Címkék: Jaguar C-type

2021. szeptember 03. péntek, 08:00

 

A Jaguar Classic szigorúan korlátozott példányszámban vadonatúj C-type Continuation modelleket hoz forgalomba, tisztelegve annak az ikonikus modellnek a sportteljesítménye előtt, amely 70 évvel ezelőtt első ízben diadalmaskodott a Le Mans-i 24 órás futamon.

 

 

A mérföldkőnek számító Continuation széria első példánya szeptember 3-án, pénteken, a londoni Hampton Court-palotában megrendezésre kerülő, rangos Concours of Elegance veteránautó-kiállításon lép a nyilvánosság elé.
A C-type Continuation modellek teljes egészében kézi munkával készülnek a Jaguar Classic Works műhelyében, az angliai Coventry-ben, pontosan követve annak az 1953-as C-type gyári versenyautónak a műszaki specifikációit, amely legyőzhetetlennek bizonyult a klasszikus 24 órás futamon. 1953 a C-type második Le Mans-i győzelmét hozta el, folytatva a márka motorsport-sikersorozatát.

 

 

 

A C-type dicsőséges motorsport-karrierje
Az ikonikus XK120 műszaki alapjaira épülő, és ezért eredetileg XK120C névre keresztelt C-type pályafutása során a Jaguar motorsport-történelmének egyik legfontosabb típusává vált. Az XK120 motorját, sebességváltóját és futóművét alkalmazó C-type legendásan áramvonalas, lendületes vonalait az a Malcolm Sayer tervezte, aki korábban a repülőgép-iparban szerzett széles körű szerkezet- és áramlástani tapasztalatokat.
A mindössze hat hónap alatt megtervezett, kifejlesztett és megépített C-type az 1951-es Le Mans-i 24 órás versenyen esett át a tűzkeresztségen. A futamra benevezett három versenyautót lábon vitte el Angliából Franciaországba a Jaguar 12 főt számláló versenycsapata. A C-type már első évében, 1951-ben megnyerte a Le Mans-i 24 órást, és ezzel hosszú sikersorozatot indított útjára.
A tömegcsökkentés érdekében lyuggatott csővázra épülő C-type minden ponton jelentős előrelépést képviselt az XK120-hoz képest. A modell maga is folyamatosan fejlődött, a motorsportban első ízben alkalmazott tárcsafékektől kezdve a 16 colos, 60 drótküllős keréktárcsákig, amelyeket a fékek hatékonyabb hűtése érdekében szereltek az 1953-as autókra. Mindeközben olyan további fejlesztéseket vezettek be, mint a Panhard-rudas hátsó felfüggesztés. Így született meg a C-type végső, 1953-as konfigurációja.

Az eredetiség nyomában
A Jaguar Classic munkatársai fáradságot nem kímélve kutatták a C-type történetét, hogy pontosan meghatározhassák a Continuation széria műszaki paramétereit, és a modern technológiák, valamint a mérnöki szakértelem felhasználásával, ám korabeli technikákat és gyártási módszereket alkalmazva keltsék életre a Jaguar legendáját.
A tényleges fejlesztést csaknem két éven át tartó adatgyűjtés előzte meg. A mérnökök valóságos kincsvadászatot tartottak, átnézve a Jaguar archívumait, hogy vázlatok, dokumentumok és fotográfiák alapján meghatározzák, hogyan építhetnék meg ezt az ikonikus modellt a XXI. században. A fennmaradt, eredeti tervrajzok és a korabeli alkatrészek tüzetes átvizsgálása után az eredeti fejlesztési naplót is áttekintették.

 

 

 

A C-type Continuation műszaki adatai
A C-type Continuation első példányait 2022-ben, egy motorsport-ihletésű ünnepség keretében vehetik át vásárlóik. A széria minden egyes darabja az 1953-as Le Mans-i futamgyőztes gyári versenyautó műszaki specifikációját követi, beleértve a tripla Weber 40DCO3 porlasztóval szerelt, 3,4 literes soros hathengeres, 223 lóerős motort, valamint a forradalmian újszerű tárcsafékeket, amelyek hozzájárultak az 1953-as Le Mans-i 24 órás versenyen elért győzelmi rekordhoz.
A 3,4 literes, soros hathengeres motorok építése darabonként kilenc hónapot vesz igénybe. A Weber karburátorokat aprólékos gonddal újítják fel. A motortérben számos további korhű alkatrésszel találkozunk, ilyen például a sebességváltóra illesztett, Plessey gyártmányú hidraulikus szivattyú, amely a fékeket látja el fékfolyadékkal.
A C-type Continuation utasterének gyártásához olyan anyagokat használtak fel, amelyek messzemenőkig megfelelnek az eredeti modell hagyatékának. Így találkozik a fedélzeten új és régi, tökéletes harmóniában, egyszerre teremtve hiteles légkört és gondoskodva a tulajdonosok által elvárt, kiváló minőségről és tartós kidolgozásról. A vezetői környezetben alkalmazott Hardura minősége messze meghaladja az eredeti C-type belső burkolatainak minőségét, ugyanakkor az anyag az eredeti felületkezeléshez hasonló, ezüst színű kidolgozást kapott.

A nyolcféle árnyalatban rendelhető bőrülések kárpitozására a Bridge of Weir™ manufaktúrát kérték fel. Az üléseket versenyövekkel szerelték fel, amelyeket a hátsó tűzfal mögött elrejtett, új szerkezeti elemhez rögzítenek, így azok megfelelnek az FIA előírásainak. A Bluemel kormánykerék minden tekintetben megfelel az eredetinek. Ennek szellemében a kormányagyról elhagyták a Jaguar kerek logóját – a versenyautókról azért szerelték le ezt a stíluselemet, nehogy csillogása megzavarja a pilótát –, ám ha az ügyfél úgy kívánja, a tradicionális emblémával is megrendelheti autóját.
Az autó tizenkét különböző színben – többek között Suede Green, Cream, Pastel Blue vagy British Racing Green árnyalatban – rendelhető meg; az ajtókra igény szerint White vagy Old English White színű, kerek rajtszámtábla kérhető.
Az autók modern, vízbázisú festékkel történő fényezése egy teljes hetet vesz igénybe. Az ügyfelek Jaguar emblémákat és típusjelzéseket is kérhetnek.

Jaguar C-type Continuation: műszaki adatok
Hajtáslánc és futómű
Kézzel készített, 3,4 literes, soros hathengeres DOHC benzinmotor
Legnagyobb teljesítménye 223 LE 5800/perc fordulatszámon
Tripla Weber 40DCO3 porlasztó
Négyfokozatú, kézi kapcsolású sebességváltó
A váltóra illesztett Plessey hidraulikus szivattyú

Külső
Kézzel formázott, 1,3 mm-es alumínium lemezek
12 választható karosszériaszín
Opciós rajtszámtábla az ajtókon
Opciós Jaguar emblémák
16 colos, 60 drótküllős keréktárcsa

Belső
Bőr üléskárpit nyolc választható árnyalatban
Eredeti Lucas visszapillantó tükör, 3/4-es magasságú szélvédő, Brooklands szélfogó
Smiths órák és műszerek
15 colos Bluemel kormánykerék
Opciós versenyövek
FIA specifikációjú tűzoltó rendszer


 

 


  •  

Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER