Címkék: BMW | BMW M | BMW M modellek | BMW Motorsport | DTM | F82 | M4 Coupé

2016. április 29. péntek, 15:59

 

A 2016-ban elrajtoló tizennyolc megmérettetésen a BMW M GmbH csúcstechnológiás limitált modellje lesz a Német Túraautó Bajnokság (DTM) első számú biztonsági autója. Az 500 lóerős BMW M4 GTS mindennemű járműtechnológiai változtatás nélkül veszi fel a legkeményebb túraautók versenypályás ritmusát, már a május 6-8. között megrendezett Hockenheim-i futamtól.

A legextrémebb menetdinamika érdekében megnövelt teljesítmény és a vérpezsdítő járműtechnológiai megoldások négy keréken kínált egysége több évtizedre visszatekintő hagyomány a BMW M divízió történetében, a tekintélyes paletta legfiatalabb tagja pedig a mindössze 700 darabban elkészülő BMW M4 GTS modell (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 8,5 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 199 gramm / km)*. Annak érdekében pedig, hogy ékes bizonyítékát adja a limitált kiadású sportautó kivételes teljesítményének és lélegzetelállító menetdinamikájának, a BMW M GmbH a lehető leglátványosabb módon gurítja a modellt a figyelem középpontjába: 2016-ban a BMW M4 GTS lesz a Német Túraautó Bajnokság (DTM) első számú biztonsági autója.

 bmw-m4-gts-eleje

A versenybizottság a világ egyik legnépszerűbb nemzetközi túraautó-megmérettetésén szolgálatba álló biztonsági autókkal szemben kivételesen magas követelményeket támaszt. A Német Túraautó Bajnokság szabályrendszere szerint „a DTM biztonsági autójának fel kell tudnia venni a versenyben részt vevő járművek sebességét és anélkül kell a mezőny élére állnia, hogy a pilóták versenylehetőségei csorbulnának.” Más szóval, a DTM biztonsági autójának minden körülmények között tartania kell a lépést a versenyzőkkel, miközben a gumiabroncsok és a fékek is közel azonos hőmérséklet-tartományban kapják az extrém terhelést.

bmw-m4-gts-elolrol

BMW M4 GTS: letaglózó versenypályás teljesítmény, egyenesen a gyártósorról

A BMW M4 GTS már gyári állapotában is teljesíti a DTM biztonsági autójával szemben támasztott kivételes járműtechnológiai és menetteljesítménybeli követelményeket. A motorháztető alatt a BMW M3 / M4 sportmodell-páros többszörös díjnyertes erőforrása, a 3.0 liter hengerűrtartalmú soros hathengeres benzinmotor dolgozik, amelyet a különleges kiadás exkluzivitásaként a mérnökök innovatív vízbefecskendező rendszerrel szereltek fel. A maximális teljesítmény így plusz 51 kW-tal / 69 lóerővel 368 kW-ra / 500 lóerőre nőtt, a csúcs forgatónyomaték pedig immáron 550 Nm helyett kereken 600 Nm. Mint ilyen, a BMW M4 GTS (amelynek hivatalos menetkész tömege mindössze 1 585 kg, a modell súly-teljesítmény aránya így egészen elképesztő 3,0 kg / lóerő), amelynek megtervezésekor a mérnökök a könnyűszerkezetes járműépítés alapelveit még a legapróbb részletekben is maximálisan szem előtt tartották, a BMW M divízió páratlan sikertörténetének eddigi legagilisabb, legextrémebb és legjobb vezethetőségi jellemzőkkel rendelkező modelljeként gurult le a gyártósorról. A limitált kiadás 3,8 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás tempóra, végsebessége pedig elektronika által korlátozott 305 km/óra.

A BMW M4 GTS kivételesen kifinomult vezethetőségéhez nagymértékben hozzájárulnak a kifejezetten a modellhez kifejlesztett Michelin Pilot Sport Cup 2 gumiabroncsok is, amelyeket már az alapfelszereltség részeként 265/35 R19 és 285/30 R20 (elöl és hátul) méretben helyeznek fel az Acid Orange élénk narancssárga árnyalatú, 666 M típusdizájn szerinti csillagküllős, súlyoptimalizált, kovácsolt és csiszolt M könnyűfém keréktárcsákra.

bmw-m4-gts-oldal

A Német Túraautó Bajnokság biztonsági autójának járműtechnológiai speciális felszereltségét a BMW M4 GTS már gyári állapotában is tartalmazza: a modellhez opcionális extrafelszereltségként, felár nélkül elérhető Clubsport csomag részeként az első ülések mögé Acid Orange élénk narancssárga árnyalatú bukócsövet és vörös tűzoltó készüléket, a sportülésekbe pedig hatpontos verseny biztonsági öveket szerelnek. A DTM-szerepléshez így csupán a sportautó fényjelzéseit kellett kiegészíteniük a tervezőknek: a tetőre LED-technológiás fényhíd, az első lökhárítóba pedig LED-es villogók kerültek, a modell LED-technológiás fényszóróit pedig ugyancsak villogó funkcióval látták el. A hófehér karosszériára látványos „DTM Safety Car” feliratú matricákat ragasztottak, a biztonsági autó és a versenybizottság közötti zavartalan rádiókommunikációt pedig egy speciálisan versenysportokra kifejlesztett kommunikációs egység biztosítja.

„Maximálisan megbízom az autóban”

Jürgen Kastenholz 2010 óta a DTM hivatalos biztonsági autójának pilótája. Miután az elmúlt két versenyszezonban kiválóan kiismerte a BMW M4 Coupé DTM biztonsági autót, izgatottan várja, hogy május 6-án a Hockenheimringen végre az új modell volánja mögé is beülhessen. „A BMW M4 semleges kezelhetőségével, fantasztikus visszajelzéseivel és reakcióival, valamint a már egészen alacsony fordulatszámtól felépülő bődületes teljesítményével emelkedik ki a sorból” – mondta a 48 éves pilóta. „A BMW M4 GTS erre tesz rá még egy lapáttal. Maximálisan megbízom az autóban, ez pedig alapvető tényező, amikor huszonnégy DTM-versenyautót kell gyors tempóban végigvezetnem az óvatos szakaszokon” – tette hozzá.

bmw-m4-gts-hat


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER