A Captur egy városi kis SUV csinos és dögös kiállással, kényelmes és sokféle rakodási lehetőséggel. Rengeteg színkombinációt és személyre szabást kínál. Továbbá a mai kornak megfelelő multimédiás- és vezetőt tájékoztató rendszerrel kényezteti gazdáit, ráadásul a hasonló autók között igen jó áron.
A Clio alapjaira épített Capturt idén mutatták be a Genfi Autószalonon, s mostanra már a kereskedésekben van, megvásárolható. A Clio sok tekintetben visszaköszön az autón, azonban a kiállása izgalmas vonalaival igen dögösre, lökhárító-, és küszöbkialakításaival pedig terepjárósra sikeredett. Aki feltűnő autót akar venni, az biztosan megtalálja a számítását, ha őt választja. Méretei közül (hosszúság 4,122 m, szélesség tükrök nélkül 1,778 m, magasság 1,566 m, tengelytáv 2,606 m) figyelemre méltó a 20 cm-es hasmagassága azonban nem lesz belőle mégsem terepjáró, mivel négykerékmeghajtással nem lehet rendelni. Kérdésünkre az importőr elmondta, a döntés oka az, hogy ezen városi kis SUV-ok vásárlói között nagyon kevésen választják a 4x4 meghajtást, viszont megtudtuk, hogy 1-2 éven belül megjelenhet benne az új Extended Grip rendszer.
Ez egy kipörgésgátló rendszer, mely lehetővé teszi, hogy a vezető 3 program közül választhasson közút, laza talaj, és profi. A közúti állásban általános kipörgésgátló rendszerként üzemel, egyébként 40 km/h-ás sebesség felett automatikusan át is áll erre, ha előtte mást választott a vezető. Profi beállításnál csak a fékeket felügyeli. Laza talaj üzemmódban a tapadást növelendő felügyeli a hajtott kerekeket, szabályozza a motor forgatónyomatékát és fékerő elosztását, elöl nagyobb mértékű elpörgést engedélyez.
Az izgalmas és szemet gyönyörködtető műszerfalat krómozott kijelzőket és az érintőképernyő környékének kialakítását is Cliotól kapta. A kormány ugyan jó fogású, viszont még jobb lenne kisebb méretben. A kijelző fölött egy kis felnyíló tárolórekesz van. A kijelzőt körbe veszik a középső szellőzőnyílások, (melyek egyébként tökéletesen lezárhatók). A kesztyűtartó helyén pedig megjelenik a Renault új kihúzható fiókja, mely igen praktikus és elég mély.
Az ülések kényelmesek, s szavunkat ne felejtsük, a huzatok lecipzárazhatóak, 30 fokos vízben moshatóak. A hátsó üléssor előtt találunk középen egy tárolót, de ne ijedjünk meg, ha valaki középen ülne, ez könnyedén kivehető és akkor nem zavar.
A csomagtér mérete 377 liter, ha az aljának borítását kivesszük 455 liter. A hátsó üléseket ledöntve és előre tolva 1235 literre nő.
A Capturt kétféle Expression és Dynamique felszereltséggel, kétféle benzinmotorral Energy 0,9 Tce 90 LE és 1,2 Tce 120 LE EDC, s Energy 1,5 dCi 90 LE dízelmotorral árulják. A start-stop motorleállító és újraindító rendszer a 3 literes és a dízel motorhoz jár.
Gyári adat szerint a háromhengeres benzinmotor fogyasztása 100 km-en vegyes üzemmódban 4,9 l, a 120 lóerősé 5,4 l, míg a dízelmotoré 3,6 l.
A Captur belépő modelljének ára 4.050.000,-Ft
Hasonló autók induló listaárai:
Chevrolet Trax LS 3.940.000,-Ft, Nissan Juke 4.110.000,-Ft, Opel Mokka 4.730.000,-Ft
Ékszerdoboz kategóriában mindenképpen a Captur viszi el az elsőséget. A Juke vagy Captur választás bizonyára ízlések és pofonok jegyében dől el, s nem a 60.000,-Ft árkülönbségen. A GM autók rajongóinak viszont már érdemes elgondolkozni a házon belüli két autó közötti majd 1 millió forintos árkülönbségen.
A Captur árai az alábbiak szerint alakulnak:
Expression
Energy 0,9 TCe 66 kW/90 LE S&S 4.050.000,-Ft
1,2 TCe 85kW/120 LE EDC (automata váltó) 4.630.000,-Ft
Energy 1,5 dCi 66kW/90 LE S&S 4.730.000,-Ft
Dynamique
Energy 0,9 TCe 66 kW/90 LE S&S 4.350.000,-Ft
1,2 TCe 85 kW/120 LE EDC 4.930.000,-Ft
Energy 1,5 dCi 66kW/90 LE S&S 5.030.000,-Ft
Sajnos a nagyobbik benzinmotort jelenleg csak automata váltóval lehet rendelni, reméljük meg fog jelenni a kínálatban a kéziváltós ajánlat is.
Alapfelszereltségben a teljesség igénye nélkül kapunk 16 collos könnyűfém keréktárcsákat, manuális klímát, CD-s rádiót USB-vel és Bluetooth-szal, LED nappali menetfényt, ködfényszórókat, tempomatot és elektromos első, hátsó ablakemelőket. Magasságban és mélységben állítható kormány, magasságban állítható vezetőülés, s elektromos szervokormány, változó rásegítéssel.
Biztonság tekintetében
ABS elektronikus fékerő-elosztóval és vészfék-rásegítő rendszerrel
ESP menetstabilizátor ASR kipörgésgátlóval
Emelkedőn elindulást segítő rendszer
Adaptív légzsákok a vezető- és utasoldalon
Oldallégzsákok elől
Hárompontos, magasságban állítható biztonsági övek, övfeszítővel
3 db hárompontos biztonsági öv hátul
Biztonsági övek bekapcsolására való figyelmeztetés
5 db állítható magasságú fejtámla
ISOFIX rendszer – a hátsó oldalsó üléseken és a az első utasülésen
Kikapcsolható utasoldali légzsák
Opcióban jelenik meg
az automata klíma 100.000,-Ft
Madia NAV 120.000,-Ft
fűthető első ülések 70.000,-Ft
Tolatóradar 160.000,-Ft, Dynamique felszerelséghez
Levehető üléshuzat szintén Dymanique felszereltség, de abban alap.
Garancia 5 évre vagy 100.000 km-re szól. A Capturt bevezetése idéjén 5 évi ingyenes karbantartással kínálják, ami igen kedvező ajánlat.
Hozzászólások