Bemutatkozott az új Subaru Forester 2011
Megújult külső és belső részletekkel, valamint a harmadik generációs benzines boxermotor-család premierjével lép piacra a Subaru népszerű SUV-modellje.
Ami a külső formajegyeket illeti, a Subaru designstúdiójának munkatársai a krómkeretes hűtőmaszk belső lamelláinak átrajzolásával varázsolták karakteresebbé a megjelenést, az oldalindexeket pedig a visszapillantó tükrök házaiba integrálták. Utóbbiak formáját egyébként a kedvezőbb légellenállás érdekében megváltoztatták.
„Sky Blue Metallic” és „Marine Blue Pearl” fantázianéven két új külső fényezés váltja az eddigi kékes árnyalatokat, míg a 2.0XS modell arzenálja új tervezésű 17 colos könnyűfém keréktárcsákkal bővült.
Az utastérben teljes egészében új a középső függőleges műszerfal-konzol, amely a modernebb audio egységnek, a nagy színes kijelzőnek és a mostantól két szeparált zónát működtető légkondicionáló kezelőfelületének ad helyet. A vezető előtti műszerek krómgyűrűt és fehér-kék-piros háttérvilágítást kaptak, amely hűen tükrözi a Forester határozottságot és erőt sugalló atmoszféráját.
A 215 mm-es szabad has-magasságának és szimmetrikus összkerékhajtásának köszönhetően remek terepjárási tulajdonságokkal rendelkező Subaru Forester futóműve is megváltozott: a fejlesztőmérnökök a hatékonyabb útfogás és a komfortosabb gördülés érdekében új komponenseket és módosított hangolást alkalmaztak.
A 2011-es modellévre delegált Forester legjelentősebb változása a márka harmadik generációs benzines boxermotorjának bemutatkozása.
A négyhengeres, égésterenként négyszelepes erőforrás az 1989 óta futó második nemzedékhez képest valamennyi paraméterét tekintve megújult: csupán a 2,0 literes lökettérfogat és a 150 lóerős teljesítmény maradt a régiben, a blokköntvény szűkebb hengerfuratokat, de nagyobb lökethosszt kapott, új a teljes periféria, a kenési- és a hűtési rendszer és persze a teljes motorvezérlés. A 198 Nm-es maximális forgatónyomatékú boxermotor teljesíti a legszigorúbb környezetvédelmi előírásokat és a kifutó generációhoz viszonyítva mintegy 10%-kal gazdaságosabban üzemel. A hajtásláncban ötfokozatú manuális- vagy opciós négyfokozatú automata sebességváltó csatlakozik hozzá.
Hozzászólások