Címkék: Jaguar Land Rover

2019. június 19. szerda, 19:13

 

A Jaguar Land Rover és a BMW közös erővel fejlesztenek új generációs elektromos hajtási rendszereket.

 

 

 Az együttműködés az ACES technológiák bevezetését támogató elektromos technológiák fejlesztését hivatott elősegíteni.  A kutatás-fejlesztést, a termékfejlesztést és a beszerzést támogató, közös beruházásokból fakadó méretgazdaságosság elősegíti az elektromos járművek szélesebb körű elterjedését és elfogadását.

 

 

 A Jaguar Land Rover és a BMW csoport a mai napon bejelentette, hogy közös erővel szándékoznak új generációs elektromos hajtóegységeket (EDU) fejleszteni. Az együttműködés célja azoknak a villamosítási technológiáknak a tökéletesítése, amelyek kulcsfontosságú szerepet játszanak az autóipar autonóm, csatlakoztatott, elektromos és közösségi (Autonomous, Connected, Electric, Shared = ACES) közlekedésre történő átállításában.

 A stratégiai együttműködés a két vállalat által az elektromos hajtástechnológiák terén megszerzett, számottevő tudásra és tapasztalatra támaszkodik. A Jaguar Land Rover a világ első prémium akkumulátoros elektromos szabadidőjárművének: a 2019-es Világ Év Autójának
megválasztott Jaguar I-PACE-nek a megvalósításával, továbbá számos plug-in hibrid modell bevezetésével demonstrálta élvonalbeli kompetenciáját, míg a BMW csoport a BMW i3 2013-as bevezetése óta több generációnyi elektromos hajtóegység fejlesztésével és gyártásával tett szert jelentős tapasztalatra.

„Az ACES technológiákra való átállásnál egy generáció óta nem volt nagyobb technológiaváltás az autóiparban.” – mondta Nick Rogers, a Jaguar Land Rover technológiai fejlesztési igazgatója. „A változás üteme és az ügyfelek villamosított járművek iránti érdeklődése egyaránt kezd felgyorsulni; létfontosságú, hogy más iparági szereplőkkel együttműködve fejlesszük ennek az izgalmas jövőnek a megvalósulásához elengedhetetlen technológiákat.”

„Bebizonyítottunk, hogy képesek vagyunk világverő elektromos járműveket építeni. Most azonban léptékváltásra van szükség, hogy a technológiát alkalmassá tegyük az új generációs Jaguar és Land Rover termékek kiszolgálására. A BMW csoporttal folytatott párbeszéd során nyilvánvalóvá vált, hogy mindkét vállalat javarészt ugyanazokat az elvárásokat támasztja az új generációs EDU-kkal szemben, ami az átállás támogatását illeti, így az együttműködés mindkettőnk számára kölcsönösen előnyösnek ígérkezik.”

 

 

A megállapodás lehetővé teszi a partnerek számára, hogy kiaknázzák a kutatási és fejlesztési, valamint gyártástervezési tevékenységek megosztásából adódó megtakarítási lehetőségeket, valamint élvezzék a beszállítói lánc teljes hosszában alkalmazható, közös beszerzésekből fakadó méretgazdaságosság előnyeit. A Jaguar Land Rover és a BMW csoport szakértőiből álló csapat feladata lesz az EDU-k megtervezése és a gyártás előkészítése, ugyanakkor a két fél külön-külön fogja kifejleszteni azokat a rendszereket, amelyek révén teljesíthetők az adott márka termékpalettájával szemben elvárt, egyedi jellemzők.

Mindkét fél saját gyártólétesítményében fogja előállítani az elektromos hajtóegységeket. A Jaguar Land Rover esetében ez a wolverhamptoni EMC motorgyártó központ, amelyet idén januárban neveztek meg a vállalat globális EDU-gyártó tevékenységeinek helyszíneként. Az 1600 főt foglalkoztató gyártóüzem valódi erőforrásgyártó központtá nő, ahol a tiszta üzemű Ingenium benzin- és dízelmotorokat rugalmasan fogják együtt gyártani az elektromos egységekkel. Az EMC gyártóközpont a Birmingham közelében létesítendő Hams Hall-i akkumulátor-összeszerelő központra támaszkodva fogja a Jaguar Land Rover összes globális autógyártó üzemét villamosított hajtáslánc-rendszerekkel ellátni.

 

 


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER