Címkék: 2015 | Subaru | Subaru Outback | technológia

2014. november 06. csütörtök, 13:49

 

A Subaru Europe, a Fuji Heavy Industries leányvállalata büszkén mutatja be a vadonatúj Subaru Outback modellt, amelyben EyeSight vezetősegítő technológia működik. Az európai piacon most először megjelenő rendszer kifejlesztése a Subaru legfontosabb előrelépése a baleset-megelőzés terén, mióta a vállalat bevezette autóiban a Szimmetrikus Összkerékhajtást.

EyeSight vezetősegítő technológia
A Japánban 2008 májusában bemutatott EyeSight technológia a legelső olyan rendszer, ami sztereo kamerával érzékeli a mozgó útakadályokat, vagyis a járműveket, a gyalogosokat és a kerékpárosokat, illetve a statikus tárgyakat, például a vasúti sorompókat vagy a sávelválasztó elemeket.

A berendezés a Subaru mérnökeinek hosszas kutató- és fejlesztőmunkája eredményeként született meg, akik már a nyolcvanas évek végétől számos technológiát (például milliméter hullámhosszú radarokat és lézerradarokat) próbáltak ki és építettek be a japán Subarukba.



A vadonatúj Subaru Outback modellben bemutatkozó EyeSight technológia az elmúlt 25 év során kifejlesztett megoldások legmodernebb változata. A korábbi rendszerrel összehasonlítva az európai piacon most megjelenő EyeSight- változatban teljesen átdolgozott sztereo kamerák működnek, amelyeknek mintegy 40 százalékkal szélesebb látószöge és nagyobb hatótávolsága révén tovább javul a baleset-megelőzés hatékonysága, és csökken a vezető terhelése.

Az autó előtti forgalmat két, a belső visszapillantó tükör tövébe beépített nagy felbontású CMOS¹ színes kamera figyeli, mintegy kiegészítve a vezető szemeit. A Subaru alapfilozófiája, hogy az irányítás mindig a vezető kezében összpontosul, így az EyeSight nem helyettesíti az autóst, és nem működik önálló rendszerként; a berendezés folyamatosan figyeli a forgalmat, és jelzi a vezetőnek, ha közelgő veszélyhelyzetet észlel, jelentősen csökkentve ezzel a balesetek bekövetkeztének esélyét.

A motorral, a váltóművel és a fékrendszerrel összehangoltan működő EyeSight akkor lép működésbe, ha az autós nem reagál a vészjelzésre, nem kezd elkerülő manőverbe, nem vészfékez, vagy éppen egyáltalán nem lép a fékpedálra. A rendszer a forgalom ritmusát is figyeli, és ennek megfelelően szabályozza az autó sebességét. Más rendszerekkel ellentétben – amelyek észlelik az esetleges útakadályokat –, az EyeSight rendkívül kifinomult szoftvere nemcsak észleli, hanem azonosítja is ezeket az akadályokat, minden lehetséges szempontból kiértékelve a lehetséges veszélyeket, és meghatározva, mi a leginkább célravezető megoldás.
A berendezés fény- és hangjelzést ad, és csak akkor avatkozik be, ha a vezető nem a megfelelő módon próbálja elkerülni a veszélyhelyzetet, vagy ha nem reagál időben.
A rendszer funkciói között szerepel az Ütközés Előtti Fékezés figyelmeztető jelzés, az Ütközés Előtti Fékasszisztens, az Ütközés Előtti Gázvezérlés, a Sávelhagyásra Figyelmeztető Rendszer, a Kisodródásra Figyelmeztető Rendszer és az Adaptív Sebességtartó Automatika. A berendezés az alapjáratig képes korlátozni a motor teljesítmény-leadását; figyelmezteti a vezetőt, ha az autó imbolyogni kezd a sávon belül, és/vagy kisodródik a sávból; képes az elöl haladó jármű tempójához igazodva tartani, növelni vagy csökkenteni a jármű sebességét 0-180 km/órás sebességtartományban; szükség esetén kiegészítő fékerőt szolgáltat; növeli a kanyarodás sebességét a kitérő manőverek során, és akár 50 km/órás sebességről is automatikusan állóra fékezi az autót.

Az új rendszer európai bevezetésének keretében a Subaru márkaképviseletek megkezdték munkatársaik és kereskedőhálózatuk képzését, és az első bemutatók eredményeképpen eddig sosem látott érdeklődésről és lelkesedésről számoltak be.
Az EyeSight rendszert hasonló lelkesedés fogadta azokon a tengerentúli piacokon is, ahol már korábban megjelent, s ahol a független teszteken kiemelkedően jó értékeléseket kapott. A Nemzeti Ügynökség az Autók Biztonságáért és az Áldozatok Védelméért nevű szervezet által működtetett Japán Újautó-értékelő Program (JNCAP) a múlt héten jelentette be, hogy 9 márka 26 modelljének átfogó tesztje után az EyeSight rendszerrel felszerelt Subaru- modelleket találta a legjobbnak. A Japánban eladott új Subaruk 80 százalékát a vásárlók már ezzel a rendszerrel rendelik meg, hiszen a berendezés több modell opcionális felszereltségi listáján is szerepel.

Idén augusztusban az észak-amerikai Közúti Biztonsági Biztosító Intézet (IIHS – az amerikai autóbiztosítók által támogatott nonprofit szervezet) a legrangosabb biztonsági díjat, a 2014 TOP SAFETY PICK+ (TSP+) címet és a legmagasabb “Élenjáró” biztonsági besorolást (6 pont a 0-tól 6-ig terjedő skálán) ítélte meg az EyeSight rendszerrel felszerelt vadonatúj, 2015-ös Subaru Outback frontális balesetmegelőző képességéért.


A vadonatúj, 2015-ös Subaru Outback
A Subaru Europe azt is örömmel jelenti be, hogy hamarosan megkezdődik az EyeSight technológiával felszerelt vadonatúj Outback európai változatának előzetes értékesítése. Az idei év elején a New York-i Autókiállításon bemutatott modell jövőre a Genfi Autókiállításon is látható lesz.

A Subaru minden kalandra kész SUV-modellje új külső stílust, jelentősen átformált utasteret és még magasabb szintű kényelmet kínál. Az autó sima és csendes futását új akusztikus szélvédő, folyadéktöltésű motorbakok, vastagabb padlóbetétek, a hátsó kerékjáratok belső szigetelése, valamint széles körben alkalmazott zajelnyelő habtöltetek biztosítják. A mérnökök az autó szórakoztató rendszerinek jó részét is továbbfejlesztették. A sportos műszeregység két kerek műszere között egy 5 colos LCD információs kijelző látható, a nagyméretű központi érintőképernyő pedig ugyanúgy kezelhető, mint az okostelefonok és a táblagépek kijelzője. A telefon-kihangosítás és a telefonokon tárolt zenék lejátszása egyszerű, mivel a Subaru Startlink rendszer segítségével az okostelefonok összeköthetők az autó saját rendszereivel. A magasabb felszereltségű modellváltozatokban 12 hangszórós harman/kardon audiorendszer működik első központi hangszóróval és hátsó mélysugárzóval, s a 7 colos érintőképernyő SMS küldés/fogadás, valamint I Tune címkézés funkciót is kínál.
A benzinmotoros modellek kisebb tömege, tovább tökéletesített aerodinamikája és Aktív Hűtőrácsa is hozzájárul az autó alacsony CO₂- kibocsátásához. A 2.0D MT, 2.0D Lineartronic és 2.5i Petrol Lineartronic modellváltozatok kombinált CO2- kibocsátási értéke 145, 159, illetve 161 g/km.

Az alapáron járó Szimmetrikus Összkerékhajtással, az EyeSight vezetősegítő rendszerrel és a dízel- és benzinüzemű boxermotoros Lineartronic változatokhoz extra költség nélkül kínált X-Mode technológiával a vadonatúj Outback nemcsak napjaink leggazdagabb felszereltségű modellváltozata, hanem európai SUV zászlóshajó eddigi legbiztonságosabb variánsa is.

 


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER