2011. június 14. kedd, 17:20

 

A technológia gyors fejlődésével egyidejűleg szükség van nagyobb hatótávolságú és nagyobb kapacitású elemekkel rendelkező megbízható járművekre a piacon, a mindenki számára hozzáférhető infrastruktúrára a gyorstöltés biztosítása érdekében valamint az ezeket támogató szabályozásra.

elektromos-auto-toltese

Az ELMŰ-ÉMÁSZ Társaságcsoport vezető áramszolgáltatóként megtette az infrastruktúra kiépítéséhez szükséges első lépéseket. 2010 szeptemberében székházuk előtt felállították az első nyilvános töltőállomást és ez év végéig további 5 töltőállomás felállítását tervezik. Továbbá, eltökélt szándékuk az e-mobility terjesztésének támogatása, ennek érdekében kezdeményezték az „e-community” létrehozását.

Az „e-community“ platformként szolgál azon vállalatok számára, amelyek úttörő szerepet kívánnak vállalni az e-mobility terén. A 2011. június 14-én hivatalosan megalakuló „e-community” rendes tagokból (ELMŰ-ÉMÁSZ Társaságcsoport, ABB, SAG, Észak Budai Zrt.), támogató tagokból (Ernst & Young, GA Magyarország), stratégiai partnerekből (Citroën, Mitsubishi, Peugeot) valamint vendégekből (Fővárosi Vízművek, The Boston Consulting Group, PricewaterhouseCoopers, BDK, City Taxi, ARVAL, FABRICOM, HOFEKA) áll. Kezdeményezőként az ELMŰ-ÉMÁSZ Társaságcsoport fogja a közösséget koordinálni.

e-community

Ahhoz, hogy Magyarországon a figyelem az e-mobilityre irányulhasson, kulcsfontosságú egy elektromos autókból álló flotta közúton való szerepeltetése. Ebben segítségünkre lesznek rendes tagjaink, akik elektromos járműveket vásárolnak majd és az ELMŰ-ÉMÁSZ csoporttal közösen felépítik a töltőinfrastruktúrát. Az ELMŰ-ÉMÁSZ 2012 végéig ehhez ingyenesen biztosítja mindezen tagok számára a járművek üzemeltetéséhez szükséges villamos energiát. A tagok az elektromos járműveket stratégiai partnereinktől vásárolják, azoktól az autógyártóktól, akik sorozatgyártású elektromos járműveket kínálnak a hazai piacon.

A tapasztalatcsere az „e-community” egyik központi témája. Egyrészt arra törekszünk, hogy a közösség tagjaival együtt tapasztalatokat gyűjtsünk a járművek és az infrastruktúra napi használatával kapcsolatban, másrészt valamennyi partnerünkkel közösen kívánunk hozzájárulni az elektromos mobilitás népszerűsítéséhez a politikai döntéshozókkal szembeni közös lobbi tevékenység, illetve az elektromos mobilitással kapcsolatos általános trendek és fejlődési irányok elemzése révén.

Erőfeszítéseink azonban mit sem érnek, ha nem beszélünk róluk. Ezért kívánjuk a sajtót az e-mobility és „e-community” aktuális eseményeiről és az újításairól folyamatosan tájékoztatni, amelyhez különböző kommunikációs csatornákat fogunk igénybe venni. Terveink között szerepel egyebek között a téma kiállításokon és rendezvényeken történő aktív kommunikációja valamint egy e-mobility-honlap elindítása.

e-mobility

Az Egyesült Nemzetek 1992. évi, a klímaváltozásról szóló keretegyezménye 2050-re előirányozza az üvegházhatású gázok kibocsátásának 80-95 százalékkal történő csökkentését az 1990-es szinthez képest. Ennek fényében az egyéni közlekedés komoly kihívások előtt áll.

Az e-mobility a részben vagy teljes egészében elektromos járművekkel való közúti közlekedést jelenti. Meggyőződésünk, hogy ez az új technológia jelentős hatást fog gyakorolni életünkre a közlekedés és az energiaellátás terén egyaránt, mivel az elektromos hajtás a belső égésű motoroknál csekélyebb mértékben szennyezi a környezetet, továbbá az energiatárolás révén hozzájárul a megújuló energiaforrások fokozottabb alkalmazásához is.

Európában vannak már olyan kísérleti projektek, amelyekben autógyártók, áramszolgáltatók és a nagypolitika (kormányok és önkormányzatok) együttműködve azon dolgoznak, hogy kiépítsék, népszerűsítsék és teszteljék ezt az új üzletágat. Az e-mobility Magyarországon is a figyelem középpontjába fog kerülni, ugyanis a nyugat-európai változások várhatóan hazánkat is elérik: az elektromos járművek (EV) és a hálózatról tölthető hibrid elektromos járművek (PHEV) száma Nyugat-Európában 2020-ra várhatóan eléri a 10 milliót. Számos nagyvárosban, mint például Londonban vagy Amszterdamban már zajlanak az infrastruktúra fejlesztésével kapcsolatos pályázati kiírások, emellett több ország a legkülönbözőbb módon szubvencionálja az elektromos autózás elterjedését.


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER