Címkék: elektromos autók | Európa | rally

2015. május 19. kedd, 17:17

 

Május 16-án Budapestre is ellátogatott az eTourEurope elektromos autókból álló európai konvoja, amely teljes útja során összesen 4200 km-t tett meg 9 nap alatt, 9 európai fővárost érintve.

 

A rally amellett, hogy népszerűsíti a környezetkímélő autózást, fontos tapasztalatokkal gazdagítja a szakmát az elektromos járművek nagy távolságok során történő használatáról. A rendezvény kiváló lehetőséget jelentett arra, hogy Magyarország újabb jelét adja az elektromobilitás iránti elkötelezettségének.



A Magyar Elektromobilitás Szövetség aktívan dolgozik azon, hogy Magyarország meghonosítsa az elektromos autózás Európában bevált gyakorlatait, ezáltal is elősegítve a Magyarország elektromobilitás terén vállalt kötelezettségeinek teljesítését. A szövetség régiós és európai szintű szakmai együttműködések révén kívánja megerősíteni Magyarország szerepét Európa elektromobilitási térképén, saját keretei közé beépítve a külföldi üzleti és szabályozási modelleket – hangzott el az eTourEurope budapesti állomásán megrendezett eseményen.


„Azáltal, hogy a Magyar Elektromobilitás Szövetség az európai elektromobilitás szövetségeket tömörítő AVERE (The European Association for Battery, Hybrid and Fuel Cell Electric Vehicles) nevű szervezethez való csatlakozásról tárgyal, illetve részt vesz több németországi regionális elektromobilitási együttműködésben is, fontos lépéseket tesz az európai elektromobilitási törekvések felé. A csatlakozás révén a Szövetség fontos híd szerepet tölthet be a hazai piac szereplői és a lehetséges külföldi partnereik között, a magyar ipar számára is jelentős, határokon átnyúló projekteket biztosítva tagvállalatai számára. Emellett pedig számos ország tapasztalatait és tudását hozhatja át a hazai gyakorlatra.” – hangsúlyozta Ungár János, a Magyar Elektromobilitás Szövetség nemzetközi kapcsolatokért felelős alelnöke.

Ungár János két szövetségi tag munkájával példálózva emelte ki a hazai vállalatok külföldi piaci térnyerésének lehetőségeit. A komplex projektek fejlesztésével és üzemeltetésével foglalkozó Emobility Solutions már nyolc országban van jelen Európában, az evopro által kifejlesztett, kompozit szerkezetű elektromos buszcsalád pedig külföldön is jelentős piaci esélyekkel indul, ugyanis az elektromobilitás elterjedése az elektromos autók térnyerése mellett nagyban függ attól is, hogy a széles nemzetközi utazóközönség számára a tömegközlekedésben is minél több, a Modulohoz hasonló elektromos hajtású jármű kerüljön forgalomba. Az alelnök hozzátette, hogy az elektromobilitás szükséges feltétele az infrastruktúra kiépülése, amely jelentős beruházást igényel az állami szereplők és befektetők részéről is.




Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter mint az esemény fővédnöke hangsúlyozta, hogy Magyarország Kelet-Közép-Európa vezető országává kíván válni az elektromobilitás terén, ezért is hozták létre a Jedlik Ányos tervet. A következő években az uniós források jelentős részét biztosítják kifejezetten ezt a célt szolgáló innovációs fejlesztésekre, valamint kutatás-fejlesztési tevékenységekre. A tervek szerint a következő egy évben 150 új elektromos töltőállomás jön létre Magyarországon, amely utazásaik során nagy mértékben segítik mind a hazai, mind a külföldi e-autósokat. A miniszter fontos ösztönző intézkedésként említette továbbá a buszsáv használatát, a zöld rendszám bevezetését, valamint az ingyenes parkolóhelyek használatát. Továbbá támogatná azt az elképzelést, hogy bizonyos parkolóhelyszám felett kötelezővé tegyék a töltőállomások kialakítását, valamint hogy a Volánbusz vagy a BKV számára előírják elektromos buszok beszerzését.







Werner Hillebrand-Hansen, az eTourEurope főszervezője már második alkalommal látogatott el Budapestre a rendezvény keretében. Kiemelte, hogy egy év alatt sokat fejlődött az infrastruktúra, azonban folyamatosan további bővítésre van szükség. „A legfontosabb, hogy a töltőállomások gyorsan tudjanak tölteni, illetve hogy könnyen megközelíthető helyeken legyenek telepítve. Ha a megfelelő infrastruktúra ki tud épülni, 5 év múlva az elektromos autózás teljesen hétkönapi dologgá válhat” – mondta el a főszervező.









A rendezvénynek az arányaiban legnagyobb számú töltőponttal rendelkező, és az elektromos járművek számára ingyenes parkolást biztosító hazai bevásárlóközpont, a Westend City Center adott otthont. „Célunk, hogy a Westend úttörő szerepet töltsön be az ún. félnyilvános vagy semi-public töltőpontok elterjedésében, követendő példát mutatva egyrészt a szektorban tevékenykedő fejlesztőknek, másrészt a szórakozó-, illetve bevásárlóközpontnak. „Az ilyen, bevásárlóközpontokban, szállodákban elhelyezett töltőállomások legnagyobb előnye az ingyenes parkolás mellett, hogy több szolgáltatást ötvöz, a töltési idő alatt az autós hasznosan tudja eltölteni az időt. Európában ez már egy sok helyen bevált gyakorlat, amelyet érdemes lenne itthon is minél szélesebb körben alkalmazni” – közölte Prosits Attila, a Westend City Center ügyvezetője, majd hozzátette: „Úgy gondoljuk, hogy az ehhez hasonló lépések képesek létrehozni egy erős hazai közösséget.”






 


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER