2011. július 02. szombat, 10:41

 

Óriási nézői érdeklődés övezte az I. MX Energy Mátrai Hegyi Drift versenyt, mely Parádsasváron került megrendezésre. A DriftGP Hungary szervezésében kiírt első hazai legális hegyi versenyre sajnos a vártnál kevesebb pilóta regisztrált, holott az előzmények alapján lényegesen nagyobb mezőnyre volt remény.

paradsasvar-drift

A vérbeli drift versenyzők nagy álma ugyanis mindenképpen az, hogy a drift japán eredetének megfelelően saját képességeik határait a hegyi szerpentineken tegyék próbára. Mindezek ellenére csupán 11 profi licenccel rendelkező versenyző bátorkodott felmerészkedni a Mátra és talán egész Magyarország legkedveltebb hegyi szakaszának nyomvonalára. Szerencsére azonban a régi idők rallyját felidézve nem csak a drift versenyzők szórakoztatták a nagyérdeműt, hiszen számos Ladával rendelkező és eredményekben gazdag rallye pilóta is rajtengedélyt kapott.

A drift versenyzők távolmaradásának okai egy többváltozós egyenletre hasonlítható leginkább, mivel más és más indokok kerültek megfogalmazásra. Voltak olyanok, - és név szerint szándékosan nem említve, akik egyszerűen nem merték bevállalni a kihívást, nem érezték tudásuk szintjét még megfelelőnek. Volt természetesen olyan versenyző is, - aki talán kicsit érthetetlen módon, autóját féltette egy esetleges szalagkorlátos puszilkodás miatt. Bár lényegében ez talán egy és ugyanaz az első indokkal, hiszen ha nincs egy egészséges versenyzői önbizalom, akkor szinte borítékolható a baleset is. Néhány versenyző autójának felkészítésével volt elfoglalva a King of Europe szlovák és magyar EB futamára, akik pedig egyik csoportba sem sorolhatóak be, azok autója egész egyszerűen nem készült el időben, így technikai akadály miatt nem tudtak részt venni. Bármely indokot is nézzük, akik ezeket megfogalmazták egytől egyig bánhatják, hogy lemaradtak erről a rendezvényről! Ezt megerősítette sok olyan profi pilóta, aki a helyszínen szomorkodott, hogy a civil autójával érkezett és nem a versenygépével.

hegyidrift-matra

A szervezők pedig igazán kitettek magukért, hiszen három év után már az is csoda, hogy egyáltalán engedélyezték a 24-es főút részleges útzárását. Parádsasváron egy hatalmas kivetítőt állítottak csatasorba, amit egy ideiglenesen telepített 500 fős lelátóról lehetett nyomon követni. A ledfalon az élő közvetítés mellett számos visszajátszás és belső felvétel kapott helyet néhány fontosabb információ mellett. A drift rendezvények törzsszurkolóit kicsit szokatlan és eltérő körülmények várták, hiszen a megszokott pezsgés és a pálya teljes beláthatósága érthető módon nem volt ugyanaz. Nem is csoda, hogy a térséget főként rally fanatikusok lepték el, akik azonban nagyon régen vagy még talán egyáltalán nem láthattak ilyen felfutásokat. A legutolsó 2008-as mátrai hegyi versenyhez képest ugyanis a drift versenyzők tudása, és autójuk paraméterei oly mértékeket öltött, amely összehasonlíthatatlan a korábbi hegyi eseményekkel. A nézői szeretet viszont szerencsére semmit sem változott! Ugyanolyan rajongás és szurkolás volt jellemző, mint korábban és a lelkesedés egy percig nem hagyott alább.

Az egyébként is csonka mezőny az edzések folyamán technikai zűrök miatt sajnos tovább apadt, így a kvalifikációt már csak 8 pilóta tudta teljesíteni. Kiesett kuplung hiba miatt Varga Tamás alias „Puci”, Lakatos Zoltán valamint Szili Krisztián is feladni kényszerült a versenyt miután összekoccant Szántó Nikivel. A legjobb teljesítményt Zahucki Zsolt nyújtotta, aki egész nap rendkívül bátran autózott a hegyekben. Őt követte György Szilveszter, míg harmadik lett a Hell Drift OB éllovasa Tóth Géza. A kvalifikáció utolsó körében Szántó Niki egy szervó hiba miatt nekicsapódott a szalagkorlátnak, így a kedvenc E30-as lila BMW-jével feladni kényszerült a további küzdelmeket. A legjobb 8 páros csatái során ideiglenesen meg kellett szakítani a versenyt, mivel heves zivatar vonult végig és a helyenként eltérő pálya felület rendkívül veszélyessé vált. Némi várakozás után azonban folytatni tudták a küzdelmeket, de a felgumizott és vizes útfelület gyakorlatilag jégpályához hasonlított így már az első kanyarban megforgott jó pár versenyző. A körülmények miatt György Szilveszter is feladta a versenyt, csak úgy mint Rózsa András aki épp a nézők előtt figyelte meg közelről a kordonokat és az azt szegélyező gumifalat. Az eső bár gyorsan elállt és a pálya is kezdett felszáradt, az útzár ideiglenes feloldása után sajnos újra eleredt. Mindezektől eltekintve a legjobb 4 pilóta így is vállalta a küzdelmeket.

Porkoláb Péter csak egy hajszálnyira maradt alul Tóth Géza ellenében, így 3.-ként zárta a versenyt. A döntőt Zahucki Zsolt és Géza vívta volna, azonban a rend őrei és a versenyigazgató már az első felfutás közben leállították a versenyt. A nézők váltakozó eső előli menekülése és az út kiszámíthatatlan felülete komoly veszélyeket hordozott, így a biztonság miatt az első és második hely sorsa a kvalifikációs eredmények alapján dőlt el végül. Ezek alapján az első hegyi drift versenyt Zahucki Zsolt nyerte, második Tóth Géza, míg 3. az ifjú és egyre jobb eredményeket elérő Porkoláb Péter lett. A drift versenyzők nézői szavazatát Szántó Nikolett zsebelte be, míg a show kategória, azaz a betétprogramosok között a nézők legnagyobb kedvence Molnár Ferenc volt.

Összességében mindenképpen üdítő, hogy Parádsasvárt és környékét újra benépesítették a rally és drift rajongók és örömteljes, hogy a szervezők a siker érdekében hatalmas energiákat mozgósítottak. Reméljük lesz folytatás, és reméljük azt is, hogy lényegesen nagyobb versenyzői érdeklődés fogja övezni, látva a mostani rendezvény sikerét.


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER