A Captur sikerétől megerősödve, a Renault folytatja a crossoverek területén indított offenzíváját, amelynek következő lépése a Kadjar megjelenése. Ez az első, Renault crossover a C szegmensben.
Ezen a dinamikusan növekvő és egyre népszerűbb piacon a Kadjar a Renault törekvései szerint első körben az európai piacon, számos afrikai országban és a földközi-tengeri országokban, majd ezek után Kínában arat majd remélhetőleg megérdemelt sikert.
A Captur nagyobbik testvére a crossoverek piacát fogja innovatív módon felfrissíteni. A Renault Kadjar atlétikus, mégis harmonikus vonalvezetésével tűnik majd ki kategóriatársai közül. A Kadjar belső kialakítása sportos, kifinomult, köszönhetően a felhasznált anyagok magas minőségének, és igényes kidolgozásnak. 4x4 és 4x2 változatban is elérhető lesz a Renault Kadjar. Városi közlekedésben is otthonosan mozog, köszönhetően kompakt méreteinek (hossza: 4,45 méter, szélessége: 1,84 méter). Az utasteret megannyi modern felszerelés teszi teljessé, ilyen például az R-Link 2®.
A Kadjar a Renault-tól megszokott, hatékony motorválasztékkal lép piacra. Ezek az erőforrások a szegmens legjobbjai között vannak mind fogyasztás, mind pedig a CO2 kibocsátás terén.
A Renault Kadjar elsőként 2015. március 5-én, a 85. Genfi Nemzetközi Autószalonon lép a nagyközönség elé.
A kereskedelmi forgalmazás várhatóan 2015. nyár elején kezdődik majd el.
A Kadjar egy jelentős állomás azon az úton, amelyet járva a Renault csoport folyamatosan újítja meg termékválasztékát, hogy új piacokat és új ügyfélkört hódítson meg.
A Renault-választék átlagos életkora így a 2012-es 4,8 évről mára 4,2 évre csökkent és 2015 végére 3,7 év lesz. 2014-ben minden 5 eladott autóból 1 crossover volt, így a szegmens részesedése Európában 23%, Kínában pedig 26% lett. A konszern növekedése szempontjából tehát kulcsfontosságú, hogy ezt a szegmenst használja ugródeszkának az új piacokra való betöréshez.
A Renault Koleos után a Captur volt a második modell, amely a Renault crossover-választékában megjelent. A praktikus és innovatív autó a B-szegmens élére ugrott, 178 000 forgalomba helyezett darabbal.
A Renault tovább folytatja a crossoverek területén indított offenzíváját, amelynek következő lépése a Koleos és a Captur közé pozícionált – C szegmensbéli - Kadjar megjelenése.
Nemzetközi sikerre számít
A 128 országban jelen levő Renault-csoport 2014-ben 2 712 432 autót értékesített. A nemzetközi üzleti stratégiának köszönhetően a fenti darabszám 46%-át Európán kívül realizálja a csoport – ez az érték 2010-ben 37% volt. A termékválaszték a Renault-csoport imázsának hordozója, és az értékesítés növekedésének sarokköve. A Kadjar a termékválaszték növelésével segít abban, hogy a csoport üzletileg és földrajzilag is tovább terjeszkedhessen.
Kadjar ambíciók Európában és a Földközi-tenger térségében
A Renault 2014-es európai 3. helyének köszönhetően (a személy- és kishaszonjármű értékesítésben) jelentős piaci szereplő. A Kadjart 2015 nyarától kezdi forgalmazni a Renault, először Európában és a Földközi-tengeri térségben, valamint Afrikában. A modell Spanyolországban a palenciai üzemben készül, amely jelenleg kapacitásának 83%-át exportra termeli, 5 kontinens több mint 50 országába.
A kínai piacra a Kadjar segítségével kíván betörni a Renault
A Kadjar az első olyan Renault modell, amit Kínában is gyárt majd a csoport, és mint ilyen, szimbolikus jelentőséggel bír: a konszern kínai nagykövete lesz.
1999-ben Kínában 600 000 autó kelt el, ez a szám 2014-re több mint 20 millió lett, így jelenleg ez az ország számít a világ első számú piacának. 2013. decemberében a Renault Csoport vegyesvállalatot alapított a Dongfenggel, és megkezdte Wuhanban egy 150 000 autó éves kapacitású üzem létrehozását.
Tekintve, hogy a világban eladott minden 5 autóból egy crossover, így a kategória sikere tagadhatatlan. Az elvárások azonban márkától függetlenül mindig ugyanazok: a dizájn, az ár és végül az imázs számít a kiválasztáskor.
A Kadjar tervezésekor a Renault különösen figyelt arra, hogy a szegmens vásárlóinak ezen elvárásait figyelembe vegye. Dinamikus, sportos és harmonikus vonalvezetésével, a modell igazán figyelemfelkeltő és vonzó választás.
Az Alliance közös platformjára épült, a Renault génjeit magában hordozó modell
Az 1999 óta stratégiai partnerként együttműködő Renault és Nissan mára már az Alliance a világ 4. autógyártója lett. A Renault és a Nissan 2014-ben négy stratégiai területen egyesítették erőiket: a beszerzés, az emberi erőforrások kezelése, a gyártás-logisztika, valamint a tervezés került közös menedzsment alá, így növelvén a hatékonyságot. A tervezés fő feladata a jövőben továbbra is a közös platformok létrehozása.
A Renault Kadjar az Alliance egy közös platformjára épült, így a már fent említett változások nyertese lett. Az Alliance berkein belül a modulárisan felhasználható architektúrák fejlesztése a folyamatos haladás egyik hajtóereje. A CMF (Common Module Family – Közösített Modulcsalád) segítségével autók széles választéka tervezhető és gyártható úgy, hogy az alkotóelemek jó része közös.
Ez a megközelítés teszi azt lehetővé, hogy a költségek jelentősen csökkenjenek, hiszen a modellválaszték szélesedik, a felhasznált elemek és alkatrészek száma viszont állandó marad. Az így megtakarított költségeket az Alliance „visszaforgatja” a fejlesztésekbe, így minél vonzóbb és a vásárlóközönség elvárásainak még inkább megfelelő modellekkel jelentkezhessen.
A CMF projekt három szegmensben érezteti hatását: a CMF-A a kisautókat, CMF-B az alsó-középkategóriát, a CMF-C/D pedig a nagyobb modelleket érinti.
A Renault Kadjar a CMF-C/D projektágon született, és az Alliance 4 évnyi fejlesztési munkája van benne. A
gyártás is a Renault és a Nissan között oszlik meg, a Renault gyártja pl. a hátsó felfüggesztést és az erőátvitelt.
A Renault és a Nissan választékában összesen már 3 crossoverben bizonyított a CMF-C/D.
A Renault és a Nissan által kihasznált szinergia rengeteg – a vásárlók által nem látható – alkotóelemet is érint, ilyenek például a motorblokk, a navigációs rendszer architektúrája… Emellett természetesen az autók szigorúan megőrizték a speciális márkajellemzőiket is.
A Renault a Kadjart a C szegmensbe pozícionálta. A crossover formája egyben robusztus és elegáns. A lángvörös fényezés veszélyesen csábító. A Renault Kadjar három halmaz közös metszetében helyezkedik el: ez a C-kategóriás crossover egyesíti magában az SUV-k, az ötajtós berline és a kombi karosszériák főbb elemeit.
A Kadjar a génjeiben hordozza a Captur koncepció alapgondolatát és egy cseppnyit a DeZir szellemiségéből. A Captur a „Felfedezés” szirom a Renault dizájnstratégiájában, vagyis a dinamizmus, a robusztus tartósság és a kaland érzése, míg a DeZir a „Szerelem” szirma. Ez utóbbi jeleníti meg az érzéseket, és egyfajta érzékiséget. A Kadjar bemutató színe a Renault már jól ismert Lángvörös fényezés lesz, ami a szenvedélyt testesíti meg a csoport modelljein.
Az orr-rész barátságos erőt sugall. A lámpatestekben folytatódó króm betét még erőteljesebben mutatja az autó szélességét, és így húzva alá a Kadjar lendületes egyéniségét. Harmonikus és atlétikus vonalvezetése az oldalakon is folytatódik, izmos váll-részt képezve.
A Kadjar minden olyan elemet tartalmaz, amit egy crossovertől joggal elvárható
A hasmagasság 190 mm, és már első ránézésre hívogat, hogy az ember letérjen a járt útról és a Kadjar tartósságát próbára tegye. Az első légbeömlő hangsúlyos, és az első valamint a hátsó alvázvédő-lemezekkel együtt a mindennapi kalandozásokra kiválóan alkalmas SUV képét mutatja az autó.
A nagyméretű (690 mm-es) kerekek, amelyek akár 19”-os felnin is futhatnak, sportosan és dögösen mutatnak a Renault
Kadjaron. Az alsó ajtóvédő elemek, és a fekete színű, kiszélesített kerékívek is a sportos és robusztus hatást hangsúlyozzák. A Kadjar stabil és dinamikus kiállását koronázza meg az eloxált alumínium tetőrúd-pár.
A Renault Kadjar is megkapta a Renault közép- és felsőkategóriás választékára újabban olyannyira jellemző és egyedi arculatot kialakító fény-jegyeket. Elöl a LED nappali menetfény C alakot formáz, így az autó könnyen felismerhető. A lámpatestben is folytatódó krómcsík. A Captur koncepcióautót idézi a hátsó részbe integrált lámpatestek vonalvezetése is. A fények játéka itt is nagyon hatásos.
A Renault Kadjar minden verzióján a kilincs és a külső tükörházak a karosszéria színével megegyezőek, így koherens marad a dizájn. Az ablakok és LED fényszórók körüli krómkeretek, és az alsó karosszéria-védelem, szintén tartósság kinézetét mutatják az autón.
Sportos belső tér
A műszerfal könnyen áttekinthető, természetes módon veszi körül a sofőrt, a vezetés így igazi élvezet. Abszélesség érzését a műszerfal rajzolata is fokozza.
A Renault Kadjar műszerfala tapintásra is kellemes, minőségi érzést nyújt a habosított anyagoknak köszönhetően. Az összeszerelés precízen és gondosan kivitelezett.
A sebességváltó szintén sportos, finom kidolgozású, szépen díszített, és csillogó betétekkel ellátott.
Az 1,4 m2-es, fix üvegtető világosságot és kiegyensúlyozottságot hoz a belső térbe.
Az ülések, az ajtófogantyúk és a műszerfal-borítás dupla hímzése, tovább emelik a Renault Kadjar belső terének értékét.
A Kadjar személyisége tetten érhető úgy a külső, mint a belső jegyekben: egyedi stílust, magas színvonalú kivitelezést és kényelmet kínál.
4x4 vagy 4x2 hajtásképlettel tökéletes a városban és a természetben is
A Kadjar finoman egyesíti az SUV, a berline és a kombi karosszériaváltozatok formavilágát úgy, hogy ezek között a kohéziós erő a Renault dizájn. Egyedi és intuitív vezetési élményt kínál a sofőröknek.
A Renault Kadjar az SUV-k világából a robusztusságot örökölte
Az összkerékhajtásnak köszönhetően nehéz útviszonyok között is jobban teljesít. Három állásban használható – Auto, LOCK és 2WD (kétkerék-hajtás), így mindig kiválasztható a szükséges üzemmód.
2 kerék-hajtásban az Extended Grip tapadássegítő rendszer nehezebb tapadási körülmények között dolgozik együtt a rendszerhez fejlesztett „Mud and Snow” abroncsokkal. Ezeknek az abroncsoknak a mintázata a hóban és sárban való közlekedésre optimalizált.
A 190 mm-re emelt hasmagasság valamint a 18°-os és 25°-os terepszögek minden terepen kiváló manőverező képességet garantálnak.
Az első- és hátsó alvázvédő elemek alulról nyújtanak megfelelő védelmet, a rozsdamentes acél csomagtér-küszöb pedig a kosz és sár ellen véd.
A Renault Kadjar sokoldalúságát a kombik világából örökölte
A belső tér alakítgatása egyszerű és intuitív. A csomagtérben elhelyezett fogantyúknak köszönhetően az „Easy Break” rendszer a hátsó üléstámla 1/3 – 2/3 arányú automatikus kioldását és lehajtását teszi lehetővé. Ezt kiegészítendő, az első utasülés asztalkává hajtogatható, szintén egy fogantyú segítségével. Így a hosszú tárgyak könnyedén beférnek.
A csomagtartó padlója is kétféleképp állítható be. Az első egy fenti pozíció, így könnyű berakodni a terjedelmes csomagokat. A másik az alacsony helyzet, így a csomagtér teljes – 472 liternyi – térfogata kihasználható. A csomagtér ezek mellett 2 vagy 3 rekeszre osztható, ötletes és jól védett tároló helyeket kaphatunk ezzel.
A belső tér lenyűgöző méretű. Hátul a magasság 910 mm-es, a vállszélesség pedig 1 456 mm – ez a szegmens legjobb értékei között van. A Renault Kadjar utasterében 30 liternyi ötletes tárolóhely található.
A Renault Kadjar vezetési élvezete és a kényelem a berline kategóriától származik
A Renault Kadjart megszeretni egy pillanat műve. Az üléspozícó és a támlák dőlésszöge kényelmes utazást biztosít. A kiváló minőségű fotelek oldaltartása különlegesen veszi körül a bennülőket
A Renault Kadjar fordulóköre 10,72 méter, így könnyen manőverezhető.
A „hands free” parkolórendszertől a tolatókameráig a Renault Kadjar minden olyan technikát tartalmaz, amely a városi közlekedést hivatott megkönnyíteni.
Végül, de nem utolsósorban, a Renault Kadjar fogyasztása alacsony. A Stop & Start rendszer csökkenti a károsanyag-kibocsátást és a fogyasztást is egyben, főképp városi körülmények között.
Kényelem és a személyre szabhatóság
A Renault Kadjar belső terét úgy alakította ki a Renault, hogy különös figyelmet szentelt a vezetőnek. A Renault Espace-ban már megismert Renault R-Link 2® rendszer helyet kapott a Kadjarban is. Az R-Link 2® hangfelismerő rendszerrel rendelkezik, amely megkönnyíti, és sokkal biztonságosabbá teszi a navigáció, a telefon, az alkalmazások, vagy akár a rádió menet közbeni használatát. A kezdőlap testre szabható, így minden fontos funkció azonnal és könnyedén elérhető.
Az, ingyenesen letölthető, vagy megvásárolható, turisztikai, információs, social média és egyéb alkalmazások sokasága segít az utazást kellemesebben, hasznosabban eltölteni.
A Renault Kadjarban egy modern, kapacitív, 7”-os színes TFT képernyő kapott helyet, amely nagyon világos, így az információk mindig könnyedén leolvashatók róla.
A Kadjar a Renault összes – a közlekedés biztonságával kapcsolatos - tapasztalatát magába sűríti, és a legfrissebb fejlesztéseket kapta meg a bennülők biztonsága érdekében.
A Renault Kadjar duplaoptikás Full-LED lámpákkal szerelt, a még intenzívebb és még precízebb fénycsóva s biztonságosabbá teszi az utat.
A lámpatestek két „Pure Vision” LED modult foglalnak magukba, ezek töltik be a tompított fény és a távolsági fényszóró szerepét. A fénycsóva nappali fénybe burkolja az utat, 20%-al fényesebb, mint egy halogénizzó. Az éjszakai vezetés még kellemesebb lesz.
A vezetéssegítő rendszerek összessége az R-Link 2® menüjéből vezérelhető.
A Renault Kadjar gazdag felszereltsége között helyet kapott továbbá a vészfékrásegítő, a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, a közlekedési táblákat felismerő rendszer, a tolatókamera és a sebességtúllépést figyelő rendszer is.
Hozzászólások