A Peugeot büszkén mutatja be a vadonatúj Peugeot 308 SW-t, amely önálló karosszériaváltozatként érkezik a kínálatba. Stílusa kifejező, profilja lendületes, hátsó része kifinomult.
Hatékony és ultramodern, de nem hagyja figyelmen kívül a kompakt kombik szegmensének alapkövetelményeit és az ebből a szegmensből választó ügyfelek alapvető elvárásait.
Az új Peugeot 308 SW igazi szemet gyönyörködtető modell, amely az alábbiakat kínálja:
Tágas utastér: a modell hossza 4,64 m, tengelytávja 2,73 m.
Hatékonyság: az új Peugeot 308 SW semmit sem bíz a véletlenre, aerodinamikája optimális (Cx=0,277, SCx=0,618), következésképpen CO₂-kibocsátása és üzemanyag-fogyasztása alacsonyabb.
Számos tárolóhely, amelyek vezérlő elve egyértelműen a kellemes utazási élmény és a praktikum. A hatalmas középkonzol tágas helyet biztosít a vezető és az első utas mindennapi használati tárgyainak.
A mindennapos használathoz szükséges modularitás: a 2. üléssor három részre osztható (40/20/40), és a csomagtartóból elérhető fülekkel könnyen lehajtható.
Motoros csomagtérfedél (amelynek köszönhetően a csomagtér akkor is könnyen hozzáférhető, ha mindkét kezünk tele van), és kétállású csomagtérpadló.
Kellő pakolási kapacitás mindenféle professzionális és szabadidős tevékenységhez: a csomagtér térfogata alapból 608 liter, teljesen lehajtott üléspaddal pedig 1634 literig bővíthető.
Az új Peugeot 308 SW-t a folyamatosan tökéletesített Peugeot i-Cockpit® legújabb generációjával látták el. Teljesen új élmény, még több ergonómiával, dizájnnal, élvezetes vezethetőséggel, prémium minőséggel és interaktív megoldásokkal:
Integrált kezelőszervekkel felszerelt, fűthető, új kompakt kormánykerék.
3 dimenziós digitális műszeregység szemmagasságban, 10 colos digitális műszeregységgel
Innovatív, 10 hüvelykes, nagy felbontású központi érintőképernyő a Peugeot új i-Connect® Advanced intuitív és digitális infotainment rendszerével, amely az okostelefonok világát idézi.
A hagyományos klímavezérlőpanelt helyettesítő i-toggle kapcsolók. Minden i-toggle gomb teljes mértékben konfigurálható, azaz a központi képernyő egy adott funkciójának parancsikonjaként használható.
4 USB C aljzat, vezeték nélküli tükrözés és két telefon egyidejű Bluetooth-on keresztüli csatlakoztatásának lehetősége.
A még nagyobb biztonság érdekében az új Peugeot 308 SW a félautonóm vezetéstámogató rendszerek legújabb generációjával, a Drive Assist 2.0 csomaggal érkezik (amely az év végén lesz elérhető). A rendszer a Stop and Go funkcióval ellátott adaptív sebességtartó automatika (EAT8 automata sebességváltóval társítva) és a sávtartó asszisztens mellett három új funkcióval egészül ki, amelyek elsősorban a gyorsforgalmi utakon hasznosak: félautomata sávváltás, előzetes sebességajánlás és a kanyarsebesség adaptálása.
Az új Peugeot 308 SW többféle motorral, nevezetesen plug-in hibrid (HYBRID 225 e-EAT8, HYBRID 180 e-EAT8), benzines (PureTech 110 S&S BVM6, PureTech 130 S&S BVM6 és PureTech 130 S&S EAT8) és dízel (BlueHDi 130 S&S BVM6 és BlueHDi 130 S&S EAT8) változatokkal készül.
A piac és az ügyfelek
Az új Peugeot 308 SW a C-szegmens kombi modelljei közé tartozik, azaz egy olyan piacra érkezik, amelyen a Peugeot már évtizedek óta sikeresen jelen van. Bár a kategória modelljei számára az SUV-k közvetlen kihívást jelentenek, maga a szegmens 2010 óta változatlanul erős, az európai kereslet továbbra is komoly, és az értékesítési előrejelzések az elkövetkező évekre vonatkozóan stabilak.
A C szegmensben a kombik vásárlói köre a legfiatalabb és egyben a legdinamikusabb is. Általában aktív, gyermekes vagy gyermek nélküli párokról van szó, akik nagyon ragaszkodnak a stílusos formákhoz, intenzíven használják autójukat (azaz ők utaznak a legtöbbet). Nagyon igényesek, számos elvárást támasztanak az autóval szemben stílus, vezetési élmény és technológia tekintetében, miközben nem mondanak le a tágasságról és a kényelemről sem.
Ebbe a környezetbe érkezik az új Peugeot 308 SW, amely minden igényt kielégít, minden ügyfél (70%-ban professzionális felhasználók, 30%-ban magánszemélyek) elvárásaival találkozik és készen áll arra is, hogy új vásárlókat hódítson meg. Az új Peugeot 308 SW a kínálat csúcsán helyezkedik el, koncepciója a következő kulcstémákon alapul: dizájn, hatékonyság, technológia és modularitás.
INTENSE – intenzív design
Az új Peugeot 308 SW esetében a legnagyobb stilisztikai kihívás az volt, hogy karakteres legyen és vágyakozást keltsen, de közben kínáljon kiváló pakolási térfogatot. A felépítés optimalizálása tette lehetővé, hogy a belső tér veszélyeztetése nélkül nagyon lejtős tetőt tervezzenek, és növeljék a hátsó rész kialakításához rendelkezésre álló anyagfelületet.
Az új Peugeot 308 SW így erős személyiségű autó lett, a funkció szolgálatában álló stílus megtestesülése. Úgy tervezték, hogy csábító legyen, vonzza a tekintetet, de elsődleges hivatása a pakolhatóság, a helykínálat és a praktikum maradjon. A tengelytáv 55 mm-rel hosszabb, mint a limuziné, ami karcsúbbá teszi a sziluettet, egyben a hátsó tér előnyére válik.
Az új Peugeot 308 SW farrésze az új Peugeot 308 mélységében megformált oldalsó lemezének stílusát viszi tovább, mely markáns fénytörést hoz létre, így az autót szinte a talajhoz nyomja, és ez a modell vonalvezetésének kulcsa.
Az oldalablakok kialakítása, nevezetesen az, hogy az ablak felső élének lejtése nagyobb, mint a tetőé, megváltoztatja a fém és üvegfelület arányát, ami a szegmensben különleges, dinamikus sziluettet kölcsönöz az új Peugeot 308 SW-nek.
A hátsó részen az ötajtós változat ultravékony, full LED-es lámpáit látjuk, de az összekötő fekete sáv nélkül. Az új Peugeot 308 SW ehelyett arra törekszik, hogy a karosszéria érzékelhető „tömegét” növelje, különösen a csomagtérajtónál, amelynek feladata, hogy tükrözze a minél nagyobb térérzetre való törekvést, és felhívja a figyelmet a bőséges csomagtérre.
A limuzinhoz hasonlóan a kombi hátsó részét is úgy tervezték, hogy a légáramlás vonalai segítsék a jobb aerodinamikai hatékonyságot. A sárvédő különösen impozáns, aerodinamikai légterelőként működik az oldalfal alsó részén, megtörve az ajtók felől érkező légáramlást.
Az új Peugeot 308 a Peugeot új logóját viseli, az emblémát körülölelő hűtőrács rajza pedig kifejezetten a logó kiemelésére szolgál: a rácsvonalak mind egy irányban, az új címerpajzs felé mutatnak.
Formatervezési és technológiai újításként a vezetést segítő rendszerek érzékelői a logó mögött kaptak helyet (az orrkúp a radarhullámokkal kompatibilis indiumból készül), így a hűtőrács egyedül a márkaemblémáé. A rendszámtábla az orr-rész legaljára került.
Az első fényszórók már a belépő szinten is LED-technológiával készülnek. A cizellált, finom vonalú világítótestek nagyban hozzájárulnak az új Peugeot 308 SW dinamikus karakteréhez. A fényszórók az első lökhárítón horog alakú nappali fényekben folytatódnak. Ez az új fény arculati elemként is remekül illeszkedik a Peugeot új stílusához, éjjel-nappal első pillantásra felismerhetővé teszi a modellt.
A GT és GT Pack felszereltségi szinteken eddig alkalmazott Full LED fényszórók ennél is tovább mennek: a Peugeot Matrix LED Technology nagyobb hatékonyságot és biztonságot nyújt a mindennapokban.
A hátsó fényszórók is megkapják a Full LED technológiát, és természetesen megmarad a három oroszlánkarom is, amely a márka modern, egyedi ismertetőjegye.
Az új Peugeot 308 SW 7 színben lesz kapható:
- Avatar kék
- Elixír piros
- Gyöngyházfehér
- Hófehér
- Artense szürke
- Platinaszürke
- Perla Nera fekete
PERFECT FIT – természetesen jól tervezett
Az új Peugeot 308 az EMP2 (Efficient Modular Platform) padlólemez megújult változatára épül, amely többféle meghajtás hordozására is alkalmas, köztük a 100%-ban elektromos meghajtáséra is. A bevezetés időpontjában kétféle plug-in hibrid változat lesz elérhető.
A platform új szerkezeti elemeket kapott, melyek révén még hatékonyabb, még biztonságosabb lett, illetve még inkább szolgálja a vezetés kényelmét és örömét.
Az ötajtós változathoz képest az új Peugeot 308 SW tengelytávja 2,732 m-re nő (+55 mm), a 2. sorban 129 mm térdhelyet biztosít, és a csomagtér maximalizálása érdekében a csomagtartó térfogata is megnőtt.
Az új Peugeot 308 SW hosszabb, alacsonyabb és karcsúbb, mint az elődmodell:
hossza 4,64 m (+6 cm),
a nyomtáv változatlan: 1,559 mm / 1,553 mm
a szélvédő erősebben lejt és hátrafelé hosszabban nyúlik el,
20 mm-rel alacsonyabb lett, magassága 1,44 m.
A hátsó túlnyúlás 21 cm-rel hosszabb, mint az ötajtós változaté, ami tökéletesen kiegyensúlyozottá teszi a hátsó részt, melynek hangsúlyos elemei:
az új dizájn szerint kialakított lökhárító,
mély, tágas csomagtér.
Az új Peugeot 308 SW méretei tökéletesen megfelelnek a szegmens vásárlóközönsége által támasztott elvárásoknak, és lehetővé teszik, hogy a piacon az egyik legjobb csomagtartó-megoldást kínálja. A belsőégésű változatok kétállású padlója kiemelkedően praktikus és moduláris.
A belső égésű motorral szerelt változatoknál a csomagtartó térfogata a kalaptartó alatt mérve:
alacsony padlóállás mellett 608 liter, a szőnyeg alatt további rakodóhelyekkel.
A kétállású padló további tárolóhelyeket kínál az üléstámlák mögött.
Hogy még praktikusabb legyen, az új Peugeot 308 SW alapfelszereltségként 3 részes üléspadot (40/20/40) kínál. Az üléspad mindhárom része azonnal összecsukható, mégpedig a csomagtartó oldaláról könnyen hozzáférhető két kezelőszerv segítségével.
Ez a moduláris üléssor az ügyfél igényeitől függően az alábbiak szerint konfigurálható:
a jobb oldali üléstámla önmagában is lehajtható,
a középső üléstámla lehajtásával hosszú helyet kapunk síléc vagy egyéb hosszú tárgy szállításához,
a bal oldali és a középső üléstámla együttesen is lehajtható,
a jobb oldali és a középső üléstámla együttesen is lehajtható,
mindhárom üléstámla lehajtásával a csomagtér térfogata az alábbiak szerint alakul:
belsőégésű motoroknál, leengedett csomagtérpadló mellett 1634 liter, illetve további tárolóhelyek a szőnyeg alatt.
Lehajtott üléstámla mellett 1,85 m-nél hosszabb tárgyak szállítása is lehetséges.
A mindennapi praktikum érdekében a csomagtérben a csomagtér jobb oldalán 12 V-os csatlakozó, LED-világítás, két tárolóháló és csomagrögzítő kampók találhatók.
A csomagtértakarót egy kézzel, a központi fogantyú felfelé történő megnyomásával könnyen ki lehet nyitni, ezt követően a takaróponyva magától, könnyen feltekeredik.
A belsőégésű motoros változatoknál a csomagtértakaró ponyva a szőnyeg vagy a padló alatt is elrejthető.
A csomagtérfedél motorizált, hogy megkönnyítse a hozzáférést akkor is, ha mindkét kezünk tele van. A csomagtér automatikusan nyitható:
a lábnak a lökhárító alá irányuló rúgó mozdulatával,
a távirányító gombjának megnyomásával,
a hátsó ajtó külső kezelőszervének megnyomásával,
a műszerfalon lévő nyomógomb megnyomásával.
PERFECT FIT, azaz hatékonyság:
Az új Peugeot 308 SW aerodinamikai mutatói kiemelkedőek: a Cx 0,28, az SCx pedig 0,62 m². Minden látható és kevésbé látható karosszériaelem (lökhárítók, légterelők, diffúzor, oszlopok, visszapillantók, alvázborítások stb.) komoly optimalizáláson estek át. Még a kerekek kialakításának is a hatékonyabb aerodinamika és a jobb teljesítmény volt a célja. Mindennek köszönhetően a modell CO2-kibocsátása 2 grammal csökkent elődjéhez képest.
Az új Peugeot 308 SW gumiabroncs-választéka 16, illetve 18 collos méretekből áll. Az A és A+ osztályú abroncsok igen hatékonyak, ugyanakkor nem fosztják meg a használót a márkától megszokott vezetési élménytől és menetteljesítménytől.
A fejlesztési folyamat során a hatékonyság volt a fő szempont. Az új platform maga is hozzájárul ahhoz, hogy az új Peugeot 308 SW üzemanyag-fogyasztása és CO₂-kibocsátása minden eddiginél alacsonyabb lett.
A rázkódás kiszűrésére, a karosszéria szilárdságának növelésére új szerkezeti elemeket vetettek be a fejlesztők. Ennek hála, az új Peugeot 308 SW kiemelkedő vezetési élményt nyújt, példás úttartással, prémium kényelemmel, rendkívül kellemes vezethetőséggel és – a 10,68 méteres fordulókörnek köszönhető – könnyed városi manőverezhetőséggel.
PERFECT FIT - azaz barátságos és kényelmes környezet
Az új Peugeot 308 SW üléseit úgy alakították ki, hogy tökéletes kényelmet nyújtsanak és kiemeljék a felhasznált anyagok minőségét: kevert szálú szövet, jól szellőző horgolásszerű kialakítás, alcantara, dombornyomott bőr és színes nappa bőr anyagok.
A GT változatokban a kárpitot adamit színű díszvarrás egészíti ki a műszerfalon, az ajtók belső felületén és a középkonzol párnázott felületein.
Egyes változatokon szériafelszereltségként, máshol opcióként az első ülések AGR (Aktion für Gesunder Rücken) megkülönböztető jelzést kaptak, amely az ülések ergonomikus kidolgozását és a sokoldalú beállítási lehetőségeket ismeri el. Az ülések egyes változatainál akár 10 féle elektromos beállítási lehetőség és 2 beprogramozott üléspozíció is elérhető.
Mindkét első ülés rendelhető 8 ponton működő masszázsfunkcióval, többféle masszázsprogrammal és természetesen ülésfűtéssel.
Bővül a kapcsolódási lehetőségek köre is: az Allure szinttől felfelé 2 USB csatlakozó áll rendelkezésre (töltésre, ill. töltésre és adatátvitelre) a középkonzol hátsó részén.
A csúcstechnológia az új Peugeot 308 SW üvegfelületein is megjelenik:
teljes felületén fűthető szélvédő,
megnövelt vastagságú első és hátsó ablakok,
hangszigetelő burkolattal ellátott első oldalablakok (verziótól függően),
Allure szinttől felfelé keret nélküli belső visszapillantó tükör, a hibrid változatoknál kék LED-del, amely kifelé jelzi, ha az autó teljesen kibocsátásmentesen halad.
Teljesen megújult a légkondicionáló rendszer, minden utas nagyobb kényelmére. Különösen a hátul utazók járnak jól, hiszen a középkonzol hátsó részén új légbeömlő nyílások kaptak helyet.
Az új Peugeot 308 SW az utastér levegőminőségére is ügyel: az AQS (Air Quality System) berendezés folyamatosan ellenőrzi az utastérbe jutó levegő minőségét, és szükség esetén aktiválja a légcserét. A GT változatokban ezt a szolgáltatást a Clean Cabin funkció egészíti ki, amely kiszűri a szennyező gázokat és mikrorészecskéket. Az utastér levegőjének minőségéről a központi érintőképernyőn kaphatunk információt.
Az új Peugeot 308 SW vadonatúj Premium FOCAL® hifi rendszerét az audióberendezések francia specialistájával, a Focallal együttműködésben fejlesztette ki a márka. A közös fejlesztés több mint 3 évig tartott.
A Premium FOCAL® hifirendszer 10, exkluzív szabadalommal rendelkező technológiával készült hangszórót tartalmaz:
4 TNF fordított dóm alumínium magassugárzó,
4 Polyglass membrános középsugárzó 165 mm-es TMD (Tuned Mass Damper) felfüggesztéssel,
1 Polyglass középsugárzó,
1 háromutas ovál Power Flower™ mélynyomó.
Ezek az eszközök egy új, 690 wattos, 12 utas, D osztályú erősítőhöz csatlakoznak, és ARKAMYS digitális hangprocesszor kezeli őket.
A Peugeot és a Focal fejlesztői közösen határozták meg az egyes hangszórók pontos helyét is, azért, hogy minden utas tökéletes hangzást élvezhessen.
A hangzás az utastér egészében jó térérzetet biztosít, a hangok tiszták és teljesek, a basszusok mélyen és telten szólnak.
TECHNO SPIRIT - új Peugeot i-Cockpit®
A Peugeot i-Cockpit® a márka genetikai örökségének részévé vált, újabb generációi mindig egyre sokoldalúbbak és modernebbek. Az új Peugeot 308 SW is hoz újdonságot e téren, mind ergonómiában és minőségben, mind pedig dizájnban és technológiában: érkezik az i-Connect® Advanced elnevezésű modern, intuitív és interaktív tájékoztató és szórakoztató elektronikai rendszer.
Az új, kompakt kialakítású kormánykeréken helyet kaptak azok az érzékelők, amelyek a vezető kezének, fogásának jelenlétét érzékelik a vezetést segítő rendszerek használata közben.
Az ergonomikus, opcióként fűtéssel is rendelhető kormánykeréken az alábbi funkcióvezérlők találhatók meg:
rádió,
médiarendszer,
telefon,
vezetést segítő rendszerek.
A szemmagasságban elhelyezett digitális műszerfal része – az Active Pack felszereltségi szinttől kezdve – a 10 collos digitális kijelző. A GT változat kijelzője három dimenziós megjelenítéssel rendelkezik. A digitális kijelző teljes egészében személyre szabható, többféle információcsoport megjelenítésére alkalmas (TomTom navigáció, rádió és média, vezetést segítő rendszerek, energiaáramlás stb.). A beállítások között a bajuszkapcsoló segítségével könnyedén válthatunk.
Az új Peugeot 308 SW műszerfala úgynevezett „high-vent” kialakítású, ami azt jelenti, hogy a ventillátor beömlő nyílásai pontosan az utasok elé kerültek, így a vezető és az utasok számára egyaránt optimális szellőztetést biztosítanak.
E kialakítás következtében a szériafelszereltségként elérhető 10 collos központi érintőképernyő a digitális műszerfalhoz képest kicsit lejjebb, a vezetőhöz közelebb kapott helyet, továbbra is a műszerfal szerves részeként.
Az új Peugeot 308 SW-ben – az Allure felszereltségi szinttől kezdve – virtuális i-toggle vezérlőegység található, amely a klíma konzol eddigi helyére került. A központi kijelző és a vele párhuzamosan elhelyezkedő új vezérlő kettőse nyitott könyvre hasonlít, így a szegmensben páratlan módon nemcsak technológiai, hanem esztétikai pluszt is adnak az utastérnek.
Minden egyes i-toggle segítségével egyetlen gombnyomással érhetjük el például a klímabeállításokat, a telefon kontaktlistáját, egy adott rádióállomást vagy egy kiválasztott alkalmazást – mindezt egyéni beállítások eredményeként.
Az új Peugeot 308 SW i-Cockpit® műszerfala továbbra is „driver oriented”, azaz a vezető felé tájolt, így még ergonomikusabbá teszi a vezetést, ugyanakkor ügyel arra, hogy az utas se érezze kizárva magát az élményből. Ugyanilyen kialakítást kapott a középkonzol, amely szintén nyitott az utas felé. A belső stílus tervezésekor kifejezett cél volt az, hogy a teret egyenlően osszák el az első sorban helyet foglalók között.
Az új klímablokk kompakt kialakításának nagy nyertese a középkonzol, ahol sok hely szabadult fel. A vezető oldalán ívben sorakoznak rajta a dinamikus vezetéshez szükséges vezérlőgombok:
új, kompakt váltókapcsoló, amellyel a 8 fokozatú automata váltóval szerelt változatokban választhatjuk meg a sebességfokozatot (Reverse, Neutral, Drive), 2 gombbal pedig parkolófokozatba, illetve a manuális sebességváltásra kapcsolhatunk,
vezetésimód-választó – motorváltozattól függően – amellyel az Electric, a Hybrid, az Eco, a Normal és a Sport mód között válthatunk.
A középkonzol íve egészen a vezeték nélküli telefontöltőnek kialakított kis helyig húzódik. A konzol teljes további része a praktikus tárolásé:
két nagy méretű pohártartó,
két USB C csatlakozó (töltésre, illetve töltésre és adatátvitelre),
több, összesen 34 liternyi tárolóhely,
könyöklő.
Az új Peugeot 308 SW ezzel a kínálattal új a legjobbak között van a szegmensben.
Az utastér dizájnja az anyagok sokszínűségére és gazdagságára épít. A 8 különböző színt kínáló ledes hangulatvilágítás a központi kijelző mögött kapott helyet, és dekorelemként végighúzódva megvilágítja még az ajtókat is, amelyek – változattól függően – lehetnek párnázottak, szövettel vagy Alcantara®-val borítottak, illetve alumíniumfelületekkel díszítettek.
TECHNO SPIRIT - Peugeot i-Connect és i-Connect Advanced
Az új infotainment rendszer mindenkinek ízlése és elvárásai szerint nyújtja az okostelefonok és a modern autók technológiájának legjavát. Összesen akár 8 különböző személy is eltárolhat magának különböző beállításokat, megjelenítési módokat, hangulatokat, így mindenki tökéletesen ergonomikusan, mindennapi szokásaival összhangban vezethet.
A mirroring funkció vezeték nélkül is működik, a Bluetooth rendszerhez pedig egyszerre akár két telefon is csatlakoztatható.
A nagy felbontású, 10 collos központi kijelző teljes egészében, könnyedén személyre szabható: a widgetekkel és a gyorsgombokkal több ablak is megjeleníthető egyszerre, köztük nagyon egyszerű a váltás, a reakcióidő a tabletekével azonos.
Könnyen lapozhatunk a különböző menük között balról jobbra, az értesítések között fentről lefelé, 3 ujjal egyszerre érintve a képernyőt pedig az alkalmazások gyűjtőoldalára jutunk.
A „Home” gombbal bármelyik pillanatban könnyen visszatérhetünk a főoldalra, csakúgy, mint egy okostelefonon.
A kijelző tetején állandó sávban láthatjuk a külső hőmérsékletet, a klíma aktuális beállítását, az aktuális widgetet, a mobilhálózathoz történő csatlakozással kapcsolatos adatokat, az értesítéseket és a pontos időt.
A technológiai élmény a Peugeot i-Connect Advanced, azaz a hatékony és kiváló teljesítményű TomTom fedélzeti navigáció használatával válik teljessé. A könnyebb leolvashatóság érdekében a térkép a kijelző teljes felületét elfoglalja, frissítése pedig „over the air”, azaz mobilhálózaton keresztül történik.
Nagyobb biztonságot és kényelmet is jelent a mindennapokban az, hogy az „OK Peugeot” funkciónak köszönhetően hangfelismeréssel és természetes hangvezérléssel irányíthatjuk a multimédia rendszer valamennyi szolgáltatását.
A tájékoztató rendszernek része az autó kezelési útmutatója és különböző tájékoztató videók is; az autó így segít a helyes használatban, illetve válaszol a felmerülő kérdésekre.
TECHNO SPIRIT - a vezetést segítő rendszerek
Az új Peugeot 308 SW-ban a legújabb generációs vezetéssegítő rendszerek teljesítenek szolgálatot, melyek mind a márka szaktudásának legjavát nyújtják:
Az év végén bemutatkozó Drive Assist 2.0 csomag újabb lépést jelent a félautonóm autózás felé. Az EAT8 automata váltóval szerelt változatokban megtalálható, Stop and Go funkcióval bővített adaptív tempomat és a sávtartó automatika mellett 3 olyan új szolgáltatást is kínál, amelyeknek osztottpályás utakon vehetjük hasznát:
Félautomata sávváltás: 70 és 180 km/h sebesség között felajánlja a vezetőnek az előtte haladó lassabb jármű megelőzését, majd az eredeti sávba történő visszatérést.
Sebességajánlás: a sebességkorlátozó táblák értelmében felajánlja a vezetőnek a sebesség módosítását (gyorsítást vagy lassítást).
Sebesség módosítása kanyarban: a kanyar ívétől függően módosítja a sebességet, egészen 180 km/h-es sebességig.
Az új Peugeot 308 SW szériafelszereltségként vagy opcióként olyan új felszereltségi elemeket kínál, melyek jobbára csak a felsőbb szegmensekben találhatók meg:
Motorizált, kéz nélkül is nyitható csomagtérfedél,
Nagy hatótávú holttér-figyelő (75 méter),
Hátrameneti akadályjelző (hátrameneti fokozatban hangjelzéssel figyelmeztet a közelben található veszélyre),
Új, nagy felbontású, 180°-os tolatókamera beépített kameramosóval,
360°-os parkolósegéd 4 kamerával (elöl, hátul és kétoldalt),
Kulcs nélküli zárás-nyitás-indítás,
Fűthető szélvédő teljes páramentesítő funkcióval, kormányfűtés,
„E-call+” segélyhívó, amely jelzi az autóban utazók számát és azt is, hogy az autó az út melyik oldalán található,
Külső visszapillantók automatikus lebillentése hátramenetbe kapcsoláskor.
Az új Peugeot 308 – felszereltségi szinttől függően – természetesen továbbra is teljes kínálatát nyújtja a vezetés kényelmét és biztonságát növelő rendszereknek:
Adaptív sebességtartó automatika állóra fékező (Stop & Go) funkcióval (EAT8 automata váltós modellekhez), állítható távolságajánlással az előttünk haladóhoz képest,
Adaptív sebességtartó automatika 30 km/h-re fékező funkcióval (manuális váltós modellekhez), állítható távolságajánlással az előttünk haladóhoz képest,
Automatikus vészfék (7 km/h sebesség felett, egyes változatokban 140 km/h sebességig éjjel-nappal érzékeli a gyalogosokat és a kerékpárosokat),
Aktív sávtartó asszisztens korrigáló funkcióval,
Éberségfigyelő, amely 65 km/h átlagsebesség felett, hosszú utakon figyeli az apró kormánymozdulatokat, ezáltal a vezető éberségét,
Intelligens távolsági fényszóró-vezérlés,
Kibővített táblafelismerő rendszer (STOP, behajtani tilos, előzni tilos, előzési tilalom vége stb.),
Árnyékolóval ellátott nyitható panorámatető,
Tér- és nyitásérzékeléssel ellátott riasztó, teljes központi zár
Elektromos kézifék minden változatban.
PERFECT FIT, a motorválaszték
A Power of Choice koncepciója nagyon fontos a márka számára, ezért az új Peugeot 308 kétféle tölthető hibrid motorral kerül forgalomba:
HYBRID 225 e-EAT8 / kétkerék-meghajtással / egy 180 lóerős (132 kW) PureTech motor és egy 81 kW-os elektromos motor alkotja, e-EAT8 automata váltóval társítva / akár 26 g/100 km C0₂-kibocsátással és 59 km elektromos hatótávval (WLTP protokoll szerint, hivatalos jóváhagyás alatt álló adat),
HYBRID 180 e-EAT8 / kétkerék-meghajtással / egy 150 lóerős (110 kW) PureTech motor és egy 81 kW-os elektromos motor alkotja, e-EAT8 automata váltóval társítva / akár 25 g/100 km C0₂-kibocsátással és 60 km elektromos hatótávval (WLTP protokoll szerint, hivatalos jóváhagyás alatt álló adat),
A lítiumion akkumulátor kapacitása 12,4 kWh, teljesítménye 102 kW. Kétféle töltési lehetőség elérhető hozzá, amelyek minden élethelyzethez, minden töltési lehetőséghez alkalmazkodnak: szériafelszereltségként egy 3,7 kW-os egyfázisú, illetve opcióként egy 7,4 kW-os egyfázisú töltőberendezés.
A várható töltési idők az alábbiak szerint alakulnak:
7,4 kW-os Wall Box (32 A): egyfázisú, 7,4 kW-os töltőkábellel teljes töltés 1 óra 55 perc alatt,
megerősített aljzatról (16 A): egyfázisú, 3,7 kW-os töltőkábellel teljes töltés 3 óra 50 perc alatt,
szabványos aljzatról (8 A): egyfázisú, 3,7 kW-os töltőkábellel teljes töltés 7 óra 5 perc alatt.
Az új Peugeot 308 a következő, alacsony (akár 117 g/km) CO₂-kibocsátású belsőégésű motorokkal érhető el. A motorok az érvényben lévő WLTP (Worldwide Harmonized Light Vehicules Test Procedures) eljárás szerint megfelelnek a legújabb EURO6 normáknak.
3 hengeres, 1,2 literes benzinmotorok:
PureTech 110 S&S BVM6 (6 fokozatú manuális váltóval),
PureTech 130 S&S BVM6 (6 fokozatú manuális váltóval),
PureTech 130 S&S EAT8 (8 fokozatú automata váltóval)
4 hengeres, 1,5 literes dízelmotorok:
BlueHDi 130 S&S BVM6 (6 fokozatú manuális váltóval),
BlueHDi 130 S&S EAT8 (8 fokozatú automata váltóval).
A Peugeot ökoszisztéma:
A Peugeot szándéka, hogy segítse ügyfeleit az elektromos autózásra történő átállásban, ezért különleges szolgáltatásokat is kínál, melyek több alapelvre épülnek:
Peugeot Easy-Charge - avagy hogyan könnyítsük meg ügyfeleink számára a különböző töltési lehetőségekhez való hozzáférést:
töltési megoldások otthonra vagy az irodába – e szolgáltatás része a többféle berendezés (megerősített aljzat, Wall Box, Smart Wall Box stb.), illetve az előzetes felmérés (melynek során szerződött partnerünk szakértője megtervezi a kiépítendő elektromos hálózatot) és a berendezés telepítése is.
nyilvános töltési lehetőségek, a Free2Move révén, amely hozzáférést nyújt az Európában működő több mint 220 ezer töltőállomáshoz, valamint töltőpont is ajánl a távolság, ill. a töltés sebessége és ára szerint.
Peugeot Easy-Care – avagy hogyan segítsük ügyfeleinket abban, hogy alaposan megismerjék és így magabiztosan használják autójukat:
Új digitális demonstrációs eszközök, amelyek a Peugeot honlapjain segítik az elektromos autózással való ismerkedést.
Garancia- és Assistance szerződések, amelyek beépíthetők az autó finanszírozási szerződésébe, így komplikációmentes autóhasználatot tesznek lehetővé.
Igazolás az akkumulátor kapacitásáról, amelyet átvizsgáláskor állít ki a szerviz, és amely megkönnyíti az autó később eladását azzal, hogy hitelt érdemlően bizonyítja az akkumulátor aktuális kapacitását.
8 év vagy 160 ezer km garancia az akkumulátorra, a kapacitás 70%-áig.
A MyPeugeot® mobilalkalmazásban és az autó központi kijelzőjén elérhető:
Az utastér hőmérsékletének beállítása azonnal vagy időzítve, amely azon felül, hogy igen komfortos megoldás, elősegíti a hatótáv optimalizálását (hiszen indítás után a motor hamarabb éri el az ajánlott üzemi hőmérsékletet) és az akkumulátor optimális hőmérsékletének elérését is.
Az akkumulátor töltésének ellenőrzése, beprogramozása, elindítása vagy időzítése
A Peugeot új logóval fejezi ki egyéniségét és karakterét, az új Peugeot 308 pedig az első modell a kínálatban, amely az új címerpajzsot viseli. A korszakokon átívelő, a francia életérzést és szakértelmet megtestesítő márka új fejezetet nyit történelmében, amelyet mindig is a jelen megélésében és a globális minőség létrehozásában szerzett tapasztalat jellemzett. A cél nem is lehet más, mint olyan márkával szolgálni az ügyfeleknek, amely ma és a jövőben is minden igényüknek megfelel.
Az új Peugeot 308 SW forgalmazása Európában 2021 végén kezdődik. A modell a franciaországi Mulhouse-ban készül.
Hozzászólások