Címkék: elektromos rallyautó | Opel Corsa | rally

2019. augusztus 22. csütörtök, 17:39

Teljesen új fejezet kezdődik az autósportban, indul a bőgő motorok nélküli "hangtalan" rally. Vajon honnan fogja tudni a közönség, hogy már a kanyar előtt van a versenyautó? A pálya előző szakaszán lévő közönség hangorkánjából?

 



Az Opel akkumulátoros-elektromos raliautót kínál a vevőinek. Az Opel Corsa-e típuson alapuló elektromos versenyautó világpremierje a Frankfurti Autószalonon (közönségnapok szeptember 12-22.) lesz. Jövőre pedig indul az ADAC Opel e-Rally Cup, a villanyautók világszerte első márkakupája.

Az új versenysorozattal sikeres partnerkapcsolatát folytatja az Opel és az ADAC (ADAC: Allgemeiner Deutscher Automobil-Club, Német Autóklub). Az elmúlt években 18 nemzet csaknem száz tehetségének nyújtott perfekt beszállási lehetőséget a ralisportba az ADAC Opel Rallye Cup. A gyors pilóták az ADAC Opel Rallye Junior Team tagjaként, nemzetközi szinten mutathatták meg tudásukat – zsinórban (2015-től 2018-ig) meg is szereztek négy Európa-bajnoki címet az ADAM R2-vel. Most az új Opel Corsa-e lép az ADAM helyébe a rali pályákon. Az új versenyautó teljesítménye 100 kW/136 LE, álló helyzettől kifejtett nyomatéka pedig 260 newtonméter.

„A Corsa-e mindenki villanyautója – rendszeres használatra tökéletesen alkalmas, és megfizethető. E jellemzők sokat számítanak az autósportban is, sőt abban csak igazán! Nem kevésbé értékes tulajdonság az új Corsa aktív és dinamikus viselkedése. A széria-kocsi alapján fejlesztettük ki az elektromos raliautót – a világ első gyártójaként“, mondta az új márkakupáról szólva az Opel-főnök, Michael Lohscheller.

Az ADAC sport-elnöke, Hermann Tomczyk hozzátette: „Az ADAC Opel e‑Rally Cup elsőként hozza be az elektromos hajtást a tömegsportba, és mindenekelőtt az utánpótlás nevelésbe, amiben új lehetőségeket nyit meg előttünk az innovatív koncepció, illetve az együttműködés a PSA csoporttal. Biztos vagyok, hogy az ADAC Opel e-Rally Cup messze Németország határain túl is erős impulzust ad az autósportnak!“

Az ADAC Opel e-Rally kupát kezdetben a német rali-bajnokságban és néhány kiválasztott további rendezvényen írják ki. Indítását 2020 nyarára tervezik, és a következő évre átnyúlóan legalább nyolc pontszerző futamból áll össze az úgynevezett „Super Season“. A koncepció része ezenkívül egy átfogó tehetségfejlesztő program, amelynek első lépcsőjét többek között a 2016-ban debütált nagy sikerű ADAC Opel Rallye Academy alkotja. Akkor több mint ezer fiatal érdeklődő jelentkezett az egyedülálló „rali-válogatóra”, amelyből egyenesen az ADAC Opel Rallye Cup-ba vezetett a legtehetségesebbek útja. Ezt a jól kitalált koncepciót viszik most tovább, egészen a nemzetközi élvonalig kiépítve.

Az Academy és az ADAC Opel e-Rally Cup révén a legjobb utánpótlás-versenyzők, az új Opel Corsa R2-vel, felléphetnek a támogató program következő lépcsőfokára, a Junior Rali Európa-bajnokságba. Csúcstehetségeknek további lehetőségeket is kínál az Opel betagozódása a PSA csoportba, hiszen két testvérmárkája közül a Peugeot erős versenygépeket futtat az R5-szabályzat szerint, a Citroën pedig a világbajnokságban szerepel. Megvan tehát az esély felemelkedni a rali legmagasabb csúcsaira.

„Az Opel kötődése hagyományosan erős a ralisporthoz. Büszkén tekintünk vissza eredményeinkre, a hét Európa-bajnokágra és a Walter Röhrl - Christian Geistdörfer páros 1982-es világbajnokságára, Opel Ascona 400-zal. Most elektromosan folytatjuk, és meg fognak lepődni a szurkolók, hogy hogyan megy az e-Cup autónk!“, mondta Lohscheller.

Az Opel Corsa-e Rallyt teljes gőzzel fejlesztik Rüsselsheimben. Egyelőre 15 darabot állítanak elő az ADAC Opel e-Rally Cup 2020/2021-es sorozatához. Ügyfélcsapatoknak jóval 50 ezer eurós nettó ár alatt kínálja a kocsit az Opel Motorsport.



Opel Corsa-e Rally műszaki adatok

Elektromos motor:     szinkronmotor
Teljesítmény:     100 kW (136 LE)
Nyomaték:     260 Nm
Energiatároló:     lítiumion-akkumulátor, 50 kWh
Erőátvitel:     fronthajtás, Torsen-differenciállal
Futómű:     rali-futómű, elöl McPherson-rugóstagok, Uniball gömbcsuklókkal
Kerék:     7 x 17 col; ET20
Kormánymű:     elektromos szervokormány:
Fék:     4-dugattyús féknyergek, hűtött tárcsák, elöl 332x28 mm, hátul 264x12-mm. Féknyomás hátul állítható, rekuperáláshoz illesztett fékvezérlés, hidraulikus „Fly-Off“ kézifék
Karosszéria:     könnyített nyers karosszéria, hegesztett bukócső-keret, alsó motor- és váltómű-védő lemez, tűzoltó készülék, száraz akkumulátor, gyorszáras géptető és hátsó fedél, vonószemek
Elektromos rendszer:     ESP, kipörgésgátló és ABS kikapcsolva, autósport-műszerfal adatnaplózóval, újonnan fejlesztett nagyfeszültségű (HV) biztonsági figyelmeztető rendszer, opcióként Tripmaster és kiegészítő fényszórók
Méretek:     hosszúság: 4.060 mm
szélesség: 1.770 mm (5 mm-rel nagyobb a szériánál)
magasság: 1.440 mm (5 mm-rel nagyobb a szériánál)
tengelytáv: 2.540 mm (2 mm-rel nagyobb a szériánál)

 


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER