Címkék: 2016 | BMW | értékesítés | Magyarország

2017. január 19. csütörtök, 16:39

 

A BMW Group Magyarország évnyitó sajtótájékoztatóján a bajor márka – a tavalyi évhez hasonlóan – újabb hazai értékesítési rekordot jelenthetett be: a BMW modellek tavalyi eladásai 14 %-kal, míg a MINI modelleké 18 %-kal növekedtek 2015-höz képest. Magyarországon 2388 db BMW-t és 141 MINI-t adtak át ügyfeleknek tavaly, ami mindkét márka számára korábban nem látott rekordteljesítményt mutat.

 

A hazai BMW vásárlók legkedveltebb modellje a 3-as sorozat, melyből 427 darabot értékesített a vállalat, a népszerűségi lista második és harmadik helyezettje az X5 és az 5-ös sorozat lett 323, illetve 321 darabos eladással, de a sikerben jelentős hányadot képvisel a tavaly teljes évben elérhető X1-es 267 autóval, a továbbra is népszerű 2-es sorozat 175 darabbal, valamint az X3 (157db), a 4-es sorozat (138 db), a BMW 1-es (129 db), az X4 (113 db) és az X6-os (100 db) modellek.
Kiemelkedően sikeres volt az új 7-es BMW a magyar piacon, 94 db-os értékesítésével a luxus limuzin kategória éllovasa, míg a Mercedes S osztály -18 %-kal, az Audi A8 - 23 %-kal zárta a tavalyi értékesítését.
Itt ismét elmondható, mint tavaly, hogy bár a versenytársak összértékesítésben valamivel több darabszámot értek el, ami a gyárak adta előnynek és az állami megrendeléseknek is köszönhető, a BMW ügyfelei nagyrészt privát személyek vagy privát személyek vállalkozásai, így látható, hogy az ügyfelek, ha maguk dönthetnek nagyobbrészt BMW-t választanak.




A BMW i3 és i8 modellek magyarországi értékesítése igazi sikertörténet, tavaly 88 db i3 és további 10 db i8 modellt helyeztek forgalomba, mellyel Magyarország a teljes Közép-kelet európai régió legsikeresebb BMW i piaca. „A BMW i3 a magyar egyéni vásárlók körében a legnépszerűbb elektromos modell és ezeket a kimagasló sikereket még az állami támogatás nélkül értük el. A zöld rendszám láthatóságot és praktikus előnyöket, a tavaly bejelentett állami támogatás az elektromos mobilitás terjedéséhez szükséges szemléletváltozást hozhatják magukkal, mely nélkül elengedhetetlen az elektromos és plug-in-hibrid modellek hazai sikere. Több nyugat-európai példa bizonyította, hogy a kormányzatok hathatós támogatása nélkül nem lehet igazi áttörést elérni az elektromos autók térnyerésében.” – mondta el Baudouin Denis a sajtótájékoztató során.
A BMW i3-nál többen csak a Nissan adott el 9 db-bal, viszont a Leafek nagy része taxiként fut.

Piacvezető lett az összkerékhajtású modellek kategóriájában is a BMW. Az xDrive meghajtás aránya a BMW teljes modellmixében is vezet (59%), és biztosít első helyet immár 5 éve a gyártónak az összkerékhajtású prémium autók piacán.

A 2015-höz képest tavaly 18%-os értékesítési növekedést produkáló MINI modellek közül a legnépszerűbbek a klasszikus modellek (3 és 5-ajtós, illetve a Cabrio) lettek 78 db-os eladással, de jól teljesített a Countryman/Paceman és a Clubman is (33% és 12%-os részesedés az összes MINI eladásból).

A BMW Motorrad is stabil növekedést könyvelhetett el tavaly: a 271 db motor értékesítése 7%-os emelkedést eredményezett, melyhez nagyban hozzájárult az R1200 GS és az R1200 GS Adventure modellek piacvezető szerepe 109 darabbal az 500 cm3 feletti kategóriában, valamint az R 1200 RT 29 db-os értéke az 500 cm3 feletti túramotor kategóriákban, ahol szintén a BMW kétkerekűje a legnépszerűbb.

A BMW Group a tavalyi centenáriumi évében globális értékesítési rekordot állított be 2 367 603 db eladott járművel (5,3%-os növekedés 2015-höz képest), a BMW márka pedig először lépte át a 2 milliós értékesítési határt 5,2%-os növekedés mellett. A MINI és BMW Motorrad is rekordértékesítést könyvelhetett el (6,4%-os, illetve 5,9%-os növekedés, 360 ezer db autó és 145 ezer db motor), míg a Rolls-Royce történelme második legsikeresebb évét zárta tavaly: ügyfelei 4 011 db luxusmodellt vehettek át.



„A BMW Group Magyarország 2016-os eredményeit látva, úgy érezzük, a márka centenáriumát Magyarországon is méltó eredményekkel ünnepelhettük. A BMW szinte minden kategóriában kiegyensúlyozott, stabil növekedést ért el, melyre nagyon büszkék vagyunk. Kiemelném a leköszönő BMW 5-ös modellt, mely értékesítésének utolsó szakaszában is rendkívül népszerűnek mutatkozott. Az új, immár hetedik generációs BMW 5-ös februárban érkezik, így biztosak vagyunk benne, hogy a világ legnépszerűbb üzleti limuzinja új értékesítési rekordot állít be idén is. 2017-ben további növekedést várunk, az immár öt tagú BMW iPerformance plug-in-hibrid modelljeinktől is, melyekhez tavasszal csatlakozik a vadonatúj BMW 530e, illetve nyáron érkezik a plug-in-hibrid MINI Countryman is.” – tette hozzá Baudouin Denis a BMW Group Magyarország ügyvezető igazgatója.

MINI esetében még az első negyedévben elérhetővé válik az új MINI Countryman, mely egy, a márka számára új kategóriában, a prémium kompakt SAV/SUV szegmensben viheti sikerre a márkát. Az autó vagány stílusával, kiállásával, prémium kialakítású belterével és technikai színvonalával a legígéretesebb MINI-k egyike, melynek áprilisban bemutatkozik összkerékhajtású, még sportosabb változata, a MINI John Cooper Works Countryman is. További bizakodásra ad okot a JCW változat debütálása a prémium-kompakt szegmensben, a MINI John Cooper Works Clubman képében, illetve a kategória és a márka számára is első plug-in-hibrid MINI modell, a Cooper S E Countryman ALL4 nyári megjelenése miatt is úgy gondoljuk, 2017 a MINI éve lesz Magyarországon” – mondta el Oros Attila MINI márkavezető az esemény alkalmával.


 


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER