Címkék: hibrid | Jaguar

2020. október 28. szerda, 10:08

 

A módosított külső formajegyekkel, továbbfejlesztett belső kialakítással, új generációs Pivi Pro szórakoztató rendszerrel, valamint nagy teljesítményű, takarékos hajtásláncokkal – köztük egy előremutató plug-in hybrid egységgel – érkező, új padlólemezre épülő Jaguar E-PACE minden eddiginél határozottabb kiállást, fejlettebb online funkciókat és kedvezőbb üzemanyag-fogyasztást kínál.

  


Az utazás élményét a legújabb fejlesztésű Pivi Pro szórakoztató rendszer teszi teljesebbé: a rendszer egyszerű menüszerkezete és fokozott online funkcionalitása – beleértve a vezeték nélküli szoftverfrissítést (SOTA) – a fedélzeti rendszerek intuitív kezelését teszi lehetővé.

 

 

 

Átdolgozott megjelenés
Az orrnál módosított alsó légbeömlőt találunk, amelyet karakteres, penge formájú idom díszít. A modern Noble Chrome kidolgozású hűtőmaszk új, rombusz mintázatú rácsozatát a Jaguar tradicionális logója ihlette; a kerékdobokon kialakított új légkivezető nyílásokat az ikonikus Leaper embléma díszíti.
A karakteres dupla 'J' nappali világítással szerelt új, teljes LED-es fényszórók (opcióként pixel LED technológiával) fokozott felbontást és megnövelt fényerőt kínálnak.

Kifinomult belső tér
Az új E-PACE belső tere még prémiumabb kialakítást, magasabb szintű online szolgáltatásokat, valamint minden eddiginél kifinomultabb hangulatot kínál.
Az új belső tér központi eleme az integrált, 11.4 colos, HD érintőképernyő. A műszerfal közepén elhelyezett, ívelt üvegpanelen keresztül vezérelhető az új Pivi Pro szórakoztató rendszer. A vegyi úton edzett üvegből készült monitor két bevonatot kapott: az egyik a becsillogást akadályozza meg, míg a másik az ujjnyomokat tartja távol.
A vezetőcentrikus belső térben könnyen hozzáférhető, megnövelt méretű tárolórekeszt találunk az új sebességválasztó kar előtt; ugyanitt kapott helyet a 15 W teljesítményű vezeték nélküli telefontöltő is. A műszeregység körüli, gyakran érintett felületeket puha tapintású anyagok borítják, míg a térdtámaszt speciális kialakítása teszi még kényelmesebbé és finomabbá.

Az új Drive Selector sebességválasztó kar – a számos igényes részlet egyike – az eddiginél szélesebb, alacsonyabb kialakítást kapott, felső részét „krikettlabda” öltések díszítik, míg alsó szegélye precízen megmunkált fém felület: mindkét részlet a kiemelkedő tapintási élményt segíti elő.
Az I-PACE tisztán elektromos sport-szabadidőjármű dizájnja által ihletett, új kormánykeréken megvilágított, használton kívül rejtett kapcsolókat, valamint kormányra integrált fém váltókarokat találunk.
A részletekbe menő figyelem kiváló példája a fejtámlákat díszítő, dombornyomott Jaguar Leaper figura, vagy a kárpitokra erősített, a márka múltja és hagyományai előtt tisztelgő ‘Est.1935 Jaguar Coventry’ címke.

Plug-in teljesítmény és menetdinamika
Az új E-PACE a Jaguar új fejlesztésű, prémium keresztmotoros architektúra (Premium Transverse Architecture) padlólemezét alkalmazza, amelyet már tervezése során eleve felkészítettek a legmodernebb villamosított hajtásláncok fogadására. Ezek közé tartozik az új háromhengeres P300e plug-in hybrid hajtáslánc, valamint az új generációs, négyhengeres dízelmotorok, illetve a legmodernebb Ingenium benzinmotorok, amelyeket mind mild hybrid technológiával (MHEV) vérteztek fel.

 

 

 

Az új motorkínálat tagjai:
Dízelmotor
163 lóerős 2,0 literes, soros négyhengeres mild hybrid dízelmotor, kilencfokozatú automata sebességváltó, összkerékhajtás
204 lóerős 2,0 literes, soros négyhengeres mild hybrid dízelmotor, kilencfokozatú automata sebességváltó, összkerékhajtás
Benzinmotor
160 lóerős 1,5 literes, soros háromhengeres mild hybrid benzinmotor, nyolcfokozatú automata sebességváltó, elsőkerékhajtás
200 lóerős 2,0 literes, soros négyhengeres mild hybrid benzinmotor, kilencfokozatú automata sebességváltó, összkerékhajtás
249 lóerős 2,0 literes, soros négyhengeres mild hybrid benzinmotor, kilencfokozatú automata sebességváltó, összkerékhajtás
300 lóerős 2,0 literes, soros négyhengeres mild hybrid benzinmotor, kilencfokozatú automata sebességváltó, összkerékhajtás
309 lóerős 1,5 literes, soros háromhengeres plug-in hybrid benzinmotor, nyolcfokozatú automata sebességváltó, összkerékhajtás

A fejlett 1,5 literes, háromhengeres benzinmotor a moduláris, rugalmas Ingenium motorcsalád legújabb tagja, amely plug-in hybrid és mild hybrid konfigurációban egyaránt elérhető az E-PACE fedélzetén.
Az új, kis tömegű (a négyhengeresnél 33 kilogrammal könnyebb) alumínium motor meggyőző teljesítményéhez finom járás és csekély belső súrlódás társul, ami hozzájárul az erőforrás kiemelkedő takarékosságához. A leömlőt az alumínium hengerfejbe integrálták, ami felgyorsítja az üzemi hőmérséklet elérését, illetve lehetővé tette, hogy a turbófeltöltő turbinakereke egészen közel kerüljön a kipufogónyílásokhoz, ami kiváló gázreakciókat eredményez.
Az új P300e plug-in hybrid hajtáslánc a 200 lóerős, 1,5 literes háromhengeres Ingenium benzinmotort a hátsó kereket hajtó (Electric Rear Axle Drive, ERAD), 109 LE (80 kW) teljesítményű villanymotorral kombinálja. Ez a megoldás lenyűgöző menetteljesítményeket és kedvező üzemanyag-fogyasztást eredményez: az autó 6,5 mp alatt gyorsul 0-100 km/órára, CO2-kibocsátása akár 44g/km, átlagos üzemanyag-fogyasztása akár 2,0 l/100 km) (WLTP TEH, vegyes üzem szerint).

A kompakt ERAD villanymotort a padló alatt elhelyezett, 15 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátor táplálja. A teljesen feltöltött akkumulátorral akár 55 kilométer tehető meg tisztán elektromos üzemben.
A háromhengeres benzinmotor, illetve a négyhengeres benzin- és dízelmotorok mild hybrid rendszeréhez tartozó, a motortérben elhelyezett szíjhajtású, integrált indítómotor/generátor (BiSG) képes visszanyerni a lassításkor, illetve fékezéskor rendszerint elvesző energiát, amelyet aztán a csomagtartó padlója alá beépített, 48 voltos lítium-ion akkumulátorban tárol. Az így eltárolt energiát felhasználva a rendszer gyorsításkor besegít a belső égésű motornak, illetve finomabban, gyorsabban működő start/stop rendszert biztosít.

Futómű és erőátvitel
Az új E-PACE vázszerkezetét érintő, alapvető módosítások jelentős előrelépést hoztak a menetdinamika, a kényelem és a praktikum terén. Az új PTA platform új motorrögzítési pontjai precízebb gázreakciókat eredményeznek.
Az új architektúrában merevebbek az első felfüggesztés bekötései, ami a Jaguarokra jellemző dinamizmus megőrzése mellett kényelmesebb rugózást eredményez. Az új szerkezet jóvoltából az egész utastérben csökkentek a rezgések, így az utasok békés, nyugodt környezetben foglalhatnak helyet. Az utastéri zajszint is csökkent, ami fokozott kényelmet eredményez.

A legtöbb modellvariáns a Jaguar intelligens összkerékhajtási rendszerét alkalmazza. Az összkerékhajtáshoz kapcsolódva a háromhengeres motorok nyolc-, a négyhengeresek kilencfokozatú automata sebességváltót kapnak.
Az új E-PACE összkerékhajtási rendszere a második generációs Standard Driveline technológiát alkalmazza, amely automatikusan osztja meg a hajtóerőt az első és hátsó kerekek között, minden pillanatban a lehető legjobb tapadást és erőátvitelt biztosítva.
A Standard Driveline most először alkalmazza a hajtásláncot automatikusan szétkapcsoló technológiát. Állandó sebességű haladás során a rendszer kizárólag az első tengelyre juttat nyomatékot, ezzel csökkentve az üzemanyag-fogyasztást.
A Standard Driveline-hoz hasonlóan az Active Driveline AWD rendszer is képes megosztani a nyomatékot az első és a hátsó tengely között. Ezen túlmenően azonban a hátsó tengelynél elhelyezett két darab, egymástól függetlenül működő, elektronikusan vezérelt, nedves tengelykapcsoló a bal és jobb hátsó kerék között is megosztja a hajtóerőt. A rendszer mindössze 100 milliszekundum (azaz 0,1 mp) alatt képes a hátsó tengelyre jutó nyomaték 100 százalékát az egyik vagy a másik hátsó kerékre csoportosítani.

Az összes E-PACE megkapta a Jaguar Drive Control rendszert: ez komfort, öko, eső/jég/hó (csak az elsőkerék-hajtású kiviteleken), valamint dinamikus üzemmódokat kínál, amelyeket a vezető az útviszonyok függvényében kézzel választhat ki. A vadonatúj Drive Selector sebességváltó kar mellett elhelyezett billenőkapcsolóval választható üzemmódok az E-PACE kormányművének, sebességváltójának, gázreakcióinak és (opcionálisan) az adaptív lengéscsillapítóknak a beállításait módosítják.
Ezen túlmenően az új Adaptive Surface Response rendszer, amely az összkerék-hajtású kiviteleken kiváltja az eső/jég/hó üzemmódot, másodpercenként tízszer megvizsgálja, hogy a pillanatnyi útfelülethez a három lehetséges beállítás közül melyik a legalkalmasabb, és fél másodpercen belül automatikusan aktiválja is azt a beállítást.

 

 

 

Élvonalbeli kapcsolódási technológiák
Az új E-PACE a Jaguar fejlett elektronikus jármű architektúráját (EVA 2.0) alkalmazza, amely a legkülönfélébb új technológiákat támogatva gondoskodik arról, hogy a gépkocsi mindig online kapcsolatban álljon, és mindig a legfrissebb szoftververziókkal rendelkezzen.
A Pivi Pro szórakoztató rendszer legújabb változata egy 11.4 colos, ívelt üvegpanellel szerelt, új HD érintőképernyőn keresztül kezelhető. A rendszer a korábbi képernyőnél jobb leolvashatóságot, háromszor nagyobb fényerőt, valamint 48 százalékkal megnövelt felületet kínál. Az egyszerűbb menüstruktúra révén a leggyakrabban használt funkciók 90 százaléka kettő vagy kevesebb kattintásból elérhető a nyitóképernyőről.
A Pivi Pro saját áramforrással rendelkezik, így a navigációs rendszer azonnal használatra kész, amint a vezető helyet foglal a volán mögött.

A Pivi Pro kapcsolódásáról a legújabb generációs, dupla SIM-kártyás technológia gondoskodik. A két LTE modem révén a rendszer párhuzamosan több funkciót is képes végrehajtani (pl. zenei streaming és szoftverfrissítés), anélkül, hogy az a teljesítmény rovására menne.
Az élvonalbeli kapcsolódási technológiának köszönhetően a mobil adatkapcsolat akkor sem esik ki hosszabb időre, ha az autó lefedettség nélküli területen halad át, mivel a rendszer az összes szolgáltató hálózatán barangolva mindig a létező legerősebb jelet biztosítja.
A fejlett SOTA online funkcionalitásnak köszönhetően a felhasználók anélkül tölthetik le és telepíthetik a szoftverfrissítéseket, hogy fel kellene keresniük egy Jaguar kereskedőt. A frissítéseket a háttérben tölti le a rendszer, majd értesíti a felhasználót a változásról, valamint annak legfontosabb elemeiről. A jármű leállítását igénylő frissítések esetén az ügyfelek határozhatják meg, hogy azokat mikor telepítse a rendszer.

A Pivi Pro az alapfelszereltség részét képezi az S, SE és HSE felszereltségi szinteken, illetve opcióként rendelhető az alapkivitelű E-PACE modellekhez. Ez utóbbi belépőmodellek alapfelszereltségként kínálják a Pivi szórakoztató rendszert, amely az Apple Carplay® okostelefon-integrációt alkalmazva, a felhasználó okostelefonján keresztül kínál navigációs funkcionalitást. A Pivi az Android Auto™ kompatibilitást is alapfelszereltségként kínálja.
Az utastéri levegő ionizálás jobb légminőséget szavatol a beltérben: az alkalmazott Nanoe technológia eltávolítja a levegőből az allergén anyagokat, valamint semlegesíti a kellemetlen szagokat. Az előremutató rendszer 2.5 PM szűrője felfogja a különösen apró (akár 2.5 PM szemcseméretű) részecskéket, ezzel egészségesebbé és kellemesebbé téve az utasteret. Aktiválásához elegendő megnyomni a 'Purify' gombot a központi érintőképernyőn.
A még kényelmesebb használat érdekében a második generációs Activity Key anélkül is lehetővé teszi az ajtózárak nyitását és zárását, valamint a motor indítását, hogy az indítókulcs az autóban lenne. A hordható eszköz immár karóraként is használható, egy feltöltéssel hét napon át üzemel.

Az új E-PACE első ízben kapja meg a Jaguar ClearSight belső visszapillantó technológiáját, amelynek segítségével a vezető minden helyzetben akadálytalanul tekintheti át a mögöttes forgalmat. A különösen kényelmes és praktikus rendszer a keret nélküli visszapillantó tükörbe integrált nagyfelbontású képernyőn jeleníti meg egy széles látószögű, hátra tekintő kamera által közvetített képet, így sem a magas utasok, sem a rossz fényviszonyok, sem a hátsó szélvédőre hullott csapadék nem akadályozza a kilátást.

 

 


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER