2012. január 10. kedd, 10:43

 

A Nissan e-NV200 koncepcióautó a jövő elérhető árú, többféle felhasználási célú, zéró-emissziós kishaszonjárművét vetíti előre. Az új Nissan Pathfinder aerodinamikus formájával és csökkentett fogyasztásával a következő generációs SUV.

nissan-e-nv200

Az új e-NV200
A 2012-es Detroiti Autókiállításon bemutatásra kerülő innovatív Nissan e-NV200 tanulmány újabb bizonyítékot szolgáltat a Nissan vezető szerepére az autóiparban a zéró-emissziós megoldások tekintetében. A népszerű Nissan NV200 többcélú autóra alapuló Nissan e-NV200 a közeljövőben sorozatgyártásba kerülő, teljesen elektromos hajtású autó előképe, rugalmasan alakítható, tágas, vállalkozók és családok használatára kialakított belső térrel.    

"A Nissan e-NV200, amelynek hajtáslánca nem használ szénhidrogén alapú üzemanyagot, nincs kipufogója, és nem bocsát ki káros anyagot, a csendes, kényelmes vezethetőséget nagyméretű, sokféleképpen alakítható, funkcionális belső térrel ötvözi, miközben karosszériájának külső hossza kicsi" - mondta Hideto Murakami, a Nissan Motor Co. alelnöke. "Ennek az autónak esélye van arra, hogy kategóriájában átrendezze az erőviszonyokat. Akkumulátor-kapacitása nagyjából olyan hatótávolság elérését teszi lehetővé, mint a Nissan LEAF-é, hasznos teherbírása és raktér-térfogata pedig a jelenlegi NV200 szintjén van. A sorozatgyártású változat célcsoportját első sorban a vállalkozók képezik, de a magánszemélyeket is figyelembe vettük."  

A Nissan e-NV200 tanulmány, mint lehetséges sorozatgyártású autó üzemeltetési költségei kisebbek a jelenlegi, belsőégésű motorral hajtott változatokénál.  
"Egy olyan jármű, mint a Nissan e-NV200 több tekintetben is felpörgetné a kisáruszállítók jelenlegi piacát - segítené a városi életminőség javítását, és
okos befektetési lehetőséget kínálna úgy a nagy-, mint a kisvállalkozások számára" - tette hozzá Murakami. 

nissan-e-nv200-taxi

Az NV200 és a Nissan elektromos autók (EV) jellegzetes megjelenése
A Nissan e-NV200 külseje a jelenlegi sorozatgyártású NV200-éra alapul, ehhez adódnak hozzá az úttörő Nissan LEAF erőteljes vizuális megkülönböztető jegyei. A többcélú és elismert NV200 kishaszonjármű 2010-ben elnyerte a „Az év kisteherautója" nemzetközi kitüntetést a Nissan számára, továbbá 2011-ben a design és az egyre fontosabbá váló fogyasztói igények közelítését elősegítő szervezet, az Universal Design GMbH által adott Universal Design Díjat. Ezen felül Kínában 2010-ben elnyerte a CDV-díjat, Japánban pedig kategóriájában vezető szerepre tett szert széles modell-palettájával, amely egy taxi-változatot is tartalmaz. 

A Nissan e-NV200 tanulmányautó EV-stílusjegyei az autó „arcán" kezdődnek. A széles motorházon a töltő csatlakozó középen elhelyezkedő, nagyméretű fedele, valamint a kék Nissan-embléma és a hosszan húzódó, LED-es fényszóró vonja magára a figyelmet. A külső megjelenést a jellegzetes élek és a nagy karosszériafelületek határozzák meg. A nagyméretű első szélvédőt és a hosszú hátsó „üvegházat" a tető nagy üvegfelületei egészítik ki, melyek által szellős, nyitott hatású belső környezet jön létre. A külső szín, a környezetbarát jelleget kihangsúlyozó „Aqua Blue" kék a Nissan LEAF koncepcióját követve.  

A Nissan e-NV200 belseje az elektromos műszerek, a kék díszítések és világos színek révén a Nissan elektromos autók tiszta, modern vonalvezetését tükrözi, miközben megőrzi az NV200 erőteljes funkcionalitását is. Az e-NV200 belső terében jelen van a korszerű telematika is, a középkonzol lapos kijelzője táblagéphez hasonlóan veszi és megválaszolja a használó utasításait.  

Zéró-emissziós hajtáslánc
A Nissan e-NV200 hajtásláncának fő részegységei megegyeznek az innovatív Nissan LEAF-ével. A zajmentes, zéró-emissziós teljesítményt egy 48 modulból álló lítium-ion akkumulátor, valamint a gyors reagálású 80 kW teljesítményű, váltóáramú szinkronmotor biztosítja, melynek nyomatéka 280 Nm. A hagyományos belsőégésű motoroktól eltérően, ez a motor már az induláskor a nyomaték 100%-át leadja, így azonnali reagálásával kiváló gyorsító képességet, kényelmes vezetés-érzetet biztosít.   

A Nissan LEAF-hez hasonlóan, a Nissan e-NV200 jól reagál a vezető akaratára, élvezetesen vezethető, és így megfelel az eddig hagyományos, benzinüzemű járműveket vezető felhasználók elvárásainak. Ugyanúgy, mint a Nissan LEAF, a Nissan e-NV200 tanulmány kimagaslóan jó energiafogyasztási jellemzőkkel bír, ami elsődleges fontosságú a haszonjármű-üzemeltetők számára. 

Folyamatban van a valós üzemi körülmények közötti kipróbálás
A Nissan e-NV200 világpremierje mellett megkezdődött az NV200-ra alapuló prototípus villanyautók üzemi próbája is, hogy a világpiac különböző helyeiről visszajelzés születhessen a szállító és egyéb vállalatok általi valós használat alapján.  Az első üzemi próba 2011 nyarán kezdődött a Japán Postánál, amely csomagkiszállításra használta az autó Yokohamában. További tesztek kezdődtek az elmúlt hónapban Londonban a FedEx-nél. Az ezekről érkező visszajelzések segítik a Nissant, hogy a pontosan meghatározott üzemeltetői igényeknek megfelelően alakíthassa ki a jövő akkumulátoros hajtású kishaszonjárműveit. 



A Nissan a „Jövő New Yorki Taxija"
A Nissan NV200 igazi világ-autó, amelyet Japánban, Európában és Kínában is gyártanak, és a világ 40 országában értékesítik. További piaci bevezetése várható Észak-Amerikában és Indiában. Vitathatatlanul a leginkább látványos szerep azonban 2013 végén vár rá, amikor az NV200 New York város hivatalos sárga taxijává válik, és becslések szerint naponta 600.000 utast szállítását végzi. 

A több éven át tartó „Holnap Taxija" versengés során több más világcég terméke közül azért az NV200-at választották, mert kis külső méretei mellett maximális belső teret biztosít. A teljesen új Nissan NV200 Taxi kialakítása taxi-tulajdonosok és vezetők százainak, valamint utasok ezreinek igényeit tükrözi, akik megosztották elképzeléseiket és a számukra fontos követelményeket a Nissan formatervezőivel és mérnökeivel. 

A Nissan NV200 Taxi belső kialakítása négy utas és csomagjaik elhelyezésére szolgáló bőséges teret tartalmaz, ehhez járulnak a tolóajtók, a könnyű be- és kiszállást biztosító belépő küszöbök, a kapaszkodók, valamint az utasok által szabályozható fűtő/légkondicionáló rendszer. Az utastér levegőminőségét polifenol-szűrő javítja, korszerű belső anyagok biztosítják az utastér friss illatát, az ülések lélegző, anti-mikrobális, könnyen tisztítható, környezetbarát borításúak.  



Az új Nissan Pathfinder
A másik bemutatásra kerülő modell, az új Nissan Pathfinder tanulmányautó - az elkövetkező 2 évben várhatóan megjelenő 20 új vagy áttervezett modell egyikeként - új formatervi hangsúlyokat vetít előre.

A Nissan „újra feltalálja" a Pathfinder SUV-ot, hogy megnyerje azokat a vevőket, akik kényelmes, innovatív technológiát felvonultató, kedvező üzemanyag-fogyasztású, de a SUV-ok hagyományos tulajdonságaival rendelkező autót keresnek. A Detroiti Autókiállításon bemutatásra kerülő Pathfinder koncepcióautó előre vetíti az új stílust, külsőt és megjelenést, amit a Nissan bevezet ebben a szegmensben, amikor 2012 végén az észak-amerikai kereskedőknél megjelenik az új modell. A Pathfinder, amely a Nissan egyik legismertebb modellje az USA-ban, az első lesz a 20 új vagy áttervezett modell közül, melyeket a Nissan a tervek szerint a következő két évben bevezet ezen a piacon. 

Pathfinder tanulmányautó: korszerű design, 7 üléses SUV

Az első látásra nyilvánvaló, hogy a megújult Pathfinder megváltoztatja a Nissan márka szerepét. A stílusos negyedik generációs Pathfinder új külseje és kialakítása ideálissá teszi az autót azoknak a kalandkereső vevők számára, akiknek kompromisszumok nélküli többcélúan felhasználható, de SUV-jellegű járműre van szüksége. A Pathfinder tanulmányon végighúzódó jellegzetes vonalvezetés megmutatja, hogy milyen design-arculatúak lesznek a jövő Nissan modelljei. A Pathfinderben rugalmasan alakítható három üléssor hét utasnak ad majd helyet.   

Az új Pathfinder aerodinamikailag kedvező kialakítású karosszériájához finomított működésű V6-os motor és a következő generációjú folyamatosan változó áttételű sebességváltó (CVT) csatlakozik, s ezek révén egyike a piacon található, leggazdaságosabb üzemű 7 üléses járműveknek. Az előzetes becslések szerint a vegyes városi/országúti fogyasztásmérési ciklusban 25%-kal jobbak az adatai, mint a korábbi V6-os változatnak. Azon túlmenően, hogy az útviszonyokhoz igazodó négykerék-hajtásrendszerrel rendelkezik, az új Pathfinder a szegmensben vontatóképességével is versenyképes az élenjárókkal szemben.   

Míg a Detroitban bemutatásra kerülő Pathfinder tanulmányautó bepillantást enged abba, hogy melyek lesznek a sorozatgyártású modell külső formai jegyei, a belső kialakítás és a technológia jellemzőire még várni kell. Biztonsággal kijelenthető azonban, hogy a következő generációs Pathfinder tágas utastere innovatív megoldásokat és a kategória szintjét meghaladó kézi kidolgozást mutat majd fel, mind a három üléssornál kiemelkedően nagy lábtérrel és a harmadik üléssor mögött hatalmas rakodóhellyel. Hamarosan további információk is elérhetőek lesznek az autóról. 

Bár a Pathfinder modellnév közös az európai rokonnal, ez az új modell kifejezetten az amerikai piac számára lett kifejlesztve, és a Nissan nem tervezi az európai bevezetését.


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER