2011. október 12. szerda, 15:28

 

A Chevrolet Volt új fejezetet nyit a villanyautózás történetében. Egyszerre adja az emisszió-mentes autózás lehetőségét és a hagyományos gépkocsik dinamikáját és praktikumát.Akár vidéken járunk, akár a belvárosi dugóban araszolunk, a Volt mindenütt otthonosan mozog.

chevrolet-volt-toltese

Ugyanilyen fontos, hogy a Chevrolet Volt egy kiválóan vezethető, kezes kocsi. Elektromotorjának 370 Nm azonnali nyomatéka, 0-50 km/órára mért 3.1 másodperces gyorsulási ideje és 160 km/órás csúcssebessége jóvoltából ugyanolyan fürge, mint bármelyik személyautó.

2011 áprilisában a Volt díjainak hosszú sorához hozzájött a World Green Car Award is. Egy akkutöltéssel, kizárólag elektromos energiával, 80 kilométert tud megtenni. Független tanulmányok szerint ennyi elegendő az európai autósok napi közlekedéséhez. Kiterjesztett hatótávú módban viszont, amely aktiválódik, mielőtt minimális szintre merülne le az akku, a működésbe lépő generátor szolgáltatja a hajtáshoz szükséges áramot.

"A Volt az első tömeggyártású autó, amely a villanyautók környezetkíméletét és hatékonyságát adja, olyan flexibilitással és hatótávval, amely eddig elképzelhetetlen lett volna," mondta Wayne Brannon, a Chevrolet Europe elnök-vezérigazgatója. "A Chevrolet Volt jelenleg bolygónk legjobb megoldása a gondtalan villanyautózásra."

Az Egyesült Államokban már 2010 végétől kapható Volt első vevői arról számoltak be, hogy 1600 kilométert is megtesznek egy tankolással. Európa több országában kormánytámogatás érvényes az autóra, Angliában például 5000 fontot lehet leírni az árából, és mentesül a londoni dugódíj alól, ami évente 2000 fontos megtakarítást jelent.

chevrolet-volt

A Volt megjelenése visszatükrözi a haladó technikát. Stabil kiállásával, erős vállvonalával és finoman kidolgozott lámpáival úgy fest, mint egy sportos prémium kompakt autó. Az sem véletlen, hogy ez a Chevrolet egyik legáramvonalasabb típusa − 0.28-as alaktényezője a a Corvette-éhez mérhető.

Kulcsfontosságú részlete a Volt berendezésének, hogy a hagyományos műszereket két nagy képernyő helyettesíti. Ezek szolgáltatják a lényeges információkat, és segítik a vezetőt a különleges hajtásrendszer lehető leghatékonyabb kihasználásában.

Rendkívül szilárd felépítésének köszönhetően kimagasló a Volt utasvédelme. 2011-ben az U.S. Insurance Institute for Highway Safety közúti biztonsági intézet "Top Safety Pick" besorolást adott neki, az US National Highway Traffic Safety Administration közlekedésbiztonsági intézmény pedig ötcsillagos értékeléssel tüntette ki.

Voltec elektromos hajtásrendszer
A vadonatúj Chevrolet Volt szíve a páratlan Voltec hajtásrendszer, amely a világ első kiterjesztett hatótávú villanyautóját lehetővé teszi. A 150 voltos rendszer két villanymotorból, három tengelykapcsolóból és a villanymotorok fordulatszámát csökkentő, illetve a hatékonyságot fokozó bolygóműből áll. Lényeges, hogy a fedélzeti generátor több mint 500 kilométerre bővíti ki a jármű hatótávját. A mindenkor elektromos hajtású Volt
40-80 kilométert tehet meg akkumulátorról, a tereptől, a vezetési stílustól és a hőmérséklettől függően.

A Volt abban különbözik más villanyautóktól, hogy az akku lemerülése után is tovább haladhat. 500 kilométernyi kiterjesztett hatótávját korszerű, 1.4 literes, 86 lóerős benzinmotor biztosítja azáltal, hogy automatikusan belépve hajtja az áramtermelő generátort.

A Volt megalkuvás nélkül használható városban és vidéken, mindenféle éghajlaton. Nulláról 100 km/órára 9.0 másodperc alatt gyorsít fel, csúcssebessége 160 km/óra. Különböző helyzetekben négyféle menetprogram közül választhat a vezető, ezek a "Normál", a "Sport", a "Hegyi" és a "Megőrző" – az utóbbi megtartja az akkumulátortelep teljes kapacitását. Különösen előnyös ez, ha korlátozott emissziójú városi területre kell majd behajtani, ahol emissziós díjat kellene fizetni.

chevrolet-volt-5-ajtos

Nagy teljesítményű akkumulátortelep
A T-alakú, 198 kilós akkutelep kapacitása 16 kWh, és 288 darab prizma-alakú lítiumion-cellát tartalmaz. A telep a jármű középvonalában helyezkedik el, nagyszilárdságú acél tokozásban. Mivel az akkumulátorok érzékenyek a hőmérséklet változásaira, a Volt telepét aktív folyadékos rendszerrel látták el, amely megbízhatóan működik -25 és +50° C között.

Alapfelszerelés a csomagtartó padlója alatt elrakott hatméteres, 230 voltos töltőkábel. Az optimális töltés érdekében ajánlatos a töltőkészüléket szakképzett villanyszerelővel felszereltetni. Standard (230 V/16 A) háztartási konnektorról kevesebb mint négy órát vesz igénybe a töltés. Arra az esetre, ha korlátozott az áramerősség, négyféle szintet lehet beállítani a töltőkábelen: ezek 16 A, 13 A, 10 A vagy 6 A.

A Volt akkutöltése programozható az áramtarifának és a tervezett elindulási időnek megfelelően. A jármű a legolcsóbb (éjszakai) áramot használja, és teljesen feltölti az akkut, amikorra kell. Az akkumulátorra és a Voltec hajtásrendszerre nyolcéves/160,000 kilométeres garancia érvényes.

Sima, áramvonalas forma
A Chevrolet Volt megmutatja, hogy egy élvonalbeli villanyautó is nézhet ki olyan jól, hogy megforduljanak utána az emberek. Széles nyomtávja elöl 1,546, hátul 1,573 mm, tengelytávja 2,685 mm, ötküllős, áramvonalas könnyűfém kerekei 17 x 7 colosak. Nyúlánk formáját egyöntetű tetőív zárja le, karcsú alakot eredményezve.

A Volt is megkapta a Chevrolet kétnyílású hűtőmaszkját, de a légellenállás csökkentése érdekében lezárva. A vízszintes állású fényszórókat a sarkokra helyezték, zongora-fekete kerettel, fénydiódás nappali világítással és halogén izzókkal. Egyéni, csillogó, zongora-fekete vállvonal fut enyhén lejtve előre, magába foglalva a tükör lábát, és az első sárvédő Volt feliratánál véget érve. A légellenállás mérséklése becslés szerint 13 kilométerrel hosszabbítja meg az elektromos-, illetve 80-nal a kiterjesztett hatótávot.

Belső tér
Belül olyan teret, komfortot és kényelmi megoldásokat tartalmaz a Volt, amilyeneket egy csúcstechnikájú személyautótól várunk. A Volt megkapta a Chevrolet jellegzetes kettős vezetőhelyét, fekete bőrülésekkel és fehér dekorációkkal.

A hagyományos műszereket a vezetőtájékoztató, konfigurálható grafikus kijelző (Driver Information Center) helyettesíti. A középkonzolon elhelyezett, könnyen használható színes érintőképernyő a rádió, a navigátor, a klíma, az energia-felhasználás és a töltés fő interfésze. A sebességmérő mellett látható Driver Information Center forgó golyója fel-le mozog, és a színét is változtatja, a menetsebességtől, gyorsulástól és lassulástól függően. Ha sikerül középen tartani a golyót, az optimális hatékonyságot jelez.
Az ötajtós Volt négy felnőttnek nyújt kényelmes helyet, csomagtartója fel-, illetve lehajtott üléstámlával 310/1005 literes.

Komfort és szórakoztatás
A Chevrolet Volt fűtése és egyzónás légkondicionálása is elektromos. A klímakompresszort mindenkor elektromos áram hajtja, így nem kell ékszíj a motorra. Szintúgy standard a fűthető első ülés.

Az Európában értékesített Voltokba Bluetooth kihangosító kerül, az AM/FM sztereo CD-rádió MP3-as, kormányról kezelhető és Aux-in csatlakozós. A rendszer standard USB porton keresztül fogadja, tölti és kezeli az iPodot és az egyéb MP3 lejátszókat.

Annak, aki többet szeretne, opcionális navigátor és energiatakarékos Bose® Energy Efficient Series Sound System prémium-hangrendszer áll rendelkezésére. A hétcolos érintőképernyős navigátor lefedi egész Európát, hangvezérléses, DVD-ROM kompatibilis és DVD lejátszásra alkalmas álló helyzetben). A felsőbb szintű szórakoztató-tájékoztató berendezés hét hangszórós Bose hangrendszerből, 60 GB keménylemezből és digitális rádióvevőből (DAB) áll, amely egyben opció a standard rádióhoz is.

Úttartás és biztonság
Szilárd felépítésének és alacsony súlypontjának köszönhetően biztonságos és komfortos autó a Volt. 17 colos kovácsolt alumínium kerekeinek súlya darabonként csupán 8.1 kg. A különleges, kis gördülési ellenállású gumiabroncsokat külön Európa részére fejlesztették, az optimális hatótáv, minimális zaj, jó visszajelzés és kellő dinamika figyelembevételével.

Az elektro-hidraulikus fékberendezés lassításkor tölti a jármű akkumulátorát. Képes 100 százalékig elektromos, száz százalékig súrlódó (tárcsafék) fékezésre, vagy a kettő bármilyen kombinációjára.
Nagyon jó a Volt utasvédelme. A jármű gerince rendkívül szilárd felépítést eredményez. A karosszéria-struktúra mintegy 80 százaléka nagyszilárdságú, fokozottan nagy szilárdságú, illetve ultra nagy szilárdságú acélból készül.
Számos külön teszttel ellenőrizték a 16 kWh kapacitású lítiumion-akku biztonságát és vízzáróságát. Szükség esetén a mentők könnyen lekapcsolhatják az acéltokozással védett akkutelepet.
A Volt nyolc légzsákja mellett aktív és passzív biztonsági berendezések egész sora járul hozzá az autó kitűnő védő hatásához. Mivel az akkumulátorról haladó Volt rendkívül csendesen megy, a vezető csiripelő hanggal figyelmeztetheti közeledésére a gyalogosokat.


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER