A Peugeot bemutatja új plug-in hibrid benzinmotorjait.
Az új motorok a Peugeot 3008, valamint az új Peugeot 508 és 508 SW eddigi motorkínálatát egészítik ki. A hybrid és a HYbrid4 (4x4) motor 2019 őszétől lesz elérhető az új Peugeot 508, illetve az új Peugeot 3008 modelleken.
A Peugeot-tól megszokott vezetési élmény új hajtásmódokkal gazdagodik, és a 100%-ban elektromos ZEV, a hatékony 4x4 (HYbrid4), a dinamikus Sport és a sokoldalú hibrid üzemmódnak köszönhetően fokozott élvezetben és új impulzusokban lesz részünk.
A technológia egyszerű, használata magától értetődő, és korlátlan szabadságot biztosít: szabadon dönthetünk, hogy országúti, városi vagy outdoor körülmények között használjuk az autót, szabadon választhatunk a két- vagy négykerék-meghajtás, a 225 vagy a 300 lóerő, az ötajtós, az SW vagy a SUV változat között, és szabadon kipróbálhatjuk mind a 4 vezetési módot.
A két új motor konkrét bizonyítéka annak az eszménynek, amelyet a Peugeot a korlátokat nem ismerő, izgalmas és hatékony közlekedésről vall. #UnboringTheFuture.
„Plug-in hibrid motorjaink tökéletes összhangban vannak a márka által vallott értékekkel: csak megerősítik az intenzívebb érzékszervi élményekre vonatkozó ígéretünket. Az új kínálattal egyszerű dolgunk van: az ügyfelek továbbra is egy Peugeot-t fognak vásárolni, de választhatnak, hogy a használati szokásaiknak megfelelően milyen motortípust kérnek hozzá!”
Jean-Philippe Imparato, a Peugeot vezérigazgatója
Plug-in hibrid technológia
Az egyre gondtalanabb és kellemesebb jövő első bizonyítékaként a Peugeot bemutatja plug-in hibrid motorjait: a benzines hybrid és HYbrid4 motorokat.
A fejlesztésnél élenjáró technológiák sokaságát alkalmaztuk, melyek egyszerűen és a felhasználó számára is átlátható módon kapcsolódnak össze.
Benzinmotor
Az 1,6 l PureTech benzinmotor egy kettős üzemmódú generátort és egy speciális hűtőegységet kapott. A motor teljesítménye a hybrid esetében 180 LE, a HYbrid4 esetében 200 LE lett.
Villanymotorral ellátott, új automata sebességváltó
A PureTech motorhoz a Peugeot plug-in hibrid motorjaihoz kifejlesztett, új 8 fokozatú e-EAT8 (Electric Efficient Automatic Transmission – 8 speeds) automata sebességváltó társul.
A sebességváltóhoz kapcsolódó villanymotor az első tengelyen 110 LE/80 kW teljesítményt fejt ki.
Az elektromos és a belső égésű motor közötti optimális és észrevétlen váltások érdekében a hagyományos változatok nyomatékváltóját egy többtárcsás olajfürdős tengelykapcsoló váltotta fel. Az említett módosítások hatására 60 Nm-rel nőtt a nyomaték, ami fokozott reakciókészséget eredményez.
Villanymotorral ellátott hátsó futómű
A HYbrid4 változaton az összkerékmeghajtás biztosítása érdekében a többlengőkaros hátsó futóműnél – változatlan helykínálat mellett – egy inverter, egy 110 LE/80 kW-os villanymotor és egy reduktor került beépítésre.
Lítium-ion akkumulátor
A nagyfeszültségű (300 V) lítium-ion akkumulátor a hybrid és a HYbrid4 változatokon egyaránt a második sor ülései alatt kapott helyet.
Az akkumulátor kapacitása kiváló: 11,8 kWh (hybrid) és 13,2 kWh (HYbrid4) között mozog. Ilyen kapacitás mellett tisztán elektromos üzemmódban a WLTP(2) szabvány szerint akár 50 km is megtehető (NEDC(1) ciklus szerint 60 km).
A tisztán elektromos hajtás előnyeinek maximális kihasználása érdekében az alapértelmezett üzemmód – amikor csak az akkumulátor töltésszintje lehetővé teszi – a zéró kibocsátás üzemmód. A 100%-ban elektromos közlekedés 135 km/h sebességig lehetséges, onnantól működésbe lép a belső égésű motor.
Hatékony funkciók – újfajta élvezet
Új Brake funkció
A vezető a Brake funkció aktiválásával a fékpedál lenyomása nélkül is le tudja lassítani a gépjárművet. A motorfékként működő funkció többek között az akkumulátor töltését is lehetővé teszi, például lejtmenetben. Drive üzemmódban a Shift and Park by wire vezérlésű automata sebességváltó váltókarját hátranyomva lehet a Brake funkciót bekapcsolni. A második nyomásra a funkció kikapcsol.
Új elektronikusan vezérelt fékrendszer
A tisztán elektromos üzemmódban rendelkezésre álló hatótáv növelése érdekében a magas energiahatékonyságú i-Booster fékrendszer fékezéskor vagy a gázpedál felengedésekor energiát termel vissza (ez az energia a belső égésű motoroknál általában elvész). Az i-Booster a hagyományos változatokon megszokott vákuumszivattyú helyett egy elektromos szivattyút foglal magában.
Új e-SAVE funkció
Az e-SAVE funkciónak köszönhetően akkor utazunk elektromos üzemmódban, amikor csak akarunk. A funkció segít felkészülni a helyzetre azzal, hogy bizonyos elektromos hatótávot tartalékol (10 km, 20 km vagy akár a teljes feltöltés erejéig). Az érintőképernyő e-SAVE menüjéből könnyen elérhető funkció a beprogramozást követően a tartalékolt hatótávolsággal (km) egyetemben kijelzésre kerül a műszeregységen. A tisztán elektromos hajtás kapcsolásához a kívánt pillanatban csak ki kell választani a kapcsolón a Zéró kibocsátás üzemmódot.
Egyszerű és gyors akkumulátortöltés
A töltési idő maximum:
A töltésszint egyszerű és gyors leolvasása érdekében a töltőaljzatot egy fénysor veszi körül. Az áramforrásra való csatlakozást követően különböző színek jelzik, hogy hol tart a töltés.
A töltőnyílás diszkrét módon a bal hátsó sárvédőn (a hagyományos üzemanyagtöltő nyílással átellenben) helyezkedik el. A töltőkábelt a csomagtérpadló alatt kialakított helyen tárolhatjuk.
Új élményeket tartogató vezetés
A műszaki örökségére méltán büszke Peugeot a motortípustól függetlenül mindig ugyanolyan intenzív és intuitív vezetési élményt nyújt ügyfeleinek.
Az új Peugeot plug-in hibrid motorokkal azonban a vezetési élmény is megújul, és többek között az új hajtásmódoknak köszönhetően teljesen új benyomásokkal szolgál.
Az exkluzív vezetési módok más-más élményben részesítenek:
A tisztán elektromos közlekedés lehetősége az akkumulátor töltésszintjétől függően mindegyik üzemmódban adott.
A hybrid és HYbrid4 motorok rendkívül komoly műszaki tartalommal rendelkeznek, és az általuk biztosított vezetési élmény is garantált. A rendszer ergonomikus, a vezetés könnyű és magától értetődő.
Felvillanyozó vezetés a Peugeot i-Cockpit® jóvoltából
Az oroszlános márka védjegyének számító Peugeot i-Cockpit® nap mint nap inspiráló és intuitív vezetési élménnyel szolgál. A fokozott ellenőrzés és a könnyebb használat érdekében módosult az érintőképernyő és a digitális műszeregység.
Digitális műszeregység
A hibrid változatokhoz tervezett Peugeot i-Cockpit® a vezetéssel kapcsolatos információkat (vezetési mód, energiaszint-mérő, elektromos üzemmódban rendelkezésre álló hatótávolság stb.) a vezető látóterében jeleníti meg. A vezetőhely továbbra is tetszés szerint konfigurálható és személyre szabható.
A digitális műszeregység jobb oldalán a fordulatszámmérő helyett egy teljesítménymérőt találunk, mely három könnyen azonosítható zónára oszlik:
ECO: a leginkább energiatakarékos vezetéshez,
Power: a dinamikus teljesítményt előtérbe helyező lendületesebb vezetéshez,
Charge: kijelzi az akkumulátor töltésével járó energia-visszanyerési fázisokat (elsősorban a gázpedál felengedésekor).
A műszerek két oldalán két szintmérő került elhelyezésre: az egyik az üzemanyagszintet, a másik a villamos energia szintjét mutatja. A megtehető kilométerek száma az egyes szintmérők alatt olvasható.
Az aktuálisan érvényes vezetési mód kijelzése folyamatosan látható, hogy szükség esetén azonnal módosítani lehessen.
Az akkumulátor töltési fázisaiban mindvégig rendelkezésre állnak a következő adatok: a visszanyert energiával megtehető távolság (km), az akkumulátor visszanyert töltésszintje (%), a töltés gyorsasága (elektromos kilométer) és a teljes feltöltöttség eléréséig hátralevő idő (óra és/vagy perc).
Érintőképernyő
Az érintőképernyőn is külön menü foglalkozik a hibrid működéssel. Az alábbi adatokat tartalmazó oldalak az egyik billenőkapcsolóval közvetlenül is elérhetők:
- energiaáramlási diagramok a hibrid rendszer üzemállapotának szemléltetésére,
- fogyasztási statisztikák az elektromos és a hagyományos fogyasztás elkülönítésével,
- speciális navigációs információk:
A légkondicionálónak szentelt oldal az utastér elektromos előtemperálása funkcióval bővült, mely lehetővé teszi az utastér lehűtését vagy előfűtését (a külső hőmérséklettől függően).
Csatlakoztatási szolgáltatások: My Peugeot alkalmazás
A maximális gyorsaság érdekében a MyPeugeot mobilalkalmazás tartalmát is fejlesztettük. Mostantól az akkumulátortöltés távolról is aktiválható, figyelemmel kísérhető a töltés előrehaladása és a gépjármű aktuális töltésszintje, beprogramozható az utastér előfűtése vagy -hűtése, és bárhol és bármikor kiértékelhetők a gépjármű üzemanyag- vagy áramfogyasztási adatai.
A HYbrid4 és hybrid motorok 2009 őszétől lesznek elérhetők a Peugeot 3008, illetve az új Peugeot 508 és 508 SW modelleken.
„A Peugeot plug-in hibrid motorok kivételes lehetőséget nyújtanak arra, hogy a márka a Peugeot 3008, illetve az új Peugeot 508 és 508 SW gazdag motorkínálatát tovább bővítse. Egyben arra is módot adnak, hogy az ügyfelek egy nagyteljesítményű 3008 AWD-t vagy egy hatékony és még különlegesebb vezetési élményt nyújtó 508-at (limuzin vagy SW) vásároljanak.”
Laurent Blanchet, a Peugeot termékigazgatója
Peugeot 3008 GT HYbrid4: Bárhol, bármikor megállja a helyét
A HYbrid4 változattal a Peugeot 3008 SUV új dimenzióba lép, és a Peugeot szériamodellek körében soha nem tapasztalt teljesítményre tesz szert. A prémiumváltozat négykerék-meghajtású, és 300 LE/220 kW leadására képes.
Ezt egy 200 LE/147 kW-os PureTech motor és két – a jármű első, ill. hátsó részében elhelyezett, egyenként 110 LE/80 kW teljesítményű – villanymotor párosításával sikerült elérni.
0-ról 100 km/h sebességre 6,5 másodperc alatt gyorsul az autó. Az akkumulátor kapacitása 13,2 kWh, a tisztán elektromos üzemmódban mért hatótávolság pedig a WLTP(2) szabvány szerint 50 km (az NEDC(1) szabvány szerint 60 km).
A 4WD üzemmód országúton és nehéz terepen jobb meghajtást és tökéletes tapadást biztosít: nedves, sáros, havas vagy kanyargós úton a teljesítmény egyformán oszlik el a négy keréken.
A Peugeot 3008 HYbrid4 a kiváló teljesítmény és a négykerék-meghajtás mellett a piac egyik legalacsonyabb CO2-kibocsátásával büszkélkedhet: az emissziós érték a 49 g/km-t sem éri el (WLTP(2) szabvány szerint mérve).
A hátsó utasok kényelméről az új többlengőkaros hátsó futómű gondoskodik. Beépítésével semmit sem csökkent a rendelkezésre álló hely, és a csomagtartó kapacitása is változatlan maradt.
A HYbrid4 motor egyedül a GT változaton áll rendelkezésre, melyet exkluzív, Gréval szürke Alcantara® kárpit és Oak szürke érett tölgy dekorelemek díszítenek. Az új Peugeot 508-ról már ismerős új vezetéssegítő rendszerek között üdvözölhetjük a Stop & Go funkcióval ellátott adaptív sebességszabályozót és a sáv közepén tartó asszisztenst.
A HYbrid4 változatot a bevezetés után néhány hónappal egy 225 lóerős (165 kW) kétkerék-meghajtásos változat követi majd: ez a hybrid, mely egy 180 LE/132 kW-os Puretech motor és egy 110 LE/80 kW-os villanymotor kombinációja.
Peugeot 508 és 508 SW hybrid: hatékonyságban verhetetlen
Az új Peugeot 508 Hybrid és 508 SW hybrid modelleknél a 180 lóerős/132 kW-os PureTech motor egy 110 lóerős/80 kW-os villanymotorral egészül ki, amitől a meghajtott jármű maximális összteljesítménye 225 lóerőre/165 kW-ra nő.
Az új Peugeot 508 és 508 SW modelleken alkalmazott hybrid motor fejlesztői még intenzívebb érzetekre törekedtek. A rendkívül hatékony, kevesebb mint 49 g/km WLTP(2) szerinti CO2-kibocsátással büszkélkedő motor üzemeltetési költségei is csökkentek.
A 11,8 kW/h kapacitású akkumulátor tisztán elektromos üzemmódban 40 km-es WLTP(2) szerinti hatótávval rendelkezik (az NEDC(1) szabvány szerint a hatótáv 50 km).
A hajtáslánc elhelyezésekor a tervezők nem ismertek kompromisszumot: a helykínálat változatlan, és a csomagtartó mérete is megegyezik a belső égésű motorral szerelt változatokéval (487 l a Peugeot 508-on és 530 l a Peugeot 508 SW esetében).
A modelleken három felszereltségi szint különböztethető meg:
(1) Tájékoztató jelleggel közölt, még jóváhagyásra váró becsült adatok.
(2) Az itt közölt értékek a WLTP szabvány szerint mért adatok. 2018. szeptember 1-jétől az új gépjárművek típusjóváhagyása a könnyű gépjárművek világszerte összehangolt teszteljárása (WLTP) alapján történik. A WLTP egy reálisabb eredményekkel szolgáló új teszteljárás, mely lehetővé teszi a plug-in hibrid gépjárművek üzemanyag-fogyasztásának, CO2-kibocsátásának és hatótávolságának a mérését. A reálisabb vizsgálati körülmények között zajló WLTP eljárás teljes egészében leváltja a korábban érvényben lévő NEDC-ciklust (új európai menetciklus). A plug-in hibrid gépjárművek WLTP szerinti hatótávolsága sok esetben kisebb, mint az NEDC tanúsítási eljárásnak megfelelően mért hatótávolság. Az itt feltüntetett hatótávolságok a modellválaszték átlagértékeinek felelnek meg. Az értékek a speciális felszerelésektől, a választott opcióktól és a gumiabroncsok típusától függően eltérhetnek az itt megadottaktól.
Hozzászólások