Címkék: 4x4 | Peugeot | Rifter

2018. február 26. hétfő, 20:03

A Genfi Autószalon alkalmával az új Peugeot Rifter egy csillaglesre invitáló új show-car ragyogó köntösét is magára ölti!

 

 

A még feltűnőbb és határozottabb stílusú Peugeot Rifter 4x4 Concept a végtelen távlatok meghódítására termett.

Hogy mindenféle terepen otthon érezze magát, az ifjú kalandor összkerékhajtást és speciális gumiabroncsokat kapott, illetve 80 mm-rel megemelték a hasmagasságát.

A tetejére szerelt Overland sátornak köszönhetően jóval napnyugta után sem érnek véget vele a kalandok.
És akinek még ez sem elég, egy vadonatúj elektromos rásegítésű, Peugeot eM02 FS Powertube márkájú terepkerékpárt is magával vihet, amelynek közvetlenül a vázába építették be az akkumulátorát.

Egyedi stílus – egyedülálló élményekhez

A Peugeot Rifter 4x4 Concept sajátos, korábban egyetlen modellen sem alkalmazott szürke színárnyalatban jelenik meg a standon, ami tökéletesen kiemeli kalandokra éhes, robusztus jellegét.

A koncepció orr-részén a hűtőrács és a motorháztető közé helyezett mattfekete maszk nyújt hatékony védelmet a felverődések ellen. Hátulról pedig egy szintén mattfekete csomagtérajtó zárja a „védvonalat”.

A Peugeot Rifter 4x4 Concept stílusát a szériában kínált modellről átvett Onyx fekete elemek teszik egyedivé pl. a visszapillantókon, a hűtőrácson vagy éppen a tetőrudakon. A 16 colos gyémánt- és lakkfényezésű Onyx fekete keréktárcsák még tovább erősítik a modell amúgy is határozott karakterét.

A show-car megjelenését számos eloxált szaténfényű sárga grafikus elem is feldobja, melyek a Peugeot Rifter 4x4 Concept minden oldalán feltűnnek: elöl a sárga jegyek egyrészt a ködfényszórók alatt a hűtőrácson helyet kapó Peugeot felirat hátterében, másrészt pedig a csomagtérfedél mattfekete részén jelennek meg, kétoldalt a tolóajtók hátsó részén lendületes, függőleges csíkokban tűnik fel a sárga szín – valamint a büszke RIFTER felirat, amely a hátsó szélvédőn is végigfut, mégpedig keresztirányban.

Még lendületesebb összképet kölcsönöznek a hátsó sárvédők felett átlósan – egész a tetőig – futó füstös krómszínű matricacsíkok.

A kifejezetten erre az alkalomra újragondolt Dangel logó továbbra is hűen tükrözi a márka szellemiségét, ám ezúttal sárga jegyek jelennek meg benne. A sárga elemektől eltekintve a továbbiakban ez az új logó jelenik meg a karosszériaspecialista összes alkotásán.

A színek és anyagok játéka a belső térben is folytatódik. A speciális kialakítású, Rifter feliratú ülések nyomottmintás szürke textíliája fekete alcantarával kombinálódik. A huzatokat ugyanolyan élénk sárga színű díszöltések dobják fel, mint a sebességváltó szoknyáját. Az utastérben sárga színű rugalmas neoprénből készült szegélyek idézik a karosszérián megjelenő sárga „színfoltokat”.

A Peugeot i-Cockpit® kormányára bőrborítás került, melyet szintén sárga díszvarrás és egy ugyanolyan színnel gravírozott PEUGEOT felirat ékesít. A kifejezetten letisztult műszerfal külön erre az alkalomra szaténfényű szürke díszítésekkel egészült ki, és ugyanolyan füstös króm csíkok jelennek meg rajta, mint a karosszérián.
A középkonzolt és az ajtók belső rekeszeit masszív alumíniumból készült, méretes betétek teszik stílusosabbá, a szálcsiszolt alumínium felületen pedig szépen kirajzolódik a Rifter felirat.

Minden terepen otthon – hogy ne kelljen otthon maradnia

Az új távlatokban gondolkodó, új utakat kereső Peugeot Rifter 4x4 Concept jóval több mint egy egyszerű stílusgyakorlat. Egy ilyen modellnek murvás talajon, magas sárban és hóban ugyanúgy helyt kell állnia, mint az úttalan, sziklás utakon.

Ezért a márka komoly múltra visszatekintő partnere, a négykerékhajtású átalakításairól ismert Dangel cég 4x4-es hajtásrendszere került a modellbe. A Peugeot Rifter 4x4 Concept hasmagasságát 80 mm-rel megemelték, minek köszönhetően a legtöbb akadályt gond nélkül veszi.

A 4x4 meghajtás, amelyben fontos szerepet kap a viszkokuplung, a sebességváltókartól jobbra, a vezető keze ügyében található választókarral hozható működésbe. A vezető 3-féle üzemmód közül választhat:

- 2RM mód: egyszerű, kétkerékhajtású működésmód hétköznapi használatra
- 4RM mód: a hajtáslánc a nyomatékátvitel gyengülése esetén a hátsó kerekek felé is továbbítja a hajtóerőt
- Lock mód: a hátsó híd blokkolására, hasznos extrém terepen való áthaladáskor vagy amikor az egyik kerék nem ér le a talajra

A 4 meghajtott kerék munkáját 4 darab nagy teljesítményű gumiabroncs segíti: a Peugeot Rifter 4x4 Concept-re BF Goodrich márkájú terepgumik kerültek. Ezek a kemény, ellenálló gumik megnyerő külsejük mellett kitűnően átadják a nyomatékot is.

Egy ilyen modellnek a legmeredekebb emelkedők sem jelenthetnek akadályt. 130 lóerős BlueHDi motorja és 6-fokozatú kézi sebességváltója kényelmes, 300Nm-es nyomatékot biztosít a „hegymászáshoz”.

Ez a hajtáslánc, mely a Peugeot i-Cockpit®-hez kapcsolódik, minden korábbinál precízebb kormányzást és pozitívabb vezetési élményt nyújt a Rifter 4x4 Concept volánjánál ülőknek, bármilyen terepen vezessen is az útjuk.

És hogy a kalandok ne érjenek véget…

Amikor maga mögött hagyja a város fényeit, a Peugeot Rifter 4x4 Concept bizton számíthat a szélvédő felső részén elhelyezett LED-sor segítségére. Ilyenkor egy 1,35 m széles, egyenes alapon 2 sorban elrendezve összesen 100 db LED gondoskodik az összesen 300 W erejű megvilágításról.

És mivel az igazi kalandok sokszor csak napnyugta után kezdődnek, a Peugeot Rifter 4x4 Concept tetejére egy Overland típusú sátor is került, az Autohome márkától.

A sátor nagyon könnyen felállítható: egyetlen mozdulattal kihajtható a vezető által könnyen elérhető, tetőrudakon elhelyezett tartójából. A City Crash Test szabványnak igazoltan megfelelő tetőrudak opciós felszerelésként rendelhetők és mindenféle rakomány szállítására alkalmasak. A sátorbontás végén már csak a kihúzható létrát kell a helyére illeszteni. Nem kell tehát cövekekkel bajlódni, a tetőn minden készen áll a sátrazáshoz!

A sátor vászna kifejezetten a Peugeot Rifter 4x4 Concept-hez készült. Peugeot feliratú anyag ugyanolyan mintázatú, mint maga a show-car.

A matracot ugyanolyan sárga díszöltéses szürke textilhuzat borítja, mint az üléseket. Kompakt méreténél fogva, félbehajtva kényelmesen elfér az összehajtott sátor belsejében is. A belső tér kényelméről alcantara szegéllyel és szintén sárga öltésekkel díszített párnák gondoskodnak.

A nap végeztével így a Peugeot Rifter 4x4 Concept egy barátságos, pihentető menedékhellyé alakítható.
Másnap hajnalban aztán már a Peugeot eM02 FS Powertube terepbringa nyergéből élvezhetők tovább a kalandok...
Az elektromos rásegítésű kerékpár már az oroszlános márka következő generációs e-bikejait vetíti előre. A vázba épített kompakt akkumulátornak köszönhetően kifejezetten áramvonalas és könnyed benyomást kelt.

Dupla felfüggesztése sokoldalú használatot tesz lehetővé, így ideális partnernek bizonyul az erőt próbáló hegyi utakon.
Használat után a kerékpár a szerszám nélkül leszerelhető vonóhorgon kialakított tartóelemre rögzíthető. A mattfekete csomagtérajtó előtt ha lehet, még jobban érvényesül a kerékpár – a modell több pontján is megjelenő sárga elemeket idéző – eloxált szaténfényű sárga színe.

A Peugeot Rifter 4x4 Concept segítségével mindenki megtalálja az útját, amelyen egy kicsit közelebb kerülhet a csillagokhoz…

 


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER