2011. december 02. péntek, 15:58

 

A Subaru autók gyártója ma bejelentette, hogy Legavy modellje a legmagasabb, ötcsillagos értékelést kapta a Japán Új Gépjármű Értékelő Program (JNCAP) 2011-es biztonsági tesztjén.

subaru-legacy

A Vidékfejlesztési, Infrastruktúra, Közlekedési és Turisztikai Minisztérium, valamint a NASVA* által irányított JNCAP a kereskedelmi forgalomban kapható autók biztonsági teljesítményét értékeli és hasonlítja össze. A Subaru Legacy egy újonnan bevezetett teszt, a ”gyalogosok lábának védelme” értékelésében is a lehető legmagasabb pontszámot érte el. Ez az eredmény – a 2009-ben elért átfogó biztonsági értékeléssel együtt – ötcsillagos értékelést eredményezett az új, átfogó tesztprogramban.
* Nemzeti Ügynökség az Autók Biztonságáért és az Áldozatok Megsegítésére

A NASVA minden pénzügyi évben értékeli az általa kiválasztott modelleket, különböző teszteljárásokkal vizsgálva ütközésbiztonságukat; a vizsgálati módszerek közt szerepel a ”teljes átfedéses frontális ütközés” és a ”gyalogosok fejének védelme” is. A szervezet célja, hogy felhívja a vásárlók figyelmét a biztonságos autók használatára, a gyártókat pedig még biztonságosabb járművek fejlesztésére ösztönözze.

2009-ben a Legacy a legjobb értékelést kapta a vezető- és utasülésen utazók általános biztonságára, valamint a ”gyalogosok fejének védelme” és az ”első utas nyaksérülés elleni védelme ráfutásos balesetben” tesztek során. Az autó emellett a 4. szintet érte el a ”hátsó ülésen utazók biztonsága félátfedéses frontális ütközés során” című vizsgálatban. Mindezek eredményeként a Legacy megkapta a JNCAP 2009/2010-es Nagydíját. Természetesen más Subaru modellek is nyertek már díjakat: az Impreza a JNCAP 2007/2008-as Nagydíját szerezte meg, a Forester és az Exiga modellek pedig a 2008-as pénzügyi évben elnyerték a ”Kiváló Autó” címet.
Az FHI célja, hogy a Subaruk az “Élvezet és Nyugalom” hangulatát sugallják, amelyek alapja a márka “Confidence in Motion” (“Magabiztosság az utakon”) alapelve. Ám az “Élvezet és Nyugalom” alapvető eleme a “biztonság”. A Subaru ezért továbbra is arra törekszik, hogy aktív, passzív és ütközésmegelőző biztonsági technológiái révén teljes körű védelmet kínálhasson vásárlóinak.

Aktív biztonság:    nagyobb biztonság a vezethetőséget növelő és a kockázatot csökkentő technológiák által
Passzív biztonság:    nagyobb biztonság az ütközés hatásait mérséklő rendszerek által
Ütközés-megelőzés:    nagyobb biztonság az olyan modern vezetősegítő technológiák által, mint például a figyelmeztető rendszerek vagy az önálló vészfékezés

A LEGACY értékelésének legfontosabb eredményei

Teljes átfedéses frontális ütközés: Vezetőülés – 5. szint (legmagasabb eredmény) / Utasülés - 5. szint (legmagasabb eredmény)
Félátfedéses frontális ütközés: Vezetőülés – 5. szint (legmagasabb eredmény) / Hátsó üléssor – 4. szint
Oldalütközés: Vezetőülés – 5. szint (legmagasabb eredmény)
Nyaksérülés elleni védelem ráfutásos baleset során: Vezetőülés – 4. szint (legmagasabb eredmény)/Utasülés – 4. szint (legmagasabb eredmény)
Gyalogosok fejének védelme: 5. szint (legmagasabb eredmény)
Gyalogosok lábának védelme: 4. szint (legmagasabb eredmény)


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER