2010. június 16. szerda, 15:28

 

Jean-Marc Gales, a PSA Peugeot Citroën márkaigazgatója, és Christian Chapelle, műszaki igazgató,  bejelentette az e-HDi világpremierjét. Ez az új generációs stop & start rendszer önindító-generátorral kombinálja a dízelmotort. A berendezés leállítja az álló jármű motorját, például piros lámpánál és dugóban, majd azonnal újraindítja, amikor szükséges.

 

Peugeot Citroën e-HDI dízelmotorok
Jönnek a Peugeot és a Citroen villanyautói és hibridjei


A legfrissebb fejlesztés akár 15 százalékot elérő mértékben mérsékli a HDi motorok fogyasztását és CO2 emisszióját, 2010 végétől jelenik meg a legtöbb Peugeot és Citroën modellcsaládban. A Csoportnak az a célja, hogy egymillió e-HDi-motoros járművet adjon el 2013-ban.

Az e-HDi rendszer páratlan képességei többféle műszaki megoldás kombinációjának köszönhetők:
- HDi motor, egyike az autóipar leghatékonyabb erőforrásainak.
- Stop & start rendszer, második generációs önindító-generátorral.
- e-booster, a motor azonnali újraindulásának érdekében.
- Elektronikus generátorvezérlés, a fékezési energia visszanyerésére.
- Optimalizált áttételezésű sebességváltó.
Ráadásul kis gördülési ellenállású gumiabroncsokkal szerelik fel az e-HDi-motoros járműveket.

Az e-HDi technikával felszerelt első modellek a Citroën C5 és az új Citroën C4 lesznek, 2010 harmadik negyedévétől. Ezután az innovációt kiterjesztik az 1.4-es és 1.6-os HDi motorral ellátott Peugeot és Citroën modellek többségére. A Csoport dízelmotorjainak 30 százaléka e-HDI lesz.

Jönnek a Peugeot és a Citroen villanyautói és hibridjei

Az e-HDi technika mellett, hogy 2010 és 2012 között a következők jelennek meg a PSA Peugeot Citroënnél:
- Két villanyautó: Peugeot iOn és Citroën C-ZERO (2010).
- Két dízel-hibrid: Peugeot 3008 HYbrid4 és Citroën DS5 HYbrid4 (2011).
- Új belsőégésű motorok: különösképp egy kis, háromhengeres, 1.0-literes és 1.2-es benzinmotor (2012).

2009-ben a PSA Peugeot Citroën csaknem egymillió olyan autót adott el, amely 130 grammnál kevesebb szén-dioxidot bocsátott ki kilométerenként, és ezek közül 757 ezernek volt 120 gramm alatti az emissziója. A Csoportnak az a célja, hogy 2012-ben egymillió autót értékesítsen 120 g alatti kibocsátással.


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER