2010. szeptember 23. csütörtök, 15:36


Bemutatkoznak a teljesen új Volvo S60 és V60 modellek sportos autó R-Design változatai, melyeknél a
formatervet és a futóművet párhuzamosan fejlesztették
. Sportosabb forma és vezetési élmény.

Volvo S60 R design

„Az S60 és V60 modelljeinket azon vásárlóknak fejlesztettük, akik a személyiségükhöz tökéletesen illő járművet keresnek. Az R-Design kivitelekkel pedig a fiatalabb korosztályt célozzuk meg. Arra számítunk, hogy az S60 és V60 modellek mellett döntő vásárlóink 10 százaléka választja majd az R-Design kivitelt azokon a piacokon, ahol kapható lesz. Célunk, hogy ezen ügyfelek egyharmadát a versenytársaktól csábítsuk át” – mondta Magnus Jonsson.

A Volvo az izgalmasabb vezetési élmény elérése érdekében az R-Design kivitelek futóművében még közvetlenebbé tették a kormányzást, agilisabbá az autót, és robusztusabb megjelenésű formát alkottak, mint a teljesen új S60 és V60 modellek esetében.

A teljesen új Volvo S60 és V60 R-Design formája számos területen megújult, kívül és belül egyaránt.
Az autók külsején azonnal feltűnik az áttervezett orr, amelyet egy fényes, zongorafeketére festett hűtőrács díszít. A sportos külsőt még jobban kihangsúlyozzák a színre fújt karosszériaelemek, az egyes részletek különleges, matt fényezése, illetve az autó orrán és hátulján is megtalálható hatszögletes minta. A feltűnő, duplacsöves kipufogó és az egyedi, ötküllős, 18 colos Diamond cut felnik szintén ráerősítettek a sportosságra. A Volvo S60 és V60 R-Design változatok nyolc színben rendelhetőek.

Volvo V60 R dizajn sportulesekSportülés új párnázattal
A párnázat felveszi a benne ülő személy alakját, de ugyanakkor merev is, ami a két, eltérő keménységű rétegnek köszönhető. Ennek eredményeként a sofőröknek testalkatuktól függetlenül jó oldaltartást biztosít az ülés.

A sofőr és az első utas egyaránt sportülésben foglalhat helyet, amelyben az S60 és V60 modellekből származó háttámla új párnázatot kapott, így még jobb oldaltartást biztosít. A különleges bőr-textil üléshuzat fekete-világos kerámia színkombinációval vagy teljesen feketében rendelhető, és mindkét kivitel kontrasztos színű varrással készül. A belső tér további meghatározói a különleges kormánykerék, a sebességváltó és a szőnyegek.

A toronymerevítő közvetlenebb kormányérzetet biztosít
A futómű-fejlesztő csapat beépített egy toronymerevítőt a motortérbe. Ez tulajdonképpen egy rúd, amely összeköti a két tornyot, azaz azokat a pontokat, ahol a lengéscsillapítók a karosszériához kapcsolódnak. Ez egy klasszikus, bevált módszer a karosszéria merevebbé tételére.
Az autó ettől sokkal robusztusabbnak érződik, ami pedig segít abban, hogy a kormányzás még közvetlenebb legyen, és több visszajelzést biztosítson a kerekek és az út kapcsolatáról.

Egycsöves lengéscsillapítók a hátsó futóműnél
Az S60 és a V60 R-Design változatok hátsó futóművei egycsöves lengéscsillapítókkal vannak felszerelve. A korábban használt kétcsöves lengéscsillapítókkal ellentétben az egycsöves rendszer egyetlen szeleppel oldja meg a berugózást és a kirugózást. Ezáltal az olajnak rövidebb utat kell megtennie, és nagyobb sebességgel tud áramlani, így a lengéscsillapító is gyorsabban reagál.
Ez a rövidebb reakcióidő küszöböli ki a kanyarok elején, a kormánykerék elfordításakor érezhető enyhe dőlésérzetet, ami egy hatékony módszer a közvetlenség és a kontrollérzet növelésére.

Rövidebb, merevebb rugókVolvo S60 R dizajn
Az első és a hátsó rugók egyaránt 15 mm-rel rövidebbek lettek, hogy még karakteresebbé válhasson az autó. Emellett a rugók 15 százalékkal merevebbek is lettek, mint a dinamikus futóművel készült S60 és V60 modellek esetében.
Könnyebben irányítható a kocsi, és teljesen megszűnik a bólintási hajlam. Ez egy olyan terület, ahol nagyon nehéz kiválasztani a helyes beállítást, ami tökéletes összhangot biztosít a dinamizmus és a kényelem között. Ha túl kemény rugókat használnak, az autó még tökéletes útfelületen is ráz.

Még merevebb perselyek
A hátsó lengéscsillapítókat a karosszériával összekötő perselyek 20 százalékkal merevebbek, mint a dinamikus futóművel szerelt S60 és V60 modellek esetén.
A lengőkar első perselye, azaz a hátsó futóművet a karosszériához csatlakoztató elem 400 százalékkal merevebb, mint korábban, így a kerék sokkal kevésbé tud elpattogni az útfelülettől, illetve beremegni.
Minél merevebb a persely, annál kisebb a beremegés, illetve a bedőlés. A mozgások sokkal jobban irányítottá válnak. Ez pedig pontosan érezhető az autóban ülve.

Az új ívmeneti kipörgésgátló rendszer még pontosabb kanyarodást tesz lehetővé
Akárcsak a hagyományos változatokban, az S60 és a V60 R-Design változatok futóművét is számos elektronikai rendszer támogatja, amelyek még tovább fokozzák a sportos vezetési élményt. Az ívmeneti kipörgésgátló rendszer egy új megoldás, amely a nyomatékvektorok irányításával pontosabb kanyarodást tesz lehetővé.
Ez a technológia a dinamikus menetstabilizáló rendszer továbbfejlesztése. Kanyarodásnál a rendszer fékezi a belső íven lévő kereket és több nyomatékot irányít a külső íven lévő kerékre. Ezáltal a sofőr szűkebben tudja bevenni a kanyart, és csökken az alulkormányozottság.

Volvo V60 R designSzéles motorválaszték, új benzines és dízelmotorokkal
Az R-Design változatokhoz számos különböző benzines és dízelmotor választható, a nemsokára piacra kerülő 115 LE teljesítményű gazdaságos DRIVe verziótól a 304 lóerős, nagy teljesítményű, turbós kivitelig. Minden motort a kiváló vezetési élmény biztosítására fejlesztettek, miközben ügyeltek a versenyképes fogyasztásra.






Bemutató 2010 őszén

A teljesen új Volvo S60 és V60 R-Design változatok 2010 őszén mutatkoznak be. A legnagyobb piac Nagy-Britannia, az Egyesült Államok (itt csak az S60 R-Design lesz elérhető) és Közép-Európa.


 


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER