Címkék: BMW | BMW Group Classic | Techno Classica

2016. március 29. kedd, 12:51

 

A világ legnagyobb klasszikusjármű-expójának idei felvonásán a BMW Group Classic feleleveníti a vállalatcsoport százéves történelmének legfényesebb mérföldköveit, mialatt a BMW 02-es sorozat megszületésének 50. jubileumát is megünnepli. Az április 6-10. között megrendezett kiállításon a szervezők a „Vissza a jövőbe – az utazás folytatódik” mottó alatt életre hívott Concorso d’Eleganza Villa d’Este 2016 programsorozatát is bejelentik.

 

A világ legnagyobb klasszikusjármű-expójának idei felvonásán a BMW Group Classic feleleveníti a vállalatcsoport százéves történelmének legfényesebb mérföldköveit, mialatt a BMW 02-es sorozat megszületésének 50. jubileumát is megünnepli. Az április 6-10. között megrendezett kiállításon a szervezők a „Vissza a jövőbe – az utazás folytatódik” mottó alatt életre hívott Concorso d’Eleganza Villa d’Este 2016 programsorozatát is bejelentik.

A Techno Classica kiállítás a világ legnagyobb klasszikusjármű-szalonjaként 2016-ban is azon járműgyártó vállalatok, kisszériás manufaktúrák, kereskedők és gyűjtők egyedülállóan széles termékpalettáját tárja a látogatók elé, akik rendíthetetlenül őrzik a motorizált történelem emlékeit. Idén az esseni expó 12-es csarnokában felállított standján a BMW Group Classic a mobilitás fejlődésének egy teljes évszázadon átívelő történelmét eleveníti fel. 2016. április 6-10. között a Techno Classica kiállítás látogatói az autóipar, a motorkerékpár-gyártás és a repülőgéphajtómű-előállítás korszakainak kollektív egységét tekinthetik át, a BMW Group fennállásának centenáriumát ünnepelve.

bmw1600

A történelmi járművek összeállításakor a BMW Group Classic számos BMW és Mini Klubbal összefogott, a teljes évszázadot felölelő kiállítás így több tucatnyi guruló gyöngyszemet tartogat. A Techno Classica expón teljes életnagyságban megtekinthető lesz a BMW Group történetének összes mérföldköve, az 1930-as éveket idéző BMW 326 kabriótól és a háború utáni időkből származó BMW 502 „Barockengel” modelltől kezdve, a „Neue Klasse” limuzin változatán és a legendás BMW M1 sportmodellen át, egészen a jövőbe tekintő BMW i8 plug-in hibrid sportautóig. A különleges tárlat egyik igazi fénypontja a BMW 02-es sorozat lesz, amely idén ünnepli megszületésének 50. évfordulóját. A Techno Classica kiállítás ráadásul a BMW Motorrad, a MINI és a Rolls-Royce történetét bemutató, úttörő járműveknek is teret enged, miközben a BMW logóját viselő legelső jármű a kiállítás öt napja alatt szó szerint a látogatók fölé emelkedik majd: az 1927-ben gyártott Klemm L25 könnyű repülőgép meghajtásáról egy öthengeres BMW erőforrás gondoskodik. Az expón látható repülőgépet a BMW Group Classic minden részletében restaurálta, a lassan 90 éves járművet így ma Németország legidősebb engedélyezett repülőgépeként tartják számon.

Olaszországi kitérő: a BMW Group centenáriumi programsorozata a Concorso d’Eleganza Villa d’Este 2016-os hétvégéjén

A BMW Group Classic április 6-án, szerdán, a Techno Classica kiállítás első napján délután 15:00 órai kezdettel sajtótájékoztatót tart, amelynek középpontjában a vállalatcsoport centenáriuma áll majd: miközben átfogó képet kapnak a BMW Group centenáriumi ünnepségsorozatának főbb állomásairól, a bajor gyártó esseni standján az újságírók az elmúlt száz év klasszikus járműkülönlegességeit is megismerhetik.

A két- és négykerekű járműcsodák iránti elköteleződését a BMW Group a legendás Concorso d’Eleganza Villa d’Este szervezőjeként is nyomatékosítja. A Techno Classica kiállítás nyitónapján megtartott sajtótájékoztatón Ulrich Knieps, a BMW Group Classic igazgatója és Danilo Zucchetti, a Villa d’Este Hotels ügyvezető igazgatója közösen jelentik be a történelmi autócsodák és motorkerékpárok idei szépségversenyén megrendezett programsorozat részleteit. Az észak-olaszországi Comói-tó partján életre hívott rendhagyó esemény 2016. május 20-22. között „Vissza a jövőbe – az utazás folytatódik” mottó alatt invitálja exkluzív időutazásra a látogatókat. A BMW Group Classic esseni standján a Concorso d’Eleganza Villa d’Este korábbi szépségverseny-győztes járművei is színpadra gurulnak majd, természetesen márkától függetlenül: 2015-ben a szakértőkből álló zsűri a Concorso d’Eleganza Villa d’Este legszebb járművének járó BMW Group „Best of Show” trófeát például egy 1932-ben gyártott Alfa Romeo 8C 2300 Spider Zagato modellnek ítélte oda, amely a 2016-os Techno Classica kiállításon kétségkívül az egyik legértékesebb négykerekűként teszi tiszteletét.

A BMW 02-es sorozat jubileuma: a kompakt kétajtós vezetés színtiszta élményének 50. évfordulója

Noha a Techno Classica kiállításon a vállalatcsoport fennállása 100. évfordulóját állítja a középpontba, április 6-10. között a BMW az 1966-os 50. évfordulónak is emléket állít. A fél évszázaddal ezelőtti jubileum tökéletes alkalmat adott a bajor gyártónak arra, hogy bemutassa a későbbiekben hatalmas népszerűségnek örvendő BMW 02-es sorozat elődjét, a BMW 1600 modellt, amely a sportos ambíciókkal megáldott ügyfelek négykerekű álmát váltotta valóra: a „Neue Klasse” négyajtós limuzinjaiban bizonyított erőforrás- és futómű-technológia a lépcsőshátú, kompakt kétajtós karosszériában is az egyszerre agilis és biztonságos vezethetőség ideális alapját kínálta. A BMW 02-es sorozat azonnal az abszolút vezetési élmény szimbólumává vált, amelyet az évek múlásával az egyre erősebb motorokat kínáló modellfrissítések még tovább fokoztak: a 85 lóerős eredeti BMW 1600 után sorozatban érkezett a 100 lóerős BMW 2002, a 130 lóerős BMW 2002 tii, majd a 170 lóerős BMW 2002 turbo.

bmw326-cabrio

1973-ban a modellsorozat csúcsán trónoló BMW 2002 turbo az első olyan sorozatgyártású modellként gurult be az európai autógyártás történelmébe, amelynek erőforrását turbófeltöltővel szerelték. A 2016-os Techno Classica kiállításon eme autóipari mérföldkő egy eredeti képviselője teljes életnagyságban megtekinthető lesz, egy BMW 1600 kabrió, egy BMW 2002 tii touring és a BMW 2002 TI raliváltozata mellett. Sőt mi több, a világ legnagyobb klasszikusjármű-szalonján további két, a sorozat és a BMW történetében egyaránt kimagasló jelentőséggel bíró modell is a közönség elé gurul majd: a BMW 02-es sorozat utódjának számító BMW 3-as sorozat 1975-ben napvilágot látott első képviselője és a vadonatúj BMW M2, amely hamisítatlan stílusban halad tovább a kompakt vezetés színtiszta élményét kínáló úton.

A BMW Motorrad, a MINI és a Rolls-Royce történelmének lenyűgöző szemtanúi

Több évtizedre visszatekintő történelme magával ragadó fejezeteivel a BMW Motorrad, a MINI és a Rolls-Royce egyaránt hozzájárul a BMW Group centenáriumához. A látogatók a motorkerékpár-gyártás hajnalának rendkívül értékes és ritka képviselőivel is találkozhatnak a 2016-os Techno Classica kiállításon: az 1950-es években gyártott, majd az International Six Days Trial hosszú távú megmérettetésre felkészített BMW R 67/2 modell a bajor gyártó kétkerekű motorsport-sikereinek állít emléket, ahogyan a legendás BMW R 80 G/S is, amely az 1980-as években négy alkalommal hódította el a Párizs-Dakar Rali aranyérmét.

A MINI történelmét felidézve ugyancsak a látványos motorsport-sikerek kerülnek a figyelem középpontjába, miközben a kiállított modellek a nyitott tetős vezetés élményének régmúltba tekintő brit hagyományait is bemutatják. Napjainkban eme négykerekű szabadság érzését a vadonatúj MINI Cabrio testesíti meg, amely az immáron közel negyed évszázadot felölelő elődmodellek oldalán gurul ki a 2016-os Techno Classica kiállítás színpadára: az 1990-es évek elején elsőként a németországi Lamm autóépítő vállalkozás készítette el a brit kisautó nyitott tetős változatát, amelyet az akkoriban Rover Group alá tartozó márka egyhamar sorozatgyártásba is küldött.

A Rolls-Royce márka esszenciáját április 6-10. között két legendás négykerekű tárja a 2016-os Techno Classica kiállítás látogatói elé. Mindkét modell utánozhatatlan stílusban testesíti meg a „tökéletesre való törekvés” koncepcióját: az 1923-as Rolls-Royce Silver Ghost és a már a goodwoodi létesítményben készített Rolls-Royce Ghost. A Rolls-Royce Silver Ghost eredetileg „40/50 hp” típusnéven készült, 1907 és 1925 között. Az esseni expón kiállított roadstert a Packard amerikai karosszéria-építő cég álmodta meg, meghajtásáról pedig egy 80 lóerős hathengeres motor gondoskodik. A Rolls-Royce Silver Ghost már a kezdetektől a kivételesen fejlett és megbízható autómodell hírében állt, amelyet a világ legjobb motorizált járműveként tartottak számon. A Rolls-Royce arculatát már a vállalat egészen kezdeti korszakától eme kimagasló márkakép határozza meg, amelyet a gyártó napjainkban is hagyománytisztelő hűséggel őriz.

bmw-e21-07-2015

 


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER