2012. szeptember 07. péntek, 09:50

 

Az Audi bemutatja új RS 5 Cabriolet modelljét. A könnyű vászontetővel készült, négyüléses újdonság az elegancia és a nyers erő egyedülálló ötvözetét kínálja. 4.2 FSI motorja magas fordulatú V8-as konstrukcióként 331 kW (450 LE) teljesítményt produkál, s álló helyzetből mindössze 4,9 másodperc alatt gyorsítja fel a 100 kilométer/órás tempóra.

Lágyan ívelő, folyamatos körvonalak tökéletesen kiegyensúlyozott arányokkal és karakteres részletmegoldásokkal – az új RS 5 Cabriolet modellben az Audi jellegzetes dinamikája. A hatszögletű „singleframe” hűtőrácsot ez esetben matt alumínium keret szegélyezi, a fényes antracit tónusú, méhsejt-mintájú rácsozat „RS 5” emblémát hordoz. Az ék alakú, hullámos alsó peremmel kiformált fényszórókban „Xenon plus” egységek és a nappali menetfény LED-technikájú fénycsíkjai működnek. A markáns első lökhárító nagyméretű légbeömlő nyílásokat foglal magában, alsó szegélye sportos splitter-peremben végződik.

audi-rs5-cabrio

Az oldalnézetet a karakteres küszöbborítások és a hangsúlyosan kiszélesített sárvédők határozzák meg, az RS 5 Cabriolet vállövét képező „tornádóvonal” pedig különösen határozott rajzolatú. A külső visszapillantó tükrök háza alumínium, míg a szélvédőszegély felülete illetve az oldalablakok alsó szegélye és a vászontető rekeszének fedele matt eloxált alumíniumfelülettel készül.

Lapos, lágy ívű kupolaként feszül könnyű vászonteteje az RS 5 Cabriolet tágas utastere fölé, amelyben speciális habszigetelés gondoskodik magas színvonalú akusztikai kényelemről. A softtop gombnyomásra, teljesen automatikusan 15 illetve 17 másodperc alatt nyitható és zárható, 50 kilométer/órás tempóig akár menet közben is.

Nyitott helyzetében a tető alig szűkíti az egyébként kimondottan tágas csomagteret, mindössze 60 litert vesz igénybe annak 380 literes térfogatából. A hátsó üléstámla osztva hajtható le, a variálhatóságot a csomagtérrel összekötő rakodónyílás fokozza tovább. A nyitott karosszériának célzottan beépített merevítések kölcsönöznek magas fokú szilárdságot, az ebből adódó tömegnövekedést az alumínium első sárvédők ellensúlyozzák részlegesen.

Elegáns fénycsíkok húzódnak a teljes egészében LED-technikájú, így hagyományos izzókat már egyáltalán nem alkalmazó hátsó lámpatestekben. A hátsó világításhoz hasonlóan a hátsó lökhárítót is új rajzolat jellemzi, diffúzor-eleme pedig jócskán magasra húzva jelenik meg. A kipufogórendszer két ovális végcsöve méhsejt-mintázatú rácsbetéttel zárul. A csomagtér-fedélen diszkrét stílusú, matt, szénszál-erősítésű műanyag légterelő gondoskodik a fokozott leszorító erőről.

Az Audi RS 5 Cabriolet hosszúsága 4.649, szélessége 1.860, míg magassága 1.380 milliméter, tengelytávja pedig 2.751 milliméternyi. Külső színei palettáján összesen nyolc – egy alap-, négy metál- illetve gyöngyház- és három kristályhatású – árnyalat sorakozik. Vászonteteje szürke, vörös vagy barna színben rendelhető. Kívánságra az Audi matt alumínium optikai csomaggal, illetve szénszál-erősítésű műanyag (CFK) elemeket tartalmazó motortér-designcsomaggal is szolgál. Az RS 5 Cabriolet légellenállási együtthatója (cw) 0,34, s burkolt alja is nagymértékben hozzájárult kifinomult aerodinamikai hangolásához.

Utastér
Az RS 5 karakteres stíluseleme alul lapított karimával kialakított, háromküllős kormánykereke, amelyet perforált bőr borít. Multifunkciós gombjai éppoly intuitív módon használhatók, mint az RS 5 Cabriolet minden tovább kezelőeleme. Az extrafelszerelésként kínált „MMI Navigation plus” navigációs rendszer kezelőfelületén csupán hat gomb sorakozik a főmenük számára, míg az „Audi drive select” menetdinamikai szabályzórendszer vezérlésére egyetlen gomb is elegendő. A műszerek fehér feliratokkal készült, fekete számlapjai határozott kontrasztot képezve könnyen leolvashatók. A vezetőinformációs rendszerben a különösen sportos ambíciójú pilóták a köridő- és olajhőmérséklet-mérő funkciót is felfedezhetik.

A sportülések elektromosan állíthatók, s – a különösen határozott oldaltartás érdekében – magas oldalpárnákkal, valamint integrált fejtámlákkal, deréktámasszal és kihúzható combtámasszal is rendelkeznek. Kárpitjukat bőr és Alcantara kombinációja alkotja, de extrafelszerelésként fekete és „Hold-ezüst” finomnappa bőr is rendelhető. Mindegyik bőrfajtán különleges pigment-anyag mérsékli a felület napsugárzás okozta felhevülését. Kívánságra manuális állítású kagylóülések és szellőző-funkciót is kínáló klímakomfort-ülések is kaphatók.

Az Audi RS 5 Cabriolet utasterének alaptónusa a fekete, míg a vászontető belső mennyezetkárpitja ezüstszínben is rendelhető. Igényes krómcsíkok, diszkrét fényes fekete díszítések és szénszál-erősítésű műanyag dekorbetétek hangsúlyozzák ki még inkább az RS 5 Cabriolet dinamikus karakterét. Kívánságra e betéteket az Audi felár nélkül „Race” alumínium, zongoralakk-fekete, csiszolt matt alumínium vagy nemesacél-szövet kivitelben is szállítja.

Az üléstámlákon, a küszöblécek alumíniumbetétjén, a kormánykeréken, a fordulatszámmérőn, és a hétfokozatú S tronic sebességváltó karjának gombján egyaránt karakteres „RS” feliratok tűnnek fel. A belső ajtókilincseket két karcsú borda alkotja, a pedálzat és számos további kezelőelem pedig alumíniumfelülettel készül. Az „Audi exclusive” programja az egyéni kialakítási lehetőségek számtalan változatával szolgál.

Motor
Az RS 5 Cabriolet hajtásáról magas fordulatú, V8-as atmoszférikus erőforrás gondoskodik, amely az FSI közvetlen benzinbefecskendezéssel működik. A korszerű aggregát 4.163 köbcentiméter összlökettérfogatából 8.250 percenkénti fordulatszámnál 331 kW (450 LE) teljesítményt produkál, maximális forgatónyomatéka pedig a 4.000 és 6.000 fordulat közötti tartományon a 430 newtonmétert is eléri. A 4.2 FSI motor – amely vörösre fényezett szelepfedeleivel a győri üzemben, jórészt kézi munkával készül – literteljesítménye 79,5 kilowattra (108,1 LE) adódik, s minden egyes lóerő csupán 4,267 kilogramm tömeg mozgatásáért felelős. Az alumínium forgattyúházzal készülő, hosszúlöketű erőforrás atmoszférikus konstrukció, mélyen zengő, karakteres hangját a kipufogórendszer végcsöveiben működő speciális szelepek változtatják igény szerint. Extrafelszerelésként az Audi fekete végcsövekkel ellátott sportkipufogó-rendszert is kínál.

Az Audi RS 5 Cabriolet álló helyzetből mindössze 4,9 másodperc alatt katapultál 100 kilométer/órás tempóra, végsebességét pedig csupán az elektronika korlátozza alapkivitelben 250 kilométer/órára, de kívánságra már gyárilag 280 kilométer/órára emelhető. A tekintélyes méretű V8-as átlagosan 10,9 liter üzemanyaggal is beéri 100 kilométerenként. Hengerfalait és vezérműve lánchajtását egyaránt a lehető legalacsonyabb súrlódás jegyében alakították ki a tervezők, kenőolaj-szivattyúja igény szerinti szabályzás mentén működik.

Erőátvitel
A kettős tengelykapcsolós sebességváltók, mint az RS 5 Cabriolet S tronic váltóműve, igen magas hatásfokukkal tűnnek ki. E technikát e modellben kimondottan hosszú áttételű hetedik fokozattal fejlesztették tovább a tervezők. A kapcsolási folyamatok tulajdonképpen csupán a tengelykapcsolók váltásával olyan gyorsan zajlanak, hogy még a vezető is alig érzékeli őket. A hétfokozatú S tronic váltómű „D” és „S” programjaiban automatikusan is működtethető, de a pilóta a váltókarral vagy a kormánykerék kapcsolóbillentyűivel manuálisan is átveheti irányítását. A versenypálya-bevetések hasznos, elindulást segítő technikája a rajt-automatika (Launch Control), amely a tengelykapcsoló pontosan az induláshoz ideális fordulatszámon történő működtetésével biztosítja az optimális rajtot.

Az RS 5 Cabriolet számára a quattro állandó összkerékhajtás biztosítja a hatékony vonóerő-átadási képességek és a magas fokú stabilitás szempontjából döntő pluszt. A rendszer szíve koronakerekes központi differenciálműve, amely kimondottan kompakt és könnyű technika. Normál menetkörülmények között 40:60 arányban osztja el a motor felől érkező forgatónyomatékot az első és a hátsó tengely között, ám igény szerint a nyomaték akár 70 százalékban előre, illetve maximum 85 százalékban hátra is irányítható. E fejlett központi differenciálmű munkáját intelligens szoftvermegoldásként a kerekenkénti forgatónyomaték-szabályzás funkciója egészíti ki. Amennyiben kanyarmenetben drasztikusan csökkenne a belső íven gördülő valamelyik kerékre ható függőleges irányú terhelés, a rendszer önműködően fékezési beavatkozásokkal előzi meg a kipörgést, az RS 5 Cabriolet így a dinamikai határtartományokban is messzemenőkig semleges menettulajdonságokat mutathat.

Kívánságra az Audi az erőátvitel rendszerét sport-differenciálművével egészíti ki, amely két áthidaló hajtásával a hátra érkező forgatónyomatékot aktívan osztja el a hátsó kerekek között. E rendszer a quattro hajtásrendszer tökéletes kiegészítéseként a határtartományokon valósággal a kanyarívre préseli RS 5 Cabriolet modelleket, és már a kezdetektől hatékonyan veszi elejét az alul- illetve túlkormányozottság kialakulásának.

Futómű
Ugyancsak magas színvonalú műszaki igényességről tanúskodik a nyitott négyüléses modell futóműve. Az ötkaros első, illetve a szabályozott nyomtávú, trapézkaros hátsó felfüggesztések jelentős részben tartalmaznak alumíniumkomponenseket. A sebességfüggő szervokormány elektromechanikus rendszerű, s közvetlen áttétel, kifinomult visszajelzések és magas fokú gazdaságosság jellemzi. A karosszéria 20 milliméterrel fekszik alacsonyabban, mint az Audi A5 Cabriolet modell esetében, a lengőkarok ágyazásai feszesebb hangolásúak, a stabilizátorok pedig erősebb kialakításúak. A szériafelszereltségben 9J x 19 méretű, polírozott, tízküllős kovácsolt alumínium keréktárcsák és 265/35 méretű gumiabroncsok szerepelnek, de kívánságra háromféle vonzó designnal és 275/30 dimenziójú gumiabroncsokkal 20 col peremátmérőjű változatok is rendelkezésre állnak.

A fékrendszer belső szellőzésű és perforált „Wave” féktárcsákat tartalmaz, amelyek átmérője elöl 365 milliméter. A súrlódó tárcsák hullámos külső kontúrja összesen mintegy három kilogrammal csökkenti a rugózatlan tömegeket. A tárcsák a versenysportból átvett megoldásként speciális csapokkal kapcsolódnak az alumínium agyhoz. A féktárcsák fekete fényezést kapnak, s az elsőkben nyolc-nyolc dugattyú dolgozik. Az elektronikus menetstabilizáló rendszer (ESC) sport-üzemmódot is kínál, de igény szerint teljesen ki is kapcsolható. Kívánságra az Audi az első kerekeket szénszál-erősítésű kerámia féktárcsákkal és hatdugattyús féknyergekkel is felszerelheti.

Az „Audi drive select” menetdinamikai szabályzórendszer eleve az RS 5 Cabriolet szériafelszereltségének része. Segítségével a vezető igény szerint, a „comfort”, „auto” és „dynamic” üzemmódok szerint változtathatja a kormányberendezés, a hétfokozatú S tronic sebességváltó, a fojtószelepek és a kipufogórendszer hangszabályzó szelepeinek működését. Amennyiben a felszereltség valamely MMI navigációs rendszert is tartalmazza, az említetteket az „individual” üzemmód egészíti ki. Az Audi sport-differenciálműve, valamint az „adaptive cruise control” és az áttételét a sebesség függvényében akár száz százalékban is változtató dinamikus kormányzás berendezései szintén integrálhatók a rendszerbe.

További extrafelszerelés, amely az „Audi drive select” rendszerén keresztül szabályozható, a Dynamic Ride Control (DRC) rendszerével működő „plus” sportfutómű. A tisztán mechanikus, így gyakorlatilag késedelem nélkül működő berendezés egy központi szelepen keresztül, olajvezetékekkel kapcsolja össze az egymással átlósan szemben dolgozó két-két lengéscsillapítót. A gyors kanyarvételek során a rendszer önműködően megnöveli a külső íven gördülő, éppen berugózott első kerékre ható támaszerőt. A lengéscsillapítók karakterisztikája három fokozatban állítható.

Felszereltség
Az Audi RS 5 Cabriolet kifejezetten gazdag szériafelszereltséggel gördül le a szerelőszalagról, amelyben egyebek mellett a „plus” parkolássegítő rendszer, a fűthető első ülések, a biztonsági öv automatikus előrenyújtása, szélterelő, világítás-csomag, pihenő-ajánlási funkcióval kiegészített vezetőinformációs rendszer és különböző utas-visszatartó rendszerek csomagja is szerepel. Borulás veszélyét érzékelve a hátsó fejtámlák mögül masszív alumínium borulásvédő idomok emelkednek ki. A sportos és luxus-opciók között a három fokozatban szabályozható fejtér-fűtés, a komfortkulcs, a távolságifény-asszisztens, az „adaptive light” rendszere és a háromzónás komfort automatikus légkondicionáló berendezés is megtalálható.

Az RS 5 Cabriolet kínálatában az A5 család minden fejlett vezetői segédrendszere rendelkezésre áll. Az „adaptive cruise control” technikája önműködően tartja a nyitott négyüléses modell és az előtte haladó jármű közötti követési távolságot, s a fékezésben is segíti a vezetőt, 30 kilométer/óra alatt pedig szükség esetén önállóan maximális lassulást célzó vészfékezést generál. Az „Audi side assist” a jármű mögötti terület folyamatos felügyeletével támogatja a biztonságos sávváltást, míg az „Audi active lane assist” az éppen igénybe vett forgalmi sáv tartását könnyíti. A „plus” parkolássegítő rendszer igény szerint tolatókamerával is bővíthető.

A multimédia területén az Audi korszerű modulok egész rendszerét kínálja, csúcsán a nagykapacitású merevlemezes tárolóval, DVD-meghajtóval és hét col képátlójú színes monitorral működő „MMI Navigation plus” navigációs rendszerrel. Tökéletes kiegészítőjeként az autótelefon funkciót is tartalmazó „Audi connect” szolgáltatások szerepelnek a kínálatban, amelyekkel az RS 5 Cabriolet internetre is csatlakozhat. Utasai így az integrált WLAN-hotspot segítségével mobil eszközeikkel szabadon szörfözhetnek a világhálón. A vezető számára az „Audi connect” testre szabott szolgáltatásai állnak rendelkezése, az „Audi Verkehrsinformationen online” szolgálatától egészen a Google Earth és Street View képeivel végzett navigációig.

Az Audi RS 5 Cabriolet kiszállítása 2013 tavaszán indul.


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER