Címkék: 508 | ötajtós | Peugeot

2018. február 27. kedd, 18:35

Az új Peugeot 508-ban semmi sem a régi: alacsony, kompakt felépítés, acélos, sportos külső, a Peugeot i-Cockpit® egyedi felfogását tükröző látványos beltér... Mindez hallatlanul intenzív vezetési élményt ígér. A példás menettulajdonságoknak, az új erőforrásoknak, a gazdag technológiai felszereltségnek és a minőségbeli ugrásnak köszönhetően az új Peugeot 508-nak világszinten kulcsszerep jut a márka feljebb pozicionálási stratégiájában. 

Koncepcióváltás egy kritikus szegmensben

A D kategóriás szedánok hagyományos szegmensében a több mint egy évtizedes visszaesést követően négy éve stagnál az európai piac. A legkülönbözőbb karosszériaváltozatok – köztük a SUV – támadásának kereszttüzében a klasszikus limuzin csak a prémiumgyártók által kínált változatosabb és rendhagyóbb modellek révén találhat magára.
Ebben a piaci környezetben egyértelmű volt a Peugeot 508 dizájnereinek célja: a hagyományos négyajtós, csomagtartós kialakításról áttérni egy ötajtós fastback (szedán/kupé) változatra.

Merész dizájn

Az új Peugeot 508 kifejezőerejével és dinamikus fellépésével első pillantásra lenyűgöz. Alig 1,40 m magas, és hangsúlyosan áramvonalas, kupéra emlékeztető sziluettel rendelkezik.

Az orr-rész egyenesen lehengerlő, már-már agresszív. A finom kidolgozású, pepita mintás hűtőrácsot két oldalt a márka legújabb tanulmányáról, a Peugeot Instinct-ről ismerős full LED-es fényszórók szegélyezik. A hűtőmaszk közepén trónoló oroszlán és a motorháztető orrát díszítő „508” felirat illusztris elődök, a Peugeot 504 és az 504 kupéváltozata előtt tiszteleg.

Az új Peugeot 508 exkluzív és különleges ismertetőjegye a nappali menetfényt biztosító, függőlegesen futó, opálos fényű fénydiódasor. A fényszóróktól egészen a lökhárító légbeömlő nyílásaiig húzódó keskeny fénysor mintegy „zárójelként” fogja közre az autó elejét.

A lapos, zömök motorháztető a dinamikus hatás érdekében a lehető legalacsonyabbra került. Úgy lett kialakítva, hogy mind elöl-, mind oldalnézetből maximálisan letisztult vonalakat mutasson. Ezt a fajta karosszériamegmunkálást az autóiparban csak a prémiummodelleknél és az egészen különleges autóknál szokás alkalmazni.
Az említett adottságok karakteres személyiséggel ruházzák fel az új Peugeot 508-at, és a prémium minőség konkrét megtapasztalását teszik lehetővé.

Oldalnézetből az új Peugeot 508 határozott stílusjegyeket és tökéletesen harmonikus arányokat mutat. A prémiumkategória hagyományainak megfelelően feszesen ívelő, áramvonalas tetővonal alacsonyan húzódik. Az autó kompaktnak tűnik, és valóban nem hosszabb 4,75 méternél. A sziluettet tovább keskenyítik a visszafogott méretű ablakok, melyek keret nélküli ajtókba illeszkednek. Az autó lendületes profilját sem a motorháztetőnél, sem a szélvédőnél, sem az ajtóknál nem töri meg semmi, a hézagok és szintbeállítások a szakma kiváló ismeretéről árulkodnak, a kerekek tökéletesen kitöltik a kerékjáratokat, a hagyományos tetőantennát pedig egy szitanyomott változat váltotta fel. Íme az esztétikum és a minőség szolgálatába állított szakértelem!

Hátul itt is megtalálható a márka legújabb modelljeiről ismerős, expresszív hatású csillogó fekete vízszintes vonal, melyet a hátsó fényszórók foglalnak keretbe. A legfeltűnőbbek mégis maguk a full LED-es 3D lámpák, melyek a Quartz-cal kezdődött legújabb Peugeot-tanulmányokon alkalmazott megoldások közvetlen leszármazottai. Az éjjel-nappal világító, változó fényerejű fényszóróknak köszönhetően oldalról és hátulról is folyamatosan láthatók a jellegzetes színes fénykarmok. Ez egyszerre nagyon egyedi, igényes és biztonságos megoldás.

Az új Peugeot 508 hátsó része egy másik eredeti megoldással is szolgál, ez pedig nem más, mint az ügyesen elrejtett csomagtérajtó, mely egyszerre stílusos és funkcionális, és kényelmes hozzáférést biztosít az összesen 487 l űrtartalmú csomagtartóhoz.

Az új Peugeot 508 acélos és sportos külsejét látva senki nem marad közömbös. De bármilyen sokat ígérő is a külső, a beltér sem kevésbé pazar.

Új dimenziók a Peugeot i-Cockpit® jóvoltából

Az új Peugeot 508 belsejében egy meglepő, eredeti és minden porcikájából minőséget sugárzó új világ tárul elénk. A szemünk rögtön megakad az attraktív, felső kategóriás kiképzésű műszerfalon. Az új Peugeot 508 ugyanis a Peugeot i-Cockpit® legújabb változatát kínálja.

Az eredetileg a Peugeot 208-on debütáló új stílusú vezetőhely 2012-es bevezetése óta folyamatos átalakuláson ment keresztül. A Peugeot 2008-tól a Peugeot 308-on át a legújabb Peugeot 3008, ill. 5008 SUV-ig az oroszlános márka egyik védjegyeként a Peugeot i-Cockpit®-nak immár három generációja követte egymást.
A jelen változatnál is megtaláljuk a Peugeot i-Cockpit® lényegi jellemzőit:

  • a kisméretű kormányt,
  • a kapacitív típusú 10”, 8/3 formátumú nagy HD érintőkijelzőt
  • és a magasra helyezett, HD minőségű, 12,3” digitális műszeregységet.

A teljes egészében konfigurálható és testre szabható (hatféle kijelzési módot kínáló) műszeregység a kormány fölött helyezkedik el, és a vezetéshez hasznos valamennyi információt (az éjjellátó funkciót is beleértve, lásd 7. oldal) közvetlenül a vezető előtt, annak látómezejében jeleníti meg.

A központi érintőkijelző – a műszercsoporttal nagyjából egy magasságban – tökéletesen belesimul a műszerfalba. Az Active felszereltségi szinten 8” kapacitív képernyőnek Allure szinttől egy 10”, nagy felbontású változata került beépítésre. Hét – szintén a műszerfalba simuló – billenőkapcsoló tartozik hozzá, melyekkel a legfontosabb kényelmi funkciók (rádió, klíma, navigációs rendszer, gépjármű-paraméterek, telefon, mobil alkalmazások és i-Cockpit® Amplify (lásd lentebb)) bármikor közvetlenül elérhetők.

A középkonzolon, jól látható helyen foglal helyet a 8 fokozatú automata sebességváltó elektromos impulzusos kapcsolókarja. Modern dizájnjával a vezetőhely high-tech jellegét erősíti, és a kormánynál elhelyezett kapcsolókkal együtt nagyban hozzájárul a vezetés kellemesebbé tételéhez.

Az új Peugeot 508 i-Cockpit® Amplify funkcióval is rendelkezik. A két teljes egészében testre szabható hangulatvilág („Boost” és „Relax”) az érzékek közvetlen stimulálását is lehetővé teszi:

  • a látásét a hangulatvilágítás fényerejének változtatásával és a kijelzők színvilágának választási lehetőségeivel,
  • a hallásét az akusztikai beállításokkal,
  • a tapintásét pedig az ülésekben kialakított masszázspontokkal.

Az i-Cockpit® Amplify a vezetési mód (ECO/sportos/kényelmes/normál) kiválasztására szolgáló kapcsolón keresztül a gépjármű dinamikus funkcióira is hatással van, és elektronikusan vezérelt felfüggesztéssel rendelkező gépjárművek esetén a lengéscsillapítás felügyeletére is lehetőséget nyújt.

A Peugeot i-Cockpit® tehát egy teljesen egyedülálló, exkluzív vezetőhely, mely napi szinten képes az inspiráló és ösztönös vezetés élményét nyújtani.

Intenzív vezetési élmény

Vezetési élmény tekintetében az új Peugeot 508 sem hazudtolja meg származását, és a PSA által kifejlesztett technológiákat és a márka szaktudásának legjavát kamatoztatja:

  • a ma elérhető egyik legkiválóbb platformra, az EMP2 padlólemezre épült, mely amellett, hogy kitűnő dinamikus jellemzőket biztosít, a tömeg csökkentését is lehetővé tette (az előző generációhoz képest átlag 70 kg-mal könnyebb az autó), ami a fogyasztásra, a passzív biztonsági jellemzőkre és a teljesítményre is pozitívan hat;
  • új karosszériahegesztési technikát alkalmaz, ahol a 24 m-nyi strukturális ragasztóval megerősített hegesztés merevebb szerkezetet és hosszabb élettartamot garantál;
  • a kényelmes felfüggesztés érdekében egy az útegyenetlenségeket csillapító első bölcsőt is tartalmaz;
  • soklengőkaros hátsó futóművel rendelkezik, melyhez magasabb felszereltségi szinten elektronikusan vezérelt, változó csillapítású felfüggesztés (Active Suspension Control) társul (a GT változaton és az összes benzinmotor esetében széria-, a 2,0 literes dízeleknél opciós felszerelés);
  • minden motorhoz speciális útfogási beállításokat használ a minél magasabb komfortszint és az útegyenetlenségek minél hatékonyabb szűrése érdekében ;
  • speciálisan kalibrált elektromos szervokormánnyal rendelkezik, mely valamennyi vezetési helyzetben optimálisan puhán/keményen reagál, és kivételesen könnyű kormányozhatóságot biztosít;
  • modern automata erőátviteli rendszerrel van felszerelve, melynek megbízható működését az elektromos impulzusos kapcsolókarral rendelkező új, 8 fokozatú EAT8 automata sebességváltó garantálja.

Mindez a Peugeot i-Cockpit®-tal és a kisméretű kormánnyal kiegészülve elképesztően intenzív vezetési élményt biztosít.

Felső kategóriás kényelem és kifogástalan minőség

Az új Peugeot 508 luxusutazásra invitál. A díszítőelemekhez és a kárpitokhoz választott minőségi anyagok és a rendkívül gondos kidolgozás diszkrét, modern és kifinomult hangulatot árasztanak.

A vezetőülés (és Allure Business felszereltségi szinttől az utasülés is) AGR (Aktion für Gesunder Rücken) minősítést kapott, mellyel az ergonomikus kialakításon túl a gazdag beállítási lehetőségeket is díjazták. Active felszereltségi szinttől például opciósan állítható az ülőlap hossza és szöge, valamint a deréktámasz (négyféle elektromos pneumatikus beállítás). Az üléseken ezen kívül nyolcféle elektromos beállítási lehetőség van, és két üléshelyzet is memorizálható.

Az öblös első ülések opciós felszerelésként egy öt különböző masszázsprogramot kínáló, 8 légpárnás masszázsrendszerrel lehetnek ellátva.

Az utastérbe számos – összesen akár 32 liter űrtartalmú – tárolóhely és csatlakozóalj került elhelyezésre (már Allure szinttől 4 USB-port a hordozható készülékek töltésére + 1 Jack csatlakozó a könyöktámaszban + 2 darab 12 voltos csatlakozó, melyek közül az egyik a csomagtartóban található). A nagyméretű panoráma üvegtető egyaránt nyitható és billenthető. A felső kategóriás hifirendszert pedig most is az abszolút referenciának számító francia Focal® cég jegyzi.

A fedélzeti élményhez nagyban hozzájárul a gazdagon kialakított belső tér, a fantasztikus kiviteli minőség és a high-tech hangulat. A kimagasló minőségű anyagok és a rendkívül pontos illesztések a luxuslimuzinok világát idézik: szín- vagy nappabőr, selyemfényű króm, fekete lakk, Alcantara®, valódi fa („Grey Oak” (a GT Line és a GT változaton) vagy „Zebrano” (csak a GT változaton)) stb. A kényelmi és biztonsági felszerelések választéka is rendkívül gazdag.

Lenyűgöző felszereltség és vezetéssegítő funkciók tömkelege

Az új Peugeot 508 a legmodernebb vezetéssegítő funkciók valóságos tárháza, és az egyre szigorúbb EuroNCAP előírásoknak is megfelel. Többek között az alábbiakat kínálja:

  • a szegmensben egyedülálló éjjellátó rendszer,
  • legújabb generációs automata vészfék (140 km/h sebességig éjjel-nappal észleli a gyalogosokat és a kerékpárosokat) és ütközésveszély-jelző,
  • sávtartó asszisztens,
  • fáradtságérzékelő rendszer,
  • távolságifény-asszisztens,
  • sebességkorlátozás-felismerő rendszer sebességajánlással,
  • kibővített táblaolvasó rendszer (Stop funkció, behajtani tilos táblák),
  • adaptív tempomat Stop & Go funkcióval (EAT8 automata sebességváltó esetén),
  • sáv közepén tartó asszisztens (az ACC Stop & Go rendszerhez kapcsolódóan),
  • aktív holttérfigyelő rendszer.

Az egyedülálló éjjellátó rendszer egy infravörös kamerát használ, és éjszaka vagy rossz fényviszonyok között érzékeli a gépkocsi előtt tartózkodó élőlényeket. A rendszer hatótávolsága (200-250 m) nagyobb, mint a távolsági fényszóróké, és az infravörös kép a vezető látóterében, a digitális műszeregységen kerül kijelzésre.

Városi környezetben olyan berendezések segítik a manőverezést, mint a Visiopark 2 (360°-os kamerarendszer) vagy a legújabb generációs Full Park Assist, melyhez EAT8 automata sebességváltó esetén Flankguard funkció is társul. Az utóbbi esetében parkoláskor vagy parkolóhelyről kihajtva a rendszer automatikusan átveszi a kormányzás, gázadás és fékezés feladatát.

A telematikai szolgáltatások terén sem lehet panaszra ok, hiszen az új PEUGEOT 508 a következőket kínálja:

  • MirrorLink, Android Auto és Apple CarplayTM protokollal kompatibilis Mirror Screen funkció, mely – az okostelefonon keresztül – kihelyezett hangfelismerést tesz lehetővé, 
  • indukciós okostelefon-töltés (Qi szabvánnyal kompatibilis készülékek esetén).

Peugeot Connect csomag TomTom® Traffic szolgáltatásokat is nyújtó 3D online navigációt foglal magában, és az új technológiák által kínált lehetőségeket az alábbi területekre is kiterjeszti: célravezetés, biztonság (Peugeot Connect SOS & Assistance) és karbantartás (a Peugeot Connect csomagok tartalmazta távszolgáltatások).

Nagy teljesítményű, hatékony motorok

A gépjármű felépítése, a méretek optimalizálása, a tömeg csökkentése, az aerodinamika, a hajtáslánc egytől-egyig nagy szerepet kaptak a CO2-kibocsátás látványos csökkentésében.

Az új Peugeot 508 új generációs Euro 6.c (6.2) PureTech és BlueHDi motorokkal (valamennyin SCR rendszerrel) és ennek megfelelően Best in Class emissziós adatokkal rendelkezik. Ezek a teljesítményértékek annál is figyelemreméltóbbak, mert a – típusjóváhagyás során megállapított és a valós vezetési körülmények között mért fogyasztás közelítését célzó – WLTP szabvány új műszaki előírásait is figyelembe veszik.

A benzinmotorok között az 1,6 l PureTech motorból kiindulva két új erőforrást találunk (forgalmazó országtól függően):

  • PureTech 180 S&S EAT8,
  • PureTech 225 S&S EAT8 (kizárólag a GT változaton). Az elektronikusan vezérelt felfüggesztés sport üzemmódjával párosulva ezt a motort a GT névhez méltó temperamentum és reakciók jellemzik.

A dízelkínálatban az 1,5 l és 2,0 l BlueHDi motorra épülve négy változat szerepel (forgalmazó országtól függően):

  • BlueHDi 130 S&S BVM6 (ez a belépő szintű motor az egyetlen, amelyikhez hatfokozatú kézi váltó tartozik),
  • BlueHDi 130 S&S EAT8,
  • BlueHDi 160 S&S EAT8,
  • BlueHDi 180 S&S EAT8.

Franciaországi gyártás

Az új PEUGEOT 508 a PSA mulhouse-i üzemében készül, a hajtóműegységeket pedig a szintén franciaországi Trémeryben és Douvrinben gyártják. A modell így megkapta az „Origine France Garantie” (garantált francia eredet) védjegyet.

A 2018-as Genfi Autószalonon bemutatkozó új Peugeot 508 nemzetközi forgalmazása szeptemberben kezdődik.

 


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER