Címkék: Toyota | világbajnokság

2020. február 20. csütörtök, 20:10

 

A Toyota az elmúlt években sikert sikerre halmozó (2018 WRC konstruktőri világbajnoki cím, 2019 WRC egyéni világbajnoki cím, 2018/2019 WEC konstruktőri és egyéni világbajnoki cím, 2019 Dakar győzelem, 2020 Dakar második hely) versenyistállója, a Toyota Gazoo Racing ismertette teljes 2020-as világszintű motorsporttevékenységével kapcsolatos tervezet. Szinte végig venni is nehéz, hány területen képviselteti magát a versenysportban a világ legnépszerűbb autómárkája, és az autógyártó prémium márkája, a Lexus.

 

 

 A Toyota Gazoo Racing (TGR) legfontosabb célkitűzése, hogy egyre jobb autók készüljenek, és ennek szellemében a motorsport tökéletesítése áll a célkeresztben. A Toyota Gazoo Racing törekvése szerint a motorsport termékeinek fejlesztésétől kezdve a GR Garage létrehozásáig minden az autórajongók táborának bővítését szolgálja. A TGR azzal kezdte a 2019-es évet, hogy öszetettben győzelmet aratott a Dakar Rallyn.

 A FIA Hosszútávú Világbajnokságon (WEC), megszerezte a bajnoki címet a csapatok és a pilóták mezőnyében is, illetve sorozatban másodszor is győzött a Le Mans 24 órás futamon. A FIA Rally Világbajnkoságon (WRC) az autógyártó megszerezte a bajnoki címet a pilóták és a navigátorok mezőnyében is. Japánban megnyerte a SUPER GT és a Super Formula bajnokságokat, illetve a Japán Rally bajnokságot saját géposztályában. 2019 egy sikeres év a Toyota Gazoo Racing számára, amely Japánban és külföldön egyaránt remekül bizonyította a Toyota és az autóversenyzés között fennálló erős kapcsolatot. Persze idén sem terveznek hátradőlni: annak érdekében, hogy egy szélesebb közönséghez is eljuttassák a vezetés álmait és izgalmait, 2020-ben mind Japánban, mind külföldön tovább folytatják sokszínű motorsport-tevékenységeiket.

 

 

 

A WEC 2019-2020 évi idénye lesz az utolsó a TS050 HYBRID számára, ezért a Toyota sorozatban harmadszor is győzni kínán a Le Mans 24 órás futamon. A WEC Le Mans futam után kezdődő 2020-2021 évi idényében a Le Mans Hypercar (LMH) géposztályban kíván indulni a GR Super Sport modellen alapuló versenyautóval, amely jelenleg fejlesztés alatt áll. A csapat összeállításának közzétételét a versenyistálló későbbi időpontra ígéri. A WRC-ben mindenesetre teljesen megújult a Toyota pilótáinak és navigátorainak névsorát. A WRC 10 év óta először tér majd vissza Japánba, ahol az Aichi és Gifu prefektúrák területén rendezik majd a Japán Rallyt novemberben. A SUPER GT bajnokságban a Supra 15 év óta első alkalommal tér vissza a GT500 géposztályba. A pilóták fejlődése érdekében, illetve azért, hogy világszinten is versenyképes japán pilótákat neveljen ki, a versenyistálló elindította a TGR Driver Challenge Programot (TGR-DC). Emellett autókat ajánlanak fel a ROOKIE Racing számára, hogy ennek a különböző pilótákat összefogó, privát csapatnak a szakértelmével és meglátásaival is gazdagíthassa tapasztalatait amelyeket felhasználhat majd a termékfejlesztésben. A versenyistálló Japánban már online előrendeléseket fogad az új GR Yaris modellre, ami a “GR” paletta második globális tagja. A GR Yarist azzal a szándékkal alkották meg, hogy a vállalatnak ismét legyen egy valódi utcai sportautója ebben a kategóriában. Morizo főpilóta, vagyis Akio Toyoda elnök autóversenyző énje már a fejlesztés kezdetétől részt vett az autó tesztelésében és kiértékelésében. A TGR által a WRC futamokon felhalmozott tudás felhasználásával úgy tervezték meg a GR Yarist, hogy egy vérbeli, összkerékhajtású sportkocsi élményét nyújtsa. A TGR a jövőben továbbra is felhasználja majd az autóversenyzésben megszerzett ismereteket a termékfejlesztésben, és tovább szélesíti GR-sorozat modellkínálatát.

A Toyota motorsport tevékenységei 2020-ban

1. SUPER GT
GT500 géposztály
2020-ban a TGR először indítja majd a GR Suprát a GT500 géposztályban
A TOYOTA CUSTOMIZING & DEVELOPMENT Co., Ltd. közreműködésével hat csapatot, illetve hat autót támogatnak.
Sacha Fenestraz és Ritomo Miyata – akik tavaly a Japán Formula 3 bajnokságban indultak – csatlakoznak a TGP pilóta csapatához.

G.o. Csapat Autó Rsz. Pilóta Gumi
GT
500 TGR TEAM
WAKO’S ROOKIE WAKO’S 4CR
GR Supra 14 Kazuya Oshima (Japán) BS
Sho Tsuboi (Japán)
TGR TEAM 
WedsSport BANDOH WedsSport ADVAN
GR Supra 19 Yuji Kunimoto (Japán) YH
Ritomo Miyata (Japán)
TGR TEAM au TOM'S au TOM’S
GR Supra 36 Yuhi Sekiguchi (Japán) BS
Sacha Fenestraz (Franciaország)
TGR TEAM
KeePer TOM'S KeePer TOM'S
GR Supra 37 Ryo Hirakawa (Japán) BS
Nick Cassidy (Új-Zéland)
TGR TEAM
ZENT CERUMO ZENT
GR Supra 38 Yuji Tachikawa (Japán) BS
Hiroaki Ishiura (Japán)
TGR TEAM SARD DENSO KOBELCO SARD GR Supra 39 Heikki Kovalainen (Finnország) BS
Yuichi Nakayama (Japán)
Gumiabroncs: BS: Bridgestone, YH: Yokohama

GT300 géposztály
A GT300 géposztályban a TOYOTA GAZOO Racing 2 Prius PHV, egy GR Supra és négy Lexus RC F GT3 modellel indul majd.

G.o. Csapat Autó Rsz. Pilóta Gumi


GT
300
apr TOYOTA
GR SPORT
PRIUS PHV
apr GT 30 Hiroaki Nagai (Japán) YH
Manabu Orido (Japán)
31 Koki Saga (Japán) BS
Yuki Nakayama (Japán)      
Saitama Toyopet
Green Brave Saitama Toyopet GB GR Supra GT 52 Hiroki Yoshida (Japán) BS
Kohta Kawaai (Japán)
Panther arto Team
Thailand arto RC F GT3 35 TBN YH
TBN
LM corsa SYNTIUM LMcorsa
RC F GT3 60 Hiroki Yoshimoto (Japán) MI
Syunsuke Kohno (Japán)
K-tunes Racing K-tunes RC F GT3 96 Morio Nitta (Japán) DL
Sena Sakaguchi (Japán)
Max Racing Takanoko-no-yu
RC F GT3 244 Rintaro Kubo (Japán) YH
Atsushi Miyake (Japán)
Gumiabroncs: BS: Bridgestone, YH: Yokohama, MI: Michelin, DL: Dunlop

2. Japán Super Formula Bajnokság
A Toyota Racing Development (TRD) hat csapatot és 11 autót lát majd el a Biz-01F kétliteres, négyhengeres, közvetlen befecskendezéses, turbótöltésű benzinmotorral.
Sacha Fenestraz csatlakozik a pilóták csapatához.
Az összes autó a Yokohama Rubber abroncsaival versenyez.

Csapat Rsz. Pilóta
KONDO RACING 3 Kenta Yamashita (Japán)
4 Sacha Fenestraz (Franciaország)
carrozzeria Team KCMG 7 Kamui Kobayashi (Japán)
18 Yuji Kunimoto (Japán)
ITOCHU ENEX TEAM IMPUL 19 Yuhi Sekiguchi (Japán)
20 Ryo Hirakawa (Japán)
VANTELIN TEAM TOM’S 36 Kazuki Nakajima (Japán)
1 TBN
ROOKIE Racing 14 Kazuya Oshima (Japán)
JMS P.MU/CERUMO・INGING 38 Hiroaki Ishiura (Japán)
39 Sho Tsuboi (Japán)

3. Japán Rally Bajnokság
A TGR továbbra is részt vesz a Japán Rally bajnokság futamain 2020-ban.
Az egyre jobb autók készítését célzó erőfeszítéseink részeként mind dolgozóinkat, mind autóinkat fejlesztjük a legmagasabb osztályú japán rallybajnokságban.
A csapat mérnökei és szerelői a Toyota dolgozói, és részt vesznek a JRC-t érintő összes tevékenységben, az autók legyártásától a rallykon végzett munkáig.      

Csapat Autó Pilóta / Navigátor Mérnökök és szerelők
TOYOTA GAZOO Racing TGR Vitz GRMN
Rally Tomoyuki Shinkai / Yuichi Ando Toyota munkatársak

 

 

4. e-Motorsport
2019-ben kulturális programként beillesztették a Nemzeti Sportfesztivál programjába az e-Motorsportot. 2020-ban a TGR továbbra is részt vesz az autóversenyzésben új kategóriát képviselő e-Motorsport tevékenységekben. Emellett továbbra is mi leszünk a FIA GT Bajnokság hivatalos partnere, és ismét megrendezzük a GR Supra GT Cup futamot, ami egy modellspecifikus futam a GR Supra számára. A további részleteket később tesszük közzé.

5. Ügyfél Motorsport
LEXUS RC F GT3
A Lexus RC F GT3 globális értékesítése és ügyfélszolgálati támogatása révén a LEXUS GAZOO Racing világszerte lehetővé teszi a vásárlók számára, hogy élvezzék a GT3 futamokat, ezzel is erősítve a Lexus márka arculatát. Emellett a LEXUS GAZOO Racing gondoskodik arról, hogy a versenyzés során kifejlesztett technológiákkal kapcsolatos tapasztalatok megjelenjenek a sorozatgyártású autókban.
2020-ban a Lexus RC F GT3 versenyautók világszerte sok versenyen indulnak majd.

Régió Versenysorozat Géposzt. Csapat Autók száma
USA IMSA WeatherTech
SportsCar Championship GTD AIM VASSER SULLIVAN 2
Európa GT World Challenge Europe GT3 Tech 1 Racing 1
Japán SUPER GT GT300 See 1) SUPER GT ② GT300 Class 4
Super Taikyu ST-X apr 1
Ázsia Thailand Super Series GT3 Toyota Team Thailand 1

GR Supra GT4
A GR Supra GT4 a sorozatgyártású GR Supra alapjaira épített versenyautó.
Az autó értékesítése 2020 márciusában indul Európában, majd az USA-ban augusztustól, illetve Japánban és Ázsiában októbertől lesz megvásárolható.
2020-ban a GR Supra GT4 az alábbi európai futamokon áll majd rajthoz

A GR Supra GT4 részvétele az európai futamokon (terv)
GT4 aurópai versenysorozatok, GT4 France, Nürburgring hosszútávú verseny, ADAC GT Masters,
British GT Bajnokság, stb.

6. Pilótaképzési kezdeményezések Japánban
Korábban a TGR több olyan programot működtetett, amelyek célja a mind a japán, mind a külföldi rallykon és más futamokon versenyképes pilóták képzése volt: ilyenek voltak a TGR Rally Challenge Program, a WEC Challenge Program, a Toyota Young Driver’s Program, és a Formula Toyota Racing School.
2020-tól összevonásra kerültek ezeket a programok a TGR Driver Challenge Programmal (TGR-DC), a fiatal pályaverseny-, illetve rallypilóták képzése érdekében.
Ami a rallykat illeti, a jelenleg a WRC Challenge Programban részvevő Takamoto Katsuta nyomdokaiba lépő fiatal pilóták kinevelése érdekében a versenyistálló vizsgálja egy kifejezetten rallypilótákat képző, új TGR-DC program kidolgozását: az ösztöndíjas pilótákat az FIA-F4 részvevői, illetve a hazai rallyk indulói közül választanák ki.
A TGR-DC vázlatosan

TGR Driver Challenge Program (TGR-DC)

TGR WEC Challenge program TGR WRC Challenge program

TGR-DC pályaverseny-pilóták TGR-DC rallypilóták

FIA-F4 + képzés salakos és havas utakon Hazai rallyk

TGR-DC Racing School

TGR WRC Challenge Program
A TGR Rally Challenge Program 2015-ban indult azzal a céllal, hogy a WRC-ben is helyt álló fiatal rallypilótákat képezzen. 2020-ban a program neve TGR WRC Challenge Programra változott.
A 2020-as WRC idényben Takamoto Katsuta egy Yaris WRC autóval indul majd összesen nyolc fordulóban (ebből hét európai lesz) illetve a Japán Rallyn.

Pilóta Navigátor
Takamoto Katsuta (Japán) Daniel Barritt (Egyesült Királyság)

TGR WEC Challenge Program
A TGR WEC Challenge Program 2019 júliusában indult azzal a céllal, hogy a WEC LMP1 géposztályában történő versenyzésre alkalmas pilótákat képezzen.
A WEC 2019–2020 évi idényében Kenta Yamashita az LMP2 géposztályban indul a High Class Racing csapatával.

Pilóta Kategória Csapat
Kenta Yamshita (Japán) WEC LMP2 géposztály High Class Racing (Dánia)

TGR-DC Training Drivers
A TGR-DC Training Drivers Program célja olyan pályaverseny- és rallypilóták képzése, akik alkalmasak Japánban és külföldön is a legmagasabb osztályokban történő szereplésre.
A program nevét megváltoztatták Toyota Young Drivers Program-ról TGR Driver Challenge Program-ra; emellett további programokkal támogatják majd a fiatal pilóták képzését.
A program célja új tehetségek felfedezése, illetve keretet biztosít a részvevők képességeinek tökéletesítéséhez, saját erősségeik függvényében.
A 2020-as idényben Ritomo Miyata feljebb lép majd a SUPER GT GT500 géposztályba.

2020 TGR-DC Training Drivers (Az összes TGR-DC Training Drivers pilóta japán)

Pilóta Versenykategória Csapat 2019-es eredmények
Sho Tsuboi SUPER GT (GT500) TGR TEAM WAKO’S
ROOKIE ・SUPER GT GT500
(11. összetettben)・Super Formula
(12. összetettben)
Japanese Super Formula
Championship JMS
P.MU/CERUMO・INGING
Ritomo Miyata SUPER GT (GT500) TGR TEAM WedsSport BANDOH ・Japanese Formula 3 Championship (2. összetettben)
・SUPER GT GT300
(12. összetettben)
Japanese Super Formula Lights
Championship Corolla Chukyo Kuo
TEAM TOM'S
Kazuto Kotaka Japanese Super Formula Lights
Championship Corolla Chukyo Kuo
TEAM TOM'S ・Japanese Formula 3 Championship (5. összetettben)
SUPER GT (GT300) ADVICS muta Racing
INGING

2020-as versenykategóriák, ahol a TGR-DC pilóták rajthoz állnak

Pilóta Versenykategória
Kazuki Nakajima ・FIA World Endurance Championship (WEC)
・Japanese Super Formula Championship
Kamui Kobayashi ・FIA World Endurance Championship (WEC)
・Japanese Super Formula Championship
Hiroaki Ishiura ・SUPER GT (GT500)
・Japanese Super Formula Championship
・Nürburgring 24 Hours endurance race
Kazuya Oshima ・SUPER GT (GT500)
・Japanese Super Formula Championship
・Nürburgring 24 Hours endurance race
Yuji Kunimoto ・SUPER GT (GT500)
・Japanese Super Formula Championship
Ryo Hirakawa ・SUPER GT (GT500)
・Japanese Super Formula Championship
Yuichi Nakayama ・SUPER GT (GT500)
Kenta Yamashita ・FIA World Endurance Championship (WEC) LMP2 Class
・Japanese Super Formula Championship

TGR-DC Racing School
Az iskola célja versenypilóták felfedezése és felkészítése, hogy topkategóriás versenyeken indulhassanak Japánban és az egész világon. Emellett cél a motorsport-piramis alapjának egészséges módon történő kiszélesítése is az emberek autóvezetői képzése révén.
A TGR-DC Racing School neve korábban Formula Toyota Racing School volt
Az iskola kiemelkedően tehetségesnek ítélt tanulói lehetőséget kapnak majd a versenyzésre, emellett képzést kapnak a murvás és havas útfelületeken való vezetésből. A 2020-as dátumokat később teszzük közzé.

FIA F4 Japán Bajnokság
AToyota Gazoo Racing támogatást nyújt a FIA F4 Japán Bajnokságon induló fiatal pilótáknak. Ez a Formula-kategória belépő szintje.
Hat rendezvény keretében 14 versenyt írtak ki.

7. Az 5 Kontinens Útjain Projekt
 A Toyota 2014-ben, Ausztráliában indította el 5 Kontinens Útjain Projektjét, ugyanazzal a céllal, mint amivel a TOYOTA GAZOO Racing motorsport tevékenységei működnek, azaz, hogy egyre jobb autók készülhessenek. A vállalat dolgozói a világ legkülönfélébb útjain vezetnek, természetesen Toyota járműveket, miközben tapasztalatokat szereznek és ismereteket gyűjtenek a tesztpályákon nem szimulálható útviszonyokkal kapcsolatban. Az eközben megszerzett tudás segít a Toyotának az „egyre jobb autók” elv megvalósításában, és elmélyíti dolgozói szakértelmét is. A mérföldkövet jelentő 2020-as évben, amikor Tokióban rendezik az olimpiát és a paralimpiát, a Toyota Gazoo Racing tovább folytatja 5 Kontinens Útjain tevékenységeit.

2019-ben az 5 Kontinens Útjain Projekt átköltözött Ázsiába, majd a pilóták februárban és márciusban nekivágtak Szaúd-Arábia, Omán, Katar, Kuvait, Bahrein és az Egyesült Arab Emirátusok útjainak. A Land Cruiser és a Hilux teljesítménye kiemelkedően fontos volt, hiszen ezek a járművek szolgálnak arra, hogy a halászfalvakban vízre tegyék a csónakokat, illetve embereket szállítsanak a végtelen sivatagokon keresztül. Ugyanakkor voltak olyan régiók is az 5 Kontinens Útjain Projekt útvonalán, ahol igencsak lehetett élvezni a “fun to drive” koncepciót. A közel-keleti utakon kiélesedtek a csapattagok érzékei, és sikerült olyan dolgokat megtapasztalniuk, amiket lehetetlen megélni és megérteni a tesztpályákon.
2019 szeptemberétől novemberig a projekt Indiában, illetve más ázsiai országokban - Mianmarban, Thaiföldön, Malajziában, Szingapúrban, Indonéziában, a Filippin Köztársaságban és Vietnámban – haladt tovább. Az egy napon belül bekövetkező extrém időjárás-változások, a rossz, kátyús utak, az utakon ötletszerűen átkelő emberek és állatok, illetve a forgalommal szemben közlekedő motorkerékpárok és a hatalmas forgalmi dugók mind olyan tényezők voltak, amelyek azt követelték a pilótáktól, hogy erősen koncentráljanak, hogy fokozottan figyeljenek a többi közlekedőre, illetve hogy mindenféle helyzetben higgadtan reagáljanak.
Az 5 Kontinens Útjain Projekt ázsiai szakasza 2020-ban is folytatódik. A csapat átkel Kínán és Kelet-Ázsián, mielőtt megérkezik az úticéljához, vagyis Japánba.
   
Az 5 Kontinens Útjain Projekt eddigi szakaszai

Év Kontinens Megtett távolság Napok száma Jellemzők
2014 Ausztrália 20.000 km 72 nap Sivatagok, rosszul karbantartott utak, egyéb nehéz terep, ahol megtalálható minden, a világon előforduló útviszony
2015 Észak-Amerika 28.000 km 109 nap Az észak-amerikai szakasz két részre oszlott: nyáron Death Valley és más forró vidékek útviszonyait ismertük meg, télen Alaszkát és Kelet-Kanadát jártuk be
2016 Latin-Amerika 20.000 km 84 nap Földutak a trópuson, hegyi hágók 5640 méteres magasságban és egyéb utak
2017 Európa 21.000 km 85 nap Az autó szülőhelyén hasonlítottuk össze a Toyota modelleket európai megfelelőikkel, miközben egyre több adatot gyűjtöttünk és elemeztünk ki. A téli és nyári idényben az autók nagy távolságokat tettek meg országúton
2018 Afrika 10.600 km 49 nap Napi használatban álló utakon, aszfaltozatlan utakon, magasan fekvő hegyi utakon, szafarikon, sivatagokban és más, kizárólag Afrikában előforduló utakon autóztunk
2019
Ázsia
Közel-Kelet 3.500 km 20 nap
A végtelen sivatagok, kiszáradt folyómedrek és a 3000 méternél is magasabban fekvő fennsíkok miatt Szaúd-Arábiában az emberek szállítására használt Land Cruiser és Hilux teljesítménye kiemelkedően fontos.
2019
Ázsia
India és Délkelet-Ázsia 8.600 km 51 nap A rossz, kátyús utak, az utakon ötletszerűen átkelő emberek és állatok, illetve a forgalommal szemben közlekedő motorkerékpárok és a hatalmas forgalmi dugók mind olyan tényezők voltak, amelyek azt követelték a pilótáktól, hogy erősen koncentráljanak, hogy fokozottan figyeljenek a többi közlekedőre, illetve hogy mindenféle helyzetben higgadtan reagáljanak.

8. FIA Rally Világbajnokság (WRC)
A Toyota Gazoo Racing Tommi Mäkinen csapatfőnök vezetésével a Finnországban kifejlesztett Yaris WRC autóval indul.
A motor a Toyota Motorsport GmbH (TMG) által kifejlesztett, 1,6 literes, közvetlen befecskendezéses, turbófeltöltős GI4A erőforrás.


Csapat neve Toyota Gazoo Racing World Rally Team (WRT)
Csapat elnöke Akio Toyoda
Csapatfőnök Tommi Mäkinen (Finnország)
Jármű Yaris WRC (hosszúság: 4,085 mm; szélesség: 1,875 mm)
Motor GI4A (1,6 literes közvetlen befecskendezéses turbómotor legalább 380 lóerős maximális teljesítménnyel
Gumiabroncs Michelin

Rajtszám Pilóta / Navigátor
17 Pilóta Sébastien Ogier (Franciaország)
Navigátor Julien Ingrassia (Franciaország)
33 Pilóta Elfyn Evans (Egyesült Királyság)
Navigátor Scott Martin (Egyesült Királyság)
69 Pilóta Kalle Rovanperä (Finnország)
Navigátor Jonne Halttunen (Finnország)

 

 

9. Hosszútávú Világbajnokság (WEC)
2012 óta minden évben megrendezik A FIA Hosszútávú Világbajnokságot.
A 2019-2020 évi idény első fordulójára 2019. szeptember 1-én került sor Silverstone-ban, míg az utolsó forduló a Le Mans 24 órás futam lesz 2020. július 13-14-én.
A Toyota Gazoo Racing két továbbfejlesztett TS050 HYBRID modellel indul a versenyeken, amelyeket a TMG fejlesztett ki és üzemeltet.
A japán Toyota Higashifuji Technical Center által kifejlesztett THS-R (TOYOTA Hybrid System-Racing) hajtáslánc nem csupán követi a meglévő négykerékhajtású, energia-visszanyerő rendszerek megoldásait, de növeli a motor, az elektromotorok, a generátorok és az akkumulátorok megbízhatóságát is. Ezeket a technológiákat alkalmazzák majd a sorozatgyártású hibrid és elektromos modellekben.
A TS050 HYBRID autón Michelin abroncsokat használnak majd.
A WEC 2020-2021 évi idényében a TGR két Le Mans Prototype hipersportkocsit indít majd a Le Mans Hypercar géposztályban. A nyolc fordulóból álló idény 2020. szeptember 5-én kezdődik a Silverstone 6 órás futammal, és a Le Mans 24 órás futammal ér véget 2021. június 12-13-án. A pilóták névsorát későbbi időpontban teszik közzé.

Csapat Autó Rsz. Pilóta
Toyota Gazoo Racing TS050 HYBRID  7 Mike Conway (Egyesült Királyság)
Kamui Kobayashi (Japán)
José María López (Argentína)
 8 Sébastien Buemi (Svájc)
Kazuki Nakajima (Japán)
Brendon Hartley (Új-Zéland)

10. Nürburgring 24 órás hosszútávú futam
Az egyre jobb autók készítését szolgáló tevékenységek szempontjából a Toyota Gazoo Racing kiindulási pontnak tekinti a Nürburgring 24 órás hosszútávú futamot, ezért 2020-ban immár sorozatban 14. alkalommal áll rajthoz itt. A versenyen való indulás inspirál minket arra, hogy autóinkat és legénységünket is fejlesszük, illetve hozzájáruljunk a Toyota sorozatgyártású autóinak fejlesztéséhez is.
A Nürburgring 24 órás hosszútávú futamot (hivatalosan: 48. ADAC TOTAL 24h-Rennen) 2020. május 23-24-én rendezik.
Idén a Toyota Gazoo Racing immár zsinórban harmadszor nevez erre a versenyre a Lexus LC versenygéppel. Az autó felszereltsége előremutató a jövő sportkocsijai, illetve más, sorozatban gyártott autókba szánt technológiáját tekintve. Ezzel is szeretnénk hozzájárulni ez egyre jobb autók megalkotásának elvéhez.


Csapat Toyota Gazoo Racing
Autó / géposztály Lexus LC/ SP-PRO géposztály
Főbb műszaki adatok Motor V8 ikerturbós motor(új fejlesztés)
Gumik Bridgestone
Pilóta Hiroaki Ishiura (Japán)
Masahiro Sasaki (Japán)
Kazuya Oshima (Japán)
Naoya Gamo (Japán)


11. Dakar Rally
 A TGR négy tereprallyra felkészített Hilux autót nevezett be a 2020-as Dakar Rallyra, amit januárban rendeztek Szaúd-Arábiában.

A Dakar Rally 2020 TGR Team összeállítása és végső helyezései

Csapat Autó Pilóta / Navigátor Összesített helyezés
Toyota Gazoo Racing
Rsz. 300 Pilóta Nasser Al-Attiyah (Katar) 2.
Navigátor Mathieu Baumel (Franciaország)
Rsz. 304 Pilóta Giniel de Villiers (Dél-Afrikai Köztársaság) 5.
Navigátor Alex Haro (Spanyolország)
Rsz. 307 Pilóta Bernhard ten Brinke (Hollandia) 7.
Navigátor Tom Colsoul (Belgium)
Rsz. 310 Pilóta Fernando Alonso (Spanyolország) 13.
Navigátor Marc Coma (Spanyolország)

A TGR támogatja a Toyota Auto Body Co., Ltd. nevű céget, melynek rallycsapata, a Team Land Cruiser Toyota Auto Body (TLC) szintén indult a Dakar Rallyn a Toyota Land Cruiser 200 modellel.
2020-ban a TGR sorozatban hetedik alkalommal győzött a sorozatgyártású autók mezőnyében.
A Hino Motors, Ltd. HINO TEAM SUGAWARA nevű csapata sorozatban 11. alkalommal győzött a max. 10 literes lökettérfogatú teherautók között.
A Dakar Rally 2020 TLC Team összeállítása és végső helyezései

Csapat Autó Pilóta / Navigátor Helyezés a sorozatgyártású autók osztályában Helyezés a dízel géposztályban Összesített helyezés

Team Land Cruiser Toyota Auto Body
Rsz. 326 Pilóta Christian Lavieille (Franciaország) 1. 1. 29.
Navigátor Jean Pierre Garcin (Franciaország)
Rsz. 338 Pilóta Akira Miura (Japán) 2. 2. 33.
Navigátor Laurent Lichtleuchter (Franciaország)

A Dakar Rally 2020 HINO TEAM SUGAWARA csapat összeállítása és végső helyezései

Csapat Autó Pilóta / Navigátor Teherautó géposztály (10 liternél kisebb lökettérfogatú kategória)
HINO Team Sugawara Rsz. 512 Pilóta Teruhito Sugawara (Japán) 1.
Navigátor Hirokazu Somemiya (Japán)
Navigátor Yuji Mochizuki (Japán)
Rsz. 519 Pilóta Ikuo Hanawa (Japán) DNF
Navigátor Yudai Hanawa (Japán)
Navigátor Mayumi Kezuka (Japán)

12. Super Taikyu
GR Yaris és GR Supra autókat szállítunk a ROOKIE Racing számára, ami a Super Taikyu versenysorozatban áll rajthoz.
Morizo, a Toyota főpilótája csatlakozik majd a ROOKIE Racing nevű privát csapathoz, amiben vannak pilóták, rallyversenyzők, tesztpilóták és mások is. Többféle pilóta versenyez majd két autóval, és beszámolnak tapasztalatairól, hogy egyre jobb autókat készíthessünk.


Csapat Autó
ROOKIE Racing ROOKIE Racing GR YARIS
ROOKIE Racing GR Supra

13. Motorsport-rendezvények Japánban
Abban a reményben, hogy sikerül kiterjeszteni a motorsport élményét, a TOYOTA GAZOO Racing különféle japán helyszíneken, különböző régiókkal és versenypályákkal közösen rendez számos olyan autóversenyt, amelyen támogatni kívánják azokat, akik szeretnének motorsport versenyeken indulni.

Toyota Gazoo Racing 86/BRZ verseny (a Toyota Cars Race Association szervezésében)
A 86/BRZ verseny 2013-ban indult olyan egymárkás futamként, ahol kizárólag a Toyota 86Racing és a Subaru BRZ RA Racing modellek indulnak. 2015 óta a versenykiírás külön „Professional” és „Clubman” futamsorozatokra oszlik. Míg számos profi autóversenyző (aki már indult Super GT és Super Formula futamokon) vesz részt a Professional Series versenyein, a Clubman Series futamain csak amatőrök indulhatnak. 2020-ban a versenysorozat újra nyolc futamból áll majd, amelyeket hét japán pályán rendeznek meg.

Toyota Gazoo Racing Netz Cup Vitz verseny (a Toyota Cars Race Association szervezésében)
A Netz Cup Vitz olyan amatőr verseny, ahol bárki elindulhat egy “Vitz RS Racing” vagy “Vitz GR Sports” Racing csomag és egy A-kategóriás engedély birtokában. A jelentős és kitartó rajongótáborral bíró, népszerű versenysorozatot 2000 óta rendezik meg, így 2019-ben már a 20. alkalommal írják ki. A futamokat hét nagy pályán rendezik, az ország különböző részein. Az indulók több mint fele kezdő versenyző, és számos női pilóta is van a mezőnyben.

Toyota Gazoo Racing Rally Challenge (a Toyota Gazoo Racing Rally Challenge Office szervezésében)
A TGR Rally Challenge egynapos rallykból álló sorozat, amelynek futamait kizárólag vasárnap rendezik meg a könnyebb részvétel érdekében. Ez a sorozat bevezetőként szolgál a belföldi rallyk világába, ezért Japán-szerte indítanak ilyen futamokat. A versenysorozat vonzereje részben annak köszönhető, hogy bárki benevezhet egy B-kategóriás engedély birtokában a 86, a Vitz, az Aqua, az új Yaris és a Copen modellek hibrid vagy AT változatával.

 Racing Driving Experience
Ezen a rendezvényen különböző tudásszinteknek megfelelő foglalkozások segítenek az alapvető autókezelési technikák megismertetésétől – a kanyarodást és megállást is beleértve – a magas szintű, gyakorlati vezetéstechnikák elsajátításáig. A Toyota Gazoo Racing felügyeli az 1. számú programot, amelynek keretében a résztvevők megtanulhatják az alapvető autóvezetési technikákat a Mega Web-en; illetve a 2. számút, ami a kezdő versenyzőknek szól, valamint a tapasztalt versenyzőkre szabott 3. számú programot különböző pályákon az egész országban. Emellett mi tartjuk a 4. programot is – ez gyakorlati felkészítés azok számára, akik a Netz Cup Vitz és 86/BRZ Race versenysorozatokban kívánnak indulni –, illetve egy „Különleges Program” elnevezésű lehetőséget, ahol a résztvevők versenypályán kívüli környezetben élvezhetik az autózás örömeit.

14. GR versenysorozat GR Garage    
A GR versenysorozat elindításával összehangoltan több japán márkakereskedő hoz létre GR Garage üzleteket a Toyota Gazoo Racing közreműködésével. Ezek a garázsok regionális bázisokként szolgálnak majd ahhoz, hogy a sportkocsikra és a motorsportra koncentrálva a vásárlók széles köre ismerhesse meg az autózás örömét. A külön e célra felkészített GR tanácsadók által működtetett GR Garage egységek olyan helyek, ahol az autórajongó vásárlók elbeszélgethetnek a személyzettel, és jól is érezhetik magukat. A garázsok lehetőséget kínálnak majd a vásárlók számára a sorozatgyártású 86-os és GR autók tesztvezetésére. Emellett egyedi alkatrészeket és TGR gyűjtői tárgyakat is forgalmaznak majd, továbbá különféle rendezvényeket látnak vendégül, olyan helyként működve, ahol a felnőttek és a gyerekek egyaránt kiélhetik autók iránti rajongásukat. A GR Garage üzletek célja, hogy a legizgalmasabb autósboltok legyenek a városban - olyan helyek, ahol az autórajongók összejöhetnek, beszélgethetnek, és osztozhatnak egymással az autók iránti rajongásukban. 2020. március végéig 54 GR Garage üzlet megnyitását tervezzük.

15. Interakció a rajongókkal
Toyota Gazoo Racing azon dolgozik, hogy bővítse az olyan terek és lehetőségek körét, ahol az autórajongók és motorsportrajongók megvitathatják reményeiket és álmaikat, és beszélgethetnek az autózás örömeiről.

Toyota Gazoo Racing PARK
A motorsportok vonzerejét bemutató gyakorlati tevékenységek széles palettáját felvonultató közösségi rendezvény mindenki számára – a gyerekektől a felnőttekig – lehetővé teszi az autók és a motorsportok élvezetét. A helyi közösségekhez szorosan kapcsolódó rendezvények célja az, hogy tágítsák az autórajongók látókörét. Egész Japánban tartunk majd ilyeneket.

A Toyota Gazoo Racing saját standdal vesz részt az egyedi építésű autók Japában rendezett kiállításain
A Tokiói Autószalonon és az Oszakai Autóvásáron - amelyeket minden év januárjában, illetve februárjában tartanak - saját standunk lesz. A standok lehetőséget kínálnak a vállalatnak arra, hogy kapcsolatba kerüljenek az autórajongókkal, illetve arra is, hogy beépítsék a vásárlói visszajelzéseket a terméktervezésbe.

MO-SPO Fesztivál 2020 Suzuka – Motorsport rajongók napja
A MO-SPO Fesztivált a Toyota Gazoo Racing, a Honda Motor Co., Ltd., és a Mobilityland Corporation (a Suzuka Circuit üzemeltetője) közösen rendezi. A három vállalat célja a fesztivállal az, hogy autógyártói korlátaikon túllépve mutassák be a motorsportok vonzerejét, az autóvezetés örömét, és ihletet adjanak az autókkal kapcsolatos reményekhez és álmokhoz. 2020-ban ezt a rendezvényt a Suzuka versenypályán rendezzük március 7-8-án.

* Az (1) - (3) rendezvényekre Japánban kerül sor.

 

 


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER