Az 1993-ban alapított díjat egy szakemberekből álló zsűri osztja ki, akik nagy hozzáértéssel értékelik az egyes járműkategóriákat. A 'Crossover' kategóriával 2009-ben egészítették ki az addig használatos járműosztályokat, így reagálva a piac változásaira, s hogy megelőzzék az esetleges keveredést a 'SUV' kategóriába tartozó, nagyobb járművekkel.
A Subaru Forester azért kapta meg a rangos elismerést, mert a zsűri szerint ez a modell mind az alacsony károsanyag-kibocsátás, mind a teljesítmény, mind pedig az ár-érték arány tekintetében kiváló. A Forester megelőzte a BMW X1 és a Nissan Juke modelleket; e két ellenfél az ár, illetve a fogyasztás tekintetében maradt el a győztes Subarutól.
A Forester külön elismerést kapott biztonsága, kezelhetősége és funkcionalitása miatt. A zsűri értékelte a Subaru legfontosabb technológiáját, a fontos biztonsági előnyöket is kínáló állandó négykerékhajtást, amivel az autó ráadásul alig fogyaszt többet, mint a kétkerékhajtású járművek. Ez is bizonyítja, hogy a négykerékhajtású és a kétkerékhajtású modellek fogyasztása között sokkal kisebb a különbség, mint azt általában feltételezik a vásárlók. A zsűri kiemelte a Forester pozitív költség/szolgáltatás arányát, ami különösen a biztonság tekintetében szembeötlő.
A hír hallatán Tom Takenaka, a Subaru Europe ügyvezető igazgatója lenyűgözve nyilatkozta: „A Forester ugyanolyan remek visszajelzéseket kap az európai országokban, mint a tengerentúli piacokon." Az első modellváltozat 1997-es bemutatása óta a Forester 42 díjat kapott, s ez az autó a Subaru egyik legkelendőbb terméke. „Látható, hogy a Forester kiállta az idők próbáját, sőt az élre tört egy olyan szegmensben, amit kemény küzdelem jellemez; mindez hatalmas diadal mérnökeink számára, akik megalkották ezt az autót - és diadal vevőink számára, akik örömüket lelik a vezetésében."
A díjat a 4x4 Plus tulajdonosa és főszerkesztője, Ludo De Ravet adta át a Subaru Benelux képviselőinek, miután december 19-én bejelentették a győzelem hírét.
Hozzászólások