsanyag-kibocsátás nélkül közlekedhet.

A szinte teljes csend és a zökkenőmentes mozgás megnyugtatóan hat az utasokra, függetlenül attól, hogy ők maguk, vagy valaki más ül-e a volánnál. Mindez a citroën innovatív és lágy felfüggesztési rendszerének, a puha advanced comfort üléseknek, a motorzaj- és vibrációmentes tágas utastérnek, valamint az interfészek és a csatlakoztatott szolgáltatások ergonómiájának és egyszerű használatának köszönhető. 

Az ë-comfort a citroën kötelezettségvállalása az ügyfelei felé, hogy a környezetvédelmi és ökológiai elvárásoknak megfelelően zéró co2-kibocsátású elektromos meghajtást kínál. Az utazások során ez teljes zaj- és füstmentességet, valamint azonnal rendelkezésre álló nyomatékot jelent, amely vibráció, rázkódások és sebességváltások nélküli, energikus és kellemes vezetést tesz lehetővé. Emellett az ügyfeleknek távolból is programozható elektronikus szolgáltatások is a rendelkezésükre állnak, a nagyobb nyugalom és az alacsonyabb karbantartási költségek érdekében, hogy minél alacsonyabbra szoruljanak a tulajdonlási költségek.

 

 

Hatékonyság és autonómia
Karcsú, áramvonalas formájával és hatékony, nulla károsanyag-kibocsátású elektromos meghajtásával az ë-c4 x akár 360 km-es hatótávolságra is képes a wltp-ciklus szerint. Emellett lehetővé teszi a járművezetők számára, hogy behajthassanak az egyre több városban kialakított alacsony károsanyag-kibocsátású közlekedési zónákba, amelyek a hagyományos benzin- vagy dízelüzemű járművek számára tiltott területnek számítanak.

Az autóbérleti, taxis és a városokon belül és azokon kívül működő kereskedelmi sofőrszolgálatok számára az ë-c4 x tökéletes választ – egy stílusos, tágas és kompakt 4 ajtós alternatívát – kínál a károsanyag-kibocsátásoktól mentes elektromos hajtás és a használható hatótávolság iránti igényeikre. A 100 kw-os villanymotor mindenféle vezetési körülmények között erőteljes és energikus: 136 lóerővel és 260 nm azonnal rendelkezésre álló nyomatékkal szolgál, sport üzemmódban 9,5 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/órára, a végsebessége pedig 150 km/óra. Az 50 kwh-s akkumulátor nagyfeszültségű (400 v) és lítiumion típusú.

A regeneratív fékezés lehetővé teszi a vezető számára, hogy töltse az akkumulátort és növelje a hatótávolságot azáltal, hogy a fékpedál lenyomása nélkül idézi elő az autó lassulását, és ezáltal visszanyeri az egyébként kárba vesző energiát. Háromféle vezetési mód – eco, normal vagy sport – áll rendelkezésre, amelyeket a középkonzolon található üzemmódválasztó kapcsolóval lehet aktiválni. A még nagyobb nyugalom érdekében az akkumulátorra nyolc év vagy 160000 km garancia jár 70 százalékos töltöttségi szint erejéig.

Egyszerű, optimalizált töltés 
A ë-c4 x töltése egyszerű, és útközben, nyilvános töltőállomásokon vagy otthon is elvégezhető. Minden egyes forgatókönyv esetében optimalizálták a töltési időt:
Egy nyilvános töltőállomáson egy 100 kw-os egyenáramú gyorstöltővel az akkumulátor a szegmensen belül a leggyorsabban, körülbelül 10 km/perces sebességgel töltődik, és a töltés 80%-a 30 perc alatt befejeződik.
Egy 7,4 kw/32 amperes wallbox használatával a töltés 7,5 órát vesz igénybe egyfázisú tápegységgel, vagy mindössze 5 órát háromfázisú tápegységgel és az opcionális 11 kw-os fedélzeti töltővel.
Otthon és alkalmi szükségletek esetén az akkumulátor egy szabványos otthoni csatlakozó (konnektor) segítségével tölthető fel.
Otthoni wallbox telepítésekor a töltés egyszerű és előre programozható lesz, és kihasználhatja a csúcsidőn kívüli villamosenergia-árakat. A töltési idők előre beállíthatók az autó my citroën drive plus vagy a my citroën alkalmazás érintőképernyős felületén keresztül. 

Az ergonomikus töltőcsatlakozónak köszönhetően a csatlakoztatás nem is lehetne egyszerűbb, a kábel(ek) pedig a csomagtér padlója alatt helyezhető(k) el. A töltőponton található színes kijelző segítségével a felhasználók nyomon követhetik a folyamatot, amely a my citroën alkalmazáson keresztül is figyelemmel kísérhető.

Intuitív kommunikáció a vezetés nyugalmáért
A vezető és az elektromos meghajtású járműve között szoros kapcsolatra van szükség, ezért a citroën leegyszerűsítette a szükséges interakciót, hogy az ugyanolyan egyszerű, kézenfekvő és természetes legyen, mint bármilyen otthon használt „hétköznapi” technológia. 

A citroën gondoskodik arról, hogy elektromos járművei vásárlóinak világos és intuitív kezelőfelületek álljanak rendelkezésükre, amelyek könnyen olvashatók, érthetők és használhatók.  A vezetőt a digitális műszerfalon külön kijelző segíti az akkumulátor állapotának vagy a hatótávolságnak a követésében, valamint három kijelző közül választhat: teljesítményjelző (villamosenergia-mérő), energiaáramlás vagy hőkomfort-fogyasztás. Ez utóbbi a járműfűtés és a hőkomfort energiafogyasztásra gyakorolt hatását mutatja. Az érintőképernyős kezelőfelület egyes oldalai, amelyek közvetlenül a középkonzolon található gomb segítségével érhetők el, a rendszer működési állapotát vagy a késleltetett akkumulátortöltés beállításait jelzik. Amikor a jármű töltése folyamatban van, a képernyőn megjeleníthető a teljes töltöttség eléréséig hátralévő idő, a már elért hatótávolság vagy az akkumulátor töltöttségének százalékaránya.


 Új c4 x: hatékony és korszerű motorok

Itthon az alábbi két benzinmotor/sebességváltó kombináció áll rendelkezésre (mindegyik 3 hengeres turbófeltöltős, közvetlen befecskendezésű puretech benzinmotorral):
Puretech 100 stop & start euro 6.4, 6 fokozatú kézi váltó
Puretech 130 stop & start euro 6.4, eat8 automata váltó
Ezen felül egy dízelváltozat is elérhető lesz:
Bluehdi 130 stop & start euro 6.4, eat8 automata váltó


 Fejlett vezetéstámogató technológiák 

A citroën c4 x és ë-c4 x electric a legújabb generációs c4, c5 aircross és új c5 x modellekhez hasonlóan korszerű vezetéstámogató és biztonságtechnikai rendszerek egész arzenáljával rendelkezik. A vezetés biztonságosabbá tétele és a közlekedéssel járó stressz csökkentése érdekében a modell akár 20 fejlett vezetéstámogató rendszerrel is fel lehet szerelve.*

A vezetésbiztonság javítására kifejlesztett technológiák közül többek között a következőket kínálja a citroën: 
Active safety brake vészfékező rendszer: éjjel-nappal érzékeli és elemzi az álló, illetve mozgó akadályokat (a gyalogosokat, kerékpárosokat és más járműveket is beleértve), és ha ütközésveszélyt érzékel, automatikusan lefékezi a gépjárművet (shine felszereltségi szinttől széria).
Ütközésveszély-jelző és ütközés utáni vészfékező rendszer: 30 km/h sebesség fölött figyelmezteti a vezetőt, ha fennáll a veszélye, hogy az autó összeütközik az előtte haladó járművel. Az ütközés utáni vészfékező rendszer ütközést követően kapcsol be, hogy megakadályozza a jármű további elmozdulását (minden felszereltségi szinten széria).
Highway driver assist: az állóra fékező (stop & go) funkcióval rendelkező adaptív sebességtartó automatikát és a sávtartó asszistenst ötvöző, 2. szintű félautonóm vezetési rendszer. A vezető  részlegesen átadhatja a vezetés feladatát a járműnek, egyedül arra kell figyelnie, hogy a törvényi szabályozásnak megfelelően kezét a kormánykeréken tartsa és figyelje az utat. Ugyanakkor bármikor visszaveheti a kézi irányítást az autó fölött (shine plus-on széria, shine felszereltségi szinten felárért elérhető).
Adaptív sebességtartó automatika állóra fékező (stop & go) funkcióval: a rendszer a vezető által beállított biztonságos követési távolság betartása érdekében automatikusan az elöl haladó járműéhez igazítja a gépkocsi sebességét. Ha kell, a vezető beavatkozása nélkül teljesen meg is állítja, majd újraindítja a gépkocsit (shine felszereltségi szinttől széria).
További vezetéstámogató technológiák: sávtartó asszisztens, figyelmeztetés pihenő beiktatására, éberségfigyelő (minden felszereltségi szinten széria), holttérfigyelő rendszer,  intelligens távolságifényszóró-vezérlés és kibővített táblafelismerő és sebességhatár-ajánló rendszer (shine felszereltségi szinttől széria). 

A kényelem növelésére és a stressz csökkentésére szolgáló citroën-technológiák:
Színes head-up display: a legfontosabb vezetési információk (sebesség, navigációs rendszer utasításai stb.) színes kijelzés formájában a vezető közvetlen látóterébe vetítve jelennek meg, így az mindvégig az útra koncentrálhat (shine felszereltségi szinttől széria).
Tolatókamera top rear vision funkcióval: hátramenetbe kapcsoláskor az érintőképernyőn azonnal megjelenik a gépjármű mögötti terület képe az akadályok távolságát jelző különböző színű segédvonalakkal, valamint a gépkocsi hátsó környezetének 180°-os felülnézeti képe (shine felszereltségi szinttől széria). 
További rendelkezésre álló funkciók: visszagurulás-gátló, statikus kanyarfény, automata elektromos rögzítőfék (minden felszereltségi szinten széria), kulcs nélküli nyitás-zárás-indítás (shine felszereltségi szinttől széria).

 

 


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER