2010. augusztus 17. kedd, 15:05

 

A WRX STI 1994-es bemutatása óta a modell folyamatos fejlesztésének legfontosabb hajtómotorja a világ különböző tájain élő rajongók és motorsport-fanok ezreinek erős várakozása volt.

 

E hűséges vásárlók mindig is sokra becsülték a Subaru élvezetesen vezethető kompakt autóit, amelyek különleges hajtásláncuk révén kiemelkedő teljesítményt nyújtottak, egyedi kombinációt alkotva a vízszintes hengerelrendezésű, turbótöltésű boxermotorok és a Szimmetrikus összkerékhajtás rendszer előnyeiből.

A Subaru kitart e filozófia mellett, s ennek alapján kívánja kifejleszteni a legélvezetesebben vezethető autót; azt a járművet, amely a hétköznapi helyzetekben ugyanolyan tökéletesen uralható, mint extrém körülmények között.
A márka legnagyobb teljesítményű modellje, a WRX STI testesíti meg a Subaru összkerékhajtású sportkocsikról alkotott képét. A Subaru által alkalmazott legfontosabb és legértékesebb technológia a Szimmetrikus AWD hajtás; e filozófia jellemezte a Subaru-ikonnak számító WRX STI 2007-es modellváltását, aminek révén a teljesen megújult jármű nemcsak nagyobb és élvezetesebb teljesítményt nyújtott, hanem kezelhetősége is érezhetően javult. Ennek fontossága kiemelkedő, hiszen a pontos irányíthatóság minden helyzetben rendkívüli magabiztosságot ad a vezetőnek. Egy olyan autó, amelynek nyers ereje tökéletesen uralható, még a legigényesebb sofőrök elvárásainak is megfelel – ezért aztán a Subaru STI WRX STI vezetői nem csupán egy összkerékhajtású sportkocsit, hanem egy igazán rendkívüli élményautót birtokolnak.


A 2011-es WRX STI koncepciója

A “Minden Idők Leggyorsabb WRX STI Modellje” koncepció alapján megalkotott 2011-es modellt úgy fejlesztették ki, hogy a lehető legnagyobb teljesítményt nyújtsa. Az autó már a legelső modellváltozat óta híres kiemelkedő teljesítményéről és biztonságáról – és arról, hogy mindezt bármilyen körülmények közt képes biztosítani. Annak érdekében, hogy ezeket az értékeket még tovább fejlesszék, a 2011-es WRX STI modellt teljes körű tesztelésnek vetették alá a legkülönfélébb időjárási-, közlekedési- és útviszonyok közt: az autót ugyanúgy próbára tették a zsúfolt, lassan araszoló nagyvárosi forgalomban, mint a Nürburgring versenypálya extrém körülményei közt. A Subarunál a ‘leggyorsabb’ kifejezés nem egyszerűen a legnagyobb elérhető sebességet vagy motorteljesítményt jelenti. E fogalom ennél sokkal fontosabb dolgot takar: a csúcsteljesítménynek nem a motorból kell erednie, hanem a vezető önbizalmából, miközben az általa elérhető legtávolabbi határig hajszolja autóját. A 2011-es WRX STI új futómű-beállításainak és fejlett felfüggesztésének tesztjei révén az autó még stabilabbá és kiszámíthatóbb viselkedésűvé vált, és tökéletesen uralható, miközben élvezetes menetteljesítményeket nyújt.

subaru wrx sti


A legfontosabb változások a 2011-es modellévben

A 2011-es Subaru WRX STI ‘tökéletes uralhatósága’ a futómű teljes átvizsgálásának és további finomításának, valamint a hasmagasság csökkentésének köszönhető; ezek révén az autó még közvetlenebbül és még pontosabban irányítható. Az úttartás is javult, így a vezető a nagy sebességű kanyarokban is magabiztosan uralhatja a járművet. A 2011-es négyajtós (szedán) változat is megjelent a modellkínálatban; a széles és alacsony kiállású karosszéria nagyméretű hátsó légterelője bizonyára megdobogtatja majd a Subaru-rajongók szívét.

A 2011-es WRX STI modellen a teljes futómű-beállítást megváltoztatták, hogy az autó még pontosabban irányítható és uralható legyen. Az első felfüggesztés alsó lengőkarjának hátsó perselyét gömbcsapágyas kivitelre cserélték – ez az első eset, hogy ilyesmit alkalmaztak egy sorozatgyártású Subaru-modellben. Ez nagyban megnöveli a kerékösszetartási és az oldalirányú merevséget, így a vezető minden eddiginél pontosabb és finomabb visszajelzéseket kap a kormányműből. A hátsó felfüggesztésben megváltoztatták a segédkeret rögzítési pontjainál lévő perselyek specifikációit, így javult a kerékösszetartási és kerékdőlési merevség, ennek eredményeképpen pedig még jobb lett az autó úttartása. Ugyancsak az úttartást javítja az első és hátsó lengéscsillapítók különleges hangolása is, míg az első-hátsó csavarrugók és a kanyarstabilizátorok specifikációjának változásával a gördülési merevség terén értek el számottevő javulást. A felfüggesztés finomhangolásának köszönhetően a hasmagasság 5 mm-rel alacsonyabb lett, így lejjebb került a tömegközéppont is, ennek eredményeképpen pedig az autó nagyobb keresztirányú gyorsulásokat képes biztonságosan elviselni.


  •  

Újabb cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER