Egyelőre nem vezethettük, viszont közelről megszemlélhettük, beleülhettünk és körbefotózhattuk a Renault Clio RS-t.
Kezdjük a lényeggel: a Renault Clio RS szíve 1,6 literes 147kW/ 200 lóerős 240 Nm forgatónyomatékú benzinmotor 6 sebességes EDC duplakuplungos automata sebességváltó jár hozzá, kormány alatti váltófülekkel. Végsebessége 230 km/h, 100 km/h-ra 6,7 másodperc alatt gyorsul, s gyári adat szerint 6,3 liter az étvágya vegyes fogyasztásban 100 km-en. Ára bruttó 6.390.000,-Ft.
A Renault Sport Technologies egyedi lökhárítókat, küszöböket és iker kipufogóvégeket visel nagyméretű keréktárcsákkal. Gumiabroncs- és kerékméret: 205/45R17 88Y, illetve 205/45R18 86Y.
A karosszéria 5 ajtós, a vonalvezetés kupés. A diffúzor és a hátsó légterelő egy egységet alkot, a maximális aerodinamikai hatásfokot szolgálják. A diffúzor adja a hátul ébredő leszorító erő 80 %-át, a maradék 20 százalékról a légterelő perem gondoskodik.
A hűtőmaszkon a Renault logó alatt RS embléma található, a LED nappali fények a lökhárító alsó felébe lettek beillesztve.
A Renault Clio RS alapszíne a Jégfehér, metálszínben Lángvörös, Éjfekete, Platina, Sirius-sárga
Belső térben piros betétek jellemzik az RS-t a kormányon, váltón, műszerfalon és ülésvarrásokon.
Futómű
Elöl pszeudo-MacPherson rugóstag, hátul vastagabb stabilizátor 10 %-kal merevebb, mint a Clio III. RS-é. A féktárcsa 260 mm átmérőjű.
Sport vagy Cup
A fokozott sportteljesítményt biztosító CUP futómű 3 mm-rel mélyebben ül, 15 %-.kal merevebb, kormányműve közvetlenebb.
Üzemmódok: Normal, Sport, Race
Rajtautomatika
A vezető bal lábával a fékre lép, s közben a kormány mögötti mindkét váltófület egyszerre meghúzza. Ekkor a műszerfalon megjelenik a „Launch Control on” felirat, és a villogó narancs ’ambilight’ (amennyiben a funkció működését jóváhagyta a rendszer). A gázpedált lepadlózva a motor 2500/perc fordulatszámon forog.
Sport üzemmód: a fék felengedésekor a rendszer optimalizálja az új Clio RS 200 EDC gyorsulását, miközben az ESR kipörgésgátló a kerekek tapadásvesztését akadályozza meg, a rendszer a sebességváltást is optimalizálja.
A Verseny üzemmód rendszer kiiktatja az ASR kipörgésgátlót, s a sebességváltás kizárólag kézzel történhet.
RS Monitor
g-diagramm: hosszirányú és keresztirányú gyorsulásokat jeleníti meg, továbbá megjelennek a hajtott kerekek kipörgései %-os formában, az adatok USB pendrive-ra menthetőek.
További menthető megjelenített adatok a teljesség igénye nélkül: forgatónyomaték, teljesítmény, féknyomás, kormányszög, motorfordulatszám, kerekekre átvitt hajtóerő, menetteljesítmények, stopperóra, EDC sebességváló komponenseinek grafikus megjelenítése, s szöveges vezetési tanácsok.
Érdekességképp a tulajdonosok a versenypályák alaprajzait is elmenthetik, illetve a Renault Sport adatbázisban sok versenypálya rajza megtalálható.
Az RS-ben is megtalálható az R-Link motorhangokat az utastérbe sugározó alkalmazása, illetve a saját hang membrán segítségével való felerősítése.
Hozzászólások