2011. június 13. hétfő, 20:15

 

A Moholy-Nagy Művészeti Egyetem, a Pécsi Tudományegyetem és a Magyar Képzőművészeti Egyetem hallgatói taroltak a YCC 2011-es művészeti pályázatán, melynek témáját idén a 100. születésnapját ünneplő autógyártó cég történelme adta.

 

chevrolet-palyazat

Egy nagyszabású díjátadó gálával zárult az áprilisban meghirdetett Young Creative Chevrolet művészeti pályázata, amelyre idén 5 kategóriában – divat, grafika, video, fotó és zene – 15 felsőoktatási intézmény hallgatói nevezhettek kreatív alkotásaikkal. A dicső múlt és a progresszív jelen találkozásából született pályaműveket egy szakmai zsűri bírálta, Zságer Balázs, Veiszer Alinda és Szénássy Alex vezetésével. A győztes pályaművek kiválasztása szigorúan meghatározott keretek között, név nélkül zajlott, minden műalkotást számmal láttak el, mely módszer segítségével a zsűri egyenlő esélyek alapján tudta meghozni döntését. A díjakat Andrew Higgins, a Chevrolet közép-kelet-európai regionális igazgatója adta át.

Divat kategóriában a dobogó első és második fokát a MOME diákjai bérelték ki maguknak. Az első helyet Orbán Orsolya és Németh Ninetta keréknyomokkal díszített klasszikus vonalvezetésű kosztümje nyerte el, mely egyszerűségével, letisztultságával és ötletességével hamar belopta magát a zsűri szívébe. A második helyen a tavalyi győztes csapat Gálvölgyi Anett, Kormos Anna Zsófia, Baranyi Ádám és Miovác Márton Zsolt FUEL című munkája végzett. Őket követte a Pécsi Tudományegyetem két diákjának – Tóth Dávid és Radulescu Andrei – Electrosikk elnevezésű alkotása, ami egyetlen ruhadarabban integrálta a márka indulásakor a divatot jellemző sikket és a Chevrolet Volt jövőbe mutató technológiáját. Ők ketten a PTE építész karán tanulnak, mégis divat, grafika és fotó kategóriában is leadtak pályamunkákat, ami példaként szolgál az egyéni kreativitás kibontakoztatásának végtelen lehetőségeire.

A tavalyi győztes Radulescu idén is elindult grafika kategóriában, ahol ebben az évben a második helyet sikerült megszereznie a Google arculatra rímelő alkotásával. Az első helyen a MOME falai között tanuló Mantus Hella műve végzett, akit a ma és a holnap környezeti problémáira megoldást kínáló innovatív VOLT típus ihletett meg. A harmadik helyen ismételten Tóth Dávid egyik művével találkozhattunk, aki a dobogó harmadik fokát a Képzőművészeti Egyetemen tanuló Vörös Botonddal megosztva foglalhatta el. Tóth Dávid neve a grafika mellet a fotó kategóriában is visszaköszönt, ahol tehetségét és kreativitását egy harmadik hellyel jutalmazta a zsűri. Hasonló volt a helyzet a zene kategóriával is; a Széchenyi István Egyetemen tanuló Gyöngyösi Ábrahám kompozícióját szintén harmadik hellyel díjazták.

ycc-chevrolet-palyazat

Video kategóriában a régi videojátékok hangulatát idéző alkotásával Bessenyei Katalin, a Magyar Képzőművészeti Egyetem egyik hallgatója végzett az élen. Őt követte a MOME két diákja, Balló Dávid és Terjék Zsófia által készített animációs kisfilm, valamint a harmadik helyet megszerző, szintén képzőművészeti szakon tanuló Aranyi Flóra és Kupeczik Ágnes klipje is.

A nagyszabású díjátadó mellett különböző színes programok szórakoztatták az Erzsébet téri Design Terminálba látogatókat, akik a délután folyamán egy kiállítás keretein belül az összes pályaművet megtekinthették, továbbá közönségszavazással dönthettek az általuk legjobbnak vélt alkotásokról. Az este folyamán érkezőket a délben kiállított impozáns Chevrolet Oldtimerek fogadták; egy az ötvenes évek Amerikájában négykerekű szimbólumnak számító Chevrolet Bel Air Sports Coupe, egy türkizkék 1958-as Imapala és egy C2 típusú Corvett 1966-ból. A veterán autók mellet két vadonatúj Aveo is kiállításra került összekapcsolva a Chevy múltját a jelennel. Az érdeklődőket 21 órától Zságer Balázs DJ szettje várta, mialatt az épület homlokzatát a Kiégő Izzók értelmezték újra különleges fényfestéssel.
Az este egyik legérdekesebb eseménye minden bizonnyal a GPS-es játék volt, amelyen a résztvevőknek a kiállított egy-egy Chevrolet Aveoval egy óra leforgása alatt Budapest utcáin kellett útvonalukkal leírniuk a ’Chevy100’ feliratot. A nagyszabású vállalkozást élő közvetítéssel követték végig a helyszínen tartózkodó vendégek, akik a Szeremley borház kóstolóit élvezhették az épületben.

Forrás: Chevrolet Magyarország


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER