Címkék: BMW | fenntarthatóság | Környezet | Társadalmi elkötelezettség

2016. szeptember 13. kedd, 18:35

 

A világszerte elismert Dow Jones Fenntarthatósági Indexet készítő RobecoSAM AG legfrissebb fenntarthatósági elemzése szerint továbbra is a bajor gyártó áll saját ipari csoportja élén

 

A piacgazdasági szereplők osztatlan tekintélyét élvező Dow Jones Fenntarthatósági Indexet készítő RobecoSAM AG szeptember 8-án közzétett legfrissebb elemzése szerint idén ismét a BMW Group végzett az autóipari vállalatokat egyesítő fenntarthatósági rangsor élén. Az 1999 óta minden évben elvégzett részletes piaci elemzés történetében győztesnek hirdetett három autóipari szereplő közül ráadásul a müncheni székhelyű vállalatcsoport az egyetlen, amely a világszerte elismert index eddigi tizennyolc rangsorából mindegyiken helyet kapott.

the-district-project

„A BMW Group idén ünnepi fennállása centenáriumát, a fenntarthatóság pedig már hosszú évtizedek óta márkaarculatunk és vállalati stratégiánk szerves része. Példaértékű fejlesztéseinkkel párhuzamosan az utóbbi években rendre kimagasló piaci eredményeket értünk el, és a jövőre nézve is konkrét célokat tűztünk ki magunk elé. Óriási öröm számunkra, hogy idén ismét a Dow Jones Fenntarthatósági Index autóipari csoportjának vezető vállalata lettünk, és eme kimagasló eredmény újfent azt mutatja, hogy innovációinkkal és globális szerepvállalásainkkal egyaránt jó irányba tartunk” – nyilatkozta Ursula Mathar, a BMW AG fenntarthatósági és környezetvédelmi részlegének vezetője.

A hosszú távú fenntarthatóság a BMW Group kulturális és vállalati stratégiájának is meghatározó alappillére: 2001-ben a BMW Group az ENSZ Környezetvédelmi Programjához és a szervezet világméretű „UN Global Compact” vállalat-fenntarthatósági kezdeményezéshez is csatlakozott, majd a legzöldebb gyártási procedúrákra és termelési folyamatokra összpontosító „Cleaner Production Declaration” elnevezésű nyilatkozatot is aláírta. 1973-ban a müncheni székhelyű vállalatcsoport az autóipari szereplők közül elsőként alkalmazott környezetvédelmi megbízottat létesítményeiben. A BMW AG igazgatótanácsában helyet foglaló vezetők ma a vállalatcsoport fenntarthatósági bizottságának is alapvető tagjai, akik így a fejlődési irányok és jövőbe mutató célok kijelölésekor holisztikus megközelítés szerint hozzák meg döntéseiket.

A BMW Group fenntarthatósági szempontokat is egyesítő, holisztikus megközelítése a teljes értékláncra kiterjed. Az üzemanyag-fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás célzott csökkentésén túl a vállalatcsoport stratégiájának szerves része az egyre hatékonyabb környezetvédelmi megoldások átfogó alkalmazása, a komplex beszállítói hálózat hosszú távú fenntarthatóságának biztosítása, a munkatársak szüntelen motiválása és a társadalmi szerepvállalások gyökeres elmélyítése is.

bmw-csoport-szakemberei

Az 1995 és 2015 között eltelt húsz évben a BMW Group csak az öreg kontinensen mintegy 40 százalékkal csökkentette új modelljei károsanyag-kibocsátási értékét: 2015-ben Európa-szerte kilométerenkénti 127 gramm, világszerte pedig 147 gramm volt a bajor gyártó termékeinek átlagos emissziója. Eme látványos fejlődéshez a BMW modellpalettáján elérhető alternatív hajtáslánc-változatok módszeres elterjesztése és a bajor gyártó innovatív mobilitási szolgáltatásainak térnyerése is nagymértékben hozzájárult.

2016 júliusa óta a BMW Group négykerekű palettáján nem kevesebb, mint hét olyan modell is megtalálható, amelynek hajtáslánca a BMW i3-hoz hasonlóan teljes mértékben elektromos, vagy egy belsőégésű erőforrás és egy elektromos motor alkotta plug-in hibrid rendszerből áll. Mindez a vállalatcsoport hosszú távon fenntartható mobilitás iránti egyértelmű elköteleződésének szimbóluma.

A BMW Group határozott célja továbbá, hogy a megújuló erőforrások alkalmazásával ne csupán a termelési folyamatok esetében, de a teljes értéklánc tekintetében is piacvezető pozíciót foglaljon el. Az abszolút működéséhez szükséges, világszerte felhasznált elektromos áram 58 százalékát a vállalatcsoport már most is megújuló erőforrásokból nyeri ki. Lipcsei létesítményében például a BMW Group négy szélturbinát üzemeltet, amelyek kizárólag a BMW i3 elektromos kisautó és a BMW i8 plug-in hibrid sportautó gyártásához szükséges energiát állítják elő. A dél-karolinai Spartanburgben működő tengerentúli üzem pedig egy közeli hulladéktároló felszabaduló metángázának hasznosításából nyeri ki a termelési folyamatokhoz szükséges energia több mint 50 százalékát.

2015-ben a BMW Group az európai autógyártó vállalatok közül elsőként állított rendszerbe teljesen elektromos hajtáslánccal felszerelt, s ezáltal mindennemű károsanyag-kibocsátástól mentes, negyven tonna össztömegű kamiont, amely München agglomerációjában segíti a vállalatcsoport üzemeinek hatékony alkatrész-ellátását.

2020-ra a BMW Group célként tűzte ki, hogy jelentős mértékben javítsa beszállítói hálózata átláthatóságát, gördülékenységét és erőforrás-hatékonyságát, ezért 2015-ben elsőként egy iparág-specifikus fenntarthatósági kérdőívet készített, amelynek segítségével mintegy 1 900 beszállítói helyszín részletes értékelésével végzett átfogó felmérést. A kérdőívek nem csupán az aktív beszállítókat, de a felmerülő helyszíneket és a potenciális partnereket is górcső alá vették.

A jelenlegi és leendő munkatársak mélyreható betanítása és szakirányú továbbképzése mindeközben továbbra is központi szerepet tölt be a BMW Group vállalati stratégiájában. 2015-ben a vállalatcsoport nem kevesebb, mint 352 millió eurót fektetett be leendő alkalmazottai betanításába és aktív dolgozói továbbképzési rendszerébe. A bajor gyártó ráadásul világszerte több mint 1 500 szakmai gyakornokot is foglalkoztat. A BMW Group szakirányú képzésein és tehetségfejlesztő programjain eközben világszerte mintegy 4 700 fiatal vesz részt, több mint 3 800 esetben Németországban.

dijkioszto

A BMW Group immáron hosszú évek óta támogatja a különböző kultúrák közötti elfogadást és házon belül, valamint a vállalaton kívül is gondolatébresztő párbeszédeket kezdeményez e téren. Az ENSZ Civilizációk Szövetségével karöltve a BMW Group az Interkulturális Innováció Díját is létrehozta, amellyel évről évre a különböző kultúrák megértését segítő példaértékű projekteket támogatják.

Müncheni létesítményében életre hívott, „Lifetalk” elnevezésű helybéli projektjén keresztül a BMW Group a Németországban letelepedett bevándorlók, a helyi fiatalok és a BMW alkalmazásában álló munkaerő közötti kölcsönös megértést, elfogadást és támogatást patronálja. A kezdeményezés célja, hogy a fiatalokat a reálisan elképzelhető életpályák felé terelje és az előttük álló karrier lehetőségét bemutatva ihleteket adjon a továbbtanuláshoz.

 


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER