2012. december 04. kedd, 11:44

 

Ötcsillagos, azaz legmagasabb minősítésével értékelte az új Volkswagen új Golf-ot az Euro NCAP európai fogyasztóvédelmi szervezet, innovatív biztonsági rendszereit pedig tekintélyes „Euro NCAP Advanced Awards” díjával tüntette ki. A „Lane Assist” és a „Front Assist” mellett a proaktív utasvédelem és a széria felszereltségként kínált másodlagos ütközésvédelem nyerte el a szervezet iránymutató biztonsági fejlesztéseknek odaítélt díját.


A Golf ezzel biztonsága tekintetében is kiemelkedő helyet érdemelt ki kategóriájában. Az új Golf teljes biztonsági csomagja – amely az utasvédelemből, a gyermekek biztonságából, a gyalogosvédelemből és a vezetői segédrendszerekből áll – kiváló eredményei elismeréseképpen az Euro NCAP európai fogyasztóvédelmi szervezet elismerésében részesült. A Golf ezzel hetedik generációjával is látványosan igazolja, hogy joggal tölt be Európában immár évtizedek óta vezető szerepet.

volkswagen-golf-karosszeria

Dr. Ulrich Hackenberg, a Volkswagen márka igazgatótanácsának a kutatás-fejlesztés területéért felelős tagja mindezt így kommentálta: „Nagy örömmel tölt el bennünket, hogy az új Golffal is maradéktalanul megfeleltünk az Euro NCAP magas szintű követelményeinek, s a legjobb minősítéssel zártuk a tesztet. Különösen büszkék vagyunk arra az igényes biztonsági fejlesztéseknek szóló négy díjra is, amelyekkel az Euro NCAP az új Golf sorozatot kitüntette. Ez a siker korántsem a véletlen műve, vállalati filozófiánknak – a mindenki számára megfizethető biztonság – megfelelően ugyanis mérnökeink már a kezdetektől olyan biztonsági csomag összeállítására törekedtek, amely tartalmában egyedülálló az alsó-középkategóriájú modellek körében. Ez az eredmény ismét megerősít minket abban, hogy jó úton járunk. E fejlesztéseinket ügyfeleink érdekeit szolgálva a jövőben is folytatni kívánjuk.”

Az utasvédelem területén kiváló eredményt ért el az új Golf, melynek során frontális és oldalirányú ütközési tesztet végeztek, az oldalról oszlopnak csapódást vizsgálták, illetve a hátsó ütközések során a nyakcsigolyákra ható terhelést mérték („Whiplashtest”). Az új Golf azonban nem csupán a felnőttek, hanem legkisebb utasai számára is kiemelkedő biztonságot ad, amit egyebek mellett 18 hónapos és hároméves gyerekeket modellező bábukkal igazoltak. Az új Golf mindemellett a gyalogosvédelem terén is meggyőzte tesztelőit. A rendkívül hatékony utasvédelmén túl a hetedik generációs Golf fejlett vezetői segédrendszerek széles palettájával is szolgál. A szériafelszereltségét bővítő másodlagos ütközésvédelem, valamint az opcióként rendelhető proaktív utasvédelem mellett az új Golf igény szerint a követési távolság automatikus ellenőrzésének funkciójával, a városi vészfék-asszisztenssel kiegészített „Front Assist” rendszerrel, fáradtságérzékelő funkcióval, illetve a sávtartást segítő „Lane Assist” rendszerrel is felszerelhető. Az új Golf kínálatában ezzel összességében már hét fejlett vezetői segédrendszer szerepel, amelyek jelentősen növelik a közlekedés biztonságát.

Volkswagen Golf törésteszt



Az ADAC „Sárga Angyal” innovációs díjával korábban már kitüntetett másodlagos ütközésvédelem a járművet - a súlyos balesetet követően - önműködően lassítva segít mozgási energiája mielőbbi mérséklésében, jelentősen enyhítve, vagy akár meg is előzve az esetleges további ütközéseket. Baleseti statisztikák szerint a balesetek mintegy negyede végződik a rettegett másodlagos ütközésekkel, amelyek azért is különösen veszélyesek, mivel az utasok ekkor már nem részesülnek a légzsákok és a biztonsági övek erőhatárolói nyújtotta védelemben. Mint a Volkswagen minden segédrendszere, a másodlagos ütközésvédelem felett is bármikor átveheti a vezető az irányítást.

A proaktív utasvédelmet, akárcsak a fáradtságérzékelés funkcióját közvetlenül a felső kategóriából hozta el a Volkswagen a Golf kategóriába. Előbbi technika az ESC beavatkozásaiból vagy vészfékezésből, illetve további menetdinamikai paraméterekből ismeri fel a különösen kritikus menethelyzeteket. Annak érdekében, hogy a légzsákok és a biztonsági övek a lehető leghatékonyabb védelmet nyújthassák az utasoknak a küszöbön álló ütközésnél, a rendszer önműködően előfeszíti a vezető és az első utas övét. A jármű kisodródásának veszélye esetén az oldalablakok (egy szűk légrésig) és a tolótető is záródik, a fej- és oldallégzsákok így szintén a lehető legnagyobb mértékben óvhatják az autóban ülőket. A veszélyhelyzet elmúltával a rendszer ismét meglazítja a biztonsági öveket. E technikák szintén a Volkswagen alapfilozófiájának szellemében születtek, amely szerint a fejlett biztonsági technikáknak az ügyfelek széles köre számára elérhetőnek kell lenniük.

A Golf 1974. márciusi bemutatkozása óta világszerte több mint 29 millió példányban kelt el, s időtlen, illetve semmi mással össze nem téveszthető formavilágával nagy hatást gyakorolt az autótörténelemre. A Golf megjelenésével valójában egy teljes járműkategória jött létre, amelyet róla is neveztek el. Szintén rendkívül népszerű modellváltozataival, mint a Cabrio és a Variant, a Golf a világ legsikeresebb autóinak egyike.


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER