A Subaru Corporation ma bemutatta az új, teljes egészében elektromos meghajtású modelljét, a Solterra-t.
A Solterra – a márka első, világszerte bevezetésre kerülő elektromos járműve – fejlesztése során a Subaru arra törekedett, hogy felülmúlja a vásárlók elektromos autókkal szemben támasztott elvárásait, és olyan praktikus járművet tervezzen, amelyet a vásárlok nyugodt szívvel és magabiztosan választhatnak, hiszen ez a jármű lesz a Subaru jövőbeni elektromos autóinak sarokköve. Mindemellett a Subarunak az is célja volt, hogy olyan SUV-t alkosson, amelyet a meglévő Subaru vásárlók is valódi Subarunak érezhetnek.
Az elektromos meghajtás által kínált új értékekkel, és a Subaru évek óta követett “enjoyment and peace of mind” (élvezet és nyugalom) filozófiájával összhangban a Solterra egy autentikus SUV környezettudatos formában, ami ugyanazzal a magabiztossággal vezethető, mint a többi Subaru SUV.
Külső és belső
Az egybefüggően kialakított hatszögletű maszk fejezi ki az elektromos meghajtás energia hatékonyságát. Az ebből a hatszögletű formából kiinduló vízszintes tengelyű karosszériavonalak és a belülről kidomborodó dinamikus sárvédők hangsúlyozzák az SUV erőteljességét.
Az alacsony műszerfal és – Subaruk esetén most először – az erre ráhelyezett, kormánykerék felett látható műszerek a belső tér tágas kialakítását tették lehetővé.
e-Subaru Global Platform
A széles körben elismert és jól bevált Subaru Global Platform fejlesztése során felhalmozódott tudásunkat és tapasztalatainkat felhasználva az e-Subaru Global Platformot a Toyota Motor Corporation nel közösen, kifejezetten különféle elektromos járművekhez használható padlólemezként fejlesztettük ki.
Az e-Subaru Global Platform kiváló vezetési dinamikával olyan vezetési élményt tesz lehetővé, amely kiváló stabilitást biztosít, és a kezelhetőség lineárisan reagál a vezető kormánymozdulataira. ・ A padló alatt elhelyezett nagy kapacitású akkumulátor-csomagok a jármű szerkezetének szerves részét képezik, ez alacsony súlypontot, valamint nagy karosszéria-szilárdságot és merevséget biztosít.
Menettulajdonságok/AWD rendszer
A Solterra egy teljesen új hajtáslánccal van felszerelve, amelyben az első és hátsó kerekeket különálló elektromotorok mozgatják. Kihasználva a Subaru által sok éven át felhalmozott, mind a négy kerék precíz vezérlésében szerepet játszó AWD technológiában rejlő szakértelmét, az elektromos motorok agilis reakcióját, valamint az első és a hátsó kerekek közötti rugalmas hajtóerő-elosztást, a Solterra teljes mértékben kihasználja a négy kerék tapadását, ezzel magabiztos és nyugodt vezetést kínálva.
A többi Subaru SUV modellhez hasonlóan a Solterra is rendelkezik az összkerékhajtást vezérlő X-MODE rendszerrel, ami növeli a biztonságérzetet földutakon és kedvezőtlen útviszonyok mellett. Az új Grip Control funkció stabilizálja a járművet, és lehetővé teszi az egyenletes sebességgel történő haladást még egyenetlen utakon is, ezáltal tovább növelve a jármű képességeit.
Biztonság
Az egyes karosszériaelemek vázszerkezetének kialakítása és az anyagszilárdság optimalizálása lehetővé teszi, hogy a Solterra tömege alacsonyabb maradhasson úgy, hogy ezzel egyidejűleg mégis kiváló ütközésbiztonsággal rendelkezzen.
Ütközés esetén az ütközési energiát a terhelést több karosszériaelemnek átadó szerkezet hatékonyan nyeli el. Ez nemcsak a jármű utasait védi, hanem megóvja az elektromos rendszer nagyfeszültségű alkotóelemeit is.
A Solterra fontos szerepelt tölt be a Subarunál, amit a vállalat “delivering happiness to all” (boldogságot biztosítani mindenkinek) mottója fejez ki, és aminek az a fő üzenete, hogy szembe kell nézni a globális felmelegedés és az éghajlatváltozás kihívásaival annak érdekében, hogy a jövőben is mosolyt csalhassunk mindenki arcára.
A járművet egy 2019-ben kötött üzleti és pénzügyi partnerség keretében a Toyota és a Subaru közösen fejlesztette ki. A két vállalat „Let's make ever-better cars together” (Készítsünk együtt egyre jobb autókat) szlogen alatt egyesítette azokat a technológiákat és ismereteket, amelyeknek mindketten tapasztalt szakértői, és a két vállalat mérnökei baráti rivalizálást folytatva közösen fejlesztették ki az új járművet.
A Solterra 2022 közepétől kerül piaci bevezetésre Japánban, az Amerikai Egyesült Államokban, Kanadában, Európában és Kínában.
A Solterra AWD műszaki adatai (Japán belpiacos modell, saját mérések)
Hosszúság x Szélesség x Magasság
4 690 mm x 1 860 mm x 1 650 mm
Utaskabin hossza 1 940 mm
Utaskabin szélessége 1 515 mm
Utaskabin magassága 1 160 mm (normál/napelem) 1 145 mm (üvegtető)
Szállítható személyek száma 5 fő
Tengelytáv 2 850 mm
Min. kanyarodási sugár 5,7 m
Min. hasmagasság 210 mm
Jármű tömeg 2 020 kg
Jármű össztömeg 2 295 kg
Hatótáv egy töltéssel (WLTC japán szabvány szerint) Kb. 460 km
Elektromotor
Típus Szinkronizált, váltóáramú elektromotor
Elülső motor maximális teljesítménye 80 kW
Hátulsó motor maximális teljesítménye 80 kW
A rendszer maximális teljesítménye 160 kW
Meghajtóakkumulátor
Típus Lítiumion akkumulátor Teljes teljesítmény 71,4 kWh Teljes feszültség 355 V
Váltóáramú töltő maximális teljesítménye 6,6 kW
Egyenáramú töltő maximális teljesítménye 150 kW
Kormánymű Elektronikus szervokormány (EPS)
Futómű (elöl/hátul) Mac Pherson futómű / Kettős keresztlengőkaros futómű
Fékek Hűtött tárcsafék elöl/hátul
Hajtáslánc Összkerékhajtás (AWD)
Kerékméret 18” 20”
Gumiabroncs méret 235/60 R18 235/50 R20
Hozzászólások