2011. szeptember 25. vasárnap, 16:42

 

Panaszt kaptunk egy nem budapesti lakostól budapesti parkolással kapcsolatban. Anélkül, hogy állást foglalnánk. Ma lefotóztunk egy VII. kerületi parkoló automatát, ahol semmilyen információ nem található a heti fizetésköteles parkolási időszakra és annak áraira.
Az automatán csak annyi látható, „Vasárnap díjmentes időszak”, a heti parkolási időszakokra és árakra semmiféle információ nem található.

 

budapesti-parkoloautomata

Az Er-park Kft. honlapját felkeresve semmiféle tájékoztatás nincs a parkolási társaság illetékességi területéről, például egy közérthető térképben.
Nincsenek feltüntetve a napi fizetésköteles időszakok és azok árai, csak a pótdíjszámításnál találtunk fizetésköteles órákat kezdet és vég nélkül. Legalábbis kutatva sem találtuk.
Megjegyezzük, hogy pár héttel korábban Budapesten, de külső kerületben lakó kollégánk is böngészte saját célra, hogy szombaton mégis kellene-e fizetnie, sikertelenül.

Ugyanez a helyzet a Parking Kft. honlapjával. Nincs feltüntetve a fizetésköteles parkolási időszak kezdete és vége napokra lebontva, - térképről már ne is beszéljünk – csak a fizetésköteles órák száma és díja.

Kérdezzük, ha budapesti lakos nem tudja, s nem találja meg a parkolási társaságok honlapjain, egy vidéki lakos hogy értesülne?
Kérdezzük, miért nincs ezen egyszerű információ, nem hogy közérthetően, de egyáltalán nem feltüntetve a parkolási társaságok honlapjain?
Nem súrol-e ez fogyasztóvédelmi vétséget? Nem vagyunk jogászok, csak arra gondolunk egy boltban is fel kell tüntetni az áru árát és pl kilogrammra vetített bruttó árát is.

A szélvédő alá való cetlizés egy külön történet avval most nem foglalkozunk.

Tehát íme panaszos honfitársunk levele, melyet változtatás nélkül közlünk:

Tisztelt Szerkesztőség !
Teljesen tanácstalanul és megalázottan jutottam arra az elhatározásra, hogy megosztom Önökkel történetemet. Úgy érzem, nem csak engem érint ez a probléma és elhatároztam, hogy minden követ megmozgatok annak érdekében, hogy ne legyen igazságtalanság ezzel a témával kapcsolatban. A történet: Néhány hónappal korábban, az esti órákban Budapest VII. kerületében jártam és vidéki fejjel :) gondolkodván, nem jutott eszembe, hogy este 7-kor még parkolódíjat kellene fizetnem, így teljesen gyanútlanul hagytam magára kocsimat. Visszaérve sem tapasztaltam semmi rendkívülit , így gyanútlanul hazavezettem. Három héttel később azonban jött az értesítés az Er-park Kft.-től, hogy mivel nem fizettem parkolási díjat, ráadásul a kocsimra tűzött pótdíjat sem fizettem be, ezért megbírságolnak 20 ezer forintra.  (?????)......fellebbezés...kérvények....békéltetőtestület....fogyasztóvédelem.....stb. akik mind jogosnak találták fellebbezésemet, azaz a bírság csökkentését (hangsúlyozom csökkentését és nem eltörlését, hiszen én vagyok a bűnös amiért nem fizettem jegyet). A levelek minden érintetthez eljutottak.Semmi reakció! Ám hamarosan jött a levél az Er-park Kft.-től, hogy még mindig nem fizettem be a 20 ezer Forintos bírságot, úgyhogy ha továbbra sem történik meg, akkor polgári peres eljárás várható. A kérvényekről, fellebbezésről említést sem tettek. Manapság, amikor minden digitális, amikor már az adóbevallást is be lehet küldeni interneten, amikor mindenhol virtuális reklámok jelennek meg, amikor egyesekből és nullákból áll még a levegő is amit beszippantunk, amikor lehetőség van mobil díjfizetésre, akkor miért kell egyszerű piros nejlonzacskót a kocsi ablaktörlője alá biggyeszteni, amit egy lágy fuvallat magáévá tehet, vagy akár egy  kölyök is leszedheti akit fűt a kalandvágy!?? MIÉRT nem lehet levelet kiküldeni a tulajdonosnak, hogy "Figyeljen, ezt elnézte, úgyhogy megbírságoljuk a parkolási díj tízszeresére. Fizesse be, jó? Várunk rá 15 napot." aztán ha nem fizet, akkor írni egy másik levelet, hogy "A legutolsó felszólításunkra nem reagált, úgyhogy már 20ezer Forintnál járunk..." ????????? Tisztában vagyok azzal, hogy nem százezrekről beszélünk és csak egy parkolási ügy, de egy egyszerű hétköznapi embernek ez jelentős összeg (a 110 ezer forintos béréhez képest) és az ügy lebonyolítása számomra felfoghatatlan, a rendszer értelmetlen. Köszönöm, hogy ezt megoszthattam,Tisztelettel: Müller Dániel

parkolo-automata-VII-ker
parkolo-automata-VII-kerulet
parkolo-automata-VII-kerulet-dijak
parkolo-automata-VII-ker-panasz


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Lisztes Csaba
0
 
 
Én annak szoktam örülni, amikor nem működik az automata. Ami nálam sűrűn előfordult, bár kevésszer parkoltam a belvárosban. Akkor odébb sétáltam egyet, és az sem működött. Akkor jött egy hozzátartozó alkalmazott, és már nem is tudom, miben kínálta a megoldást, de nem tetszett..
úgyhogy azóta inkább én sétálok. Ha meg már sokat kell sétálni, nem megyek arra és kész.
A lakóhelyemen viszont határozottan taszítja az aszfalt a parkoló automatákat, hál'ég ez a veszély itt a hegyen még nem fenyeget...
Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER