A Subaru Tecnica International Inc. (STI) a SUBARU WRX STI tS versenyautóval vesz részt a 39. ADAC Zürich 24 órás versenyen (Nürburgringi 24 órás verseny). Az autót az STI maga hangolta a Németországban 2011. június 23-26. között rendezett futamhoz.
A vállalat még a 2009-es szezonban szervezte meg a csapatot, és építette meg a versenyautót. 2011-ben, harmadik versenyszezonjában az STI azt a célt tűzte ki maga elé, hogy megszerzi az első helyezést az SP3T géposztályban.
A Grand Prix (5,1 km) és a Nordschleife (20,8 km) pályákat is magában foglaló, általában csak Régi Körnek nevezett Nürburgring meglehetősen sajátságos versenypálya. A Grand Prix szakaszon nagy sebességű versenyeket rendeznek – például F1 és DTM futamokat –, a Nordschleife pályát pedig a világ különböző autógyártói használják tesztcélokra a járműfejlesztések során. Ez utóbbi egyébként különösen kemény szakasznak számít, hiszen a pályát 300 méternyi szintkülönbség és több mint 170 kanyar tagolja. A nürburgringi 24 órás verseny híres arról, hogy minden évben 200-nál is több autó indul a futamon, s ezek közül jó néhány Európa legjobb túraautói közül kerül ki.
Tavaly az STI 139 kört (kb. 3527 kilométert) teljesített 24 óra alatt, 152,2 kilométerrel többet, mint az előző, 2009-es szezonban; ezzel a teljesítménnyel a 4. helyet szerezte meg az SP3T géposztályban a 2 liternél kisebb lökettérfogatú, turbómotoros autók mezőnyében.
Az STI csapat SUBARU WRX STI tS versenygépének alapjaira épített 2011-es autó fejlesztésének fő szempontja a négyajtós karosszéria súlycsökkentése és aerodinamikai teljesítményének javítása, valamint az EJ20 turbómotor képességeinek továbbfejlesztése volt. Az autó május 14-én rajthoz állt egy rövid VLN futamon, ami lehetővé tette a végső beállítások kialakítását a mostani 24 órás verseny előtt. Az előző évadokhoz hasonlóan idén is az STI tesztrészlegének igazgatója, Hideharu Tatsumi vezette a fejlesztést, és a csapat munkáját is ő irányítja versenyigazgatóként. Ami a pilótákat illeti: a csapat újra a tapasztalt
Projekt STI NBR CHALLENGE 2011
Induló csapat Subaru Tecnica International
Benevezett autó SUBARU WRX STI tS (GVB típus)
Vízszintes hengerelrendezésű, 4 hengeres, EJ20 típusú motor; 2,0 literes, turbófeltöltéses, DOHC / Szimmetrikus
Építette STI
Toshihiro Yoshidát kérte fel – ő 2008 óta minden évben elindult ezen a futamon –, valamint a holland Carlo van Damot és a német Marcel Engelst, akik tavaly csatlakoztak a csapathoz. Negyedik versenyzőként Kouta Sasakit szerződtették, aki Legacy GT300-ast vezet a SUPER GT kategóriában. Ő külön felkészítésen vett részt, hogy megfeleljen a 24 órás verseny követelményeinek, és ezt megelőzően egy VLN futamon is szerepelt.
Hozzászólások