A Fuji Heavy Industries Ltd. (FHI), a Subaru autók gyártója ma bejelentette, hogy új “SUBARU XV” modellje (az európai specifikáció szerinti balkormányos XV 2.0i változat) a legmagasabb, ötcsillagos értékelést kapta az Európai Új Gépjármű Értékelő Program (Euro NCAP) 2011-es átfogó biztonsági tesztjén.
A 2009 óta összetettebb és szigorúbb értékelési rendszerben az Euro NCAP a “Felnőtt utasok védelme”, a “Gyermekek védelme”, a “Gyalogosvédelem” és a “Biztonsági segédberendezések” kategóriában is pontoz. Két évvel ezelőtti bevezetése során már az új Legacy is ötcsillagos eredményt ért el az Euro NCAP tesztjén, s a biztonság terén elért teljesítményükért a Subaru számos modellje kapott különféle díjakat önálló szervezetektől.
A Subaru továbbfejlesztette különleges “gyűrű alakú karosszéria-megerősítési struktúrájának” energiaelnyelő képességét. Az új XV modellben még több nagy szakítószilárdságú acéllemez található. Ez a megoldás csökkenti az autó tömegét, ugyanakkor pedig nagyobb ütközés- és utasbiztonságot jelent, bármilyen irányból érkező behatások esetében. Emellett az autóban két első légzsák, vezetőoldali térdlégzsák, valamint oldal- és függönylégzsákok találhatók. A biztonsági berendezéseket a VDC (Elektronikus menetdinamika szabályozás) egészíti ki, ami minden modellben alapfelszerelés, így az XV rendkívül biztonságos autó.
Az FHI szándéka, hogy az új XV a Subaru “Confidence in Motion” (“Magabiztosság az utakon”) márkaüzenetével összhangban az ”Élvezet és Nyugalom” hangulatát biztosítsa a vásárlók számára. Ám az “Élvezet és Nyugalom” alapvető eleme a “biztonság”. A Subaru ezért továbbra is arra törekszik, hogy aktív, passzív és ütközésmegelőző biztonsági technológiái révén teljes körű védelmet kínálhasson vásárlóinak.
Aktív biztonság: nagyobb biztonság a vezethetőséget növelő és a kockázatot csökkentő technológiák által
Passzív biztonság: nagyobb biztonság az ütközés hatásait mérséklő rendszerek által
Ütközés-megelőzés: nagyobb biztonság az olyan modern vezetősegítő technológiák által, mint például a figyelmeztető rendszerek vagy az önálló vészfékezés
Az új Subaru XV töréstesztje
Hozzászólások