2011. október 28. péntek, 14:35

 

A Renault Trucks nemrégiben adott át egy Premium Distribution Hybrys Tech járművet a Geodis BM-nek. A vállalat október elején állítja forgalomba a teherautót Lille városában, ahol a Carrefour üzletek áruellátása lesz a feladata.

renault-hibrid-teherauto

A hibrid járművet kirogén hűtőfelépítménnyel szerelik fel. A folyékony nitrogénnel működő kirogén hűtőtechnika előnye, hogy csendes és tiszta, és mindezek mellett sokkal gyorsabban hűti le a rakteret, mint a hagyományos hűtési módszerek. A két technika – a gépkocsi hibrid hajtása és a raktér kirogén hűtési rendszere – egy járműben történő kombinálása hatalmas ugrást jelent a városi és városkörnyéki áruszállításban.

Október elejétől a Lille-ben és környékén élők gyakran láthatják a Geodis BM hibrid teherautóját, amely a Carrefour mintegy tíz, környékbeli üzletének áruellátását végzi majd. Ez a 310 lóerős, 26 tonnás Premium Distribution Hybrys Tech az első hibrid jármű a vállalat flottájában. A Renault Trucks közel három éve kísérletezik a járműbe épített hibrid technikával, amely különösen a városi és városkörnyéki áruterítésben előnyös. A villanymotor használatából adódóan a hibrid jármű nagyjából 20 százalékkal kevesebbet fogyaszt, ráadásul rendkívül csendes, ami fontos szempont egy olyan teherautó esetében, amely lakott területen teljesít feladatot az éjszakai és a kora hajnali órákban.

A Renault Trucks által kifejlesztett hibrid technika elve egyszerű: lehetővé teszi a jármű fékezésekor és lassításakor keletkező energia elraktározását, majd elektromos energiává alakítását az indulási szakaszban. Az elektromos energiát a hajtásról gondoskodó, teljesen autonóm, vagyis feltöltést nem igénylő akkumulátorok tárolják. Ezt az elektromos energiát használja fel a villanymotor, amely az indulástól körülbelül 20 km/h sebességig hajtja az autót, amikor a dízelmotor veszi át a hajtást. A dízelmotor így csak abban a fázisban működik, amikor a legelőnyösebb a fogyasztása. Induláskor és lassú haladás esetén, amikor az üzemanyag fogyasztás jelentős, kizárólag az elektromos energia hajtja az autót, így a megtakarítás jelentős.

Ez a teherautó azonban még ennél is többet tud a folyékony nitrogénnel működő kirogén hűtési technikának köszönhetően, ami számos előnnyel jár. Először is a környéken élő lakosokra nézve, hiszen a hibrid jármű teljesen csendes és CO2-kibocsátása nulla. Másrészt a szállító számára, mert a rakteret és a szállító rekeszeket jól lehet szeparálni, így a teherautó egyszerre tud friss és száraz árut szállítani.
További előnye, hogy kétszer gyorsabban hűti le a rakteret, mint a hagyományos megoldások, így ideális körülmények között lehet vele például zöldséget szállítani.
A két technika – a hibrid hajtás és a kirogén hűtőtechnika – egy járműben történő kombinálása hatalmas ugrást jelent a városi és városkörnyéki áruszállításban.

renault-hybrid-teherauto

A Renault Trucks Clean Tech járművei

A közúti áruszállítóknak komoly környezetvédelmi elvárásoknak kell megfelelniük, az ügyfelek érdeklődése pedig egyre inkább a kevésbé környezetszennyező járművek felé fordul különösen városi áruszállításban. A Renault Trucks évek óta dolgozik alternatív energiával hajtott teherautók kifejlesztésén, hogy ezeknek az igényeknek minél jobban meg tudjon felelni.
Az elsősorban városi és városkörnyéki fuvarozásra szánt elektromos, hibrid, illetve földgáz üzemű járműveket a gyártó a megkülönböztető Clean Tech védjeggyel látja el.
A gyártó az új technikákhoz kapcsolódóan ugyanazt a szolgáltatási minőséget kívánja nyújtani, mint a hagyományos teherautók esetében, ezért megkezdte a szakszerviz hálózat felkészítését a védjegy alá tartozó járművekkel kapcsolatos szolgáltatások elvégzésére. Az új technikák megjelenése ugyanis szükségessé teszi az ilyen típusú járművek karbantartásához és javításához szükséges szaktudás és célszerszámok létrehozását és terjesztését a hálózatban.  


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER