2013. április 08. hétfő, 20:30

 

Egyelőre nem vezethettük, viszont közelről megszemlélhettük, beleülhettünk és körbefotózhattuk a Renault Clio RS-t.

Képgaléria
Renault Clio RS
Renault Clio RS
A képre kattintva galéria nyílik több képpel!

Kezdjük a lényeggel: a Renault Clio RS szíve 1,6 literes 147kW/ 200 lóerős 240 Nm forgatónyomatékú benzinmotor 6 sebességes  EDC duplakuplungos automata sebességváltó jár hozzá, kormány alatti váltófülekkel. Végsebessége 230 km/h, 100 km/h-ra 6,7 másodperc alatt gyorsul, s gyári adat szerint 6,3 liter az étvágya vegyes fogyasztásban 100 km-en. Ára bruttó 6.390.000,-Ft.

renault-clio-rs-muszerfal

A Renault Sport Technologies egyedi lökhárítókat, küszöböket és iker kipufogóvégeket visel nagyméretű keréktárcsákkal. Gumiabroncs- és kerékméret: 205/45R17 88Y, illetve 205/45R18 86Y.

A karosszéria 5 ajtós, a vonalvezetés kupés. A diffúzor és a hátsó légterelő egy egységet alkot, a maximális aerodinamikai hatásfokot szolgálják. A diffúzor adja a hátul ébredő leszorító erő 80 %-át, a maradék 20 százalékról a légterelő perem gondoskodik.

A hűtőmaszkon a Renault logó alatt RS embléma található, a LED nappali fények a lökhárító alsó felébe lettek beillesztve.

A Renault Clio RS alapszíne a Jégfehér, metálszínben Lángvörös, Éjfekete, Platina, Sirius-sárga

Belső térben piros betétek jellemzik az RS-t a kormányon, váltón, műszerfalon és ülésvarrásokon.

renault-clio-rs-ulesek

Futómű
Elöl pszeudo-MacPherson rugóstag, hátul vastagabb stabilizátor 10 %-kal merevebb, mint a Clio III. RS-é. A féktárcsa 260 mm átmérőjű.
Sport vagy Cup
A fokozott sportteljesítményt biztosító CUP futómű 3 mm-rel mélyebben ül, 15 %-.kal merevebb, kormányműve közvetlenebb.

Üzemmódok: Normal, Sport, Race

clio-rs-drive-uzemmodok

Rajtautomatika
A vezető bal lábával a fékre lép, s közben a kormány mögötti mindkét váltófület egyszerre meghúzza. Ekkor a műszerfalon megjelenik a „Launch Control on” felirat, és a villogó narancs ’ambilight’ (amennyiben a funkció működését jóváhagyta a rendszer). A gázpedált lepadlózva a motor 2500/perc fordulatszámon forog.

Sport üzemmód: a fék felengedésekor a rendszer optimalizálja az új Clio RS 200 EDC gyorsulását, miközben az ESR kipörgésgátló a kerekek tapadásvesztését akadályozza meg, a rendszer a sebességváltást is optimalizálja.

A Verseny üzemmód rendszer kiiktatja az ASR kipörgésgátlót, s a sebességváltás kizárólag kézzel történhet.

renault-clio-rs-motor


RS Monitor
g-diagramm: hosszirányú és keresztirányú gyorsulásokat jeleníti meg, továbbá megjelennek a hajtott kerekek kipörgései %-os formában, az adatok USB pendrive-ra menthetőek.
További menthető megjelenített adatok a teljesség igénye nélkül: forgatónyomaték, teljesítmény, féknyomás, kormányszög, motorfordulatszám, kerekekre átvitt hajtóerő, menetteljesítmények, stopperóra, EDC sebességváló komponenseinek grafikus megjelenítése, s szöveges vezetési tanácsok.

Érdekességképp a tulajdonosok a versenypályák alaprajzait is elmenthetik, illetve a Renault Sport adatbázisban sok versenypálya rajza megtalálható.

Az RS-ben is megtalálható az R-Link motorhangokat az utastérbe sugározó alkalmazása, illetve a saját hang membrán segítségével való felerősítése.

uj-renault-clio-rs


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER