2011. január 13. csütörtök, 19:42

 

Az ötajtós Chevrolet Aveo párizsi világpremierjét (2010 szeptember) követően Detroitban, a North American International Auto Show alkalmával leplezi le a Chevrolet az amerikai piacra szánt vadonatúj, 2012-es Sonic modellt (neve Amerikán kívül Aveo).

Chevrolet Sonic

•    Az ötajtós párizsi világpremierje után Detroitban debütál a négyajtós kivitel
•    Kis kocsi, agresszív, fiatalos designnal
•    Agilis, sportos dinamika és vezethetőség
•    Az egyetlen Amerikában gyártott kiskocsi

A fiatalos, agresszív kinézetű, agilisan viselkedő kiskocsi nagyon takarékos. Az Aveo négy- és ötajtós változata 2011 nyarának közepén jelenik majd meg az európai piacon. A Sonic/Aveo kétféle karosszériával készül: stílusos négyajtós szedánként és sportos ötajtósként. Mindkettő hátsó ülésének és csomagtartójának tágassága a kategória legjobbja.

"A vadonatúj Chevrolet Sonic a kiskocsik praktikumát ötvözi azzal az élményautózással, amelyről a Chevrolet autói, például a Corvette ismertek," mondta Chris Perry, a Chevrolet marketing alelnöke.

Az amerikai piacra szánt Sonic gyártása 2011 későbbi időpontjában kezdődik a michigani General Motors Orion Assembly Center üzemben, ahol 545 millió dollárt fordítottak korszerűsítésre és felszerszámozásra, körülbelül ezer munkahelyet megőrizve Detroit agglomerációjában.

"A Chevrolet az egyetlen vállalat, amely kiskocsit gyárt az Egyesült Államokban," jelentette ki Perry. "Úgy gondoljuk, hogy a Sonic progresszív formája, élénksége és jó ár-érték aránya felértékeli a kategóriát, és felülírja a kiskocsikkal kapcsolatos amerikai közvélekedést."

Chevrolet Sonic hutomaszk

Külső design

A négy- és ötajtós Chevrolet Sonic minden nézőpontból erős, stabil és kifinomult autó benyomását kelti. Sarkokra helyezett kerekei stabilnak és dinamikusnak mutatják, progresszív, határozott vonalai álló helyzetben is mozgalmasak. Agresszív részletek, mint a sárvédő-szélesítések és a motorkerékpárok által inspirált fényszórók, elegyednek globális formaelemekkel, például az osztott hűtőmaszkkal és a kerek hátsó lámpákkal, amelyek azonnal felismerhetővé teszik, mint a Chevrolet család tagját. A géptető első éle karaktervonalat képez a fényszórók felett, amelyek simán fordulnak át az egyöntetű oldalfelület magas övvonalába és alacsony tetőívébe. Formájuknak köszönhetően a külső tükrök szinte láthatatlanul beleolvadnak az autó sziluettjébe.

Jól elkülönül egymástól a szedán és az ötajtós modell: az előbbinek, kétterű alakja van, míg az utóbbi „lépcsős” formája rangosabb, érettebb autóra vall. Az ötajtós első pillantásra háromajtósnak tűnik, mert kilincseit diszkréten elrejtették a C-oszlopnál. Hátul szokatlan részlete a motorkerékpárokat idéző, szembeötlő lámpaegység. A Sonic minőségére utaló, figyelemfelkeltő elem a matt méhsejt-hűtőmaszk krómozott kerete, illetve a sportos jelleghez illő nagy, köztük 17 colos könnyűfém kerekek választéka.

Chevrolet Sonic belso dizajn

Utastér

A Chevrolet Sonic utasterében folytatódik a motorkerékpáros hatás, a nagy, kerek, mutatós fordulatszámmérő mellett aszimmetrikus folyadékkristályos kijelző helyezkedik el, amely nagy számjegyekkel mutatja a sebességet.

Belső dizájn kiemelkedő elemei:
A műszerfal középső eleme kétféle színben (sötét titán és téglavörös) kapható, és megszakítás nélkül folytatódik az ajtókon, minőségi felületképzéssel
Az automata választókarjának gombja „kobrafej” alakú, a manuális váltóé krómozott
A szellőzők csőszerűen kiállnak a műszerfal síkjából.

Rakodóhelyek középen és az ajtókban vannak, a hátsó ülések lehajtásakor nagyobb tárgyak is berakhatók. Az első kagylóülésekhez ülésfűtést lehet rendelni.

Chevrolet Sonic oldalrol

Agilis, sportos dinamika és vezethetőség

Valamennyi modell első futóműve MacPherson rendszerű, csavarrugóval és stabilizátorral, a hátsó felfüggesztés pedig csatolt lengőkaros, torziós – robusztus, csőszelvényű, V-alakú tartóval –, amelyhez gáztöltésű lengéscsillapítók tartoznak. Az első és a hátsó nyomtáv egyformán 1,509 mm, ami stabillá és nagyszerűen kiegyensúlyozottá teszi az autót.

Standard az elektronikus szervokormány, kopás-kiegyenlítéssel, amely az autó egész élettartama során folyamatosan utána állítja a holtjátékot, így mindig precíz marad a kormányzás.

A Chevrolet Sonic/Aveo karosszéria-struktúrája az egyik legmerevebb a kategóriában – ennek köszönhetően lehetett ilyen korrekt futómű-hangolást elérni. A "sík felületű" bölcső például optimálisan merevíti a jármű alvázának első részét. A hátsó futómű konstrukciója nagyon kis helyigényű, mégis kiválóan csillapítja a zajokat és a rezgéseket.

 


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

varga lászló
0
 
 
Az ára mennyilesz! Amúgy jó nézki és tetszik.
Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER