2012. január 10. kedd, 11:34

 

Különleges tematikus modellel jelent meg az Audi Detroitban, az Észak-Amerikai Nemzetközi Autószalon alkalmával. Az Audi Q3 Vail 231 kW (314 LE) teljesítményű kompakt SUV-modell, amely erőteljes karakterét sportos életstílussal ötvözve a nagyhírű amerikai télisport-központ nevét viseli. A Q3 Vail a még egészen fiatal, 2011-ben a piacra érkezett modellsorozat igazi különlegességeként mutatkozott be.

A Q3 Vail formájában az Audi a SUV-koncepció egy egészen újszerű interpretációjával szolgál. A tematikus újdonság elsősorban a fiatal, s a téli sportok iránt rajongó vásárlókört célozza, akik kedvenc időtöltése a sí és a snowboard. Az Audi Q3 Vail kimondottan sportos és robusztus kompakt SUV-modell, amelyet alapvetően elegáns megjelenés, egyéni design-stílusjegyek, illetve praktikus részletmegoldások sokasága jellemez.

audi-q3-vail

A tematikus modell a kifejezetten számára kreált „Energia-vörös” színben jelent meg, amely aranyszínű gyöngyház-hatású részecskéket tartalmaz. A karosszéria külső kiegészítő elemei matt szürke fényezést kaptak, ezzel is a jármű robusztus és természet-közeli karakterét hangsúlyozva. A magas fényű díszítő elemek a sorozatgyártású modellek kínálatából ismert csomagja ez esetben az ablakok alumínium illetve fényes fekete tónusú szegélyeiből áll.

Az Audi „singleframe” hűtőrácsát függőleges alumíniumtagok alkotják, amelyek teljes magasságában végigfutnak, s a szériamodelleken a márkaemblémát hordozó felső kereszttaghoz érve markánsan előredomborodnak. A rácstagok szintén a „bicolor” témát hangsúlyozzák, amit a tervezők kifejezetten a Q3 Vail számára állítottak össze: oldaléleik matt kvarc, míg karcsú első felületük magas fényű bevonatot kapott.

A fényszórókban a nappali menetfényt adó fényvezető csövek alsó régiója antracit árnyalatú fényezéssel készült. Oldalsó légbeömlő nyílásai szintén a tematikus modell erőteljes fellépését emelik ki, felső részükön masszív alumíniumbetétek húzódnak. Az orr alatti erős védőlemez anyaga szintén alumínium.

A Q3 Vail oldalnézetén a látványosan kiszélesített sárvédők és a küszöbök fellépő-lécei tűnnek mindjárt szembe, amelyek az Audi gyári kiegészítőinek széles körű programjában is megjelennek majd. Az új tervezésű alumínium tetősínek kifejezetten a síléc- és snowboard-tartókhoz igazodnak, mindkettő szénszál-erősítésű műanyagból készült.

A tetősínek első tartója kompakt, energiatakarékos LED-technikájú fényszórókat integrál, amelyek széles tartományon világítják meg az Audi Q3 Vail környezetét. A fényforrások a tetőmodul egyik kapcsolójával vezérelhetők.

Az Audi Q3 Vail 8,5J x 20 méretű, ötküllős keréktárcsákra szerelt 255/45 dimenziójú, terepmintás gumiabroncsokon gördül, előbbiek élei – akárcsak a „singleframe” hűtőrácson – fényes felületű, míg a küllők középső sávja ugyanazon matt kvarc-árnyalatot kapta. A nyomtávot elöl és hátul egyaránt 40 milliméterrel szélesítették a tervezők, míg a karosszéria 30 milliméterrel áll magasabban. Az Audi új tematikus modellje farán is több egyéni megoldást mutat, a kettős vezetésű kipufogórendszere végcsövei a diffúzor-elemet és az alsó védőlemezt integráló egységben jelennek meg.

Az Audi Q3 Vail utastere az igényesség és a sportos stílusú elegancia jegyében született, amit három alapvető szín – a fekete, a szürke és a vörös – sajátos harmóniája is sugall. A mennyezetkárpit titánszürke Alcantara, a beltér alaptónusa egyebekben – a szőnyegeket is beleértve – a fekete. A bordázott szőnyegeket vörös bársony-bőr szegélyek övezik.

Üléskárpitként újszerű bőr-szövet kombináció szolgál, amelyben a keskeny, mindössze néhány tizedmilliméteres bőrcsíkok cérnával befonva húzódnak. A kárpitozott felületeket kettős díszvarrású szegélyek veszik körül, amelyek az összes kontrasztvarrással együtt vörös színűek. A bevonatok kisebb vörös bársony-bőr betéteket is tartalmaznak, e különösen strapabíró kivitel első pillantásra a nubukra hasonlít, ám jóval finomabb struktúra jellemzi. Az ajtókárpitokat szintén vörös bársony-bőr betétek díszítik, amelyeket acélszürke finomnappa bőr övez.

Az újdonság teljes műszerfalát fekete finomnappa bőr borítja, itt titánszürke kontrasztvarrások gondoskodnak az igényes stílusról. A műszeregység feletti árnyékolót ezzel szemben vörössel varrott acélszürke bőr fedi, amely az első és hátsó ajtók kartámaszain is megjelenik. A középső alagút első részét szintén bőr borítja.

Az S tronic sebességváltó karja körüli betét, a vezetőtér első fele és az ajtók díszítőberakásainak anyaga háromdimenziós hatású nemesacél szövet, amely különleges és bonyolult folyamat eredményeképpen készül. A váltókar fényes fekete gyűrűt és egy alumínium-plakettet hordoz, amelybe a „Q3 Vail“ feliratot gravírozták. Mandzsettája szintén vörös díszvarrásokkal készült.

A műszeregységet az alumínium jellemzi, mindjárt szembetűnő a sebesség- és a fordulatszámmérő körkörös csiszolású fém számlapja, de szegélygyűrűik és a kontrollámpák peremeit is fémből formálták ki. A számlapoknak és a mutatóknak keresztirányú bordák és kisebb idomok kölcsönöznek sportos, háromdimenziós hatást. A kormánykerék szintén vörös díszvarrásokkal és alumínium díszítőelemmel készült, hátoldalán a hétfokozatú S tronic sebességváltó nagyméretű kapcsolóbillentyűi tűnnek fel. A lábtámasz és a pedálzat vastag gumibetéteket kapott, nyílásaikon át jól látható az alattuk húzódó nemesacél felület.

Az utastér egyes részein fényes fekete díszítőelemek vannak, a rajtuk elhelyezett kijelzők és kezelőelemek pedig „lebegő” hatást keltenek. E megoldások a vezetőtérben, a légbefúvó nyílások illetve az MMI kezelőpanel környezetében és a középkonzol kapcsolóinak sávján egyaránt fellelhetők. A fekete kapcsolók alumínium-berakásaikkal különösen igényes hatást keltenek. A légkondicionáló berendezés szabályzógombait krómelemek díszítik, a légbefúvó nyílások lamellázata fekete forgatókerekein pedig szintén krómberakás látható. Az „MMI Navigation plus” navigációs rendszer úgynevezett „softkey” gombjai alumíniumból készültek, akárcsak a kezelőpaneljét díszítő keskeny csíkok. Manuálisan kihajtható monitorját a műszerfaléval megegyező stílusú felület szegélyezi. A rendszer különleges szolgáltatása az Audi Q3 Vail pillanatnyi hossz- és keresztirányú dőlésszögét jelző animáció. Azon területeken, amelyek térképe nem szerepel rendszerében, az „MMI Navigation plus” az útvonal földrajzi pozíciós adatainak feltüntetésével könnyíti a tájékozódást.

Az Audi Q3 Vail utastere két hasznos tárgyat is kínál a téli sportolók számára. A csomagtér oldalában elektromos töltő található, amelyben a kézilámpa egyszerre tárolható illetve tölthető. Hasonló technikával működik az első ülések közötti pohártartók termosza, amelyben az italok hűthetők és melegíthetők is. Mindkét eszközben világító diódák (LED) tájékoztatnak a töltöttségi állapotról. A kézilámpa további előnye, hogy LED-világítása mellett infravörös melegítőfunkcióval is szolgál, amely akár a kezek, akár a sícipők felmelegítésekor egyaránt hasznos lehet.

A tematikus modell igényes megoldása a fűthető ülőpárnákat integráló csomagtér-szőnyeg, amely kihajtva a rakodóperemen kínál kényelmes és meleg helyet a sícipők fel- és levételéhez, pakoláskor pedig hatékonyan védi a karosszériát. A kellő fényről a csomagtér-ajtóba épített kisméretű, LED-technikájú lámpák gondoskodnak.

Az Audi Q3 Vail erőforrásául egy közvetlen benzinbefecskendezéssel és turbófeltöltéssel működő, öthengeres 2.5 TFSI motor szolgál, amely 2.480 köbcentiméter összlökettérfogatából 231 kW (314 LE) teljesítményt illetve 400 newtonméter maximális forgatónyomatékot produkál.

A motor öt hengere számozott, a szelepfedél pedig vörös lakkbevonatot kapott. Az erőforrást szénszál-erősítésű műanyagból (CFP) készült borítás fedi részben, s a levegőszűrő is hatékony szennyeződésvédelemben részesült. A motorteret műanyag designelem veszi körül, a fedél belső oldalának zajcsillapító paplanjában pedig sötétszürkével beleszőtt „Q3 Vail“ felirat jelenik meg. A turbófeltöltésű öthengeres aggregát hétfokozatú S tronic sebességváltón keresztül továbbítja teljesítményét a quattro állandó összkerékhajtás felé. Az Audi Q3 Vail álló helyzetből mindössze 5,5 másodperc alatt gyorsít fel 100 kilométer/órás tempóra, végsebessége pedig 262 kilométer/óra.


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER