2010. december 12. vasárnap, 16:11

 

Megkezdődött az elektromos autókra alapozott Intelligens Hálózati Rendszer fejlesztése Mitsubishi-nél
Az MC, az MMC és a MELCO támogatási szerződést kötött NEDO-val

 

A Mitsubishi Corporation (MC), a Mitsubishi Motors Corporation (MMC) és a Mitsubishi Electric Corporation (MELCO) közös kutatási projektről kötött együttműködési megállapodást az Új Energiák és Ipari Technológiák Fejlesztési Szervezetével (NEDO).

A Tokiói Technológiai Intézet tanácsadóként vesz részt e projektben, melynek célja egy elektromos meghajtású, járműveket és azok lítium-ion akkumulátorait hasznosító Intelligens Hálózati Rendszer kifejlesztése.
Az MC, az MMC és a MELCO tavaly március óta dolgoznak a járművek akkumulátorait hasznosító Intelligens Hálózati Rendszeren. Az elektromos járművek elterjedésével az akkumulátor-üzletág gyors növekedése várható. A három partner megkereste a NEDO-t annak érdekében, hogy támogassa a kutatómunkát, és augusztus 24-én pozitív választ kaptak.  Ekkor támogatási szerződést kötöttek, melynek értelmében a NEDO fedezi a projekt költségeinek kétharmadát.
A projekt keretében az MMC elektromos járműveket gyártó üzemében Okazakiban (Nagoya Üzem) megkezdődik a napelemes rendszerek, elektromos járművek és azok újrahasznosított lítium-ion akkumulátorainak rendszerbe állítása. A projekt részét képezik majd azok az elektromos járművek is, melyeken az üzem dolgozói munkába járnak.  Az akkumulátorokat a napelemes és hálózati rendszerek segítségével töltik fel, és egy Üzemi Energiavezérlő Rendszert (FEMS) fejlesztenek ki, hogy optimalizálják az energiafelhasználást és takarékoskodjanak az energiával.
Emellett a projekt célja egy Elektromos Járműintegrációs Rendszer (EIS) kifejlesztése is, ami a töltési és felhasznált áram mennyiségét, valamint a töltés sebességét vezérli, így minimalizálva a járművek terhelését, és lehetővé téve a járművek kiegészítő áramforrásként történő felhasználását a FEMS segítségével.
Együttműködésük révén az MC, az MMC, és a MELCO szeretnék megállapítani, hogy eredményeik miként alkalmazhatók más országokban megvalósuló Intelligens Hálózati Rendszereknél, különös tekintettel a fejlődő országokban megvalósuló projektekre. 
Háttér és kutatási területek
Japánban és világszerte mind több irodában és gyárban, sőt a háztartásokban is egyre elterjedtebb a napelemes rendszerek, az elektromos járművek és más elektromos elosztó rendszerek használata. Emiatt azonban fennáll az a veszély, hogy az áramingadozások és a megújuló forrásból származó többletáram instabillá teheti az elosztó rendszerek működését.

A NEDO energiavezérlési projektjeinek célja a stabil és nagyléptékű elosztórendszerek megvalósítása. A szervezet célja az, hogy két szinten fejlesszen ki és teszteljen energiatároló rendszereket; ezek egyike az elosztó hálózat és felhasználási pontok szintje, ahonnan az energia visszatáplálása is történik a rendszerbe, míg a másik szint a nagyobb, regionális rendszer. E cél megvalósításához a NEDO közös kutatásokat folytat az átfogó energiatárolási technológiák terén.

Az egyes kutatási területek:
1. Az EMS-ben alkalmazható akkumulátor-technológiákat érintő kutatás-fejlesztés felhasználói oldala.
2. Az EMS működésének bemutatása a fenti energiatároló akkumulátor-technológiák segítségével.
3. Az értékelési módszerek és szabványosítás kidolgozása az áramelosztás rendszerezésének eszközeként, tekintettel a nemzetközi piacokon bekövetkező fejleményekre is.
Az MC, az MMC, és a MELCO által végzett kutatás-fejlesztési munka felméri azokat a problémákat, amelyek a megújuló energia és az elektromos járművek széleskörű használatával felléphetnek. A NEDO kutatási tevékenységének eredményeként felismert problémák megválaszolása érdekében a partnerek megvizsgálják az akkumulátorok felhasználói oldalon – a háztartásokban és gyárakban – történő telepítésének hatékonyságát, és a szükséges technológiák kifejlesztésének lehetőségeit.

uzemi energiavezerlo rendszer

*PCS (Energia Szabályzó Alrendszer):
Elektromos berendezés, ami szabályozza az áramerősséget, a feszültséget és a felhasznált vagy betáplált áram frekvenciáját.
*FEMS (Üzemi Energiavezérlő Rendszer)
Elektromos és IT berendezés, ami az áramellátást és -felhasználást szabályozza a nagoyai üzem elosztórendszere, valamint az újrahasznosított akkumulátorok, napelemes rendszerek és elektromos járművek között.

jarmu toltesenek vezerlese

Az egyes partnerek szerepe
1. Mitsubishi Corporation
Az intelligens elosztóhálózatokban (V2X: Otthoni és Üzemi Járművek, stb.) és a hétköznapi infrastrukturális rendszerekben felhasználható akkumulátorokat érintő kutatás a V2X megvalósítása érdekében.  A nemzetközi fejlesztések irányítása a Tokiói Technológiai Intézet segítségével. 
2. Mitsubishi Motors Corporation
A V2X, főként pedig az i-MiEV (az MMC által gyártott elektromos jármű) fejlesztése, az elektromos járművekből történő információátvitel tanulmányozása a V2X megvalósítása érdekében, az elektromos járművek „lemerítés” funkciójának, valamint az elektromos járművek és felszerelések közötti csatlakozási pontok továbbfejlesztése (kiterjesztve a CHAdeMO szabványt).
3. Mitsubishi Electric Corporation
EMS (energiavezérlő rendszer) kifejlesztése üzemek és háztartások számára, valamint sokoldalú információs rendszerek kifejlesztése elektromos járművekben történő alkalmazásra.

A szerződés tartama és a projekt határideje
A szerződés a 2011-es pénzügyi év végéig lesz érvényben, míg a NEDO-val közös kutatási projekt a 2014-es pénzügyi év végéig tart majd.
A MC még a NEDO-val közös kutatási projekt előzetes, 2011. március 31-ig esedékes értékelése előtt nyilvánosságra hoz bizonyos kutatási eredményeket. A vállalat tovább kutatja azokat az üzleti lehetőségeket, amelyek révén tevékenységét nemzetközi szinten is bővítheti.

 

 


  •  

Újabb cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER